Kada tikėtis SEO rezultatų?
Kiek trunka SEO optimizavimas?
Kada galima tikėtis SEO rezultatų? Kiek laiko truks SEO optimizacija?
Šie ir panašūs klausimai yra Nr.2 pagal dažnį, kuriuos išgirsta SEO specialistai, kuomet siūlydami SEO paslaugas ima vertinti ir planuoti darbų apimtis konkrečiame projekte. Tuo tarpu Nr.1 klausimas kurį klientai užduoda dažniausiai – kiek kainuoja SEO?
Vistik atsakant į klausimą kada galima tikėtis reikšmingesnių SEO pokyčių, daugiau patirties turintys SEO specialistai įprastai atsako, kad pirmieji optimizavimo rezultatai turėtų pradėti matytis po 3-4 mėnesių darbų, o išryškėja, bei įsitvirtina ne anksčiau nei po 6-12 mėnesių.
Nors tai gana logiškas ir visuotine SEO praktine patirtimi paremtas atsakymas, tačiau deja jis ne visuomet teisingas. Kodėl? Nes kartais SEO “kovos” užtrunka 2 metus ir tęsiasi toliau, jeigu SEO konkurentai “nesėdi rankų sudėję” didindami SEO įdirbį.
Kodėl kartais negalioja standartinis 3-6 mėn. terminas?
Kai verslas ima suprasti, kad geras SEO rezultatas gali ateiti ne po 3-4 mėnesių, o po 12, ar 24, natūraliai kyla klausimas, kodėl taip yra?
Čia būtina suprasti, kad SEO yra procesas, kurio rezultatus įtakoja daug išorinių faktorių, kurių įvertinti iš anksto kartais tiesiog nėra galimybės. Būtent todėl atsakyti kiek reikės laiko konkrečioms SEO pozicijoms pasiekti, tiksliai atsakyti negali niekas. Atsakymas visuomet bus preliminarus ir pagal konkrečią situaciją. Vistik jeigu Jums žadama, kad konkrečios SEO pozicijos bus pasiektos iki konkretaus termino, tuomet Jums meluojama tiesiai į akis. Toks skambus pareiškimas būtų vienas iš pirminių požymių, kad Jūs galimai deratės su nepatikima SEO agentūra, arba tai siūlantys SEO specialistai naudoja Google uždraustas “Black Hat” SEO praktikas.
Kokie faktoriai labiausiai įtakoja SEO optimizacijos laiką?
Dažniausiai praktikoje SEO tai didelis kompleksas veiksmų (vidinė, išorinė ir techninė SEO optimizacija), kuomet yra holistiškai dirbama su visa svetaine, ar el.parduotuve ir visiems šiems darbams atlikti, bei suderinti reikia laiko. Negana to dar reikia laiko, kad Google kaip paieškos sistema, visus atliktus SEO pokyčius įvertintų ir indeksuotų. Tai irgi užtrunka laike ir deja priklauso tik nuo Google pajėgumų.
Dar neretai tenka koreguoti svetainės programinį kodą. Tuo tikslu papildomai pasitelkiami programuotojai, kurie turi sutvarkyti technines svetainių problemas, kad Google galėtų jas pagaliau teisingai indeksuoti. Prognozuoti šių darbų atlikimo terminus, ypač jei reikia kliautis išorės resursais (klientas, arba SEO paslaugų teikėjas neturi savo programuotojų) neretai yra tiesiog neįmanoma. Būtent dėl šios priežasties SEO generolai savo komandoje turi programuotojų.
Faktorių, įtakojančių SEO optimizavimo laiką yra ir daugiau, todėl žemiau, remdamiesi savo praktine patirtimi, pateikėme tik pačius reikšmingiausius. Nors sąrašas nėra baigtinis, bet turėtų duoti gana aiškų supratimą, kaip ir kas gali įtakoti SEO optimizacijos terminus laike. O tai yra yra svarbiausia pradedant darbus. Kitu atveju per aukšti lūkesčiai gali neatitikti realybės.
- SEO biudžetas. Jeigu Jūsų SEO biudžetas keli šimtai eurų, o Jūsų konkurentų keli tūkstančiai, tai gali būti lenktynės be pabaigos. Paprastas pavyzdys. Jeigu Jūsų konkurentai turinio rinkodarai ir nuorodoms skiria 1000 eur. per mėnesį, o Jūsų biudžetas 200 eur. Kokius SEO tikslus jūsų nuomone tokiu atveju išorinėms nuorodoms ir turiniui kurti galima būtų keltis?
- Galutinis SEO tikslas. Jeigu Jūs norite užimti pačias aukščiausias SEO pozicijas TOP 1-3, turite suprasti, kad tai yra ženkliai sudėtingiau, nei pasiekti TOP10. Bet jeigu konkurencinė aplinka kurioje veikiate ir jūsų turimas SEO biudžetas tai leidžia, tuomet galima planuotis ir to atkakliai siekti.
- SEO konkurencija. Jeigu rinkoje kurioje Jūs veikiate SEO konkurencija yra vidutinė arba aukšta, o dauguma jūsų SEO rodiklių yra žemi, tuomet pasivyti konkurentus reikės tikrai ne mažiau 6-12 mėnesių.
- SEO specialistų kompetencija. Jeigu Jūsų projektą optimizuos SEO ekspertas be reikiamos patirties (viską darydamas klaidų ir bandymų keliu), šis procesas užtruks ženkliai ilgiau. Žymiai geriau SEO optimizaciją patikėti jau patyrusiems SEO specialistams, kurie tiksliai mato ką reikia visų pirma daryti ir turi aiškią SEO strategiją Jūsų projekte. Kitu atveju, jūs tiesiog investuojate į jauno SEO specialisto patirtį, kuris dar tik mokosi kas veikia, o kas ne ir tai daro būtent jūsų projekte. Štai kodėl kartais net ir sumokėjus nemažai pinigų, SEO rezultatai būna neigiami.
- SEO specialistų įsitraukimas į procesą. Projektui skiriamas dėmesys ir laikas. Kad ir koks geras būtų vienas SEO specialistas, jis tiesiog nepajėgus padaryti vienu metu daug darbų ir juo labiau padaryti jų visų kokybiškai. Tai gali užtikrinti tik specializuota SEO komanda. Nes būtent SEO specialistų turimi laiko resursai, įsitraukimas į procesą ir žinoma planavimas, leidžia pasiekti pačių geriausių rezultatų. Neturint aiškaus SEO darbų plano, neskiriant laiko, ar nesigilinant pakankamai į projektą gerų rezultatų pasiekti yra tiesiog neįmanoma bet kokiame laiko horizonte. Gerą rezultatą dažniausiai lemia tiesiog tinkamas įsitraukimas, planavimas ir suplanuotų darbų atlikimas. Tai turite įsivertinti, rinkdamiesi SEO specialistus su kuriais žadate bendradarbiauti ir nevengti tiesiai paklausti apie jų planus Jūsų SEO projekte, bei turimus įsipareigojimus kitiems klientams. Kitaip tariant turite labai realiai įvertinti kiek valandų laiko bus skirta jūsų projektui ir kas konkrečiai bus daroma? T. y kokie bus konkretūs “SEO deliverables” už kuriuos Jūs mokėsite kas mėnesį? Į šiuos klausimus SEO generolai visuomet turi savo atsakymus.
- Optimizuojamų raktažodžių kiekis ir svetainės apimtys. Tikriausiai sutiksite, kad viena yra optimizuoti kelis raktinius žodžius ir visai kas kita kai reikia dirbti su didele el.parduotuve, kurioje yra tūkstančiai prekių, dešimtys, ar šimtai prekių kategorijų. Norint iškelti tokį kiekį raktinių žodžių, reikia visai kitokių technikų ir metodikų, kurios neveikia dirbant su kelių puslapių svetainėmis. Šioje vietoje SEO generolų komanda turi sukaupusi ypatingai daug patirties, nes dirba su verslais, kurie savo el.prekyboje turi ir virš 100.000 prekių. Sutikite, tai tikrai nėra mažai apimčių prasme.
- Programavimo darbai. Priklausomai nuo svetainės ar elektroninės parduotuvės turinio valdymo sistemos būklės gali būti ir dažniausiai būna reikalingi programavimo darbai. Visa tai reikia įsivertinti laike ir investicijose dar prieš pradedant SEO optimizavimo darbus. Kitu atveju tas išlaidas reikės jau vertinti eigoje.
Reziume
Nors perskaičius šį turinį tampa visiškai aišku, kad SEO nėra spartus procesas, tačiau vistik norisi pabaigoje akcentuoti ne tai kiek SEO trunka, o kiek šis procesas sukuria vertės verslui. Juk SEO kuriamą vertę nesunku paskaičiuoti ir objektyviai įvertinti naudojant SEO KPI’s rodiklius, o štai sugeneruoti rezultatai neretai būna itin solidūs ir ilgam.
Maža to sistemingai veikiantys ir pelningi verslai jau seniai įvertino kokią naudą kuria SEO paslaugos ir dirba su savo svetainių optimizacija nuolat. Su savo SEO situacija nuolat dirba ir SEO generolai. Nes tik tai leidžia išsaugoti konkurencinį pranašumą ir jį nuolat stiprinti. Mes nesakome, kad vienkartinė SEO optimizacija nėra naudinga. Tačiau ilguoju periodu visuomet laimės tie verslai, kurie ieško ne vienadienių SEO sprendimų, o dirba su ilgalaike SEO strategija. Tokio požiūrio linkime ir Jūsų verslui.
- Nuorodos nebėra TOP3 reitingavimo signalas! - 2023-09-25
- BERT kalbos modelis. Kas tai yra? - 2023-08-28
- Kas yra generatyvinis dirbtinis intelektas? - 2023-08-14