fbpx

Kada tikėtis SEO rezultatų?

2023.12.21 / Aut. Donatas Viliamas

Kada tikėtis rezultatų iš SEO?

Pirmieji optimizavimo paieškos sistemose rezultatai paprastai pradeda matytis po 3-4 mėnesių darbo ir išryškėja per 6-12 mėnesių.

Ar galima įvardinti tiksliau?

SEO tai procesas, kurio rezultatus įtakoja daug išorinių faktorių, kurių įvertinti iš anksto kartais tiesiog nėra galimybės. Todėl tiksliai atsakyti kiek reikės laiko konkrečioms SEO pozicijoms pasiekti, atsakyti negali niekas.

Jeigu žadama, kad aukštos SEO pozicijos bus pasiektos iki konkretaus termino, tai vienas iš požymių, kad turite reikalų su diletantais, arba SEO sukčiais, kurie naudoja Google uždraustas “Black Hat” SEO praktikas.

finish flag

Kas labiausiai įtakoja laiką iki rezultato?

Faktorių, įtakojančių SEO optimizavimo laiką yra daug. Žemiau pateikiamas sąrašas nėra baigtinis, bet turėtų duoti aiškesnį supratimą, kaip ir kas įtakoja SEO rezultatus laike.

  • SEO biudžetas. Jeigu projekto SEO biudžetas keli šimtai eurų, o konkurentų keli tūkstančiai, tai gali būti lenktynės be pabaigos. Paprastas pavyzdys. Jeigu konkurentai turinio rinkodarai ir nuorodoms skiria ~1.000 eur. per mėnesį, o jūsų biudžetas 200 eur. Kokius SEO tikslus tokiu galima būtų keltis?
  • Galutinis SEO tikslas. Jei siekiama užimti pačias aukščiausias SEO pozicijas TOP 1-3, reikia suprasti, kad tai ženkliai sudėtingiau, nei pasiekti TOP10. Bet jeigu konkurencinė aplinka ir biudžetas leidžia, tai reikia planuotis ir atkakliai siekti.
  • SEO konkurencija. Jeigu SEO konkurencija yra vidutinė arba aukšta, o dauguma jūsų SEO rodiklių yra žemi, tuomet pasivyti konkurentus reikia ne mažiau 6-12 mėnesių.
  • SEO specialistų kompetencija. Jeigu projektą optimizuoja žmogus be reikiamos patirties (viską daro klaidų ir bandymų keliu), šis procesas užtruks ir nežinia kuo baigsis. Geriausia SEO darbus patikėti patyrusiems specialistams, kurie tiksliai mato ką reikia daryti visų pirma ir turi aiškią SEO strategiją projekte. Kitu atveju net ir sumokėjus reikšmingą sumą pinigų, SEO rezultatai būna neigiami.
  • SEO specialistų įsitraukimas į procesą. Kad ir koks geras būtų vienas SEO specialistas, jis tiesiog nepajėgus padaryti vienu metu daug darbų ir juo labiau padaryti jų visų kokybiškai. Tai gali užtikrinti tik specializuota SEO komanda. Neturint aiškaus SEO darbų plano, neskiriant laiko, ar nesigilinant pakankamai į projektą gerų rezultatų pasiekti tiesiog neįmanoma bet kokiame laiko horizonte. Gerą rezultatą dažniausiai lemia tinkamas įsitraukimas, planavimas ir suplanuotų darbų atlikimas. Tai reikia įsivertinti, renkantis SEO specialistus. Būtina tiesiai paklausti apie jų strateginį planą SEO projekte, bei turimus įsipareigojimus kitiems klientams. Reikia realiai įvertinti kiek valandų laiko bus skirta jūsų projektui ir kas konkrečiai bus daroma? Kokie bus konkretūs SEO darbai, už kuriuos mokėsite kas mėnesį?
  • Optimizuojamų raktažodžių kiekis ir svetainės apimtys. Viena yra optimizuoti kelis raktinius žodžius ir visai kas kita dirbti su didele el.parduotuve, kurioje yra tūkstančiai prekių, dešimtys, ar šimtai prekių kategorijų. Norint iškelti didelį kiekį raktinių žodžių, reikia visai kitokių technikų ir metodikų, kurios neveikia dirbant su kelių puslapių svetainėmis.
  • Programavimo darbai. Priklausomai nuo svetainės ar elektroninės parduotuvės turinio valdymo sistemos būklės gali būti ir dažnai būna reikalingi programavimo darbai. Visa tai reikia įsivertinti laike ir investicijose dar prieš pradedant SEO optimizavimo darbus. Kitu atveju tas išlaidas reikės vertinti eigoje.
  • Google reakcijos laikas. SEO tai kompleksas veiksmų (vidinė, išorinė ir techninė optimizacija). Visiems šiems darbams atlikti, bei suderinti su klientu reikia laiko. Taip pat reikia laiko, kad Google atliktus SEO pokyčius įvertintų ir indeksuotų. Tai užtrunka. Kiek konkrečiai? Viskas labai individualu. Tik itin patyrę SEO ekspertai gali tai prognozuoti iš Google bot’o elgsenos konkrečioje svetainėje. Jei svetainė ilgą laiką nebuvo tvarkoma ir apleista iš SEO pusės, pozityviems pokyčiams užtikrinti visuomet reikia daugiau laiko dėl ilgesnės Google roboto reakcijos į pakeitimus.

Reziume

  • Laikotarpis iki SEO rezultatų. SEO ilgalaikis procesas, o matomi rezultatai gali atsirasti per 3-6 mėnesius ar ilgiau. Todėl SEO nerekomenduojamas verslui, kuris tikisi rezultatų vos per kelis mėnesius.
  • Rezultatų greitis. Jis priklauso nuo daugelio veiksnių: rinkos konkurencijos, svetainės dabartinės būklės, SEO strategijos, biudžeto, atliekamų darbų intensyvumo, specialistų patirties, Google atsako į pokyčius greičio.
  • Strategijos reikšmė. Kad būtų užtikrintas ilgalaikis ir tvarus poveikis, būtina nuolat vertinti SEO strategijos efektyvumą. Tai idealu daryti remiantis esminiais SEO KPI’s rodikliais.
  • Kantrumas ir nuoseklumas. Tam, kad pasiekti geriausius SEO rezultatus, verslo savininkams reikia suprasti, kad SEO reikalauja kantrybės ir nuoseklaus darbo.
  • Patirties ir kokybės vertinimas. Renkantis SEO paslaugų teikėją verslo savininkams itin svarbu įvertinti jų patirtį, strategijos aiškumą, komunikaciją ir gebėjimą teikti matomus rezultatus ilgalaikiu periodu. Tai turi atvirai atsispindėti klientų atsiliepimuose ir sėkmės istorijose.
CEO at SEO generolai®
Donatas Viliamas - įmonės MB "SeoReklama" įkūrėjas ir direktorius. Prekės ženklo "SEO generolai" savininkas. Specializacija: SEO strategijų kūrimas, konkurencinės aplinkos analitika, SEO konsultacijos, auditai, gilus techninis SEO, strateginis planavimas, copywriting'as, verslo konsultacijos. Donatas strategiškai vadovauja SEO klientų projektuose. Rašo seogenerolai.lt tinklaraštį. Reguliariai atlieka SEO testus, kad suprastų „Google“ ir kitų paieškos sistemų algoritmų elgseną. SEO karjerą pradėjo 2009 m. kaip laisvai samdomas SEO specialistas. 2013 m. įkūrė SEO įmonę, kuri jau dirbo su daugiau nei 100 kompanijų vykdydama SEO projektus Lietuvos ir užsienio rinkose. Asmeninis blog'as https://www.viliamas.com/
Atgal
DOMINA PASLAUGOS?SUSISIEKITE
Vardas/Pavardė*
El. paštas*
Telefono numeris*
Svetainės adresas*
Pageidavimai, raktažodžiai*
Žinutė išsiųsta sėkmingai
Klaida. Pabandykite dar kartą
error: