fbpx

Kokie SEO KPI’s rodikliai yra esminiai?

2022.07.03 / Aut. Donatas Viliamas

Kas yra KPI?

KPI (angl. “Key Performance Indicator”) – tai esminis veiklos rodiklis, skirtas objektyviai išmatuoti bet kokios veiklos efektyvumą siekiant užsibrėžto tikslo.

kpi - esminiai veiklos našumo rodikliai

KPI – esminiai veiklos našumo rodikliai

Kada KPI yra efektyvus?

Labai dažnai pamirštama, kad KPI tai visų pirma komunikacijos forma, kurios didžiausi privalumai:

  • glaustumas;
  • konkretumas;
  • aiškumas;
  • aktualumas;
  • lengvas informacijos įsisavinimas.

KPI efektyviais tampa tik tuomet, kai aiškiai atsako į 2 svarbiausius klausimus:

  1. Kokie yra organizacijos/verslo tikslai?
  2. Kaip juos planuojama pasiekti?

Priklausomai nuo verslo/organizacijos veiklos našumui įvertinti gali būti naudojami skirtingi KPI. Tačiau svarbiausia, kad vykdant verslą internetu, daugelį KPI galima išmatuoti naudojant tokius analizės įrankius, kaip pvz. „Google Analytics“ ir kt. Atitinkamai KPI gali skirtis priklausomai nuo to, ar tai yra elektroninė parduotuvė ar paslaugų verslas.

Kaip bet kuri kita veikla, svetainių ir el.parduotuvių SEO optimizavimas yra procesas, kuris gali, ir privalo būti objektyviai vertinamas. Esminiai veiklos rodikliai (KPI) tam idealiai tinka, nes leidžia remiantis faktiniais duomenimis įvertinti SEO paslaugų efektyvumą progresą ir išmatuoti jo kuriamą vertę verslui remiantis svarbiausiomis metrikomis.

Kokie yra svarbiausi (esminiai) SEO KPI’s?

SEO praktikoje dažniausiai naudojame 2 lygių KPI’s:

  1. Pagrindiniai KPI: SEO investicijų graža, pardavimų pajamos, konversijos/transakcijos iš organinės paieškos.
  2. Papildomi KPI: tikslinės užklausos – MQL (Angl. marketing-qualified lead) organinės sesijos, organinis matomumas (ang. visibility), brand/non-brand organinis srautas, raktažodžių pozicijos paieškoje, nuorodos (angl. backlinks), sugeneruotas turinys.

KPI’s reikšmė SEO kampanijose

Priklausomai nuo to ar verslas yra susijęs su el.prekyba, ar su paslaugomis gali skirtis esminiai veiklos našumo rodikliai. Tačiau svarbiausia yra žinoti, kad SEO, kaip ir bet kuri kita reklama internete gali ir turi būti matuojama pasirenkant tinkamiausius KPI’s.

Nes būtent esminiai veiklos našumo rodikliai (KPI’s) leidžia skaidriai įvertinti SEO efektyvumą, investicijų grąžą ir SEO specialistų kvalifikaciją.

CEO at SEO generolai®
Donatas Viliamas - įmonės MB "SeoReklama" įkūrėjas ir direktorius. Prekės ženklo "SEO generolai" savininkas. Specializacija: SEO strategijų kūrimas, konkurencinės aplinkos analitika, SEO konsultacijos, auditai, gilus techninis SEO, strateginis planavimas, copywriting'as, verslo konsultacijos. Donatas strategiškai vadovauja SEO klientų projektuose. Rašo seogenerolai.lt tinklaraštį. Reguliariai atlieka SEO testus, kad suprastų „Google“ ir kitų paieškos sistemų algoritmų elgseną. SEO karjerą pradėjo 2009 m. kaip laisvai samdomas SEO specialistas. 2013 m. įkūrė SEO įmonę, kuri jau dirbo su daugiau nei 100 kompanijų vykdydama SEO projektus Lietuvos ir užsienio rinkose. Asmeninis blog'as https://www.viliamas.com/
Atgal
DOMINA PASLAUGOS?SUSISIEKITE
Vardas/Pavardė*
El. paštas*
Telefono numeris*
Svetainės adresas*
Pageidavimai, raktažodžiai*
Žinutė išsiųsta sėkmingai
Klaida. Pabandykite dar kartą
error:
error: