fbpx

Kaip verslui išvengti SEO sukčių?

2023.12.27 / Aut. Donatas Viliamas

Kaip atskirti patikimus SEO specialistus nuo sukčių?

Optimizavimas paieškos sistemoms svarbi kiekvieno verslo internete sėkmės dedamoji dalis. Deja ne visos SEO įmonės dirba skaidriai ir patikimai. Vis dar pasitaiko SEO paslaugų teikėjų, kurie egzistuoja tik tam, kad jus apgautų.

slepia veida po kauke

Norint atskirti sąžiningą ir patikimą paslaugos teikėją reikės “pasikapstyti” šiek tiek giliau, bet sąžininga SEO įmonė ne tik padės jums kiekviename žingsnyje, bet ir nesukels įtampos, ar didelių finansinių nuostolių. Todėl norint įsitikinti, kad dirbsite tikrai su patikima SEO įmone, jums teks savarankiškai surasti kelis dalykus.

Visų pirma patikima SEO įmonė skirtingai nuo prastos reputacijos niekuomet neslėps savo pasiektų rezultatų – sėkmės istorijų.

Antra jūsų pasirinkta SEO įmonė turi turėti bent vieną SEO specialistą, kurio specializacija išskirtinai SEO. Idealu jeigu įvedus specialisto vardą ir pavardę Google parodytų daugiau informacijos apie asmenį, kuriuo domitės.

Dar geriau kai įmonė turi specializuotą SEO komandą. Ir nors kai kurios, plataus profilio, skaitmeninės rinkodaros įmonės gali pasigirti turinčios daug darbuotojų skirtingose srityse, tačiau SEO klausimais jums gali padėti tik SEO specialistas.  O kaip kitaip? Juk statydami sau namą nesamdysite santechniko, kuris tuo pačiu atliktų jums ir elektros instaliacijos darbus?

Tai kodėl vis dar manote, kad gera mintis samdyti asmenį, kuris vienas gali sukurti optimizuoti jūsų svetainę paieškos sistemos ir tuo pačiu kokybiškai dirbti su reklamomis socialiniuose tinkluose, ar Google Ads reklama?

Nesakome, kad tai neįmanoma, bet greičiausiai kai kurie iš prisiimtų darbų bus atlikti paviršutiniškai (mėgėjiškai), arba visai neatlikti.

Žinoma egzistuoja skaitmeninės rinkodaros įmonių, kurios gali padaryti viską. Tačiau tam jos turi dedikuotus žmones (padalinius), kurie specializuojasi konkrečioje skaitmeninės rinkodaros srityje. Kaip taisyklė tai didesnės įmonės (virš 20 žmonių), todėl ir jų paslaugos kaina, tikrai nebus mažiausia rinkoje.

Trečia – patikima SEO įmonė visuomet planuoja savo veiklą ir derina ją su klientu. Tai reiškia, kad veikla vykdoma skaidriai ir jūs iš anksto žinote kas bus konkrečiai daroma ir kodėl. Arba kodėl kažkas bus nedaroma. Visa tai susiję su konkrečia SEO strategija, kurią SEO įmonė jūsų atveju turi. Jei išankstinio veiksmų plano nėra, reiškia nėra ir jokios SEO strategijos, tik chaotiška veikla, kuri gali atnešti daugiau žalos, nei naudos.

Ką svarbu suprasti dar prieš bendradarbiavimą?

Realybė tokia, kad SEO iš pradžių niekuomet nedemonstruoja eksponentinio augimo. Organinis augimas pradžioje dažniausiai būna lėtas, SEO pozicijos nepastovios, o atlikta svetainės SEO optimizacija iš karto nepritraukia daug lankytojų iš organinės paieškos. Vis dėlto, jei viskas daroma tinkamai, ilguoju periodu (po 3-12 mėn.) pradeda jaustis ir matytis nuolat, o neretai ir eksponentiškai augantis organinis lankomumas. Tačiau jeigu pasirinkta SEO įmonė nuo pat pradžių vengia net pakomentuoti jūsų organinio srauto stagnavimo ar kritimo priežastis, tai rodo, kad pasirinkti SEO specialistai tiesiog neturi aiškaus SEO plano kaip viską sutvarkyti, yra nepatyrę, arba tiesiog sukčiauja.

Būsimų problemų ženklai:

Nutrūko bendravimas (tapo epizodiškas)

Jeigu staiga nutrūko bendravimas, arba jis tapo epizodiškas, tai pirmas itin aiškus ženklas, kad SEO specialistai vengia atsakomybės už prisiimtus įsipareigojimus ir tiesiog “paėmė jūsų pinigus už pažadą”. Tai košmariškas scenarijus daugeliui smulkaus verslo savininkų. Deja tokių situacijų Lietuvos rinkoje nestinga.

Jokių ataskaitų (ataskaitos ilgos ir sudėtingos)

SEO įmonė turėtų nemažai dėmesio skirti pasiektiems rezultatams, įskaitant atliktų darbų (angl. deliverables) detalizaciją ir apžvalgą. Gera SEO ataskaita turėtų būti išreikšta ne tik atliktais SEO darbais, bet ir skaičiais.

Pvz. kiek ir kokių vidinių puslapių svetainėje buvo optimizuota. Kokie konkretūs SEO veiksmai buvo atlikti svetainės viduje, išorėje, ar techninėje dalyje. Pvz. kiek buvo sukurta ir optimizuota turinio vienetų, kiek ir kokių nuorodų sukurta ir pan.

Deja nesąžiningi SEO srities žmonės bandys jus “užversti” ilgomis ir sudėtingomis techninėmis ataskaitomis, su daugybe nereikšmingų techninių detalių, kurių ilgis kartais siekia dešimtis puslapių. Tai daroma siekiant suklaidinti klientą ir imituoti veiklą. Kartais SEO ataskaitose demonstruojama kad yra ištaisyta šimtai ar tūkstančiai techninių svetainės klaidų, kurias kartais galima sutvarkyti per kelias minutes, bet jos niekuomet neturės jokios reikšmingos įtakos SEO rezultatams. O tai yra pateikiama, kaip didelis SEO specialisto “darbo nuopelnas”. Tačiau būna ir dar blogiau – kartais klientai negauna iš viso atliktų darbų ataskaitos – pateikiamos tik SEO pozicijos ir srauto pokyčiai. Tokiu kyla atveju klausimas, ar apskritai yra kažkas daroma Jūsų projekte?

Tuo tarpu patikima SEO įmonė kas mėnesį pateikia glaustą, aiškią ir konkrečią SEO ataskaitą, kuriame matosi pagrindiniai KPI’s (esminiai našumo rodikliai) kurie yra suderinti su klientu iš anksto ir aiškiai parodo kaip konkrečiu laikotarpiu keitėsi bendras svetainės matomumas pagal optimizuojamus raktinius žodžius paieškos sistemoje, kokie buvo faktiniai svetainės organininio srauto pokyčiai absoliučiais skaičiais ir procentine išraiška, kiek buvo sugeneruota pardavimų (klientų) ir kt. Visi šie duomenys turi būti lydimi atliktų SEO darbų aprašymo (detalizacijos).

DĖMESIO, SVARBU! Bet koks organinio srauto ar pozicijų kritimas žemyn turi turėti racionalų paaiškinimą ir svarbiausia aiškų planą, kaip pakeisti tendenciją. Jeigu to nėra, tai itin rimtas indikatorius, kad SEO įmonė, ar konkretus specialistas neturi strategijos ką daryti Jūsų situacijoje.

Nėra potencialių klientų (MQL – Market Qualified Leads) ar pardavimų

Po daugelio mėnesių darbo vis dar jokių pardavimų ir potencialių klientų (MQL)? Tokiu atveju egzistuoja nemaža tikimybė, kad SEO įmonė savo strategijoje panaudojo netinkamus raktinius žodžius, kad pritrauktų organinio srauto, tačiau jis yra tiesiog netikslinis. Žinoma kartais tenka tuo pačiu aiškintis ar svetainėje nėra kitų techninių problemų, taip pat ar pats produktas (paslauga) yra konkurencingi rinkoje. Tačiau jeigu iš kitų reklamos kanalų investicijų grąža jau gaunama, tai indikatorius, kad galimai SEO specialistai taiko jūsų projekte netinkamą SEO strategiją. Todėl tolimesnis bendravimas tokiais atvejais būtų tiesiog jūsų laiko ir lėšų švaistymas.

Didelis kiekis išorinių nuorodų per trumpą laiką

Didelio kiekio (šimtais ar tūkstančiais per mėnesį) atgalinių nuorodų pirkimas iš aukštą domeno reitingą turinčių svetainių ilgainiui jums tikrai pakenks. Tai yra „BlackHat“ SEO taktikos, dėl kurių „Google“ tikrai nubaus jūsų svetainę.

Garantuotos SEO pozicijos ir per konkretų laiką

Kiekvienas, kuris garantuoja jums konkrečią vietą Google paieškoje, jums meluoja. Niekas negali duoti tokių pažadų, nes to tiesiog negali garantuoti. Bėkite nuo tokių “ekspertų” kuo toliau. Ypač jeigu Jums sako, kad pasieks Jums pavyzdžiui Top5 pozicijas per 2 mėnesius. Tai būtų įmanoma tik rinkoje, kurioje visiškai nėra SEO konkurencijos. Bet klausimas kam tokioje rinkoje tuomet Jums apskritai reikalingos SEO paslaugos?

Blogos SEO reputacijos ženklai:

Ne visos SEO įmonės naudoja blogas (“Black Hat”) SEO praktikas ir nebūtinai visi aplink sukčiai. Tačiau jeigu asmenys siūlantys SEO atlieka bent vieną iš toliau nurodytų veiksmų, tikrai turėtumėte vengti bendradarbiavimo su tokiais specialistais.

Nepageidaujami el. laiškai (spam)

Geros reputacijos SEO įmonei niekada neprireiks siųsti būsimiems klientams nepageidaujamų el. laiškų. Todėl, jei gaunate el. laišką su tokia antrašte kaip „Pastebėjome, kad jūsų svetainė nėra reitinguojama…“, yra labai didelė tikimybė, kad jus medžioja žmonės, kurie neišmano SEO. Nes patyrusios SEO įmonės dažniausiai nesiskundžia darbų trūkumu, todėl tikrai neužsiima tokia veikla, kuri Lietuvoje pagal galiojančius įstatymus dar užtraukia ir administracinę atsakomybę.

Nemokamas bandomasis periodas arba itin žema kaina

Tiesa yra ta, kad kokybiškas SEO reikalauja daug laiko, pinigų ir išteklių, o mažiausia SEO kaina visuomet yra rizikos faktorius. Tad kokia tikimybė, kad kas nors pasiūlytų jums tai padaryti nemokamai? Net jei teisinga SEO įmonė pasiūlytų šiek tiek savo laiko nemokamai, jo vis tiek neužteks, kad iš tikrųjų įvertintumėte jų gebėjimus. Todėl jeigu įvardinta SEO kaina atrodo tokia gera, kad net sunku tuo patikėti, tai aiškus rodiklis, kad įmonė (asmuo) visiškai nesupranta, kiek darbo reikės atlikti, arba jo net neplanuoja atlikti.

“Raudonos vėliavos” (Red Flags)

Pilnai valdo jūsų duomenis

Itin blogas ženklas, jei įmonė ar asmuo atsisako atiduoti jums priklausančio domeno administravimo teises, arba neleidžia jums administruoti Jūsų svetainės turinio valdymo sistemos, prieigos prie serverio, socialinių tinklų paskyrų. Kartais visa tai daroma specialiai, ketinant viską tiesiog užvaldyti ateityje. Todėl nuo tokių situacijų jūs turite apsidrausti iš karto, kol viskas nenuėjo per daug toli (iki teismo).

Skaidrumo stoka

Tikrai nėra taip sunku teikti klientams tokią SEO ataskaitą, kurioje būtų nurodyta, kiek straipsnių buvo paskelbta per mėnesį. Taip pat SEO ataskaita turi apimti atliktus kitus SEO optimizavimo darbus, techninius pataisymus, sukurtas nuorodas ir kitas svarbiausias SEO metrikas, iš kurių turėtų būti lengva kiekvienam perskaityti ir suprasti SEO situaciją. Jei tokio skaidrumo nėra nuo pradžių, tikrai negalite pasitikėti, kad pasirinkti specialistai gerai atlieka savo darbą.

Patys savęs nėra iškėlę Google paieškoje

Ar jūsų pasirinkta SEO įmonė/asmuo gali išlaikyti paprastą testą? Tiesiog dabar eikite į nemokamą Ahrefs SEO pozicijų tikrinimo įrankį ir patikrinkite, ar jie reitinguojami tokius raktinius žodžius kaip pvz:

  • seo
  • seo paslaugos
  • seo specialistai
  • ir pan.

Ar jie yra Google reitinguose? Dar svarbiau, ar jie rodomi kaip viena iš geriausių svetainių? Jeigu ne, tuomet kodėl Jūs turite tokiems specialistams patikėti savo svetainės ar el.parduotuvės optimizaciją?

Reziume

Dirbdami su patikima SEO įmone, jūs visuomet gausite ir daug didesnę SEO investicijų grąžą. Tai itin svarbus aspektas kiekvienam verslui, todėl geriau pradžioje skirti daugiau laiko pasirinktų SEO įmonių (asmenų) analizei, o ne teisybės paieškoms ateityje, kai galbūt teks ieškoti būdų kaip kompensuoti patirtus nuostolius, ar bylinėtis.

CEO at SEO generolai®
Donatas Viliamas - įmonės MB "SeoReklama" įkūrėjas ir direktorius. Prekės ženklo "SEO generolai" savininkas. Specializacija: SEO strategijų kūrimas, konkurencinės aplinkos analitika, SEO konsultacijos, auditai, gilus techninis SEO, strateginis planavimas, copywriting'as, verslo konsultacijos. Donatas strategiškai vadovauja SEO klientų projektuose. Rašo seogenerolai.lt tinklaraštį. Reguliariai atlieka SEO testus, kad suprastų „Google“ ir kitų paieškos sistemų algoritmų elgseną. SEO karjerą pradėjo 2009 m. kaip laisvai samdomas SEO specialistas. 2013 m. įkūrė SEO įmonę, kuri jau dirbo su daugiau nei 100 kompanijų vykdydama SEO projektus Lietuvos ir užsienio rinkose. Asmeninis blog'as https://www.viliamas.com/
Atgal
DOMINA PASLAUGOS?SUSISIEKITE
Vardas/Pavardė*
El. paštas*
Telefono numeris*
Svetainės adresas*
Pageidavimai, raktažodžiai*
Žinutė išsiųsta sėkmingai
Klaida. Pabandykite dar kartą
error:
error: