fbpx

Kas yra domeno autoritetas? Ar verta jį gerinti?

2022.11.02 / Aut. Donatas Viliamas

Kas yra domeno autoritetas? Ką jis reiškia? Ar tikrai reikia stengtis jį pagerinti? Ar aukštas domeno autoritetas padės užimti geresnes pozicijas “Google” paieškoje? Tai klausimai į kuriuos atsakymų ieško SEO specialistai ar verslų savininkai, siekiantys aukštesnio organinio matomumo “Google” paieškoje.

Svarbu suprasti, kad domeno autoritetas gali būti naudingas rodiklis, leidžiantis palyginti konkrečią svetainę su panašiais konkurentais. Vistik būtina pabrėžti, kad pats savaime domeno autoritetas nėra “Google” reitingavimo veiksnys. Bet apie viską iš eilės..

domain authority

Kas yra domeno autoritetas (“Domain Authority”)?

“Domain Authority” (DA) – tai “Moz” kompanijos sukurtas rodiklis, pagal kurį numatoma, kokia tikimybė, kad konkreti svetainė užims aukštesnę vietą paieškos rezultatų puslapiuose (SERP). Domeno autoriteto balai svyruoja nuo 0 iki 100, o aukštesnis balas reiškia didesnę tikimybę užimti aukštesnę vietą.

Tačiau “Google” nenaudoja domeno autoriteto kaip reitingavimo veiksnio, kad nuspręstų, kaip reitinguoti svetaines. Todėl “Domain Authority” nėra tiesioginis rodiklis, kuris pagerins jūsų reitingą paieškos rezultatų puslapyje (SERP).

Nepaisant to, domeno autoritetas yra geras rodiklis, kuris padės įvertinti konkrečios svetainės efektyvumą konkurentų atžvilgiu.

Panašią metriką domeno autoritetui nustatyti naudoja ne tik “Moz”. Pavyzdžiui tokie SEO įrankiai kaip “SEMrush” ir “Ahrefs” atitinkamai sukūrė savo “Authority Score” (AS) ir “Domain Rating” (DR) metrikas.

Kodėl domeno autoritetas yra svarbus?

Nors “Google” atstovai nuolat neigia, kad “domeno autoritetas” naudojamas kaip reitingavimo veiksnys, tačiau, pasak “Google” atstovo John’o Mueller’io, paieškos sistema turi visos svetainės kokybės balą, kuris yra “siejamas su panašiais dalykais”.

Be to, “Ahrefs” kompanijai ištyrus domeno reitingo (DR) ir raktažodžių SEO pozicijų koreliaciją tarp 218713 domenų, buvo nustyta, kad jie gerai koreliuoja. Todėl geros ir kokybiškos nuorodos tikrai turi įtakos galutinėms SEO pozicijoms.

Koks yra geras domeno reitingo (autoriteto) balas?

Apskritai kuo didesnis jūsų domeno autoritetas, tuo geriau. Jis gali būti išreikštas skaičiais skalėje nuo 0 iki 100. Tačiau labai svarbu nevertinti domenų reitingo absoliučiais skaičiais. Taip yra todėl, kad domeno reitingas pagal savo apibrėžimą yra santykinis rodiklis. Todėl negalima teigti, kad 30, 50, 60 ar 70 domeno reitingas yra geras. Viskas yra reliatyvu.

Geriau vadovautis tokia bendra taisykle:

Jūsų domeno reitingas (autoritetas) yra geras, jei jis yra aukštesnis arba panašus į konkuruojančių panašių svetainių reitingą.

Kaip padidinti domeno autoritetą?

Vienintelis būdas padidinti domeno autoriteto rodiklius – gauti kokybiškų atgalinių nuorodų. Tai turėtų būti išorinės nuorodos iš patikimų domenų, kurie yra tematiškai susiję su jūsų svetaine.

Tačiau domeno “autoriteto” gerinimas niekada neturėtų būti pagrindinis jūsų tikslas.

Kelios praktinės strategijos kaip gauti kokybiškų nuorodų:

  • Sukurkite kokybišką turinį savo svetainėje, dalinkitės juo ir kreipkitės į svetaines kurios dar nepateikė nuorodų į jus, kad jos įtrauktų jūsų nuorodą.
  • Ieškokite interneto katalogų kuriuose jau yra jūsų nišos svetainių ir (arba) įmonių sąrašai ir pasirūpinkite, kad jūsų interneto svetainės adresas būtų įtrauktas į norimą katalogą.
  • Ieškokite geriausių straipsnių savo nišoje, į kuriuos, jūsų manymu, galėtų būti įtraukta jūsų svetainė, ir kreipkitės dėl jos įtraukimo (paminėjimo straipsnyje).
  • Suraskite neveikiančias nuorodas, kurios anksčiau nukreipdavo į jūsų konkurentų svetaines ir kreipkitės į tų svetainių turinio valdytojus prašydami vietoj jų pateikti nuorodą į jūsų svetainę.
  • Atsikratykite bet kokių toksiškų atgalinių nuorodų savo nuorodų profilyje.

Kas nepagerins domeno reitingo?

Jūsų domeno autoritetas/reitingas nepasikeis jei:

  • Gausite daugiau nuorodų iš domeno, kuriame jau yra nuoroda į jūsų svetainę (pakanka tik 1 nuorodos iš vieno domeno);
  • Atvesite daugiau srauto į svetainę;
  • Sukursite daugiau turinio ir vidinių puslapių;
  • Pasieksite aukštesnes organinių raktažodžių pozicijas;
  • Įgysite daugiau nofollow, UGC arba remiamų atgalinių nuorodų.

Ar  verta sutelkti dėmesį tik į nuorodų kūrimą?

Svarbu suprasti, kad domeno autoriteto balas tėra sudėtinis rodiklis, kuris jokiu būdu negarantuoja aukštos SEO pozicijos pagal konkretų raktažodį. Tai tikrai nėra “sidabrinė kulka”. Todėl neturėtumėte susitelkti vien tik į išorinių nuorodų kūrimą. Štai kodėl mūsų komandos atliekama svetainių SEO optimizacija visuomet derinama su holistine SEO strategija, kurioje “pirmu smuiku turi griežti” kokybiškas ir vartotojų poreikius atspindintis turinys.

Kaip naudoti (D.A) rodiklį SEO optimizavimui?

Visų pirma domeno autoriteto balas suteikia naudingų duomenų nuorodų kūrimo procese ieškant kokybiškesnių domenų. Todėl šį rodiklį galima naudoti atliekant:

  • SEO konkurentų analizę
  • SEO auditą
  • Išorinių nuorodų vertinimą
  • Norimų įsigyti domenų vertinimą

Kokybė yra svarbesnė už kiekybę

Norint sukurti kuo didesnį domeno autoritetą, reikia nepamiršti kelių svarbių dalykų:

  • Pirmenybę teikite tik svarbioms atgalinėms nuorodoms, o ne tūkstančiams nereikšmingų.
  • Išanalizuokite savo atgalines nuorodas ir įsitikinkite, kad jums naudingose svetainėse, kuriose yra jūsų atgalinių nuorodų, jo yra “dofollow”.
  • Kurkite kokybišką turinį, kuris padės lengviau gauti natūralių atgalinių nuorodų.
  • Kurkite turinį, orientuotą į savo pagrindinę auditoriją, kuris gali būti jai patrauklus ir todėl gali būti platinamas pačios auditorijos.
  • Atnaujinkite senesnį turinį.
  • Peržiūrėkite puslapius, kurių turinys neindeksuojamas arba kurių puslapio autoritetas yra žemas, ir pridėkite naujos, vartotoją dominančios informacijos.
  • Nustatykite savo esminius SEO konkurentus ir palyginkite save su jais.
  • Ištirkite, iš kur jūsų pagrindiniai konkurentai gauna atgalines nuorodas. Ar ir jūs galite gauti panašių?
  • Originaliai ir unikaliai skleiskite savo žiniatinklio turinį kitais kanalais, pavyzdžiui, per socialinę žiniasklaidą ar naujienlaiškį.

Domeno autoriteto kūrimas yra ilgalaikė strategija. Tam reikia laiko, todėl aukštų rezultatų iš karto nematysite. Tačiau laikydamiesi geros nuorodų kūrimo praktikos su laiku tikrai padidinsite savo svetainės matomumą SERP ir užauginsite jos organinį lankomumą.

Svarbiausios išvados (Key Takeaways)

  • Domeno autoritetas – tai rodiklis, pagal kurį numatoma, kokia tikimybė, kad svetainė užims aukštesnę vietą paieškos rezultatų puslapiuose.
  • Domeno autoriteto balai skaičiuojami nuo 0 iki 100.
  • Domeno autoritetas nėra “Google” reitingavimo veiksnys. Tačiau yra pastebėta, kad aukštesnis D.A balas koreliuoja su didesne tikimybe užimti aukštesnę vietą organinėje paieškoje.
  • Domeno autoriteto kūrimas yra ilgalaikė strategija. Tam reikia laiko, todėl aukštų rezultatų iš karto nematysite.

Informacija parengta pagal: moz.com, ahrefs.com, semrush.com medžiagą.

CEO at SEO generolai®
Donatas Viliamas - įmonės MB "SeoReklama" įkūrėjas ir direktorius. Prekės ženklo "SEO generolai" savininkas. Specializacija: SEO strategijų kūrimas, konkurencinės aplinkos analitika, SEO konsultacijos, auditai, gilus techninis SEO, strateginis planavimas, copywriting'as, verslo konsultacijos. Donatas strategiškai vadovauja SEO klientų projektuose. Rašo seogenerolai.lt tinklaraštį. Reguliariai atlieka SEO testus, kad suprastų „Google“ ir kitų paieškos sistemų algoritmų elgseną. SEO karjerą pradėjo 2009 m. kaip laisvai samdomas SEO specialistas. 2013 m. įkūrė SEO įmonę, kuri jau dirbo su daugiau nei 100 kompanijų vykdydama SEO projektus Lietuvos ir užsienio rinkose. Asmeninis blog'as https://www.viliamas.com/
Atgal
DOMINA PASLAUGOS?SUSISIEKITE
Vardas/Pavardė*
El. paštas*
Telefono numeris*
Svetainės adresas*
Pageidavimai, raktažodžiai*
Žinutė išsiųsta sėkmingai
Klaida. Pabandykite dar kartą
error: