fbpx

Kas yra svetainės XML žemėlapis (sitemap)?

2023.01.14 / Aut. Donatas Viliamas

Įvadas

Svetainės žemėlapis tai esminis bet kurios svetainės įrankis, kuris padeda paieškos sistemoms geriau suprasti bet kurios svetainės ar el.parduotuvės struktūrą ir turinį.

Šiame straipsnyje aptarsime, kas yra svetainės žemėlapis, kodėl svarbu jį turėti ir kaip sukurti veiksmingą svetainės sitemap.xml failą? Taip pat pateiksime pavyzdžių ir patarimų, kaip išvengti dažniausiai daromų klaidų kuriant svetainės žemėlapį.

Kas yra XML svetainės žemėlapis?

XML svetainės žemėlapis – tai failas, kuriame išvardyti svarbiausi svetainės puslapiai, kad “Google” galėtų juos visus rasti ir nuskaityti. Tokiu būdu šis failas padeda paieškos sistemoms geriau suprasti svetainės URL struktūrą ir suteikia daugiau informacijos apie kiekvieną svetainės puslapį, pavyzdžiui, kada jis paskutinį kartą buvo atnaujintas ir kaip dažnai keičiamas.

Kaip atrodo XML svetainės žemėlapis?

XML svetainės žemėlapis – tai standartizuotas pranešimų ir puslapių sąrašo sudarymo būdas, skirtas visų pirma paieškos sistemoms.

Pateikiame labai paprastą pavyzdį – svetainės žemėlapį su vienu URL:

<?xml version=”1.0″ encoding=”UTF-8″?>

<urlset xmlns=”http://www.sitemaps.org/schemas/sitemap/0.9″>

<url><loc>https://seogenerolai.lt/seo-paslaugos/</loc><lastmod>2022-09-19</lastmod></url></urlset>

Kaip matote failą sudaro kelios dalys:

  • XML versijos deklaracija: pagal ją paieškos sistemos nustato, kokio tipo failą skaito.
  • URL rinkinys: paieškos sistemoms nurodo protokolą.
  • URL: pateikiamas puslapio URL.
  • Lastmod: datos formatas, apibūdinantis, kada puslapis buvo paskutinį kartą pakeistas.

Kiekvienos svetainės žemėlapis turi atitikti šį standartą, kad būtų galiojantis. Yra ir kitų savybių, pavyzdžiui, <prioritetas> ir <pasikeitimų dažnis>, tačiau jos neturi jokios įtakos svetainės žemėlapio veikimui ar našumui.

XML svetainės žemėlapio pavyzdys

Panagrinėkime konkretų pavyzdį. Žemiau matysite seogenerolai.lt svetainės vienos kategorijos XML žemėlapio ekrano nuotrauką.

xml failo pavyzdys

Kiekvienos eilutės pabaigoje pastebėsite datą. Tai nurodo “Google”, kada paskutinį kartą buvo atnaujintas kiekvienas įrašas. Kai svetainės žemėlapyje pasikeičia data, “Google” žino, kad yra naujo turinio, kurį galima nuskaityti ir indeksuoti. Tokio failo būtinai reikia, jei norite, kad “Google” kuo greičiau nuskaitytų Jūsų atnaujintą turinį.

Jei turite didžiulę svetainę ar elektroninę parduotuvę, kartais reikia suskaidyti svetainės žemėlapį. Vienos XML svetainės žemėlapio apimtis ribojama iki 50 000 URL adresų, o jo failo dydis gali būti iki 50 MB. Todėl, jei jūsų svetainėje yra daugiau nei 50 000 įrašų, reikės dviejų atskirų žemėlapių, skirtų įrašų URL adresams, ir taip iš esmės bus sukurtas antrasis svetainės indekso žemėlapis. Mes tuo tikslu naudojame “Yoast SEO” įskiepį, kuriame ši riba nustatyta dar mažesnė – 1 000 URL adresų, kad svetainės XML žemėlapis būtų įkeliamas kuo greičiau.

Kodėl svetainės žemėlapis yra svarbus?

Kartais svetainių ir el.parduotuvių puslapiai būna be vidinių nuorodų, todėl paieškos robotams juos sunku rasti. Būtent tokiais atvejais XML svetainės žemėlapiai yra ypač naudingi SEO, nes leidžia “Google” greitai surasti svarbiausius jūsų svetainės puslapius, net jei jūsų vidinės nuorodos nėra tobulos.

Bet svetainės žemėlapis svarbus ir dėl kitų priežasčių pvz.:

Geresnis nuskaitymas: Kadangi sitemap.xml faile yra pateikiamas svetainės struktūros ir turinio žemėlapis, todėl paieškos sistemoms lengviau nuskaityti ir indeksuoti svetainę.

Didesnis matomumas: Svetainės žemėlapis, kuriame pateikiama informacija apie svetainės puslapius, gali padidinti svetainės puslapių matomumą paieškos sistemų rezultatuose.

Greitesnis indeksavimas: Svetainės žemėlapis gali padėti paieškos sistemoms greičiau indeksuoti svetainę, nes jame pateikiama informacija apie tai, kada paskutinį kartą puslapiai buvo atnaujinti ir kaip dažnai jie keičiasi.

Daugialypės terpės turinys: Paieškos sistemos lengviau supranta ir indeksuoja daugialypės terpės turinį.

Kokioms svetainėms reikia XML svetainės žemėlapio?

“Google” dokumentuose teigiama, kad svetainės žemėlapiai naudingi “tikrai didelėms svetainėms “, “svetainėms su dideliais archyvais “, “naujoms svetainėms, kuriose yra tik kelios išorinės nuorodos” ir “svetainėms, kuriose naudojamas daugialypės terpės turinys”. Pasak “Google”, tinkamos vidinės nuorodos turėtų leisti jai lengvai rasti visą jūsų turinį. Deja, yra daug svetainių, kurių savininkai tinkamai neapgalvoja, kaip logiškai susieti savo turinį, arba tiesiog dar nežino, kokią vertę kuria profesionalus SEO optimizavimas, kur vidinis svetainės puslapių susiejimas nuorodomis yra neatsiejama optimizavimo paieškos sistemoms dalis.

Kurie puslapiai turėtų būti įtraukti į XML svetainės žemėlapį?

Kaip nuspręsti, kuriuos puslapius įtraukti į XML svetainės žemėlapį?

Visada pradėkite nuo URL adreso svarbos: ar lankytojas, patekęs į tam tikrą URL adresą, gaus gerą rezultatą? Jei ne, tuomet to konkretaus puslapio neturėtų būti svetainės XML žemėlapyje.

Jei nenorite, kad konkretus URL būtų rodomas paieškos rezultatuose, turėsite prie jo pridėti žymą “noindex” ir uždrausti jo generavimą į sitemap failą.

Kaip padaryti, kad “Google” surastų jūsų svetainės žemėlapį?

Jei norite, kad “Google” greičiau rastų jūsų XML svetainės žemėlapį, turite jį įtraukti į savo “Google Search Console” paskyrą. Kur tai galima padaryti pavyzdys žemiau.

Google Search Console sitemap

Pridėjus svetainės žemėlapį reikėtų patikrinti, ar “Google” indeksavo visus reikalingus svetainės žemėlapio puslapius. Jei tam tikroje svetainės žemėlapio dalyje “pateiktų” ir “indeksuotų” puslapių skaičius labai skiriasi, rekomenduojame tai patikrinti išsamiau. Galbūt įsivėlė klaida, dėl kurios kai kurie puslapiai neindeksuojami? Kitas variantas – galbūt jums reikia sukurti dar daugiau atgalinių nuorodų, nukreipiančių į dar neindeksuotą turinį.

Ar XML svetainės žemėlapyje reikalingas <prioritetas>?

Anksčiau SEO specialistai buvo įsitikinę, kad į svetainių žemėlapius įtraukus atributą <prioritetas> “Google” gaus signalą, kad tam tikriems URL adresams “Google” turi teikti pirmenybę. Deja, <prioritetas> nieko neduoda, nes “Google” jau daug kartų kartojo kad nebenaudoja šio atributo svetainių sitemap failuose surastam turiniui nuskaityti ir jam teikti pirmenybę.

Didžiausios sitemap.xml klaidos, kurių reikia vengti

Kuriant svetainės sitemap.xml failą svarbu vengti dažniausiai daromų klaidų, pvz:

  • neįtraukti visų svarbių puslapių
  • reguliariai neatnaujinti svetainės žemėlapio
  • neteisingų URL adresų
  • nenurodyti prioriteto ir atnaujinimo dažnumo
  • nepateikti šio failo paieškos sistemoms
  • nepritaikyti mobiliesiems įrenginiams

Svarbiausios išvados (Key Takeaways)

  • XML svetainės žemėlapis – tai failas, kuriame išvardyti svarbiausi svetainės puslapiai, kad “Google” galėtų juos visus rasti ir nuskaityti.
  • Jis tampa labai svarbus, kuomet svetainių ir el.parduotuvių puslapiai būna be vidinių nuorodų ir todėl paieškos robotams juos sunku rasti.
  • Svetainės žemėlapis turi atitikti standartą, kad būtų galiojantis.
  • Pasak “Google” svetainės žemėlapiai naudingiausi “tikrai didelėms svetainėms “, “svetainėms su dideliais archyvais “, “naujoms svetainėms, kuriose yra tik kelios išorinės nuorodos” ir “svetainėms, kuriose naudojamas daugialypės terpės turinys”.
  • Jei nenorite, kad konkretus URL būtų rodomas paieškos rezultatuose, turėsite prie jo pridėti žymą “noindex” ir uždrausti jo generavimą į sitemap failą.
  • Jei norite, kad “Google” greičiau rastų jūsų XML svetainės žemėlapį, turite jį įtraukti į savo “Google Search Console” paskyrą ir patikrinti, kad jame nebūtų klaidų.

Apibendrinant galima teigti, kad sitemap.xml failas yra labai svarbus bet kurios svetainės įrankis, kuris paieškos sistemoms padeda geriau suprasti svetainės struktūrą ir turinį. Sukūrę išsamų, atnaujintą, gerai organizuotą, tikslų ir mobiliesiems įrenginiams pritaikytą svetainės žemėlapį, galite pagerinti savo svetainės matomumą, padidinti indeksavimo ir daugialypės terpės turinio greitį.

Nepamirškite pateikti svetainės žemėlapio pagrindinėms paieškos sistemoms ir reguliariai jį atnaujinti, kad būtų atspindėti visi jūsų svetainės pakeitimai.

Naudodami gerai sukurtą svetainės žemėlapį galite būti užtikrinti, kad jūsų svetainės turinys būtų lengvai aptinkamas ir prieinamas paieškos sistemoms, o tai pagerins matomumą ir svetainės pozicijas paieškos sistemose.

Donatas Viliamas - įmonės MB "SeoReklama" įkūrėjas ir direktorius, prekės ženklo "SEO generolai" savininkas. Specializacija: SEO strategijų kūrimas, konkurencinės aplinkos analitika, SEO konsultacijos ir auditai, gilus techninis SEO, strateginis planavimas, copywriting'as, verslo konsultacijos, pardavimai internetu. Donatas strategiškai vadovauja agentūros "SEO generolai" klientų projektams. Rašo seogenerolai.lt tinklaraštį. Reguliariai atlieka SEO testus, kad suprastų „Google“ ir kitų paieškos sistemų algoritmų elgseną. Savo SEO karjerą pradėjo 2009 m. kaip laisvai samdomas SEO specialistas. 2013 m. įkūrė SEO įmonę, kuri jau dirbo su daugiau nei 50 kompanijų vykdydama SEO projektus Lietuvos ir užsienio rinkose. Asmeninis blog'as apie pardavimus internetu: https://www.viliamas.com/
Paskutiniai straipsniai kuriuos parašė Donatas Viliamas (Peržiūrėti įrašus)
Atgal
DOMINA PASLAUGOS?SUSISIEKITE
Vardas/Pavardė*
El. paštas*
Telefono numeris*
Svetainės adresas*
Pageidavimai, raktažodžiai*
Žinutė išsiųsta sėkmingai
Klaida. Pabandykite dar kartą