fbpx

E-shop SEO migracija į naują web’ą. Kaip “nesusimauti”?

2023.01.12 / Aut. Donatas Viliamas

E-shop migracijos įtaka verslui

Šis turinys jums bus aktualus jeigu:

  • Planuojate iš esmės atnaujinti savo el.parduotuvę ir migruoti savo seną e-shop versiją į naują.
  • Turite didelį organinį lankomumą ir nenorite jo prarasti SEO migracijos metu.

Skaitykite toliau ir sužinosite kaip pasiruošti E-shop SEO migracijai į naują web versiją be šanso susimauti.

Kodėl tai svarbu jūsų el.komercijos verslui?

Remiantis “Search Engine Land” atliktu tyrimu, apie 21% įmonių po savo el.parduotuvės perdarymo į naują versiją praranda net iki 60% organinio srauto. Štai kodėl svarbu ne tik tinkamai pasirengti el.parduotuvės teisingam SEO perkėlimui iš senos į naują versiją, bet ir stebėti svetainės veikimą perkėlimo metu ir po jo. Tik taip įmanoma nustatyti visas iškilusias SEO problemas ir atlikti reikiamas korekcijas, kol viskas “nenuvažiavo žemyn”.

PATARIMAS. Neturite laiko, noro ar supratimo, kaip savarankiškai atlikti jūsų e-shop SEO migraciją į naują svetainės versiją? Tokiu atveju jums pravers mūsų teikiamos profesionalios SEO paslaugos el.parduotuvėms.

eshop SEO migracija i nauja web

Migracijos planavimo svarba

Perkeliant el. parduotuvę iš senosios versijos į naująją, svarbu atsižvelgti į tai, kaip šis pokytis paveiks jūsų paieškos sistemų optimizavimo (SEO) įdirbį.

Tinkamai atliktas perkėlimas gali ne tik padėti išlaikyti, bet ir padidinti organinį srautą bei pardavimus. Tuo tarpu atliktas netinkamai, arba iš viso neatliktas 90% atvejų gali lemti didelį organinio srauto ir pajamų iš el.prekybos sumažėjimą.

Štai kodėl svetainės perkėlimas į naują versiją, visuomet yra didelis pokytis tiek jūsų klientams, tiek paieškos sistemoms.

Atsižvelgiant į tai itin svarbu kruopščiai suplanuoti visą perkėlimo procesą ir iš anksto informuoti klientus apie gresiančius pakeitimus.

Išankstinis planavimas ir klientų informavimas padeda sumažinti bet kokią sumaištį ar nusivylimą. Jį klientai gali patirti vos tik pradėjus veikti naujai e.parduotuvei. Todėl rekomenduojame apie būsimus pokyčius visuomet informuoti ir savo klientus. Taip trumpuoju periodu jūsų klientai žinos kas vyksta ir neatakuos savo užklausomis ar skambučiais dėl jiems kilusių problemų el.parduotuvėje SEO migracijos metu.

Čia mes nepateiksime konkretaus plano konkrečiame projekte, tačiau aptarsime bene visus svarbiausius aspektus, kurie turi būti įtraukti į SEO migracijos planą. Taigi nieko nelaukdami pradėkime..

URL struktūra

Vienas svarbiausių elementų, į kuriuos reikia atsižvelgti migruojant el. parduotuvę, yra URL struktūra. URL yra esminė SEO dalis, todėl labai svarbu užtikrinti, kad senosios el. parduotuvės URL būtų nukreipti į atitinkamus naujosios el. parduotuvės URL. Paprastai tai atliekama naudojant 301 nukreipimą, kuriuo paieškos sistemoms pranešama, kad puslapis visam laikui perkeltas į naują vietą. Nenustačius tinkamų nukreipimų, gali sumažėti srautas ir pajamos, nes klientai ir paieškos sistemos negalės rasti ieškomų puslapių.

El.parduotuvės turinys

Kitas svarbus elementas yra visos jūsų svetainės turinys. Labai svarbu užtikrinti, kad visas reikalingas senosios el. parduotuvės turinys būtų perkeltas į naująją el. parduotuvę ir išliktų prieinamas paieškos sistemoms. Tai apima produktų aprašymus, tinklaraščio įrašus ir bet kokį kitą turinį, kuris yra svarbus jūsų klientams ir paieškos sistemoms. Be to, svarbu užtikrinti, kad turinys būtų tinkamai optimizuotas SEO, įskaitant raktažodžių ir meta žymų naudojimą.

Vidinės nuorodos

Vidinės nuorodos, dar vadinamos navigacinėmis, yra nuorodos, jungiančios vieną svetainės puslapį su kitu tos pačios svetainės puslapiu. Jos yra svarbus SEO elementas, nes padeda paieškos sistemoms suprasti svetainės struktūrą ir tai, kaip jos puslapiai susiję vienas su kitu.

Svarbu užtikrinti, kad naujosios el. parduotuvės vidinės nuorodos būtų tinkamai sukonfigūruotos. Tai reiškia, kad reikia įsitikinti, ar visos nuorodos veikia ir ar jos nukreipia į tinkamus puslapius.

Kitas svarbus vidinių nuorodų aspektas yra inkaro tekstas, t. y. tekstas, kuris naudojamas nuorodoje. Inkaro tekstas gali padėti paieškos sistemoms suprasti puslapio kontekstą, todėl svarbu užtikrinti, kad inkaro tekstas būtų tinkamas ir tiksliai apibūdintų puslapį, į kurį pateikiama nuoroda. Tai padės paieškos sistemoms suprasti puslapio kontekstą ir pagerins jo matomumą paieškos rezultatuose.

Norėdami įsitikinti, kad vidinės nuorodos tinkamai perkeltos:

  • Patikrinkite visas senosios el. parduotuvės vidines nuorodas ir nukreipkite jas į atitinkamus naujosios el. parduotuvės puslapius naudodami 301 nukreipimą.
  • Įsitikinkite, kad visos naujosios el. parduotuvės vidinės nuorodos yra tinkamai sukonfigūruotos ir veikia.
  • Optimizuokite vidines nuorodas paieškos sistemoms įtraukdami tikslinius raktinius žodžius
  • Užtikrinkite, kad inkaro tekstas būtų tinkamas ir tiksliai apibūdintų puslapį, į kurį pateikiama nuoroda.
  • Galiausiai stebėkite vidines nuorodas po perkėlimo, kad įsitikintumėte, jog jos veikia tinkamai ir nemeta 404 klaidos, kuri reiškia, kad atitinkamas puslapis yra nerastas.

Visa tai galite padaryti naudojant tokius įrankius kaip “Google Search Console”, “Screaming Frog SEO Spider” arba “Ahrefs”, kurie gali padėti nustatyti bet kokias neveikiančias nuorodas ar kitas problemas, kurios galėjo atsirasti migracijos metu.

Apibendrinant būtina pažymėti, kad vidinės nuorodos atlieka ypač svarbų vaidmenį SEO migracijoje, todėl svarbu užtikrinti, kad jos būtų tinkamai perkeltos į naująją el. parduotuvės versiją.

Struktūriniai duomenys

Dar vienas svarbus elementas, į kurį reikia atsižvelgti migruojant el. parduotuvę, yra struktūrizuoti duomenys. Struktūriniai duomenys, pavyzdžiui, schemos žymėjimas, padeda paieškos sistemoms suprasti jūsų puslapių kontekstą ir gali pagerinti jų matomumą paieškos rezultatuose. Todėl svarbu užtikrinti, kad visi senosios el. parduotuvės struktūrizuoti duomenys būtų ir naujojoje el. parduotuvėje.

Atgalinės (išorinės) nuorodos

Atgalinės nuorodos – tai nuorodos iš kitų svetainių, nukreipiančios į jūsų el. parduotuvę. Jos taip pat yra itin svarbus veiksnys, lemiantis, kaip paieškos sistemos reitinguoja jūsų puslapius. Kokios iš jų yra vertingiausios, sužinosite čia.

Jums kritiškai svarbu nustatyti pačias svarbiausias jūsų projektui atgalines nuorodas, nukreipiančias į senąją el. parduotuvę, ir užtikrinti, kad jos būtų nukreiptos į atitinkamus naujosios el. parduotuvės puslapius. Visas tokias svarbias nuorodas galite nustatyti naudojant tokius įrankius kaip “Ahrefs”, arba “Semrush”.

Sitemap.xml ir robots.txt failai

Perkeliant el. parduotuvę taip pat svarbu atsižvelgti į Sitemap.xml ir robots.txt failus. Šie failai padeda paieškos sistemoms suprasti jūsų el. parduotuvės struktūrą ir tai, kuriuos puslapius jos turėtų nuskaityti. Labai svarbu užtikrinti, kad naujoje el. parduotuvėje būtų sitemap.xml ir robots.txt failai ir kad jie būtų tinkamai sukonfigūruoti.

Antraščių žymos ir meta aprašymai

Antraščių žymos, meta aprašymai dar vienas faktorius, kuris padeda paieškos sistemoms dar geriau suprasti jūsų puslapių kontekstą ir gali pagerinti jų matomumą paieškos rezultatuose. Todėl svarbu užtikrinti, kad visos senosios el. parduotuvės antraštinės žymos, “Meta” aprašymai ir antraštės žymos būtų ir naujojoje el. parduotuvėje. Taip pat įsitikinkite, kad jos yra tinkamai optimizuotos tiksliniams raktiniams. Visas el.parduotuvės žymas galite įvertinti naudodami “Screaming Frog SEO Spider” įrankį ir atitinkamai pakoreguoti rankiniu ar programiniu būdu.

Kanoninės žymės

Kanoninės žymos padeda paieškos sistemoms suprasti, kuri puslapio versija yra originali, o kurios versijos dubliuojasi. Tai ypač svarbu migruojant el. parduotuvę, nes dažnai būna kelios to paties produkto ar kategorijos puslapio versijos. Tinkamai įdiegę kanonines žymas galite užtikrinti, kad paieškos sistemos indeksuotų tik originalią puslapio versiją, o tai padės išvengti turinio dubliavimo problemų.

Patogumas mobiliesiems įrenginiams

Jūsų naujoji el. parduotuvė turi būti būtinai pritaikyta mobiliesiems įrenginiams. Kadangi daugiau nei pusė viso interneto srauto tenka mobiliesiems įrenginiams, labai svarbu, kad jūsų el. parduotuvė būtų lengvai pasiekiama ir tinkama naudoti visuose mobiliuose įrenginiuose. Tai ne tik pagerina naudotojų patirtį, bet ir yra paieškos sistemų reitingavimo veiksnys. Ar svetainė atitinka reikiamus kriterijus, galite visuomet pasitikrinti su šiuo nemokamu “Google” įrankiu: https://search.google.com/test/mobile-friendly

El.parduotuvės greitaveika

Svetainės užsikrovimo greitis yra svarbus veiksnys, nes jis gali turėti įtakos ir naudotojo patirčiai, ir pozicijoms paieškos sistemose. Lėta svetainė gali lemti didelį atmetimo rodiklį, mažą konversijų skaičių ir prastas pozicijas paieškos sistemose. Todėl svarbu stebėti el. parduotuvės greitį po jos perkėlimo į naują versiją.

Svetainių užsikrovimo greitaveiką visuomet galite įvertinti su tokiais įrankiais kaip: “Google PageSpeed Insights”, “GTmetrix” ir “WebPageTest”. Šios priemonės gali suteikti išsamią informaciją apie jūsų el. parduotuvės greitį, įskaitant atskirų puslapių įkėlimo laiką ir rekomendacijas, kaip pagerinti greitį.

Analizė ir klaidų šalinimas po migracijos

Perkėlus el. parduotuvę į naują versiją, svarbu stebėti svarbiausius SEO KPI’s rodiklius ir kitus susijusius duomenis, kad būtų galima išanalizuoti tikrą perkėlimo poveikį.

Toliau pateikiami keli pagrindiniai rodikliai, kuriuos reikėtų stebėti:

  • Organinis srautas: Tai lankytojų, kurie patenka į jūsų el. parduotuvę iš paieškos sistemos, pavyzdžiui, “Google”, skaičius. Svarbu stebėti organinį srautą per tam tikrą laiką, kad įsitikintumėte, jog dėl migracijos srautas labai nesumažėjo. Tam geriausiai tinka “Google Analytics” ir “Google Search Console”įrankiai.
  • Puslapiai per sesiją: Tai puslapių, kuriuos lankytojas peržiūri per vieną jūsų el. parduotuvės sesiją, skaičius. Mažas puslapių per sesiją skaičius gali reikšti, kad lankytojai neranda to, ko ieško, arba kad el. parduotuvės navigacija nėra patogi. Šiuos duomenis rasite savo “Google Analytics” paskyroje.
  • Konversijos rodiklis: Tai procentinė lankytojų dalis, kurie jūsų el.parduotuvėje atlieka norimą veiksmą – perka jūsų prekes. Sumažėjęs konversijos rodiklis gali reikšti, kad el.parduotuvė neefektyviai paverčia lankytojus klientais ir dėl to reikia aiškintis susijusias priežastis.
  • Svetainėje praleistas laikas: Tai laikas, kurį lankytojas praleidžia jūsų el. parduotuvėje per vieną sesiją. Mažas svetainės lankymo laikas gali reikšti, kad lankytojai neranda to, ko ieško, arba kad el. parduotuvė neįtraukia. Tuo tikslu reikia vertinti atskirus svetainės kategorijų ar prekių puslapius, siekiant suprasti kaip jie atrodo naršant iš įvairių įrenginių, ar jie yra informatyvūs, ar juose yra viskas, ko vartotojui tikrai gali reikėti prieš priimant sprendimą pirkti.
  • Organinės paieškos raktažodžiai: Tai raktinių žodžių sąrašas, kurių lankytojai ieškojo paieškos sistemose prieš apsilankydami jūsų el.parduotuvėje. Svarbu stebėti šių raktažodžių SEO pozicijas SERP rezultatuose, kad el.parduotuvė būtų randama pagal juos. Tam galite naudoti tokius SEO įrankius kaip pvz. “Rank Tracker”.
  • Naršymo klaidos: Tai jūsų el. parduotuvės puslapių, kurių paieškos sistemos neindeksuoja dėl techninių problemų, pavyzdžiui, neveikiančių nuorodų, besidubliuojančio turinio ar užblokuotų puslapių, skaičius. Svarbu stebėti naršymo klaidas, kad būtų užtikrinta, jog paieškos sistemos teisingai indeksuoja el. parduotuvę.
  • El.parduotuvės greitaveika: Stebint svetainės greitį po jos perkėlimo svarbiausia yra atsižvelgti į “laiką iki pirmojo baito” (TTFB) ir “visiško įkrovimo laiką” (FLT). TTFB matuojamas laikas, per kurį naršyklė gauna pirmąjį duomenų baitą po užklausos pateikimo, o FLT matuojamas laikas, per kurį visiškai įkeliami visi puslapio elementai. Taip pat svarbu stebėti el.parduotuvės greitaveiką skirtinguose įrenginiuose ar lokacijose. Greitaveika gali skirtis priklausomai nuo įrenginio ir geografinės serverio lokacijos.

Apibendrinant galima pasakyti, kad el.parduotuvės perkėlimas (SEO migracija) iš senosios versijos į naująją visuomet yra sudėtinga techninė užduotis. Tačiau tinkamai suplanavus procesą ir jį kruopščiai  įgyvendinus, galite ne tik išlaikyti, bet ir padidinti organinį srautą bei pardavimus.

Siekdami geriausio įmanomo rezultato daugiausia dėmesio skirkite tokiems pagrindiniams SEO elementams kaip: URL struktūra, vidinės nuorodos, turinys, struktūrizuoti duomenys, svetainės sitemap ir robotų failai, antraščių žymos, meta aprašymai, kanoninės žymos, patogumas mobiliesiems įrenginiams, greitaveika ir svarbiausių analitinių duomenų analizei prieš perkėlimą, bei po jo.

Po migracijos atliekamas SEO duomenų stebėjimas padeda nustatyti visas likusias SEO problemas, kurios galėjo kilti migracijos metu ir suplanuoti reikiamas korekcijas. Laikui bėgant yra idealu tęsti el.parduotuvės SEO našumo stebėjimą ir užtikrinti, kad jis nuolat gerėtų.

Planuojat SEO migraciją? Reikia pagalbos ją atliekant? Atsiųskite užklausą ir mes įvertinę situaciją susisieksime su jumis pačiu artimiausiu metu.

Donatas Viliamas - įmonės MB "SeoReklama" įkūrėjas ir direktorius, prekės ženklo "SEO generolai" savininkas. Specializacija: SEO strategijų kūrimas, konkurencinės aplinkos analitika, SEO konsultacijos ir auditai, gilus techninis SEO, strateginis planavimas, copywriting'as, verslo konsultacijos, pardavimai internetu. Donatas strategiškai vadovauja agentūros "SEO generolai" klientų projektams. Rašo seogenerolai.lt tinklaraštį. Reguliariai atlieka SEO testus, kad suprastų „Google“ ir kitų paieškos sistemų algoritmų elgseną. Savo SEO karjerą pradėjo 2009 m. kaip laisvai samdomas SEO specialistas. 2013 m. įkūrė SEO įmonę, kuri jau dirbo su daugiau nei 50 kompanijų vykdydama SEO projektus Lietuvos ir užsienio rinkose. Asmeninis blog'as apie pardavimus internetu: https://www.viliamas.com/
Paskutiniai straipsniai kuriuos parašė Donatas Viliamas (Peržiūrėti įrašus)
Atgal
DOMINA PASLAUGOS?SUSISIEKITE
Vardas/Pavardė*
El. paštas*
Telefono numeris*
Svetainės adresas*
Pageidavimai, raktažodžiai*
Žinutė išsiųsta sėkmingai
Klaida. Pabandykite dar kartą