fbpx

Kas yra “keyword stuffing”?

2022.09.02 / Aut. Donatas Viliamas

Kas yra “keyword stuffing”?

Pernelyg dažnas raktinių žodžių įterpimas į tekstą (angl. “keyword stuffing”) – tai “Google” uždrausta SEO praktika, kuomet į svetainės turinį ir metažymas įterpiama pernelyg daug ieškomų raktinių žodžių, siekiant dirbtinai padidinti puslapio reitingą paieškos rezultatuose (SERP) ir taip padidinti svetainės lankomumą.

Pernelyg nenatūralus raktinių žodžių įterpimas į turinį geriausiu atveju laikomas neetišku SEO metodu, o blogiausiu – tai negatyvios SEO atakos metodas.

Šią “black hat SEO” praktiką vis dar naudoja nesąžiningos SEO agentūros siekdamos nukreipti organinį lankytojų srautą į savo klientų ar kenkėjiškas svetaines. Tai dar vadinama – spamdexing.

Kaip jį atpažinti?

Raktiniai žodžiai gali būti paslėpti turinyje įvairiais būdais, pavyzdžiui, šrifto spalvą priderinant prie fono, nustatant nulinį šrifto dydį arba paslepiant už paveikslėlio. O kartais visa tai net nėra slepiama.

Žemiau pateikėme praktinį pavyzdį iš savo realaus SEO kliento svetainės, kuomet jo pasirinkti SEO paslaugų teikėjai vis dar aktyviai naudojo turinyje “keyword stuffing” techniką ir nuolat įrodinėjo klientui, kad nereikia nieko “griauti” nes bus tik blogiau. Apmaudu tai, kad visa tai darė viena Lietuvoje tikrai gerai žinoma SEO agentūra. Tai tik parodo, kad jų SEO specialistai seniai nustojo tobulėti ir todėl sąmoningai net nesuprato, kad optimizuodami savo klientų svetaines iki šiol taiko nelegalius SEO metodus..

keyword stuffing pavyzdys

Deja kliento situacija nuosekliai ir stabiliai blogėjo kas mėnesį, kol “SEO generolų” komanda nesiėmė tai tvarkyti. Nors visa tai vyko 2020 metais, esame įsitikinę, kad tokių situacijų dar ne kartą išvysime ateityje.

Kokia bausmė už šio uždrausto metodo naudojimą?

Anksčiau ši SEO technika buvo itin išpopuliarėjusi. Tačiau jau ilgą laiką “Google” vertinimu, toks raktinių žodžių įterpimas yra ne tik neetiškas, bet už tai yra ir griežtai baudžiama. Dėl šios priežasties ši technika praktiškai neveikia, o jei veikia tai tik labai laikinai. Be to metažymos seniai nebenaudojamos svetainėms reitinguoti, todėl į šiame laukelyje pateiktus raktažodžius paieškos sistema nekreipia jokio dėmesio.

Galiausiai “Google” paieškos sistemą šiais laikais jau valdo dirbtinis intelektas ir vis sudėtingesni algoritmai padeda nustatyti ne tik tai, kada įterpti terminai yra nereikšmingi, bet ir tai, kada jie iškrenta iš konteksto, arba yra per dažnai naudojami. Be to, jei turinyje aptinkamas paslėptas tekstas, “Google” gali tiesiog pašalinti svetainę iš savo indekso, kad ji apskritai nebūtų rodoma paieškos rezultatuose.

Esminis “Google” patarimas svetainių valdytojams

“Puslapių perpildymas pertekliniais raktiniais žodžiais sukelia neigiamą naudotojo patirtį ir gali pakenkti svetainės reitingui. Todėl daugiausiai dėmesio skirkite naudingam, reikšmingos informacijos turinčiam turiniui, kuriame raktažodžiai naudojami tinkamai ir kontekste.”

Donatas Viliamas - įmonės MB "SeoReklama" įkūrėjas ir direktorius, prekės ženklo "SEO generolai" savininkas. Specializacija: SEO strategijų kūrimas, konkurencinės aplinkos analitika, SEO konsultacijos ir auditai, gilus techninis SEO, strateginis planavimas, copywriting'as, verslo konsultacijos, pardavimai internetu. Donatas strategiškai vadovauja agentūros "SEO generolai" klientų projektams. Rašo seogenerolai.lt tinklaraštį. Reguliariai atlieka SEO testus, kad suprastų „Google“ ir kitų paieškos sistemų algoritmų elgseną. Savo SEO karjerą pradėjo 2009 m. kaip laisvai samdomas SEO specialistas. 2013 m. įkūrė SEO įmonę, kuri jau dirbo su daugiau nei 50 kompanijų vykdydama SEO projektus Lietuvos ir užsienio rinkose. Asmeninis blog'as apie pardavimus internetu: https://www.viliamas.com/
Paskutiniai straipsniai kuriuos parašė Donatas Viliamas (Peržiūrėti įrašus)
Atgal
DOMINA PASLAUGOS?SUSISIEKITE
Vardas/Pavardė*
El. paštas*
Telefono numeris*
Svetainės adresas*
Pageidavimai, raktažodžiai*
Žinutė išsiųsta sėkmingai
Klaida. Pabandykite dar kartą