Kas yra „Anchor text“? Kokia jo SEO įtaka?

2021.08.15 / Aut. Donatas Viliamas

Kas yra „Anchor text“?

„Anchor tekstas“ (Angl. “anchor text”) – nuorodos tekstas. Tai bene tiksliausias šio termino apibūdinimas lietuvių kalba. Angliškai nuorodos tekstas vadinamas „inkaro“ tekstu, todėl lietuviškai pažodinis jo vertimas neatrodo labai aiškus. Taip yra todėl, kad nuorodos internete žymimos inkaro ikonėle. Tokia situacija tradiciškai susiklostė atsiradus internetui ir pirmiesiems puslapiams.

anchor - nuorodos teksto metafora

Anchor tekstas – inkaras metafora

Nuorodos teksto formatavimas

Nuorodos tekstas turi ypatingą formatavimą, kurio paprastai neturi joks kitas elementas. Jis formatuojamas 4 skirtingais būdais:

  1. Nuorodos tekstas dažnai yra pabrauktas (underline);
  2. Nuorodos tekstas yra kitokios spalvos, nei reguliarus tekstas. Įprastinė nuorodos spalva – tamsiai mėlyna. Net kai tekstas yra tamsiame fone.
  3. Užvedus pelyte ant nuorodos teksto, jis gali pakeisti spalvą, sumirgėti, taip pat gali atsirasti nuorodos apibūdinimas (title) gelsvame laukelyje.
  4. Jei nuoroda paspausta, jos spalva dažnai būna kitokia (dažnai purpurinė, nebe mėlyna). Taip paprasčiau suprasti, ar skaitytojas jau spaudė ant nuorodos.

Visų šių formatavimo detalių gali ir nebūti, priklausomai nuo interneto puslapio dizaino sprendimų. Tačiau tai yra standartas, kuris pagerina naršymo patirtį svetainėje.

Nuorodų rūšys

Nuorodos gali būti skirtingų rūšių. Nuo jų priklauso ir nuorodos vertė. Google dirbtinis intelektas į tai atsižvelgia reitinguodamas SEO pozicijas.

  • Tikslaus raktažodžio nuoroda – tai nuoroda, kuri dedama ant tekste esančio tikslaus raktinio žodžio. Pavyzdžiui, SEO optimizacija, Google Ads, Reklama internete.
  • Dalinė nuoroda – nuoroda, kur dedama tik ant kai kurių raktinės frazės žodžių, pavyzdžiui, „SEO paslaugos vilnius“, „profesionali SEO optimizacija“.
  • Raktinės frazės nuoroda – nuoroda dedama ant paieškos frazės, pavyzdžiui, „kiek kainuoja seo optimizacija?“.
  • Bendrinių žodžių nuoroda – nuoroda, kuri dedama ant bendrinio teksto, ne ant raktinių ar su nukreipiamu turiniu susijusių žodžių. Pavyzdžiui, „plačiau“, „spausk čia“, „šiame puslapyje“.
  • „Brand“ nuoroda – nuoroda, kuri dedama ant prekės ženklo, pavyzdžiui „SEO generolai“. Taip pat kaip prekinis ženklas gali būti ir pagrindinio puslapio adresas, pavyzdžiui, lt.
  • Plika nuoroda – tai pilnas interneto puslapio adresas su https ir visais pasviraisiais brūkšneliais gale – https://seogenerolai.lt/seo-paslaugos/.
  • Nuoroda ant iliustracijos – nuoroda dedama ne ant teksto, o ant iliustracijos. Yra sąlyga – būtinai reikalingas paveikslėlio „Alt“ tekstas, kuri Google padeda suvokti, apie ką paveikslėlis ir nuoroda.

Taip pat yra ženklų, kad Google vertina ir tekste paminėtą, bet neaktyvią nuorodą. Svarbu, kad tokia nuoroda būtų paminėtina šalia raktinių žodžių.

Kurias nuorodas Google vertina labiausiai?

SEO specialistai nesutaria, kiek procentų visų nuorodų portfelio turėtų sudaryti vienos ar kitos rūšies nuorodų. Tokie pasvarstymai apie procentus ar dalis yra kiekvieno specialisto eksperimentų rezultatas ir patirtis, todėl tikslių procentų niekas nelinkęs atskleisti.

Tendencija yra tokia, kad šiuo metu labiau vertinamos plikos nuorodos ir brand nuorodos. Tikslūs raktiniai žodžiai dar naudojami, bet vis rečiau. Raktinės frazės naudojamos pakankamai dažnai, nes jos ypač tinka optimizavimui mobiliose paieškose, kur žmonėms Google pasiūlo pasirinkti iš keleto frazių.

Kur naudojamos dalinės nuorodos?

Dalinės nuorodos dažnai naudojamos ne visiškai tematiškai susijusiame tekste, kur tam tikri žodžiai yra paminimi lyg tarp kitko. Tai rizikinga SEO strategija, balansuojanti ant spam ribos. Ją dažnai renkasi azartinių lošimų rinkoje dirbantys SEO specialistai, kai straipsnis iš esmės rašo apie sportą, o nuoroda veda į lošimų svetainę. Taip pat tokia strategija naudojama, kai reikia iškelti puslapius kita kalba, nei puslapis, kuriame patalpinta nuoroda.

Kiek nuorodų gali būti puslapyje?

Google puslapį laiko nuorodų ferma (angl. “link farm”), kai jame yra 100-150 nuorodų. Vidinių ir išorinių. El. parduotuvės vertinamos kitaip, todėl joms šis reikalavimas nelabai taikomas. Dėl to galima sakyti, kad kokybiškam turiniui neturėtų kilti jokių problemų su keliomis išeinančiomis ir keliolika vidinių nuorodų. Kokybiškas turinys – išsamus ir naudingas skaitytojams.

Kiek nuorodų gali vesti į tą patį puslapį?

Kartais tenka matyti turinį, kuriame yra keletas išeinančių nuorodų su tuo pačiu arba skirtingu „anchor tekstu“. Tai gana keista strategija, nes Google aiškiai yra pasakęs, kad reitingavime dalyvauja tik pirmoji nuoroda į tą patį puslapį. Kitos nuorodos yra perteklinės. Tai nereiškia, kad už jas Google baudžia. Tiesiog jos yra nevertinamos. Kai tekstas pilnas išeinančių nuorodų į tą patį puslapį, skaitytojas gali būti erzinamas, nes spausdamas visas nuorodas iš eilės, jis atsiduria tame pačiame puslapyje. Tai nepadeda reputacijai ir pardavimams.

Kas yra „Nofollow“ nuorodos?

Su nuorodos tekstu tai nelabai susijęs dalykas, tačiau SEO įtakos turi daug. „Nofollow“ nuoroda turi kode papildomą atributą rel=nofollow, kuris Google robotams nurodo šios nuorodos nesekti. Nuoroda fiksuojama, tačiau SEO vertės ji praktiškai neduoda. Šis atributas yra matomas tik kode. Lankytojams jis nematomas ir neturi jokios įtakos nuorodos paspaudimams. SEO specialistai nuolatos ieško balanso ne tik tarp nuorodų rūšių, bet ir rūpinasi, kad nuorodų profilyje būtų ne tik „dofollow“, bet ir „nofollow“ nuorodų.

Nuorodos – vienas iš esminių išorinio SEO kriterijų. Todėl išorinių nuorodų rinkimą reikėtų patikėti SEO profesionalams, kad SEO nuorodų profilis būtų subalansuotas, o nuorodos – kokybiškos. Nes stiprus ir gerai sukurtas išorinių nuorodų profilis leidžia iš esmės pagerinti svetainės SEO pozicijas.

SEO pozicijas galite nemokamai pasitikrinti šiuo įrankiu.

Atgal
Domina paslaugos?SUSISIEKITE
Vardas/Pavardė*
El. paštas*
Telefono numeris*
Svetainės adresas*
Pageidavimai, raktažodžiai*
Žinutė išsiųsta sėkmingai
Klaida. Pabandykite dar kartą
Klientai