Atgalinės nuorodos. Kokios yra vertingos?
Kas yra atgalinės nuorodos?
Atgalinės nuorodos (angl. backlinks) dar žinomos kaip „įeinančios nuorodos“, „backlinkai“, „išorinės nuorodos“. Jos veda interneto lankytojus ir paieškos robotus iš vienos interneto svetainės į kitą naudojant URL adresus. Tokiu būdu nuolat plečiamas pasaulinis interneto tinklas, nes kasdien milijonai svetainių visame pasaulyje įdeda vis naujas išorines nuorodas į įvairias kitas interneto svetaines.
Teoriškai atgalinė nuoroda gali būti nukreipta iš bet kokio domeno internete į jūsų svetainę. Deja praktikoje viskas nėra taip paprasta ir lengva. Tad apie viską iš eilės..
Kodėl atgalinės nuorodos yra labai svarbios?
Google, kaip ir kitos paieškos sistemos mano, kad atgalinės nuorodos tarsi „balsuoja“ už konkretų interneto puslapį. Todėl puslapiai, kurie turi daug ir kokybiškų atgalinių nuorodų, paprastai turi aukštus organinės paieškos sistemos reitingus pagal įvairius ieškomus populiarius raktinius žodžius. Kiekvienas toks “balsas” arba išorinė nuoroda, tarsi sako paieškos sistemoms: „Šis turinys yra vertingas, patikimas ir naudingas“. Taigi kuo daugiau tokių „balsų“ turėsite, tuo jūsų svetainė kils aukščiau Google ir kitų paieškos sistemų organiniame reitinge. Dėl šios priežasties SEO specialistai visame pasaulyje ieško įvairiausių būdų ir schemų (legalių ir uždraustų), kaip gauti kuo daugiau kokybiškų išorinių nuorodų į optimizuojamą svetainę.
Žemiau pateikėme kaip pavyzdį kaip atrodo viena išorinė SEO generolų nuoroda.
Apskritai išorinių nuorodų naudojimas paieškos variklio algoritmuose nėra naujiena. Išorinės nuorodos sudarė pradinio Google algoritmo (žinomo kaip „PageRank“) pagrindą. Nors nuo to laiko Google atliko tūkstančius savo algoritmo pakeitimų, atgalinės nuorodos vis dar išlieka stipriu SEO reitingavimo veiksniu.
Pavyzdžiui https://backlinko.com/search-engine-ranking 2020 metais atlikus tyrimą su daugiau kaip 11.8 milijonų įvairių užklausų Google paieškoje buvo nustatyta, kad atgalinės nuorodos vis dar išlieka pagrindiniu Google reitingavimo signalu. Taigi jos vis dar itin svarbios SEO optimizavimo procese.
Kokio tipo atgalinės nuorodos turi SEO vertę?
Ne visos atgalinės nuorodos yra vienodai geros ir veiksmingos. Jeigu norite užimti aukštesnį SERP reitingą, turite sutelkti savo dėmesį į “dofollow” tipo nuorodas.
Google ir kitos paieškos sistemos tiesiog ignoruoja nuorodas su „nofollow“ žyma.
Žemiau pateiktas nofollow nuorodos pvz. viename iš interneto katalogų.
Patarimas! Ar nuoroda yra “nofollow” galima patikrinti su interneto naršykle “Chrome”. Tam reikia užvesti pele ant jus dominančios nuorodos konkrečiame puslapyje ir spragtelėjus dešiniu pelės klavišu pasirinkti naršyklės dialogo lange esančią funkciją “Inspect”.
Kaip tai padaryti iliustracija žemiau.
Jeigu jūsų nagrinėjamos nuorodos kodo eilutėje yra atributas “nofollow” kaip pavyzdyje žemiau, tokiu atveju ši nuoroda nekuria SEO vertės.
<a href=”https://seogenerolai.lt” rel=”nofollow” target=”_blank”>seogenerolai.lt</a>
Jei nuorodoje “nofollow” atributo nėra, tai bus vertinga SEO nuoroda, jeigu ji tuo pačius atitiks ir kitus kokybiškos nuorodos kriterijus, aptariamus žemiau.
Kitaip tariant, reikia žinoti, kad nofollow nuorodos yra nuvertinamos paieškos sistemų reitingavimo algoritmų. Todėl dauguma nuorodų, turinčių nofollow žymą, nėra vertingos SEO požiūriu. Pavyzdžiui, nuorodos iš panašių šaltinių dažniausiai yra nofollow, todėl nereiktų dėl jų specialiai stengtis:
- Tinklaraščių komentarai
- Pranešimai spaudai
- Mokami skelbimai
- Nuorodų katalogai (ne visi)
Kokie yra aukštos kokybės atgalinių nuorodų pagrindiniai bruožai?
Dirbant su SEO patariama fokusuotis tik į kokybiškas atgalines nuorodas. Nes vos viena kokybiška atgalinė nuoroda gali būti galingesnė nei 1000 žemos kokybės atgalinių nuorodų. Paprastai kokybiškas nuorodas sieja šie pagrindiniai bruožai:
Bruožas #1 – “dofollow” nuoroda
Kuo ji skiriasi nuo “nofollow” aptarėme kiek aukščiau. Skirtingai nei “nofollow” atributą turinti nuoroda, “dofollow” nuoroda perduoda kitos svetainės domeno autoriteto dalį, todėl laikoma vertinga, nes jos dėka auginamas nuorodą gavusios svetainės autoritetas paieškos sistemų akyse.
Bruožas #2 – nuorodos iš patikimų ir autoritetingų svetainių
Kalbant hipotetiškai, kas būtų geriau jūsų nuomone? Ar gauti atgalinę nuorodą iš Harvardo universiteto svetainės… ar eilinio tinklaraščio internete? Google tai vertina panašiai.
Šis konceptas dar yra žinomas kaip „Domain Authority“. Iš esmės, kuo didesnį autoritetą turi svetainė, tuo daugiau savo autoriteto ji gali perduoti jūsų svetainei per atgalinę nuorodą ir suteikti svetainei daugiau SEO “svorio”. Absoliuti dauguma SEO specialistų ir portalų savininkų tai žino, todėl ganėtinai sunku gauti tikrai geras išorines “dofollow” nuorodas. Ar verta tai daryti? Vienareikšmiškai taip!
Bruožas #3 – nuorodos tekste tikslinis raktinis žodis
SEO prasme itin stiprūs “backlinkai” yra tie, kurie įtraukia jūsų tikslinį raktinį žodį į savo nuorodos inkaro tekstą (angl. anchor text).
DĖMESIO, ĮSPĖJIMAS! Negalima persistengti su daugybiniu tikslinių raktinių žodžių kartojimu nuorodų inkaro tekstuose. Tokiems atvejams Google savo algoritme turi specialų filtrą „Google Penguin“. Jis išfiltruoja svetaines, kuriose naudojamos “Black Hat” nuorodų kūrimo strategijos. Tokiais atvejais Google dažnai nubaudžia svetaines, turinčias daug atgalinių nuorodų su tikslios atitikties raktažodžiais savo išorinių nuorodų tekstuose. Google puikia supranta, kad visa tai nėra natūralu, todėl nuolat dirba lyg “interneto policininkas” bausdamas tokias svetaines. Tuo tarpu žmonės į kita svetaines dažniausiai natūraliai deda tik URL adresus internete pvz. https://seogenerolai.lt/seo-paslaugos/. Štai kodėl dauguma jūsų išorinių nuorodų turėtų būti būtent tokie URL adresai.
Kokios yra bausmės už manipuliavimą nuorodomis?
Pati skausmingiausia bausmė – visiškas domeno arba dalinis (vieno ar kelių puslapių) pašalinimas iš Google indekso. Kitaip tariant svetainė tampa neberandama Google paieškoje pagal “peroptimizuotus” raktinius žodžius, arba net pagal domeno adresą. Tokios situacijos neretai sudėtingai išsprendžiamos. Tai vadinama “Google Penguin” algoritmine nuobauda ir jai pašalinti reikia turėti reikiamos patirties ir skirti daug laiko. Štai kodėl iki tokių situacijų geriau neprieiti. Bet jeigu taip atsitiko, kreipkitės į SEO generolus, įvertinsime jūsų situaciją ir pasistengsime padėti, nes turime tokios patirties ir teigiamos praktikos.
Bruožas #4 – puslapis nukreipiantis nuorodą, tematiškai susijęs su jūsų svetaine
Įsivaizduokite, kad jūs ką tik paskelbėte savo naują tinklaraščio straipsnį apie tai kaip nubėgti maratoną. Tokiu atveju Google daug daugiau autoriteto suteiks išorinėms nuorodoms gautoms iš svetainių apie bėgimą, ar kūno rengybą, palyginti su svetainėmis apie žvejybą, automobilius, skaitmeninę rinkodarą, ar politiką.
Kai svetainė įdeda išorinę nuorodą į kitą svetainę, Google nori matyti, kad šios dvi svetainės yra tematiškai susijusios.
Bruožas #5 – nuoroda gauta iš domeno, kuris anksčiau nebuvo susietas su jūsų svetaine
Įsivaizduokite, kad jūs gaunate išorinę nuorodą iš svetainės A. Puiku! Bet jeigu svetainė A vėl nukreipia naują nuorodą į jus? Ir vėl. Ir vėl. Ar manote, kad 2, 3 ir 4 nuorodos yra tokios pat galingos kaip pirmoji? Deja ne. Pasirodo, sekančių nuorodų iš to paties domeno SEO reikšmė mažėja su kiekviena gauta nauja. Kitaip tariant krenta kiekvienos nuorodos SEO reitingavimo galia. Todėl visuomet bus geriau gauti 10 nuorodų iš 10 skirtingų domenų nei 10 nuorodų iš tos pačios svetainės. Nes domenų, nukreipiančių į jūsų svetainę, skaičius (o ne bendras atgalinių nuorodų skaičius) koreliuoja su Google reitingais labiau nei bet kuris kitas aptartas veiksnys.
Bruožas #6 – išorinė nuoroda patalpinta turinio indeksavimo metu, bet ne vėliau
Kartais SEO specialistai naudoja taip taip vadinamą “link insertion” techniką, t.y įterpia nuorodas jau į anksčiau kurtą turinį ant jame buvusio raktinio žodžio. Tai atrodo labai įtartinai ir nenatūraliai. Ypač jeigu nuoroda pridedama be jokio papildomo teksto, o tiesiog “prikabinama” kurioje nors teksto vietoje. Tokių nuorodų geriau vengti, arba pagal galimybes reikia pridėti daugiau teksto ir konteksto. Kitaip tariant bent keliomis pastraipomis papildyti turinį. Taip bus sumažinta rizika, kuri vistiek išlieka.
Bruožas #7 – išorinė nuoroda aiškiai matoma turinyje
Jeigu nuorodos tyčia slepiamos tekste, vadinasi jos skirtos ne potencialiam skaitytojui, o paieškos sistemai apgauti. Tokių paslėptų nuorodų reikia visais atvejais vengti.
Bruožas #8 – nuoroda patalpinta kontekstiniame turinyje (ne sidebar’e ar footer’yje)
Labai gerai, kai nuoroda yra tekste, kuris yra tematiškai susijęs su jūsų svetaine. Tuo pačiu venkite nuorodų svetainių sidebar’e ar footer’yje. Jos praktiškai nebekuria SEO vertės, nes Google algoritmas jas nuvertina. Tokios nuorodos gali būti tik su žyma “nofollow”. Kitu atveju sukels algoritmo įtarimą ir gali iššaukti algoritminę nuobaudą.
Informacija iš dalies parengta remiantis: https://backlinko.com/hub/seo/backlinks
Reziume
Dabar, kai jau sužinojote, kokių tipų atgalinės nuorodos yra naudingiausios jūsų Google reitingams, būtų metas aptarti iš kur jų gauti. Tačiau ši tema daugeliui SEO specialistų yra “tabu”. Nei vienas neskuba atskleisti geriausių savo šaltinių ir būdų. Tokios informacijos sklaida mažina nuorodų efektyvumą ir didina ir be to sudėtingą konkurenciją išorinio SEO srityje. Todėl kol kas ir mes neskubame atskleisti savo daugiau nei 10 metų įdirbio šioje srityje, nes žinome, kad šį tinklaraštį skaito ir SEO konkurentai.
Domina kokybiškų nuorodų kūrimo paslauga? Susisiekite su mumis ir mes įvertinsime kuo galėtume būti jums naudingi.
- SEO yra paprasta? Nutekinta 14.000 Google paieškos atributų. - 2024-08-22
- Google “Core update” – 2024.03.05. Prisisekite diržus! - 2024-03-05
- 10 priežasčių, kodėl nėra SEO progreso? - 2024-01-24