fbpx

Kodėl Google neindeksuoja svetainės?

2021.12.21 / Aut. Donatas Viliamas

Kaip interneto svetainės priklauso nuo Google?

Ar žinote, kad visos interneto svetainės (el.parduotuvės) visiškai ar iš dalies yra priklausomos nuo Google? Jeigu ši paieškos sistema indeksuos Jūsų svetainės puslapius, tuomet jie atsidurs organinėje paieškoje ir žmonės jus galės surasti. Tačiau taip nutinka ne visada..

Pasirodo daugybės interneto svetainių puslapių Google NIEKUOMET NEINDEKSUOJA!

Jeigu Jūs valdote interneto svetainę, ar el.parduotuvę (ypač didelę), tikriausiai jau pastebėjote, kad toli gražu ne kiekvienas jūsų svetainės puslapis yra indeksuotas Google (randamas joje). O tuo tarpu daugelis gerų vidinių puslapių laukia ištisomis savaitėmis, ar mėnesiais, kol paieškos sistema “teiksis juos pasiimti”.

Prie šios problemos prisideda įvairūs veiksniai. Kartais jie yra sudėtingi ir techniniai, kuriuos pajėgs suprasti ir išspręsti tik patyręs SEO specialistas. Kartais tai liečia labiau turinio ir nuorodų kokybę.

Kaip Google nusprendžia ką indeksuoti, o ko ne?

Daugelis patyrusių SEO specialistų, ar įgudusių svetainių savininkų vis dar mano, kad tinkamai indeksuoti svetainės turinį Google labiausiai trukdo techniniai dalykai. Tai žinoma svarbu, bet esmė ta, kad Google gali SAVARANKIŠKAI NUSPRĘSTI NEINDEKSUOTI Jūsų svetainės ar elektroninės parduotuvės konkrečių puslapių vien tik dėl to, kad nemato juose vertės!

Visa tai reiškia, kad Jūs nesiunčiate paieškos sistemai “nuoseklių SEO signalų” kuriuos svetainės vidinius puslapius būtina indeksuoti, arba tiesiog svetainės tikrinimo dažnis (angl. crawl rate) yra nepakankamas.

Priežastys, dėl kurių svetainės puslapiai neindeksuojami

SEO srityje ypač didelį autoritetą pasaulio mastu turinčio resurso Moz.com duomenimis, analizuojant populiariausių JAV el. parduotuvių indeksavimo problemas, paaiškėjo, kad vidutiniškai net 15% tinkamų indeksavimui produktų puslapių nėra Google paieškoje apskritai! 

Toks rezultatas nepaprastai stebina, nes tai išties didelis skaičius. Todėl svarbu aiškiai suprasti kokios yra dažniausios priežastys, dėl kurių Google nusprendžia kažko neindeksuoti, kas techniškai turėtų ir galėtų būti indeksuojama.

Į šią itin aktualią problemą SEO generolai ypatingai gilinosi pastaruoju metu, kuomet savo pačių ir klientų svetainių “Google Search Console” įrankio paskyrose pastebėjo padidėjusį kiekį problemų, susijusių su išaugusiu tinkamų indeksuoti, tačiau ilgai neindeksuojamų puslapių kiekiu.

Apie šią problemą 2021.12.16 d. pranešė ir autoritetingas SEO naujienų portalas seroundtable.com savo įraše: Google Seems To Be Not Indexing Or Serving New Content This Morning (Update Confirmed).

Paprastai „Google Search Console“ įrankis tokiais atvejais praneša apie kelias neindeksuotų paieškoje puslapių būsenas:

  • Crawled – currently not indexed
  • Discovered – currently not indexed

Nors ši informacija pati savaime nepadeda išspręsti problemos, tai yra gera vieta pradėti SEO diagnostiką, nes tai yra pačios populiariausios indeksavimo problemos, kurias nuolat aptarinėja SEO ekspertai. Todėl apžvelgsime šias būsenas detaliau.

Crawled – currently not indexed

Crawled – currently not indexed (liet. patikrinta – šiuo metu neindeksuota). Šiuo atveju tai reiškia, kad Google robotas apsilankė Jūsų puslapyje, bet jo neindeksavo. Dažniausiai ši klaida indikuoja turinio kokybės problemą. Atsižvelgdami į šiuo metu vykstantį el. prekybos bumą, nesunku suprasti, kodėl Google staiga tapo “išrankesnė” kokybei.

Žemiau pateikiame konkretų pvz. kaip ši klaida atrodo “Google Search Console” paskyroje.

Google nuskaitytas, bet neindeksuotas puslapis

Google robotas patikrino svetainės puslapį tinkamą indeksavimui, bet jo neindeksuoja.

 

Jeigu pastebėjote, kad jūsų vidinių svetainės puslapių statusas yra „patikrinti – šiuo metu neindeksuoti“, visų pirma įsitikinkite, ar šių konkrečių puslapių turinys yra unikalus ir vertingas Jūsų potencialiam klientui. Tuo tikslu:

  • Naudokite tik unikalius antraščių pavadinimus (angl. title), meta aprašymus;

  • Įvertinkite turinio kokybę indeksuojamuose puslapiuose. Jei jis pasenęs, būtinai atnaujinkite jį.

  • Venkite kopijuoti gaminių aprašymus iš išorinių šaltinių.

  • Norėdami apjungti pasikartojantį turinį, naudokite “canonical” žymas.

  • Neleiskite Google robotui tikrinti ar indeksuoti žemos kokybės svetainės puslapių, naudodami failą robots.txt arba „noindex“ žymą.

Daugiau šia tema rekomenduojame: Crawled — Currently Not Indexed: A Coverage Status Guide.

Discovered – currently not indexed

Discovered – currently not indexed (liet. aptikta – šiuo metu neindeksuota). Pastaroji problema gali apimti viską – nuo techninių klaidų, iškylančių paieškos robotui tikrinimo metu, iki nepakankamos turinio kokybės. Kartais tai būna išties didžiulė problema, ypač didelių el. prekybos parduotuvių atvejais.

Google aptikti neindeksuoti puslapiai

Google praneša apie „aptiktus – šiuo metu neindeksuotus“ puslapius jei yra:

  • Tikrinimo biudžeto (angl. crawl budget) problema: bendroje tikrinimo eilėje gali būti per daug URL ir jie gali būti tikrinami ir indeksuojami vėliau.

  • Kokybės problema: Google gali manyti, kad kai kurių domeno puslapių net neverta tikrinti ir nusprendžia juose apskritai nesilankyti.

Šios problemos sprendimas dažniausiai reikalauja didesnės SEO patirties. Bet jei pamatysite, kad jūsų puslapiai yra su statusu „aptikti – šiuo metu neindeksuoti“, tuomet galite atlikti šiuos veiksmus:

  1. Galbūt problema yra susijusi tik su viena konkrečia produktų/puslapių kategorija, bet ne su visomis. Tokiu atveju reikia pabandyti paieškoti problemos pasikartojančio “šablono”. O gal tiesiog didelė dalis produktų/puslapių vis dar “laukia eilėje”, kol bus indeksuoti?

  2. Optimizuokite tikrinimo biudžetą (angl. crawl budget). Tokiu atveju sutelkite dėmesį į žemos kokybės puslapių, kuriuos tikrindama Google praleidžia daug laiko, nustatymą. Įprastai tai būna kategorijų filtrų puslapiai, puslapiavimas ir pan. Kartais jų būna dešimtys, ar šimtai tūkstančių. Jei Google robotas gali juos laisvai kaskart tikrinti, jam gali tiesiog pritrūkti išteklių, kad pasiektų išties vertingą informaciją jūsų svetainėje.

Pasikartojantis turinys (dubliuotas) turinys

Pasikartojančio (dubliuoto) turinio problema interneto svetainėse yra apskritai labai dažna ir opi.

Ją dažniausiai sukelia:

  • Kalbų variantai (pvz., anglų kalba Jungtinėje Karalystėje arba JAV). Jei turite kelias to paties puslapio versijas, kurios taikomos skirtingoms šalims, kai kurie iš šių puslapių gali būti dėl šios priežasties neindeksuoti.

  • Pasikartoja jūsų ir konkurentų naudojamas turinys. Tai ypač dažnai nutinka elektroninės prekybos srityje, kai keliose svetainėse naudojamas tas pats gamintojo pateiktas produkto aprašymas.

Kaip patikrinti savo svetainės indekso aprėptį?

Kiek jūsų svetainės puslapių nėra indeksuota Google paieškoje galite nesunkiai patikrinti atidarę „Google Search Console“ įrankyje indekso aprėpties ataskaitą (angl. coverage). Ji atrodo maždaug taip.

Google indekso aprėpties ataskaita - Coverage

Google indekso aprėpties ataskaita – Coverage

 

Pirmas dalykas, į kurį turėtumėte atkreipti dėmesį, tai neįtrauktų į indeksą “excluded” puslapių skaičius. Tada jau analizuokite toliau ir pabandykite rasti “šabloną” – kokio tipo puslapiai yra neindeksuojami.

Jei turite el. prekybos parduotuvę, jų tarpe greičiausiai matysite ir neindeksuotus produktų puslapius. Nors tai visuomet turėtų būti įspėjamasis ženklas iš Google, vistik tiesiog negalite tikėtis, kad visi jūsų produktų puslapiai bus 100% indeksuoti. Ypač jei svetainė didelė.

Taip nutinka todėl, kad didelėse el. prekybos parduotuvėse dažnai pasikartoja puslapiai ir produktai, kurių galiojimo laikas tiesiog pasibaigęs, arba jų nebeliko prekyboje. Šiems puslapiams taip pat “gali pritrūkti kokybės”, dėl kurios jie atsidurtų Google indeksavimo eilės gale. Be to, didelėse el. prekybos svetainėse dažniausiai tokių problemų kyla būtent dėl riboto Google tikrinimo biudžeto.

Kaip padidinti puslapių indeksavimo tikimybę?

Kiekviena svetainė yra skirtinga ir gali turėti skirtingų indeksavimo problemų. Tačiau žemiau pateikėme keletą geriausių SEO praktikos pavyzdžių, kurie turėtų padėti indeksuoti puslapius greičiau.

Venkite „404“ klaidų

Įsitikinkite, kad jūsų svetainėje nėra svarbių puslapių su 404 klaidos būsena. Tai liečia vidinius puslapius su žymomis „Nerasta“ arba „Nepasiekiama“.

Naudokite vidines nuorodas

Vidinės nuorodos yra vienas iš pagrindinių Google signalų, kad tam tikras puslapis yra svarbi svetainės dalis ir nusipelno būti indeksuota. Todėl svetainės struktūroje nepalikite puslapių “našlaičių” (angl. orphan pages), į kuriuos neveda jokios svetainės nuorodos. Taip pat nepamirškite į svetainės generuojamą sitemap.xml failą įtraukti visų būtinų indeksuoti puslapių. Tai privaloma!

Neleiskite Google tikrinti visos Jūsų svetainės

Jei paieškos robotas per daug išteklių skiria tikrindamas mažiau vertingus svetainės puslapius, jis gali užtrukti tiesiog per ilgai, kol pasieks geriausius dalykus joje. Svetainės serverio LOG failo analizė gali suteikti jums išsamesnį vaizdą apie tai, ką Googlebot’as tikrina ir kaip visa tai reikėtų optimizuoti ateičiai.

Pašalinkite prastos kokybės ir pasikartojantį turinį

Kiekviena didelė svetainė turi gausybę puslapių, kurių nereikėtų indeksuoti niekuomet. Įsitikinkite, kad šie puslapiai nepatenka į jūsų svetainės sitemap failą, o prireikus naudokite jiems papildomai žymą “noindex” bei robots.txt failą.

SVARBU! Jei leisite Google robotui per daug laiko praleisti pačiose blogiausiose Jūsų svetainės vietose, jis gali ilgainiui bendrai nuvertinti visą Jūsų svetainę.

Siųskite paieškos sistemai nuoseklius SEO signalus

Vienas blogiausių SEO signalų, kuris praktikoje dažniausiai būna siunčiamas Google paieškos robotui – neaiškios arba neįvardintos “canonical” žymos, taip pat dažnas jų keitimas. Tuo tarpu nuoseklūs SEO signalai paieškos sistemai yra:

  • vidinės nuorodos;
  • išorinės nuorodos;
  • canonical žymos;
  • atnaujinamas turinys;
  • ir pan.

Tokia sistemiška veikla yra SEO paslaugos interneto svetainėms ir el.parduotuvėms.

Patikrinkite ar netapote negatyvaus SEO auka

Kartais nutinka taip, kad nesąžiningi konkurentai užsako negatyvaus SEO atakas. Dėl to nukenčia ne tik indeksavimas, bet ir pozicijos paieškoje. Todėl visuomet verta pasidomėti, kas yra negatyvus SEO ir kaip jo išvengti.

Internetas tampa per didelis..?

Per pastaruosius keletą metų Google paieška žengė milžinišką žingsnį sugebėdama apdoroti „JavaScript“. Taip paieškos sistema palengvino darbą SEO specialistams, kurie galėjo pagaliau lengviau atsikvėpti dėl to, kad paieškos sistema ėmė suprasti “apie ką yra svetainės” naudojančios „JavaScript“ technologiją. Tačiau internetas nuolat auga. Kiekvieną dieną atsiranda milijonai naujų svetainių, o esamos pastoviai auga.

Ar Google gali susidoroti su šiuo iššūkiu?

Šis klausimas SEO specialistams retkarčiais iškyla. Todėl atsakysime į šį klausimą Google citata:

“Google turi ribotą išteklių skaičių, todėl susidūrusi su beveik begaliniu internete pasiekiamo turinio kiekiu, gali rasti ir patikrinti tik tam tikrą procentą randamo turinio. O tuomet gali indeksuoti tik dalį turinio, kurį patikrino”.

Kitaip tariant, Google gali aplankyti tik dalį visų internete egzistuojančių puslapių ir indeksuoti dar mažesnę jų dalį. Net jeigu Jūsų svetainė yra tiesiog nuostabi, turėtumėte to nepamiršti. Nes Google tikrai neapsilankys kiekviename Jūsų svetainės puslapyje, net jei jis nedidelis. Todėl svarbiausias Jūsų darbas – užtikrinti, kad Google galėtų atrasti ir indeksuoti tik tuos puslapius, kurie yra būtini jūsų verslui.

Sėkmės!

Atgal
DOMINA PASLAUGOS?SUSISIEKITE
Vardas/Pavardė*
El. paštas*
Telefono numeris*
Svetainės adresas*
Pageidavimai, raktažodžiai*
Žinutė išsiųsta sėkmingai
Klaida. Pabandykite dar kartą
Klientai
edrauda_logo
Pegasas logo
Eoltas logo
Ravak logo
Raben logo
RawPowders logo
AtejoLaikas logo
Velonova logo
Ryterna logo
PassCamp logo
audita logo
Verticia logo
VersliLietuva logo
aquajazz logo
TiketaTour logo
AverrGlow logo
BalckFlorence logo
Slider logo
Priaugink logo
Dentastra logo
BalduSale logo
investavimas logo
andoy logo
landero logo
Tavosapnas logo
Sportcup logo
novus langai logo
Teamhood logo