fbpx

Kas yra SEO? Kokia nauda verslui?

2022.03.16 / Aut. Donatas Viliamas

Kas yra SEO?

SEO – tai angliškos frazės (Search Engine Optimization) santrumpa. Į lietuvių kalbą SEO dažniausiai verčiamas kaip „optimizavimas paieškos sistemoms“. Kartais dar naudojamas mažiau žinomas tiesioginis šio termino lietuvių kalbos vertimas – PVO (paieškos variklių optimizavimas). Tačiau esmės tai nekeičia – PVO ir SEO reiškia tą patį. Tik praktikoje dažniau sutinkamas ir naudojamas angliškas terminas – SEO.

SEO

Kokie SEO tikslai?

Galutiniai SEO proceso tikslai standartiškai yra šie:

  • Aukštos organinės pozicijos. Siekiama iškelti optimizuojamus SEO raktažodžius į paieškos sistemų aukščiausias pozicijas (1-ąjį Google paieškos rezultatų puslapį dar vadinamą TOP10)
  • Didėjantis (stabilus) lankomumas. Siekiama padidinti arba stabilizuoti organinio lankomumo srautą iš paieškos sistemų į konkrečią interneto svetainę (el.parduotuvę).
  • Augantys (stabilūs) pardavimai. Pritraukus tikslinį lankytojų srautą siekiama parodyti potencialiems klientams norimą informaciją, prekes, ar paslaugas, tikslu vėliau iš to gauti pajamų, ar žinomumo.

Kokia SEO nauda?

Kuo geresnis Jūsų interneto puslapio matomumas organiniuose paieškos rezultatuose (aukštos raktažodžių pozicijos), tuo didesnė tikimybė, kad sulauksite augančio ar stabilaus susidomėjimo Jūsų verslu internetu. Tai leidžia pritraukti potencialių klientų, kurie savarankiškai ieško kas gali patenkinti jų konkretų poreikį. Tą galėtų padaryti Jūsų verslas, jei tik Jūsų pasiūlymas potencialiam klientui atrodys priimtinas ir patrauklus.

Mūsų klientų sėkmės istorijos.

Ko SEO negali ir kada nepadės?

Neretai pradedantys verslininkai klaidingai mano, kad SEO optimizacija gali išspręsti visas jų pardavimų problemas. DĖMESIO verslo savininkams ir vadovams!

SEO nekuria vertės ten, kur jokios vertės nėra. SEO tik atskleidžia vertę! O tam, kad kažkas pavyktų, vertė visų pirma turi egzistuoti.

Kalbant paprasčiau, SEO nėra “stebuklinga piliulė” kuri už Jus “padarys verslą”. SEO visų pirma yra labai geras tikslinio lankytojų srauto kanalas internete, kuris leidžia efektyviai pritraukti potencialių klientų. Deja SEO negali parduoti prekių ar paslaugų, jeigu prekės ar paslaugos potencialaus kliento nedomina, jis nemato pasiūlyme vertės, arba interneto svetainė (el.parduotuvė) jam nekelia pasitikėjimo. Tai labai svarbu suprasti!

Todėl prieš pradedant dirbti ne tik su SEO, bet ir su bet kuria kita reklama internete, visų pirma derėtų įsivertinti, ar verslas yra konkurencingas, t.y kokių konkrečių pranašumų turite lyginant su konkurentais? Jeigu pranašumų nėra, visų pirma išsigryninkite juos. Nes jeigu to nepadarysite pačioje pradžioje, tą teks daryti vėliau, arba verslas tiesiog nepavyks.

gyvenimas yra kelione - ne kova

Ir nors tai skamba pakankamai drastiškai, tik toks supratimas leidžia verslui ilguoju periodu išsilaikyti sunkioje konkurencinėje kovoje ir užkariauti lojalių klientų simpatijas. To nuoširdžiai Jums linkime!

Kodėl SEO optimizavimas yra procesas?

Jau pačioje sąvokoje „optimizavimas paieškos sistemoms“ esantis žodis optimizavimas aiškiai nurodo, kad SEO yra procesas.  Jo metu siekiama maksimaliai aukštai iškelti konkrečios svetainės ar puslapio poziciją paieškos sistemos rezultatų puslapiuose SERP pagal tam tikras vartotojų paieškos užklausas (raktažodžius). Tuo tikslu SEO specialistai naudoja įvairius profesionalius SEO įrankius ir priemones, kurie leidžia suplanuoti kompleksą specialių SEO veiksmų ir juos įgyvendinti. Deja viską kompleksiškai padaryti vienu metu yra tiesiog neįmanoma, todėl tai yra tęstinis laike procesas. Nebent suplanuoti smulkūs, ar vienkartiniai darbai.

Kiek trunka SEO optimizacija?

Patirties turintys SEO specialistai į šį klausimą įprastai atsako, kad pirmieji SEO optimizavimo rezultatai turėtų pradėti matytis po 3-4 mėnesių darbų, o išryškės ne anksčiau nei po 6-12 mėnesių. Ir tai yra teisingas, bei korektiškas atsakymas, nes tiksliai į klausimą kiek reikės laiko konkrečioms pozicijoms pasiekti, negali atsakyti niekas. Taip yra dėl to, kad SEO yra inertiškas procesas ir rezultatai priklauso nuo daug faktorių.

Kartais “SEO kovos” užtrunka 2 metus ir tęsiasi toliau, jeigu SEO konkurentai “nesėdi rankų sudėję” didindami SEO įdirbį. Tuomet galvojama apie pasiektų SEO pozicijų išsaugojimą.

Be to SEO dažnai yra itin didelis kompleksas veiksmų (vidinė, išorinė ir techninė SEO optimizacija), kuomet dirbama su visa svetaine, ar el.parduotuve ir visiems šiems darbams atlikti, bei suderinti reikia laiko. Dar reikia laiko, kad Google kaip paieškos sistema, visus šiuos pokyčius įvertintų ir indeksuotų. Tai užtrunka laike ir deja priklauso tik nuo Google pajėgumų.

Neretai prireikia koreguoti svetainės programinį kodą, todėl papildomai pasitelkiami ir programuotojai, kurie turi sutvarkyti technines svetainių problemas, kad Google galėtų jas pagaliau teisingai indeksuoti.

Svarbiausi faktoriai įtakojantys SEO optimizacijos laiką

  • SEO biudžetas. Jeigu Jūsų SEO biudžetas keli šimtai eurų, o Jūsų konkurentų keli tūkstančiai, tai gali būti lenktynės be pabaigos.
  • Galutinis SEO tikslas. Jeigu Jūs norite užimti pačias aukščiausias SEO pozicijas TOP 1-3, turite suprasti, kad tai yra  ženkliai sudėtingiau, nei pasiekti TOP10.
  • SEO konkurencija. Jeigu rinkoje kurioje Jūs veikiate SEO konkurencija yra vidutinė arba aukšta, o Jūsų SEO rodikliai yra žemi, tuomet pasivyti konkurentus reikės tikrai ne mažiau 6-12 mėnesių.
  • SEO specialistų kompetencija. Jeigu Jūsų projektą optimizuos SEO ekspertas be reikiamos patirties (viską darydamas klaidų ir bandymų keliu), šis procesas užtruks ženkliai ilgiau, nei iš karto patikint SEO optimizaciją specialistams, kurie tiksliai mato ką reikia visų pirma daryti ir turi aiškią SEO strategiją Jūsų projekte.
  • Optimizuojamų raktažodžių kiekis ir svetainės apimtys.

Ir nors SEO nėra spartus procesas, tačiau jo rezultatai solidūs ir ilgam.

Kaip verslui gauti naudos iš SEO?

Čia egzistuoja tik 2 būdai.

  1. pradėti domėtis SEO optimizacija savarankiškai ir viską pasidaryti patiems;
  2. arba samdyti specialistus, teikiančius profesionalias SEO paslaugas.

Kaip veikia SEO optimizacija?

Visi paieškos varikliai, pvz., „Google“ ir „Bing“, naudoja robotus, kad galėtų tikrinti žiniatinklio puslapius, pereidami iš vienos svetainės į kitą. Taip paieškos sistemos renka informaciją apie interneto puslapius ir įtraukia juos į savo indeksą. Čia geriausiai tinka pavyzdys su milžiniška biblioteka, kurioje bibliotekininkas gali nesunkiai ir greitai surasti Jus dominančią knygą (tinklalapį/el.parduotuvę), kad Jūs gautumėte tai, ko tuo metu ieškote.

Tada paieškos sistemos algoritmai analizuoja indekso puslapius, atsižvelgdami į begales reitingavimo veiksnių arba signalų, kad nustatytų, kokia tvarka puslapiai turėtų būti rodomi pagal tam tikras užklausas paieškos rezultatuose. Tokiu būdu labai  tiksliai yra įvertinama, kaip svetainė ar tinklalapis gali suteikti ieškančiam tai, ko jis ieško ir pagal tai nusprendžiama, kaip ir kur rodyti jo rezultatus potencialiam klientui.

Pagal mūsų bibliotekos analogiją, bibliotekininkas jau prieš tai perskaitė kiekvieną bibliotekos knygą ir gali tiksliai pasakyti, kuri iš jų turės atsakymus į jūsų klausimus.

Tai štai, kad visa tai taptų realybe, SEO specialistai turi įdėti daug darbo. Tačiau jeigu SEO ekspertai nebus patyrę, arba viską darysite be jokios patirties savarankiškai, laukiami rezultatai nebūtinai ateis, arba gali būti tiesiog nuviliantys. Tą reikia suprasti, ypač jei jau turite ką prarasti..

SEO optimizavimo pagrindai

Optimizavimas paieškos sistemoms – iš principo yra sudėtingas ir nuolat kintantis pasaulis. Tačiau jei turite laiko ir noro, jūs galite įvaldyti SEO pagrindus, kurie padės savarankiškai atlikti svetainės SEO optimizaciją, ypač jeigu pasamdyti SEO specialistams neturite reikiamų išteklių. Tiesiog reikės susitaikyti su tuo, kad viską darysite savo klaidų ir bandymų keliu, investuodami savo laiką ir resursus. Tai yra gana dažnas pasirinkimas pradedančiam smulkiam verslui, kuris dar tik “ieško savęs” ir turi itin ribotas investicijas.

Kokybiškas turinys

Tikriausiai esate girdėję frazę: „Turinys yra karalius“. Billas Gatesas ją išsakė dar 1996 m. Šiandien ji vis dar itin aktuali kaip ir tuomet.

Kodėl?

Nes Google vartotojas visuomet džiaugiasi, kai greitai ir paprastai atranda rezultatą, kuris geriausiai atitinka jo poreikius.

Kai ieškome frazės „cepelinų receptas“, Google skiria visas jėgas tam, kad iš viso žiniatinklio pateiktų mums tai, kas, paieškos sistemos nuomone, yra tradicinis cepelinų receptas. Google neieško greičiausio, ar unikalaus recepto. Ji bando suteikti mums būtent tai, ko prašėme. Tai reiškia, kad norint įtikti Google paieškai, pirmas ir svarbiausia SEO darbas – sukurti puikų turinį.

Tačiau norint sukurti išties gerą turinį reikia daug darbo ir pastangų. Bėda, tiesa? Štai kodėl SEO niekuo nesiskiria nuo kitų įgūdžių: puikūs rezultatai pasiekiami tik įdėjus daug pastangų. Bet nenusiminkite, žemiau pasidalinsime patirtimi, kurią naudojame patys, kurdami savo turinį.

Turinio elementai

Egzistuoja daugybė elementų, kurie padeda kurti aukštos kokybės turinį, tačiau apžvelgsime du pačius svarbiausius:

  • Nauda
  • Intencija

Sukurti naudingą turinį tikrai nėra lengva. Tačiau gera žinia yra ta, kad jums nebūtina kurti viską nuo nulio. Galite iš dalies naudoti tai, ką jau sukūrė kiti, bet tiesiog pridėti dar daugiau vertės ir patobulinti turinį iš savo požiūrio taško.

Svarbiausia, kad jūsų turinys padėtų išspręsti kliento problemą arba pateiktų jam sprendimą. Tai svarbiausia.

Kalbant apie paieškos intencijas, Google tam skiria itin daug dėmesio. Ši paieškos sistema nuolat siekia tiksliai žinoti, ko konkrečiai ieško vartotojas, kai ką nors įveda į paieškos sistemos užklausos laukelį.

  • Ar jis nori ką nors sužinoti?
  • Ar jis bando ką nors nusipirkti?
  • Ar jis ieško kažkokio adreso/kontakto?

Jūs, kaip turinio kūrėjas, turite tai suprasti. Nes jokiu būdu negalite kurti turinio apie „geriausias poledines meškeres“ ir kaip pagrindinį raktažodį tame turinyje naudoti „ešerių žvejyba“. Tai nebūtų logiška ir neprasminga, nes Jūs nepateikiate teisingo atsakymo į užklausą ir Google tai labai gerai supranta.

Raktažodžių tyrimas ir parinkimas

Optimizavimas paieškos sistemos neatsiejamas nuo teisingų raktinių žodžių pasirinkimo.  Todėl sekantis svarbus žingsnis – identifikuoti žmonių ieškomus terminus, dar vadinamus raktiniais žodžiais, pagal kuriuos norite, kad jūsų svetainė būtų reitinguojama tokiose paieškos sistemose kaip Google.

Yra keli pagrindiniai veiksniai, į kuriuos reikia atsižvelgti renkantis raktinius žodžius, pagal kuriuos norite optimizuoti savo svetainę, ar el.parduotuvę.

Apžvelgsime 3 pačius svarbiausius:

Paieškos apimtis

Visų pirmiausia būtina išsiaiškinti, kiek žmonių iš tikrųjų ieško Jūsų prekių ar paslaugų pagal tam tikrą raktinį žodį. Kuo daugiau žmonių ieško raktinio žodžio, tuo didesnę potencialią auditoriją Jūs galite pasiekti. Ir atvirkščiai, jei niekas neieško raktinio žodžio, nėra auditorijos, kuri galėtų rasti jūsų turinį per paiešką.

Aktualumas (atitikimas)

Raktažodžio gali būti ieškoma labai dažnai, bet tai nebūtinai reiškia, kad jis susijęs su jūsų potencialiais klientais. Raktinio žodžio atitikimas arba ryšys tarp svetainės turinio ir naudotojo paieškos užklausos yra ypač svarbus reitingavimo signalas. Į tai tiesiog privaloma atsižvelgti renkantis raktinius žodžius SEO optimizacijai.

Konkurencija

Raktiniai žodžiai su didesne paieškos apimtimi gali pritraukti daug srauto, tačiau konkurencija dėl aukščiausių pozicijų paieškos rezultatų puslapiuose gali būti itin arši. Todėl kartais patys konkurencingiausi raktiniai žodžiai tampa tiesiog “per brangūs” investicijų prasme ir vietoje jų verta ieškoti mažiau konkurencingų alternatyvų.

Vidinis SEO (On-Page)

Kai jau turėsite pasirinktų raktinių žodžių sąrašą, sekantis žingsnis yra tikslinių raktinių žodžių optimizavimas svetainės turinyje. Kiekvienas svetainės ar el.parduotuvės puslapis dažniausiai turėtų būti optimizuotas konkrečiam raktažodžiui.

Apžvelgsime keletą pačių svarbiausių (kertinių) interneto puslapio vidinių elementų, kuriuos būtina optimizuoti, jei galvojate apie tai, kaip nukreipti paieškos sistemų srautą į savo svetainės konkretų puslapį.

Pavadinimo žymos (Title Tags)

Pati įtakingiausia interneto svetainės vieta, kurioje galite įdėti optimizuojamą raktinį žodį, yra puslapio pavadinimo žyma “Title Tag”. Atkreipiame dėmesį, kad pavadinimo žyma nėra pagrindinė jūsų puslapio antraštė. Antraštė yra tai, ką matote konkretaus puslapio viduje, paprastai yra H1 (arba galbūt H2) HTML elementas. Tuo tarpu pavadinimo žyma yra tai, ką galite matyti pačiame naršyklės viršuje. Be to pavadinimo žyma bus tai, ką vartotojai visų pirma pamatys jūsų puslapio paieškos rezultatuose. Ji atrodo taip..

pavadinimo zyma - title tag

Meta aprašymai (Meta descriptions)

Kaip ir pavadinimų žymos, meta aprašymai yra HTML elementai, apibūdinantys puslapio, kuriame jie yra panaudoti, turinį. Jie yra įterpiami į puslapio HTML kodą. Tai, ką įvesite į meta aprašymą, bus rodoma paieškos rezultatuose maždaug taip:

meta aprasymas - meta description

Nors Google teigia, kad meta aprašymai nėra SEO reitingavimo veiksnys, vistik jie yra nepaprastai svarbūs paspaudimų rodikliui – CTR.

Raktažodžiai svetainės turinyje

Be jokios abejonės parinkti SEO raktažodžiai turi būti panaudoti optimizuojant konkretaus puslapio turinį. Pagrindinė taisyklė – svarbiausia nepersistenkite. Raktinius žodžius naudokite natūraliai, taip, kad jie “nerėžtų akies” Jūsų potencialiam klientui jei būtų naudojami pernelyg dažnai. Venkite dubliuoto turinio ir būtinai pasidomėkite, kas yra raktažodžių kanibalizmas. Jei turite elektroninę parduotuvę, pasidomėkite, kaip turėtų būti atliekamas el.parduotuvės kategorijų optimizavimas.

Paveiksliukų ir ALT žymų optimizavimas

Tai, kaip optimizuosite grafinius vaizdus (paveiksliukus), gali turėti įtakos ne tik tam, kaip paieškos varikliai suvokia jūsų puslapį, bet ir tai, kiek organinio srauto iš vaizdų paieškos sulauks jūsų svetainė. Alt atributas yra HTML elementas, leidžiantis pateikti alternatyvią informaciją paieškos sistemai apie konkretų grafinį vaizdą, jei vartotojas negali jo peržiūrėti dėl nenumatytų techninių kliūčių. Būtinai jį naudokite.

URL struktūra ir svetainės architektūra

Svetainės ar el.parduotuvės URL struktūra svarbi SEO požiūriu. Todėl naudokite tik logišką ir aiškią URL struktūrą. Taip pat nesistenkite įtraukti kuo daugiau raktinių žodžių. Tai pasenusi SEO taktika. Be reikalo nekeiskite URL struktūros, net jeigu URL nėra ypatingai „gražūs“ ar nėra optimizuoti „geresniems” SEO raktiniams žodžiams.

Jeigu vis tik keisite URL struktūrą, įsitikinkite, kad naudojate tinkamą (301 nuolatinį) peradresavimų tipą. Tai ypač dažna klaida, kurią daro verslai perdarydami savo svetaines ar el.parduotuves.

Struktūrinių duomenų žymėjimas

Galiausiai, kai pasirūpinsite visais standartiniais puslapio SEO elementais, galite žengti žingsnį toliau ir padėti Google dar geriau suprasti jūsų puslapį įdiegdami struktūrinius “Schema” duomenis. Tai padeda pagerinti paspaudimų rodiklį – CTR.

Techninis SEO

Techninė SEO optimizacija apima didelį kiekį informacijos. Todėl daugiau apie tai skaitykite šiuose mūsų įrašuose:

Išorinis SEO (nuorodos)

Sukūrėte turinį, kurio žmonės ieško, kuris atsako į jų klausimus ir kurį paieškos sistemos gali suprasti? Deja to nepakanka, kad jis būtų gerai reitinguojamas. Norėdami pralenkti likusias svetaines, turinčias panašias savybes, turite auginti svetainės autoritetą. Tai galima padaryti sukuriant nuorodas išorėje iš autoritetingų ir tematiškai susijusių svetainių.

SEO pasaulyje nuorodos vis dar išlieka kaip vienas svarbiausių Google reitingavimo veiksnių. Tuo pačiu išorinių nuorodų tinklo ir autoriteto kūrimas yra viena didžiausių pradedančių SEO specialistų problema. Jie dar nesupranta, kaip tai teisingai daryti išorinę SEO optimizaciją, arba sąmoningai naudoja uždraustas “Black Hat SEO” taktikas, nes taip greičiau ir pigiau. Deja tai visiškai netvaru ir todėl tokie SEO specialistai nuo pat pradžių pasmerkia savo klientų optimizuojamus SEO projektus nesėkmei.

Reziume

SEO (optimizavimas paieškos sistemoms) – tai kompleksinis procesas, reikalaujantis daug laiko ir patirties. Jūs galite daryti SEO patys jeigu turite laiko, arba neturite pinigų pasamdyti SEO specialistams. Tačiau jeigu Jums laikas yra didžiausia vertybė ir Jums reikia užtikrintų rezultatų, patikėkite SEO optimizavimą šios srities profesionalams. Tačiau juos rinkitės itin atsakingai, ypač jeigu jau turite ką prarasti srauto ar pardavimų prasme. Nes SEO specialistai gali ne tik padėti Jūsų projektui, bet ir stipriai jam pakenkti. Ypatingai tuo atveju, kai jie dėl patirties stokos nežino ką daro, ar sąmoningai naudoja uždraustas, tačiau pigias ir tik trumpai veiksmingas SEO taktikas.

Sėkmės!

Atgal
DOMINA PASLAUGOS?SUSISIEKITE
Vardas/Pavardė*
El. paštas*
Telefono numeris*
Svetainės adresas*
Pageidavimai, raktažodžiai*
Žinutė išsiųsta sėkmingai
Klaida. Pabandykite dar kartą
Klientai
edrauda_logo
Pegasas logo
Eoltas logo
Ravak logo
Raben logo
RawPowders logo
AtejoLaikas logo
Velonova logo
Ryterna logo
PassCamp logo
audita logo
Verticia logo
VersliLietuva logo
aquajazz logo
TiketaTour logo
AverrGlow logo
BalckFlorence logo
Slider logo
Priaugink logo
Dentastra logo
BalduSale logo
investavimas logo
andoy logo
landero logo
Tavosapnas logo
Sportcup logo
novus langai logo
Teamhood logo