Kas yra Nofollow, Sponsored, UGC nuorodos?
Nuorodų svarba paieškos sistemoms
Kai “Google” paieškos robotas lankosi svetainėse, jis naršo jose surastas nuorodas, kad atrastų kitus puslapius. Tokiu būdu “Google” randa naujus puslapius, panašiai kaip jūs naršote turinį internete.
Nuorodos padeda paieškos sistemai suprasti naršomo puslapio turinį ir svarbą. “Google” atsižvelgia į tokius dalykus, kaip nuorodos anchor tekstas, nuorodą supantis turinys ir nuorodos vieta, kad galėtų įvertinti paskirties URL kontekstą ir jo svarbą.
Atgalinės nuorodos (angl. backlinks) taip pat atlieka labai svarbų SEO vaidmenį, nes veikia kaip stiprus reitingavimo signalas “Google” paieškos algoritmuose. Pavyzdžiui vienas pirmųjų “Google” algoritmų “PageRank” vertindavo išorinių nuorodų vedančių į konkretų interneto puslapį skaičių ir kokybę, kad nustatytų, kokios svarbos yra paskirties puslapis. Kuo daugiau nuorodų puslapis turėdavo iš kitų populiarių puslapių, tuo geriau jis tuo metu reitinguodavosi paieškos sistemoje SERP rezultatuose pagal įvairius raktinius žodžius.
Šiandien “Google” paieškos sistemą jau valdo dirbtinis intelektas, kuris naudoja begalę įvairių signalų, bet išorinės nuorodos vis dar svarbi SEO reitingavimo proceso dalis.
Nuorodų svarba žmonėms
Nuorodos svarbios ne tik paieškos sistemoms. Nepamirškime tikrų žmonių kurie naršo internete. Juk svetainės lankytojai naudojasi nuorodomis, kad galėtų naršyti jūsų pačių svetainėje. Todėl pasirūpinkite, kad jiems būtų lengva rasti tai, ko jie ieško.
Kaip nuorodos padeda svetainės lankytojams?
- Nuorodos aprašomojo teksto (angl. anchor text) naudojimas, padeda lankytojui geriau suprasti kokio turinio jis gali tikėtis paspaudęs konkrečią nuorodą.
- Būtina sudėti nuorodas į visus svarbius vidinius svetainės puslapius, kuriuos norite, kad lankytojai galėtų pasiekti.
- Nuorodas į kitus interneto puslapius verta dėti tik tuomet, kai tai naudinga galutiniam vartotojui.
Taigi nuorodos išties labai svarbios, tiek paieškos sistemoms, tiek svetainių lankytojams. Tačiau ne visos jos turi vienodą įtaką, kalbant apie tokį procesą, kaip SEO optimizavimas.
Žemiau aptarsime pačius svarbiausius nuorodų tipus ir paaiškinsime kiekvieną iš jų, kad suprastumėte kokią įtaką jos daro svetainės ar el.parduotuvės SEO reitingams.
Kas yra “nofollow” nuoroda?
Pirmą kartą “Google” nuorodų atributą “nofollow” įvedė 2005 m., kad pažabotų komentarų šlamštą. Nesąžiningi SEO specialistai matydami, jog išorinės nuorodos turi didelę SEO reikšmę, ėmė visuose įmanomuose resursuose rašyti komentarus su nuorodomis po jais, vedančias į klientų ar savo pačių svetaines. Tai veikė efektyviai, kol “Google” pagaliau nusprendė šiai primityviai SEO manipuliacijai padaryti galą visiems laikams.
Taip atsirado “Nofollow” nuorodos, kurios jau neperduodavo paskirties svetainei “PageRank” arba taip vadinamo “SEO autoriteto” (angl. Domain authority). Tokiu būdu visos tokio tipo (komentarų) nuorodos buvo “Google” nuvertintos ir turėjo būti atitinkamai svetainių administratorių pažymėtos “nofollow” atributais. Net jei svetainės to nepadarė iki šiol, paieškos sistema puikiai atskiria tokias nuorodas iš kitų ir jos tiesiog nebeturi jokios SEO vertės.
Žemiau pavyzdys kaip atrodo nuorodos su “nofollow” atributu:
<a href=”https://seogenerolai.lt/” rel=”nofollow”>Nuorodos tekstas</a>
Atitinkamai komentavimas paliekant nuorodas daugiau nebeveikia ir tėra atgyvenusi SEO praktika. Deja tai vis dar daro prastos reputacijos arba nepatyrę SEO specialistai patys manydami, arba sąmoningai klientams teigdami, kad visa tai tebekuria SEO vertę.
Nuo 2019 m. rugsėjo 10 d. “nofollow” nuorodos laikomos tiesiog užuominomis apie tai, į kurias nuorodas paieškos sistema turi atsižvelgti, arba kurių neįtraukti į paiešką. Kitaip tariant Rel=”nofollow” nuorodos atributas yra įspėjamasis ženklas paieškos sistemoms, sakantis “neskaitykite ir nevertinkite šios nuorodos SEO tikslais”.
Kas yra remiama (“sponsored”) nuoroda?
Tą pačią 2019 m. rugsėjo 10 dieną “Google” paskelbė, kad įvedamas visiškai naujas, Rel=”sponsored” – tipo nuorodų žymėjimas. Nuo tos dienos visos rėmėjų nuorodos internete turi būti žymimos kaip mokamos nuorodos naudojant būtent šį atributą.
Daugiau apie “Google” poziciją mokamų nuorodų atžvilgiu galite sužinoti žiniatinklio valdytojų gairėse dėl nuorodų schemų. Kalbant iš esmės “Google” nenori, kad pirktumėte ar parduotumėte tokio tipo nuorodas, kurios galėtų padėti jūsų pozicijoms paieškos sistemoje. Tokias nuorodas reikia tiesiog “užsidirbti”.
Kaip tą padaryti? Vienas iš geriausių būdų – kurti unikalų ir vertingą turinį, kuriuo žmonės nori dalintis savo svetainėse ir be jokio papildomo raginimo.
Kada reikia naudoti rel=”sponsored” atributą?
- Visose reklaminėse nuorodose.
- Nuorodose, kurios pateikiamos kaip rėmimo forma.
- Bet kokioje kitoje situacijoje, kai kas nors sumokėjo (apsikeitė pinigais, prekėmis ar paslaugomis) už nuorodą konkrečioje svetainėje.
Tokiu būdu Rel=”sponsored” suteikia paieškos sistemai daugiau detalumo klasifikuojant nuorodas. Tokia rėmėjo nuoroda tarsi sako: “Ei, “Google”! Nenaudok šios nuorodos SEO reitingavimui, nes už ją sumokėta”.
Jeigu jūs savo mokamas “sponsored” nuorodas jau anksčiau priskyrėte “nofollow” nuorodų kategorijai, tikrai nebūtina jų keisti į remiamas (nors tai būtų tiksliau). Tiesiog turite įsitikinti, kad naudojate vieną iš šių dviejų nuorodų atributų, kad išvengtumėte potencialios “Google nuobaudos” už nuorodų schemos veiksmus.
Kas yra UGC nuoroda?
Rel=”ugc” yra antrasis naujas nuorodos žymėjimo tipas, kurį “Google” paskelbė tame pačiame 2019 m. rugsėjo 10 d. atnaujinime. UGC – tai akronimas (angl. user generated content), reiškiantis pačių naudotojų sukurtą turinį.
Kada reikia naudoti rel=”ugc”?
- Nuorodoms tinklaraščių ar straipsnių komentaruose.
- Forumo pranešimuose pateikiamoms nuorodoms.
- Bet kokioms kitoms nuorodoms, kurias leidžiate vartotojams, ar lankytojams kurti savo svetainėje.
Jei norite apdovanoti tam tikrus autorius, pavyzdžiui, naudotojus, kurie į jūsų svetainę pateikė daug aukštos kokybės komentarų ar pranešimų, galite iš jų nuorodų pašalinti rel=”ugc” (arba rel=”nofollow”) žymas. Tokius sprendimus gali priimti tik svetainės savininkas. Daugiau informacijos apie komentarų šlamšto valdymą rasite “Google” svetainėje “Ways to Prevent Comment Spam” (straipsnis + vaizdo įrašas).
Ar dabar reikia pakeisti visas nuorodas?
Laimei, ne. Tiesiog dabar galite pridėti daugiau informacijos apie savo nuorodas, kad “Google” galėtų geriau suprasti jūsų svetainę ir jos ryšį su puslapiais, į kuriuos pateikiamos nuorodos. Taip pat turite rūpintis naujomis nuorodomis, kad jos atitiktų reikalingą žymėjimą.
Kurios nuorodos perduoda SEO vertę?
Jei esate svetainės savininkas ar valdytojas ir nuorodą į kitą puslapį pateikiate savo noru (be jokio atlygio), nes tikrai manote, kad to puslapio turinys yra vertingas ir svarbus, prie nuorodos nepridėkite jokių anksčiau minėtų atributų. Tokiu atveju ši nuoroda pagal nutylėjimą bus “sekama” paieškos sistemų. Kartais jos dar yra vadinamos “dofollow”. Tik šio tipo nuorodos perduoda SEO vertę.
Tačiau pasak John Mueller, “Google” turi daug patirties ignoruojant manipuliacines nuorodas. Taigi net “dofollow” nuoroda gali būti ignoruojama, jei tik “Google” nustato, kad ji yra šlamštas, manipuliatyvi ar kitaip neturėtų būti sekama.
Taigi atrodo, kad “Google” nereikia daug pagalbos nustatant, kurios nuorodos turėtų būti vertinamos SEO tikslais. Vistik nauji atributai padeda paieškos sistemai dar geriau suprasti, kaip vertinti konkrečias nuorodas.
Svarbiausios išvados (Key Takeaways)
- Nuorodos padeda paieškos sistemai suprasti naršomo puslapio turinį ir svarbą.
- Nuorodos labai svarbios ir žmonėms, todėl pasirūpinkite, kad jiems būtų lengva rasti tai, ko jie ieško.
- Komentavimas paliekant nuorodas po komentarais daugiau nebeveikia ir tėra atgyvenusi SEO praktika.
- “Nofollow” nuorodos neperduoda paskirties svetainei taip vadinamo “Domain authority”.
- “Google” nenori, kad pirktumėte ar parduotumėte nuorodas, kurios galėtų padėti jūsų pozicijoms paieškos sistemoje.
- Legalus būdas gauti vertingų nuorodų – kurti unikalų ir vertingą turinį, kuriuo žmonės nori dalintis savo svetainėse be jokio papildomo raginimo.
- Rel=”sponsored” nuoroda sako “Google”: “Nenaudok šios nuorodos SEO reitingavimui, nes už ją sumokėta”.
- UGC – tai akronimas (angl. user generated content), reiškiantis pačių naudotojų sukurtą turinį.
- Tik taip vadinamos “dofollow” nuorodos perduoda SEO vertę.
- Google” turi daug patirties ignoruojant manipuliacines nuorodas. Taigi net “dofollow” nuoroda gali būti ignoruojama, jei tik paieškos sistema nustato, kad ji yra šlamštas, manipuliatyvi ar kitaip neturėtų būti sekama.
Parengta pagal Botify.com informaciją.
- SEO yra paprasta? Nutekinta 14.000 Google paieškos atributų. - 2024-08-22
- Google “Core update” – 2024.03.05. Prisisekite diržus! - 2024-03-05
- 10 priežasčių, kodėl nėra SEO progreso? - 2024-01-24