fbpx

Kaip apskaičiuoti ROI iš SEO?

2022.02.19 / Aut. Donatas Viliamas

Dažnai iš savo būsimų klientų išgirstame klausimą ar SEO paslaugos atsiperka?

Būsime atviri. Vienareikšmiško atsakymo čia nėra ir negali būti. Kodėl? Nes kiekvienos SEO kampanijos rezultatus įtakos daugybė tarpusavyje susijusių veiksnių kaip pvz.:

  • Jūsų verslo marža;
  • konkurencinės aplinkos įtaka reikalingoms SEO investicijoms;
  • verslo modelis (B2B ar B2C) t.y ar Jūsų klientas įmonės, ar fiziniai asmenys?
  • tikslinė auditorija (amžius, demografija, geografija, socialinis statusas, pajamos ir pan.)
  • tikslinės rinkos gylis (t.y kokio dydžio rinka apskritai yra)

SEO generolai savo praktikoje ne kartą turėjo atvejų, kai vieniems verslams SEO atsipirko su kaupu.

Todėl svarbiausia neklausykite vienašališkų nuomonių, o pabandykite patys apskaičiuoti būsimą SEO kampanijos efektyvumą ir investicijų gražą (ROI) iš anksto. Tik taip suprasite ar Jūsų verslui SEO atsipirks ilguoju laikotarpiu, ar ne.

Investicijų graža (angl. ROI – return on investment), turėtų būti pats svarbiausias OBJEKTYVUS indikatorius bet kuriam verslui, investuojant į SEO. Jeigu Jūsų išankstiniai skaičiavimai rodo, kad SEO gali atsipirkti, tuomet labai tikėtina, kad Jūsų investicijos į SEO bus tikrai sėkmingos.

Siekiant apskaičiuoti investicijų gražą iš SEO naudojama paprasta formulė žemiau.

ROI-formule

Kad būtų dar aiškiau, paimkime konkretų pavyzdį. Darome prielaidą, kad per mėnesį jūsų SEO kampanija uždirbs 2000 eur. grynojo pelno. Su SEO darbais susijusios/planuojamos išlaidos bus 500 eur. Įrašykite šiuos skaičius į pateiktą formulę ir gausite:

(2000 eur. – 500 eur.) / 500 eur. = 3 x 100 = 300% ROI

Tai reiškia, kad už kiekvieną savo SEO reklamos kampanijai išleistą 1 eurą pagal šį scenarijų Jūs gausite 3 eur. investicijų grąžą (IG). Kad gautumėte IG procentą 3 reikia dauginti iš 100. Kitaip tariant, Jūsų IG šiuo atveju bus solidūs 300%.

Ir tai yra viskas. Šią formulę Jūs galite savarankiškai naudoti norėdami apskaičiuoti ne tik SEO kampanijų, bet ir kitų reklamos kampanijų investicijų gražą bet kuriuo pasirinktu laikotarpiu, jei tik žinote savo išlaidas ir grynąjį pelną.

CEO at SEO generolai®
Donatas Viliamas - įmonės MB "SeoReklama" įkūrėjas ir direktorius. Prekės ženklo "SEO generolai" savininkas. Specializacija: SEO strategijų kūrimas, konkurencinės aplinkos analitika, SEO konsultacijos, auditai, gilus techninis SEO, strateginis planavimas, copywriting'as, verslo konsultacijos. Donatas strategiškai vadovauja SEO klientų projektuose. Rašo seogenerolai.lt tinklaraštį. Reguliariai atlieka SEO testus, kad suprastų „Google“ ir kitų paieškos sistemų algoritmų elgseną. SEO karjerą pradėjo 2009 m. kaip laisvai samdomas SEO specialistas. 2013 m. įkūrė SEO įmonę, kuri jau dirbo su daugiau nei 100 kompanijų vykdydama SEO projektus Lietuvos ir užsienio rinkose. Asmeninis blog'as https://www.viliamas.com/
Atgal
DOMINA PASLAUGOS?SUSISIEKITE
Vardas/Pavardė*
El. paštas*
Telefono numeris*
Svetainės adresas*
Pageidavimai, raktažodžiai*
Žinutė išsiųsta sėkmingai
Klaida. Pabandykite dar kartą
error:
error: