fbpx

SEO strategija. Kaip ją sukurti?

2022.09.28 / Aut. Donatas Viliamas

Kas yra SEO strategija?

SEO strategija – tai išsamus veiksmų planas, kaip pagerinti konkrečios svetainės organines pozicijas paieškos sistemose rezultatuose (SERP) ir taip padidinti organinį lankytojų srautą į ją.

Šis planas dažniausiai grindžiamas keliais pamatiniais ramsčiais:

  • Techninis SEO
  • Vidinis SEO
  • Išorinis SEO (atgalinių nuorodų kūrimas)
  • Turinio strategija
  • Svetainės naudotojų patirties tobulinimas (UX/UI)

seo generolai - strategija

Kas nėra SEO strategija?

Nepatyrę SEO specialistai itin dažnai painioja taktinius svetainių optimizavimo paieškos sistemoms darbus ir SEO strategiją. Kad būtų aiškiau, pateiksime konkretų pavyzdį.

Tikriausiai sutiksite, kad svetainės ar el.parduotuvės XML svetainės žemėlapio, ar robots.txt failo koregavimas nėra SEO strategija. Tai grynai taktiniai SEO veiksmai.

O konkurentų SEO analizė? Ar tai jau SEO strategija?

Konkurencinės aplinkos analizė kur kas platesnis SEO optimizavimo darbų spektras. Dalis darbų vėliau gali tapti SEO strategijos dalimi. Bet ir tai dar nėra SEO strategija.

Kitaip tariant, įvairūs raktažodžių sąrašai, rekomendacijos vidinei svetainės SEO optimizacijai, ar bet koks techninis SEO auditas nėra SEO strategijos pavyzdžiai. Visa tai gali būti tik strateginio SEO darbų plano atskiri etapai.

Būtent ši painiava yra viena iš pagrindinių priežasčių, kodėl dauguma SEO strategijų žlunga.

Taip yra todėl, kad be gilesnio supratimo kuriamos SEO strategijos būna per daug fragmentiškos ir orientuotos į atskirus, per daug nereikšmingus SEO KPI rodiklius, o ne į bendrą vaizdą.

Kaip sukurti SEO strategiją?

Čia nepateiksime konkrečios SEO strategijos šablono. Tačiau jūs sužinosite pagrindinius principus, į kuriuos reikia atsižvelgti kuriant SEO strategiją bet kokiame projekte.

Prieš pradedant paieškos sistemų optimizavimo (SEO) darbus, svarbu aiškiai apibrėžti siekiamus tikslus. Kitu atveju SEO veikla neturės išmatuojamos investicijų grąžos. Taip pat svarbu SEO rezultatus susieti su aukščiausio lygio SEO KPI’s rodikliais, pavyzdžiui pardavimų pajamomis.

Kokie gali būti SEO tikslai?

  • Pagerinti raktažodžių pozicijas organinėje paieškoje. (Kokių konkrečiai? Kokių SEO pozicijų bus siekiama?)
  • Padidinti elektroninės prekybos pardavimus. (Kokių produktų ir paslaugų?)
  • Padidinti rinkos dalį tam tikruose auditorijos segmentuose, arba įsitvirtinti užsienio rinkose. (Kokius segmentus? Kaip matuosite matomumą?)
  • Padidinti organinį srautą į svetainę. (Kiek srauto? Kaip vertinsite įeinantį srautą?)
  • Padidinti konversijas. (Kaip matuosite konversijas ir mikrokonversijas?)

Įvertinkite SEO darbų mastą

Vienas iš didžiausių iššūkių, su kuriuo susiduria įvairios įmonės, tai SEO darbų apimčių (masto) keitimas. Tik retais atvejais jos turi savarankiškų, ar pakankamų galimybių kokybiškai padidinti SEO turinio kūrimo ir aukštos kokybės nuorodų kūrimo apimtis. Ypač kai norima užimti aukštas SEO pozicijas užsienio rinkose.

SEO darbų masto problema yra daug gilesnė nei trečiųjų šalių programinės SEO įrangos (“SEMRush”, “Ahrefs” ir kt.) prenumerata.

“SEO generolų” turimi technologiniai ir žmogiški resursai padeda itin greitai įvertinti užsienio rinkų SEO galimybes, supaprastina raktažodžių tyrimus, padeda kurti turinį reikiama apimtimi ir įvairiomis kalbomis. Taip pat leidžia talpinti išorines nuorodas tematiškai susijusiuose resursuose jau nuo pat pirmo bendradarbiavimo mėnesio.

Integracija ir standartizavimas yra esminiai SEO strategijos plėtros elementai. Todėl “SEO generolai” turi puikiai sustyguotus vidinius SEO procesus, kur kiekvienas komandos narys aiškiai žino, kokie darbai šiuo metu vykdomi konkrečiame projekte ir kas už juos atsakingas.

Konkurencinės aplinkos analizė

SEO konkurentų analizė – tai procesas, kurio metu vertinami konkurentai organinėje paieškoje, siekiant pagerinti savo SEO strategiją. Jos metu analizuojami konkurentų organinės paieškos reitingai, turinys, atgalinių nuorodų profiliai. Taip pat visuomet papildomai verta įsigilinti į konkurentų svetainių UX/UI naudotojų patirtį, socialinę žiniasklaidą, tikslinės auditorijos segmentus, privalumus, konkurentų išskirtinius bruožus.

SEO konkurencijos analizė visų pirma turėtų apimti pagrindinius konkurentus. Tačiau verta įsivertinti ir internetinius konkurentus, esančius SERP. T.y kitas interneto svetaines kurios užima pirmą “Google” puslapį pagal analizuojamus tikslinius SEO raktažodžius, net jei jos nėra tiesioginiai konkurentai.

Raktinių žodžių analizė ir atranka

Raktinių žodžių tyrimas yra bet kurios patikimos SEO strategijos pagrindas. Tai gali atrodyti akivaizdu, bet svarbu kurti tokį turinį, kurio auditorija iš tikrųjų ieško. Deja jau yra įprasta, kad dideli prekių ženklai kuria tiesiog per daug turinio, kuris nėra skirtas konkrečioms raktažodžių frazėms arba neretai optimizuojamas vienam ir tam pačiam paieškos terminui pakartotinai. Tinkamas raktinių žodžių tyrimas gali padėti išvengti šios didelės SEO klaidos ir užtikrinti didesnę SEO investicijų grąžą.

Kaip surasti teisingus raktinius žodžius, kurie padėtų įgyvendinti svetainės SEO strategiją? Žemiau pateikėme sąrašą veiksmų, kuriuos verta būtų atlikti analizuojant raktinius žodžius:

  • Naudokite SEO įrankius, tokius kaip “Ahrefs”, “Moz” ir “SEMRush”, kad gautumėte daugiau su raktiniais žodžiais susijusių duomenų.
  • Naudokitės specialiais raktažodžių tyrimo įrankiais, tokiais kaip KWFinder, KeywordTool.io ir Soovle.
  • Nepamirškite ištirti ne tik pagrindinių, bet ir ilgųjų raktažodžių (angl. long tail keywords).
  • Patikrinkite “Google Search Console” įrankio statistiką, kad sužinotumėte, kurie raktažodžiai jau atveda tikslinį organinį srautą ir nustatykite jų SEO optimizavimo galimybes.
  • Peržiūrėkite pirmąjį ir antrąjį “Google” puslapius, kad išsiaiškintumėte paieškų intencijas.
  • Peržiūrėkite “Google Trends” tendencijas, kad pastebėtumėte kylančias tendencijas ir sezoniškumą.
  • Remkitės “Google” automatinio užbaigimo ir “People also ask” funkcijomis, kad atskleistumėte susijusių raktažodžių idėjas.
  • Išbandykite SEO įrankį, pavyzdžiui, “Answer The Public”, kad ištirtumėte tokias užklausas frazėse, “kas”, “kodėl” ir “kaip”.
  • Naudokite “BuzzSumo” funkciją “Klausimai”, kad iš milijonų forumo įrašų, “Amazon”, “Quora” ir kitose svetainėse, atrastumėte susijusius klausimus.

Suderinkite turinį su paieškų ketinimais

Vartotojų paieškos ketinimai yra vienas kertinių raktažodžių tyrimo aspektų, nes jais grindžiamas “Google” paieškos tikslas. Kitaip tariant, “Google” siekia kuo greičiau pateikti naudotojams tinkamiausią turinį.

Raktinis žodis gali būti didelės paieškos apimties. Tačiau jis gali būti netinkamas SEO strategijai dėl netinkamų naudotojo ketinimų, kurie neatitinka jūsų turinio, verslo, produktų ar paslaugų. Tokiu atveju tokio raktinio žodžio SEO reitingavimas būtų beveik neįmanomas, o bet koks srautas greičiausiai nekonvertuotų.

Kaip iššifruoti “Google” suvokimą apie paieškos ketinimus?

Ieškokite konkretaus raktinio žodžio ir išanalizuokite jį tarp 10-20 geriausių rezultatų ir išsiaškinkinkite jie yra orientuoti į:

  • vartotojo atliekamą informacijos analizę?
  • sprendimus, produktus, paslaugas?
  • ar į konkretų prekės ženklą?

Pavyzdžiui, jei paieškos rezultatai pilni straipsnių apie tai “Kas yra…TAI?” Tokiu atveju jūsų produkto puslapis (kol kas) nėra tai, ko vartotojas nori ar ko jam reikia.

Sutelkite dėmesį į tai, kad tiksliniai puslapiai atitiktų potencialių klientų paieškos ketinimus ir nesuklysite. Raktinių žodžių ir tikslinių puslapių (angl. landing page) ketinimų suderinimas yra sėkminga raktinių žodžių strategija, nes užtikrina geriausią naudotojo patirtį.

Padidinkite CTR rodiklius

Vienas dalykas yra pasiekti aukštą vietą “Google” pirmame puslapyje. Kitas dalykas padaryti taip, kad kad potencialūs klientai spustelėtų būtent ant jūsų rezultato.

Abu yra svarbūs. Prastos pozicijos reiškia matomumo trūkumą, o pozicijos be paspaudimų nepadės jūsų verslui. Paspaudimų trūkumas “Google” taip pat gali reikšti, kad jūsų informacija nėra svarbi.

Todėl peržiūrėkite, kas “Google” pirmajame puslapyje yra rodoma pagal jūsų tikslinius raktažodžius. Įvertinkite savo antraštes ir meta aprašymus SERP rezultatuose lygindami su savo konkurentais. Ar visi jie iš esmės sako tą patį? Jei SERP nematote didelių skirtumų, naudokite įtikinamesnę kalbą, kuri padėtų išsiskirti jūsų žinutę tarp kitų ir stebėkite kaip keičiasi CTR rodikliai.

Pasinaudokite savo SEO stiprybėmis

Labai veiksminga strategija siekiant dominuoti organinės paieškos rezultatuose – išnaudoti savo stipriąsias puses. Kaip? Maksimaliai pagerinkite savo SEO pozicijas tose kategorijose, kuriose jau esate gerai vertinami.

Užuot rinkęsi kelis nesusijusius didelės apimties paieškos raktinius žodžius, stiprinkite vertikalę pagal susijusius raktinius žodžius (jei tokių yra), kol visiškai dominuosite.

Techninė SEO strategija

Vien raktinių žodžių strategija nepadės jums užkariauti SERP. Svetainė taip pat turi būti techniškai tvarkinga ir optimizuota paieškos sistemoms. Tai gali atrodyti savaime suprantama, tačiau dažnai tai yra didžiausia kliūtis, kurią tenka įveikti dideliems prekių ženklams.

Tokie įrankiai kaip “Deep Crawl”, “Screaming Frog” ir “OnCrawl” gali padėti atskleisti svarbiausias technines SEO problemas.

Techninės svetainės SEO problemos visuomet turi neigiamos įtakos naudotojo patirčiai. Gerai sutvarkius techninę svetainės dalį, turinys ir atgalinės nuorodos turės daug didesnį poveikį organinės paieškos rezultatams.

Turinio rinkodara

Aukštos kokybės turinys – vienas iš svarbiausių SEO reitingavimo veiksnių. Šiek tiek statistikos:

  • “Hubspot” duomenimis, turinio rinkodaros specialistai, teikiantys pirmenybę tinklaraščių rašymui, 13 kartų dažniau sulaukia teigiamos investicijų grąžos nei tie, kurie to nedaro.
  • “Kapost” duomenimis, turinio rinkodara užsiimančios įmonės atsiveda 7,8 karto daugiau organinio srauto nei tos, kurios to nedaro.
  • “Demand Metric” teigia, kad turinio rinkodara generuoja 3 kartus daugiau potencialių klientų, tačiau kainuoja 62% mažiau nei kiti skaitmeninės rinkodaros kanalai.

Tai yra priežastys, kodėl prekės ženklai, kurie nuolat investuoja į turinio rinkodarą, yra linkę efektyviau dominuoti paieškoje. Tuo pačiu gera turinio rinkodara skatina didesnį klientų įsitraukimą ir patikimų santykių kūrimą.

Vidinis optimizavimas (angl. on-page SEO)

Net ir pats nuostabiausias turinys pasaulyje nesulauks organinio srauto, jei jis nebus tinkamai optimizuotas pagal raktinius žodžius, kurių žmonės iš tikrųjų ieško. Vistik vidinis svetainės SEO optimizavimas yra labai plati tema, apimanti puslapių pavadinimus, antraštes, paveikslėlio “alt” tekstą, inkaro tekstą, paieškų ketinimus, schemą, featured snippets, dubliuojančio turinio šalinimą ir daug kitų dalykų.

Daugiau informacijos apie vidinį SEO optimizavimą rasite čia.

Tik paminėsime, kad svarbiausi puslapio SEO reitingavimo signalai yra puslapio antraštės žyma (angl. title), H1, paantraštės. Tačiau jūsų strategija turėtų neapsiriboti vien antraštėmis ir metažymomis.

Neapsigaukite. Vidinis SEO optimizavimas – tai didelis darbas, kuriam reikia specifinių žinių, technologijų ir efektyvių procesų. Todėl norint padidinti SEO darbo našumą, visų pirma susidarykite vieno puslapio optimizavimo planą. Tada sukurkite pasikartojantį procesą, kad sistemingai optimizuotumėte kitus puslapius.

Reikia pagalbos? Kreipkitės į “SEO generolus”.

Išorinės nuorodos

Išorinis SEO – tai bet kokie veiksmai, kurių imatės už svetainės ribų, kad pagerintumėte savo SEO reitingus. Dažnai tai yra atgalinių nuorodų kūrimas, publikavimas trečiųjų šalių svetainėse.

“Google” vertina tai, ką apie jūsų prekės ženklą mano kiti, todėl vien puslapio optimizavimo iš vidaus niekuomet nepakanka. Paieškos sistemoms turite įrodyti, kad kiti jūsų prekės ženklą laiko autoritetu. Norėdami iš tikrųjų maksimaliai padidinti savo organinės paieškos rezultatus, turėtumėte vykdyti strateginę komunikaciją su aukštos kokybės, patikimomis svetainėmis ir įtakingais asmenimis.

Atminkite: ne visos nuorodos yra vienodai vertingos. Viena svarbi atgalinė nuoroda, kurios domeno autoritetas yra 95, bus daug svarbesnė nei 100 nuorodų iš tūkstančio prastesnių.

Taip pat įsitikinkite, kad susietosios svetainės taip pat yra svarbios jūsų prekės ženklui. Automobilių draudimo bendrovė, turinti atgalines nuorodas iš matematikos korepetitorių svetainės – tai didelė raudona vėliava dėl manipuliavimo nuorodomis.

Ne taip vertinga gauti 100 atgalinių nuorodų iš tos pačios svetainės, kaip gauti 100 atgalinių nuorodų iš 100 unikalių, aukštos kokybės domenų. Todėl turėtumėte stengtis išplėsti nuorodų kūrimo procesą.

Nežinote kaip? Susisiekite su “Seo generolų” komanda.

SEO rodiklių ir KPI stebėjimas

Iš anksto apibrėžkite savo KPI, kad stebėtumėte tik tuos SEO veiklos rodiklius, kurie turi įtakos jūsų tikslams. Pagal 80/20 taisyklę: sutelkite dėmesį į 20 % veiklos, kuri lemia 80 % rezultatų. Visa kita yra tuštybės rodikliai.

Planas “B”

Kartais nutinka taip, kad SEO progresas būna ne visiškai toks, kaip buvo tikėtasi (nėra SEO progreso, jis nežymus, arba neigiamas). Tokiais atvejais strategijoje turi būti numatytas planas “B” kokių veiksmų ir kuomet bus imtasi, jeigu pirminė SEO strategija nepasiteisina.

Svarbiausios išvados (Key Takeaways)

  • SEO strategija – tai išsamus veiksmų planas, kaip pagerinti konkrečios svetainės organines pozicijas paieškos sistemose rezultatuose ir padidinti organinį lankytojų srautą.
  • SEO strategija nėra įvairūs raktažodžių sąrašai, rekomendacijos vidinei svetainės SEO optimizacijai, ar bet koks techninis SEO auditas.
  • SEO strategija turi:
    • turėti aiškius ir skaičiais išmatuojamus tikslus;
    • numatyti konkrečias darbų apimtis;
    • remtis konkurencinės aplinkos analize;
    • turėti atrinktus tikslinius raktinius žodžius, suderintus su paieškų intencijomis;
    • apimti reikalingus vidinius, techninius ir išorinius SEO optimizavimo darbus;
    • turėti suderintus KPI’s rodiklius SEO progresui išmatuoti ir įvertinti.
    • numatyti planą B, jeigu viskas vyksta ne taip, kaip tikėtasi.

Parengta pagal terakeet.com informaciją.

Domina profesionalios SEO paslaugos? Pirma SEO konsultacija NEMOKAMA, taigi Jūs absoliučiai niekuo nerizikuojate.  SEO darbus atliekame holistiškai, pilna apimtimi, pagal individualią SEO strategiją pritaikytą konkrečiam projektui ir iki rezultato.

CEO įmonėje SEO generolai®
Donatas Viliamas - įmonės MB "SeoReklama" įkūrėjas ir direktorius, prekės ženklo "SEO generolai" savininkas. Specializacija: SEO strategijų kūrimas, konkurencinės aplinkos analitika, SEO konsultacijos ir auditai, gilus techninis SEO, strateginis planavimas, copywriting'as, verslo konsultacijos, pardavimai internetu. Donatas strategiškai vadovauja agentūros "SEO generolai" klientų projektams. Rašo seogenerolai.lt tinklaraštį. Reguliariai atlieka SEO testus, kad suprastų „Google“ ir kitų paieškos sistemų algoritmų elgseną. Savo SEO karjerą pradėjo 2009 m. kaip laisvai samdomas SEO specialistas. 2013 m. įkūrė SEO įmonę, kuri jau dirbo su daugiau nei 50 kompanijų vykdydama SEO projektus Lietuvos ir užsienio rinkose. Asmeninis blog'as apie pardavimus internetu: https://www.viliamas.com/
Paskutiniai straipsniai kuriuos parašė Donatas Viliamas (Peržiūrėti įrašus)
    Atgal
    DOMINA PASLAUGOS?SUSISIEKITE
    Vardas/Pavardė*
    El. paštas*
    Telefono numeris*
    Svetainės adresas*
    Pageidavimai, raktažodžiai*
    Žinutė išsiųsta sėkmingai
    Klaida. Pabandykite dar kartą
    Klientai
    edrauda_logo
    Pegasas logo
    Eoltas logo
    Ravak logo
    Raben logo
    RawPowders logo
    AtejoLaikas logo
    Velonova logo
    Ryterna logo
    PassCamp logo
    audita logo
    Verticia logo
    VersliLietuva logo
    aquajazz logo
    TiketaTour logo
    AverrGlow logo
    BalckFlorence logo
    Slider logo
    Priaugink logo
    Dentastra logo
    BalduSale logo
    investavimas logo
    andoy logo
    landero logo
    Tavosapnas logo
    Sportcup logo
    novus langai logo
    Teamhood logo