fbpx

„Google Penguin“. Ką turite žinoti?

2022.08.31 / Aut. Donatas Viliamas

Įvadas į “Google Penguin”

Praėjo dešimt metų nuo tada, kai “Google” įdiegė “Penguin” algoritmą ir ėmėsi griežtesnės pozicijos dėl manipuliacijos išorinėmis nuorodomis siekiant aukštesnių SEO pozicijų.

Šis SEO pasaulyje plačiausiai aptartas paieškos sistemos algoritmas buvo ne kartą atnaujintas, kol galiausiai tapo pagrindinio, šiuo metu veikiančio “Google” algoritmo dalimi realiuoju laiku. Dabar jo nuobaudos tapo rečiau taikomos, tačiau vis dar egzistuoja tiek daline apimtimi (baudžia tik konkrečius vidinius URL adresus), tiek visos svetainės apimtimi.

Nenaturaliu nuorodu pranesimas - Google Search Console

 „Google Penguin“ nuobaudos pranešimas – 2022 m. gegužės mėn.

Nors “Google” teigia, kad ignoruoja daugybę nekokybiškų nuorodų internete, tačiau tuo pačiu perspėja, kad nuolat stebi nenatūralius nuorodų kūrimo modelius SEO tikslais. Pavyzdžiui: nuorodų schemas, PBN, nuorodų mainus ir kitus nenatūralius išeinančių nuorodų modelius.

Kaip ir kada atsirado „Penguin“?

2012 m. “Google” oficialiai pristatė “webspam” algoritmo atnaujinimą, kuris buvo specialiai nukreiptas prieš plačiai internete paplitusias „šiukšlines“ nuorodas ir manipuliacinę nuorodų kūrimo praktiką siekiant palankesnių SEO rezultatų.

Vėliau šis “webspam” algoritmas tapo žinomas (oficialiai) kaip “Penguin” algoritmo atnaujinimas, kurį savo „Twitter“ paskyroje paskelbė Matt‘as Cutts‘as, tuo metu vadovavęs “Google” WebSpam komandai.

Nors “Google” oficialiai pavadino algoritmą “Penguin”, nėra jokių oficialių duomenų, iš kur atsirado šis pavadinimas.

Iki “Penguin” algoritmo pasirodymo išorinių atgalinių nuorodų kiekis buvo daug  svarbesnis faktorius nei yra šiuo metu, nustatant tinklalapio autoritetą, kai “Google” jį peržiūrėdavo, indeksuodavo ir analizuodavo.

Tai reiškia, kad, iki tol reitinguojant svetaines paieškos rezultatų puslapiuose, kai kurios žemos kokybės svetainės, ar jo turinio dalys organinės paieškos rezultatuose atsidurdavo kur kas aukštesnėse pozicijose, nei turėtų.

Kokiu tikslu “Google“ sukūrė „Penguin“?

“Google” karas su žemos kokybės svetainėmis prasidėjo nuo “Panda” algoritmo, o “Penguin” pratęsė ir papildė šio karo arsenalą.

Pingvinas buvo “Google” atsakas į vis dažniau pasitaikančias manipuliacijas paieškos rezultatais (ir SEO pozicijomis) naudojant “juodosios kepurės” (angl. „Black Hat SEO) nuorodų kūrimo metodus.

Matt‘as Cutts‘as kalbėdamas konferencijoje “SMX Advanced 2012”, sakė:

Mes žiūrime į “Penguin” kaip į priemonę, skirtą kovoti su nekokybišku svetainių turiniu. Viskas prasidėjo nuo “Panda” algoritmo. Tačiau po jo pastebėjome, kad internete vis dar yra daugybė šlamšto, kuris neteisingai aukštai vertinamas, todėl šiai problemai spręsti buvo sukurtas “Penguin”.

Algoritmo tikslas buvo geriau kontroliuoti ir sumažinti tam tikrų „Black hat“ SEO metodikų veiksmingumą manipuliuojant išorinėmis nuorodomis.

“Penguin” nagrinėjo tik įeinančias išorines nuorodas į svetaines ir visai nevertino iš svetainių išeinančių nuorodų. Šį darbą atlikdavo jau kita pagrindinio „Google“ algoritmo dalis.

„Penguin“ pradžia ir efektas

2012 m. balandį, kai “Penguin” pirmą kartą buvo paleistas, “Google” skaičiavimais, jis paveikė daugiau nei 3% paieškos rezultatų visame internete. Nors tai atrodo nedideli skaičiai, bendrai šio algoritmo įtaka buvo jaučiama itin stipriai visame SEO pasaulyje. Nuo tada SEO bendruomenėje vis labiau ėmė stiprėti kalbos, kad „SEO mirė“. Tačiau realybė tokia, kad SEO nemirė. Tiesiog visas internetas pagaliau rimčiau apsivalė nuo SEO šiukšlių ir tai buvo į naudą visiems. Nebent nukentėjo tik nesąžiningi verslai ir tokie patys SEO paslaugų teikėjai.

2013 m. gegužės mėn. išleistas ketvirtasis algoritmo atnaujinimas “Penguin 2.0” (įskaitant pradinį paleidimą) papildomai paveikė dar maždaug 2,3% visų pasaulio užklausų ir dar kartą rimtai sukrėtė SEO rinką.

Teigiama, kad pradėjus taikyti “Penguin” jis buvo nukreiptas į dvi konkrečias manipuliavimo paieškos rezultatais praktikas. Visų pirma į nelegalias nuorodų schemas ir į perteklinį raktinių žodžių naudojimą tekste (angl. keyword stuffing).

Nuorodų schemos – tai manipuliacinės nuorodų kūrimo praktikos. Pavyzdžiui: tarpusavio nuorodų mainai, mokėjimas už nuorodas, PBN ir kitos nenatūralios nuorodų kūrimo praktikos, aprašytos “Google” nuorodų schemose.

Kaip minėta iš pradžių “Penguin” pagalba papildomai buvo siekiama kovoti su pertekliniu raktažodžių naudojimu turinyje, bet vėliau ši problema galutinai buvo susieta su “Panda” algoritmu (kuris laikomas būtent svetainės turinio kokybės užtikrinimo algoritmu).

Pagrindinių “Penguin” atnaujinimų chronologija

Nuo 2012 m., kai “Penguin” algoritmas buvo pradėtas naudoti, buvo atlikta išties nemažai jo atnaujinimų ir patobulinimų, kurie įėjo į SEO istoriją kaip nežinomi algoritmo atnaujinimai. Žemiau pateikiame mums žinomą šio algoritmo evoliucijos chronologiją.

“Google Penguin” versija 1.1 (2012 m. kovo 26 d.)

Tai buvo ne paties pirminio „Penguin“ algoritmo pakeitimas, o pirmasis jame esančių duomenų atnaujinimas. Šiuo atveju interneto svetainės, kurios iš pradžių buvo paveiktos pirminio algoritmo paleidimo ir jau aktyviai tvarkė savo išorinių nuorodų profilius, šiek tiek atsigavo. Tuo tarpu kitos, kurių “Penguin” nepaveikė pirmą kartą, patyrė atitinkamą poveikį.

“Google Penguin“ versija 1.2 (2012 m. spalio 5 d.)

Tai buvo dar vienas algoritmo duomenų atnaujinimas. Jis paveikė užklausas anglų kalba, taip pat paveikė tarptautines užklausas.

“Google Penguin“ versija 2.0 (2013 m. gegužės 22 d.)

Tai buvo techniškai pažangesnė “Penguin” algoritmo versija, pakeitusi algoritmo poveikį paieškos rezultatams. „Penguin“ 2.0 paveikė apie 2,3% angliškų užklausų, taip pat proporcingai ir kitomis kalbomis. Tai taip pat buvo pirmasis “Penguin” atnaujinimas, kai šlamštinių nuorodų buvo ieškoma daug giliau. T.y ne tik svetainių pradiniame puslapyje ir aukščiausio lygio kategorijų puslapiuose, kad būtų nustatytos visos į svetainę nukreiptos nepageidaujamos nuorodos.

“Google Penguin“ versija 2.1 (2013 m. spalio 4 d.)

“Penguin 2.1“ pasirodė tų pačių metų spalio 4 d. Jis paveikė dar apie 1% visų užklausų. Ir nors “Google” nepateikė jokio oficialaus paaiškinimo, faktiniai duomenys rodė, kad 2.1 duomenų atnaujinimas leido „Penguin“ nuskaityti visas svetaines internete dar giliau ir atlikti dar gilesnę analizę, ar jose yra nepageidaujamų nuorodų.

„Google Penguin“ versija 3.0 (2014 m. spalio 17 d.)

Nors šis atnaujinimas buvo pavadintas svarbiu, iš tikrųjų tai buvo dar vienas duomenų atnaujinimas. Jis leido atsigauti tiems puslapiams, kurie nukentėjo nuo ankstesnių atnaujinimų, o daugelis kitų, kurie ir toliau naudojo nepageidaujamų išorinių nuorodų praktiką ir nepastebėjo ankstesnių atnaujinimų poveikio, patyrė poveikį su šiuo atnaujinimu.

Googler‘is Pierre’as Far‘as tai patvirtino savo “Google+” profilyje paskelbtu įrašu. Jis teigė, kad šis atnaujinimas paveikė mažiau nei 1% angliškų paieškos užklausų.

„Google Penguin“ versija 4.0 (2016 m. rugsėjo 23 d.)

Praėjus beveik dvejiems metams po 3.0 versijos atnaujinimo, buvo pradėtas paskutinis “Penguin” algoritmo atnaujinimas. Didžiausias šios iteracijos pokytis buvo tas, kad “Penguin” nuo šio atnaujinimo tapo jau integruota pagrindinio „Google“ algoritmo branduolio „(angl. core) dalimi.

Kai tik „Penguin“ tapo pagrindinio paieškos algoritmo branduolio dalimi, tai reiškia, kad buvusio algoritmo funkcionalumas pasikeitė arba gali vėl bet kada smarkiai pasikeisti įtakojamas sisteminių branduolio pokyčių. Tai reiškia, kad tuo pačiu pasikeitė pagrindinio “Google” algoritmo suvokimas, o nebe pats „Penguin“ algoritmas.

Dabar “Penguin”, veikiantis kartu su branduoliu, vertina interneto svetaines ir nuorodas realiuoju laiku. Tai reiškia, kad Jūs galite labai greitai išvysti savo išorinių nuorodų kūrimo ar taisymo darbų poveikį realiu laiku. Dabar tai „Google“ mūsų vertinimu neretai tik kelių dienų ar savaičių klausimas. Nors kartais matome ir išimčių. Kai algoritmas ilgą laiką (ištisus metus) neatpažįsta gerai užmaskuotos, bet nesąžiningos manipuliacijos nuorodomis išorėje. Bet tai daugiau yra išimtys, nei taisyklė.

Be to, naujasis “Penguin” labiau nuvertino pačias nuorodas ir tai yra kontrastas ankstesnėms “Penguin” iteracijoms, kai buvo griežtai baudžiama už nelegalias nuorodas (grėsdavo tiesiog svetainės pašalinimas iš „Google“ paieškos indekso).

Vis dėlto atlikti SEO specialistų tyrimai ir mūsų asmeninė SEO praktinė patirtis rodo, kad su atgalinėmis nuorodomis susijusios algoritminės nuobaudos vis dar egzistuoja ir jų reikia nuolat vengti.

Kaip veikia “Penguin” algoritminė nuobauda?

Netrukus po “Penguin” algoritmo įtakos interneto svetainių valdytojai ir prekių ženklai, kurie naudojo manipuliacinius nuorodų kūrimo būdus arba savo atgalinių nuorodų profiliuose naudojo daugybę nekokybiškų nuorodų, pradėjo pastebėti, kad mažėja jų organinis srautas ir raktinių žodžių reitingai (pozicijos) organinėje paieškoje.

Tačiau reikia paminėti, kad ne visais atvejais “Penguin” algoritminė nuobauda įtakodavo visą svetainę. Kai kada įtaka buvo tik dalinė ir paveikdavo tik tam tikras raktažodžių grupes, kuriose buvo daug šlamšto ir kurios buvo pernelyg optimizuotos, pavyzdžiui, pagrindinius produktus, o kai kuriais atvejais pačius prekių ženklus.

Visa tai nenutiks jei SEO optimizavimas bus atliekamas turint patikimą SEO strategiją.

Ir atvirkščiai, tai labai dažnai nutinka, mokant žemą SEO kainą.

Taip pat yra žinoma, kad „Penguin“ poveikis gali pereiti ir iš vieno domeno į kitą, todėl domenų keitimas ir senojo nukreipimas į naująjį ilgainiui gali sukelti tik dar daugiau problemų, todėl to daryti griežtai nerekomenduojama.

Kiek galioja „Penguin“ algoritminė nuobauda?

Jeigu šios problemos svetainės savininkas nesugeba identifikuoti, algoritminė nuobauda gali likti visam laikui. Tačiau jeigu svetainei buvo skirta “Penguin” nuobauda ir buvo imtasi konkrečių veiksmų jai panaikinti, tai kai kuriais atvejais gali užtrukti nuo mėnesio iki 17 mėnesių. Žemiau pavyzdys svetainės, kuriai buvo skirta “Penguin” nuobauda ir kurios panaikinimas užtruko 17 mėnesių.

Penguin paveikta svetaine

Svetainė, kurią paveikė „Penguin“ nuobauda, kuriai panaikinti prireikė 17 mėnesių.

Kaip panaikinti “Penguin” algoritminę nuobaudą?

Šiuo atveju Google “Disavow” įrankis yra tikras SEO specialistų ir svetainių savininkų išsigelbėjimas ir vis dar labai veiksmingas ir po to, kai “Penguin” tapo pagrindinio „Google“ algoritmo branduolio dalimi.

Tačiau “Google” rekomenduoja, kad šis žalingų išorinių nuorodų atsisakymo įrankis būtų naudojamas tik kaip kraštutinė priemonė sprendžiant nuorodų šlamšto problemą. Nes nuorodų atsisakymas su „Disavow“ įrankiu yra daug paprastesnis (ir greitesnis procesas, kalbant apie jo poveikį) nei prašymų panaikinti blogas nuorodas siuntimas įvairių svetainių savininkams. Juolab, kad kartais jų tiesiog nebeįmanoma surasti, arba jie į tokius prašymus nekreipia jokio dėmesio.

Ką įtraukti į žalingų nuorodų atsisakymo failą?

Nuorodų atsisakymo (atšaukimo) failas – tai failas, kurį pateikiate “Google” ir kuriame nurodoma ignoruoti visas į failą įtrauktas nuorodas, kad jos neturėtų jokio poveikio jūsų svetainei.

Rezultatas – neigiamos nuorodos nebesukels neigiamų pasekmių jūsų svetainės reitingavimui dėl “Penguin” poveikio. Tačiau tai taip pat reiškia, kad jei į atsisakymo failą klaidingai įtraukėte aukštos kokybės nuorodas, šios nuorodos nebepadės jūsų reitingui. Todėl turite labai aiškiai žinoti ką darote. Kitu atveju galite prisidaryti daug žalos.

Nerekomenduojama įtraukti jokių pastabų į atsisakymo failą, nebent jos būtų skirtos tik jums. Verta įtraukti tik nuorodas ir nieko daugiau. Nes “Google” neskaito jokių pastabų, kurias įrašėte į “disavow” failą, nes jį apdoroja automatiškai.

Kai kurie mano, kad naudinga pridėti vidines pastabas, pavyzdžiui, URL adresų grupės įtraukimo į “disavow” failą datą arba pastabas apie bandymus susisiekti su žiniatinklio valdytoju dėl nuorodos pašalinimo. Bet tai tikrai nėra būtina.

Įkėlus “Disavow” failą, “Google” iš karto atsiųs automatinį patvirtinimą apie tai. Tačiau, nors “Google” failą iš karto apdoros, visa tai iš karto nesumažins blogų nuorodų ir jų efekto.

Taigi, vien tik pateikę “Disavow” failą iš karto neatgausite buvusių SEO pozicijų ir organinio lankomumo. Turės praeiti laiko. Nes “Google” vis tiek turės automatiškai įvertinti per kurį laiką nuorodas, kurias įtraukėte į atsisakymo failą. Kiek tai trunka nėra žinoma, bet mūsų duomenimis vienokio, ar kitokio efekto galima tikėtis maždaug po 3-4 savaičių.

Verta žinoti, jei anksčiau “Google” pateikėte “disavow” failą, jis bus pakeistas naujuoju, o ne papildytas senasis. Todėl itin svarbu įsitikinti, ar įtraukėte į naująjį nuorodų atsisakymo failą ir anksčiau atsisakytas nuorodas, ne vien tik naujausias. Tuo tikslu visada galite atsisiųsti dabartinio atsisakymo failo kopiją iš “Google Search Console”.

Atskirų nuorodų ar domenų atsisakymas?

Galbūt kai kuriais atvejais norėsite panaikinti tik atskiras konkrečias nuorodas, pavyzdžiui, didelėje svetainėje, kurioje yra kokybiškų ir mokamų nuorodų derinys. Tačiau daugumoje atvejų nuorodų rekomenduojama atsisakyti domeno lygmeniu. Tuomet “Google” pakanka nuskaityti tik vieną tos svetainės puslapį, kad ta nuoroda būtų atmesta jūsų svetainėje.

Atliekant domeno pagrindu vykdomą atsisakymą taip pat nereikia jaudintis dėl to, ar tos nuorodos bus indeksuojamos kaip www ar be www, nes atliekant domeno pagrindu vykdomą atsisakymą į tai bus atsižvelgta.

Ką daryti jei nesimato atsigavimo ženklų?

Kartais tinklalapių valdytojai, įdėję daug pastangų, kad išvalytų savo nuorodų profilius, vis tiek nepastebi organinio srauto ar pozicijų augimo.

Tai gali lemti kelios priežastys:

  • Anksčiau turėtas organinio srauto ir SEO reitingų augimas, kuris buvo užfiksuotas dar prieš algoritminę nuobaudą, buvo nepagrįstas (ir greičiausiai trumpalaikis), nes atsirado dėl blogų atgalinių nuorodų. Todėl tikrai nebeverta tikėtis atsistatymo panaikinus blogas nuorodas.
  • Pašalinus nuorodas nebuvo stengiamasi įgyti naujų, vertingesnių atgalinių nuorodų.
  • Ne visos neigiamos atgalinės nuorodos buvo pašalintos, todėl reikia kantriai tęsti šį darbą toliau, nes galbūt blogų nuorodų kiekis vis dar auga.
  • Srauto ir pozicijų kritimo problema nuo pat pradžių nebuvo susijusi su nuorodomis ir tai buvo tik bloga SEO specialisto ar svetainės savininko prielaida. Tokiu atveju reikia ieškoti kitų priežasčių.

Bet net jei pradėsite atsigauti po “Penguin” nuobaudos, jokiu būdu nesitikėkite, kad jūsų reitingai grįš į tą lygį, kuriame buvo prieš “Penguin”, ir kad jie grįš iš karto. Daugybė svetainių savininkų mano, kad panaikinus “Penguin” nuobaudą jie iš karto vėl pradės užimti aukščiausias SEO pozicijas pagal svarbiausias paieškos užklausas.

Taip nenutiks dėl 2 priežasčių.

Pirma, kai kurios iš panaikintų nuorodų greičiausiai prisidėjo prie dirbtinai aukšto reitingo, todėl negalite tikėtis, kad tas reitingas bus toks pat aukštas kaip anksčiau.

Antra, kadangi daugeliui svetainių savininkų sunku įvertinti nuorodų kokybę, kai kurios aukštos kokybės nuorodos neišvengiamai bus pašalintos, t. y. nuorodos, kurios prisidėjo prie aukštesnio reitingo.

Pridėkite tai, kad “Google” nuolat keičia reitingavimo algoritmą, todėl veiksniai, kurie anksčiau jums buvo naudingi, dabar gali nebeturėti tokios didelės įtakos, ir atvirkščiai.

“Google” retai praneša apie „Penguin“ nuobaudą.

Vyrauja mitas, kad “Google“ dažniausiai praneša per „Google Search Console“ įrankį apie „Penguin” algoritminę nuobaudą. Deja, tai netiesa. Dažniausiai šis rankis kaip tik nepraneš jums, kad Jūsų svetainė buvo paveikta “Penguin” nuobaudos. Todėl tai suprasti turite patys, arba samdyti patyrusius SEO specialistus, kad jie įvardintų tikslias Jūsų organinio srauto ir SEO pozicijų kritimo priežastis.

Ar „Penguin“ nuobauda amžina?

  1. Jūs galite atsigauti nuo „Penguin“ nuobaudos jei žinote ką darote. Tačiau tam reikės tam tikros patirties. Geriausias būdas atsikratyti neigiamo „Penguin“ poveikio – atsisakyti visų į svetainę vedančių blogų nuorodų ir pradėti gauti naujų, kokybiškų ir tematiškai susijusių bei aukštą autoritetą „Google“ akyse turinčių svetainių.

Kuo daugiau kokybiškų nuorodų gausite, tuo lengviau bus išlaisvinti savo svetainę iš „Penguin“ gniaužtų.

Svarbiausios išvados (Key Takeaways)

  • “Penguin” skirtas kovai su manipuliavimu išorinėmis nuorodomis siekiant geresnių SEO pozicijų.
  • Tai vienas dažniausiai interneto svetaines baudžiančių “Google” algoritmų.
  • Nuobauda gali paliesti tiek atskirus URL, tiek visą domeną.
  • Po “Penguin” nuobaudos drąstiškai krenta organinis srautas ir SEO pozicijos
  • „Penguin“ poveikis pereina iš vieno domeno į kitą, todėl jokie peradresavimai nepadės.
  • Šiuo metu greičiausias dalinis atsistatymas po nuobaudos gali užtrukti apie 1 mėnesį, ilgesnis trunka mėnesiais.
  • Pilno atsistatymo po nuobaudos niekuomet neverta tikėtis.
  • “Google” apie šią nuobaudą dažniausiai nepraneša, todėl reikia identifikuoti patiems.
  • Atsistatymas po “Penguin” nuobaudos reikalauja specifinės patirties, todėl geriausia jį patikėti tai išmanantiems SEO specialistams. Kitu atveju galima tik pabloginti padėtį.

Parengta pagal: Searchenginejournal.com informaciją.

CEO at SEO generolai®
Donatas Viliamas - įmonės MB "SeoReklama" įkūrėjas ir direktorius. Prekės ženklo "SEO generolai" savininkas. Specializacija: SEO strategijų kūrimas, konkurencinės aplinkos analitika, SEO konsultacijos, auditai, gilus techninis SEO, strateginis planavimas, copywriting'as, verslo konsultacijos. Donatas strategiškai vadovauja SEO klientų projektuose. Rašo seogenerolai.lt tinklaraštį. Reguliariai atlieka SEO testus, kad suprastų „Google“ ir kitų paieškos sistemų algoritmų elgseną. SEO karjerą pradėjo 2009 m. kaip laisvai samdomas SEO specialistas. 2013 m. įkūrė SEO įmonę, kuri jau dirbo su daugiau nei 100 kompanijų vykdydama SEO projektus Lietuvos ir užsienio rinkose. Asmeninis blog'as https://www.viliamas.com/
Donatas Viliamas
Atgal
DOMINA PASLAUGOS?SUSISIEKITE
Vardas/Pavardė*
El. paštas*
Telefono numeris*
Svetainės adresas*
Pageidavimai, raktažodžiai*
Žinutė išsiųsta sėkmingai
Klaida. Pabandykite dar kartą