fbpx

Raktažodžių kanibalizmas. SEO pasekmės

2022.01.28 / Aut. Donatas Viliamas

Kas yra raktažodžių kanibalizmas?

Viena iš pagrindinių SEO užduočių optimizuoti tinklalapį taip, kad Google paieškos robotai gerai suprastų jo paskirtį ir kaip jame esantis turinys yra susijęs su paieškos sistemoje ieškomais raktiniais žodžiais.

Tai štai raktažodžių kanibalizmas – reiškinys, kai svetainėje yra daugiau, nei vienas puslapis, optimizuotas tam pačiam raktiniam žodžiui. Kai toks reiškinys atsiranda, Google turi nuspręsti, kuris iš puslapių su vienodais raktažodžiais yra svarbesnis pagal ieškomus raktažodžius. Kartais Google robotų pasirinkimas gali ir nesutapti su svetainės šeimininkų lūkesčiais ir tikslais. Būtent todėl SEO raktažodžių kanibalizmas nėra sveikintinas reiškinys ir labai dažnai yra nuvertinamas, nors iš tikro daro labai didelę žalą svetainės reitingams, todėl tai yra bloga SEO praktika.

Kaip raktinių kanibalizmas kenkia SEO?

Viena iš pagrindinių priežasčių, dėl kurių pasaulyje egzistuoja profesionalios SEO paslaugos, tai siekis kontroliuoti puslapio funkcionalumą ir lankytojų veiklą. Kai nesilaikoma šio principo ir nedirbama pagal Google reikalavimus, pastaroji paieškos sistema gali pati imti spręsti, kaip ir kokius rezultatus rodyti įvedus raktinį žodį. O tada rezultatai gali būti ir ne tokie, kurių tikėjomės.

Šias klaidas tradiciškai daro nepatyrę SEO specialistai. Nesuprasdami savo veiklos pasekmių jie tiesiog “peroptimizuoja” klientų svetaines su įvairiais raktažodžiais vesdami juos į vieną puslapį. Tuomet paieškos sistema pradeda nebesuprasti, ką iš tikro siekiama parodyti svetainės lankytojams. Dėl to ji ima savarankiškai spręsti kokius rezultatus ir puslapius rodyti klientui pagal jo užklausą.

Kai keli puslapiai yra optimizuojami vienam raktažodžiui, paieškos sistemų robotai nebūtinai supranta, kurie puslapiai yra svarbesni. O kai puslapiai atrodo panašiai, jie gali siųsti ir neigiamus signalus.

Google robotas ir SEO kanibalizmas

Raktažodžių kanibalizmo pasekmės

  • Žema turinio kokybė: įsivaizduokite, kad Jūs parašėte knygą, kuri nebuvo tinkamai suredaguota ir keli puslapiai pasikartojo keliose knygos vietose. Tai nepraslystų skaitytojui pro akis ir pliusų knygai nepridėtų. Panašiai ir su interneto puslapiais. Visi nori, kad juose pateikiama informacija būtų tvarkinga, pasiektų skaitytoją ir leistų pasitikėti jūsų paskelbta informacija. Google visada apdovanoja tokius puslapius, kur viskas tvarkinga ir aukštos kokybės.
  • Mažiau išorinių nuorodų: sakykime, jūsų svetainėje yra keli puslapiai apie buhalterinę apskaitą. Jūs taip pat pasirūpinote, kad į visus juos vestų kokybiškos išorinės nuorodos. Bet juk geriau būtų, kad visos tos išorinės nuorodos vestų ne į kelis skirtingus puslapius, o į vieną.
  • Mažiau vidinių nuorodų: pvz. jei du skirtingi svetainės puslapiai yra optimizuoti tai pačiai temai ar raktažodžiui, tuomet labai sunku suteikti SEO vertės abiems šiems puslapiams siejant juos nuorodomis iš kitų vidinių svetainės puslapių. Juk nuorodos turi vesti į geriausiai paieškai pritaikytą puslapį..
  • Prastesnės konversijos: kai turime kelis puslapius optimizuotus tam pačiam raktažodžiui, vienas iš jų paprastai dirba geriau ir atveda daugiau lankytojų. Kitas puslapis tuo tarpu gali neturėti tokio aukšto konversijos lygio. Geriau neeikvokite laiko optimizuodami kelis puslapius vienam raktažodžiui, o pasirinkite tik vieną – pagrindinį. Kad įsitikintumėte šios teorijos patikimumu, pasižiūrėkite į savo Google Analytics ir Google Search Console paskyrų fiksuojamus puslapių lankomumo ir konversijų rezultatus. Jie padės geriau suprasti, kurie puslapiai Jums atneša daugiausiai pajamų, ar konversijų. 

Kaip panaikinti raktažodžių kanibalizmą?

Šios problemos sprendimo būdas teoriškai atrodo gana paprastas, tačiau čia gali prireikti nemažai darbo.

Suraskite dubliuotų puslapių žymas

Pirmiausia, suraskite visas vietas puslapyje, kur galimai vyksta raktažodžių kanibalizmas. Tada perdarykite puslapius taip, kad jie būtų optimizuoti skirtingiems raktiniams žodžiams. Galima naudoti ir specialų įrankį Screaming Frog. Šis įrankis skenuoja visą puslapį ir tvarkingai surašo visus puslapius su jų pavadinimais ir meta tekstais.

SEO frog page title rezultatai

Toliau išrūšiuokite rezultatus pagal pavadinimą ir pamatysite, kurie pavadinimai yra identiški. Taip pat šis įrankis atskiroje ataskaitoje parodo svetainės antraščių (Title) ir turinio dubliavimo problemą. Dar galima eksportuoti rezultatus ir įsikelti į Excel, kuriame yra kur kas daugiau galimybių filtruoti ir analizuoti rezultatus. Taip greitai surasite probleminius puslapius ir galėsite juos pakoreguoti.

Pertvarkykite svetainės architektūrą

Tai gali būti ir nelabai sudėtinga užduotis. Tačiau, kai matote, jog tam tikri puslapiai kartojasi, gali tekti įdėti daugiau pastangų ir šiek tiek perdaryti puslapio architektūrą.

Vienas iš būdų yra vizualiai pavaizduoti visus puslapius ir tada juos pergrupuoti. Gali atsirasti savotiškų „plyšių“, nes kai perstumdysite puslapius, galite pamatyti, kad prireiks ir naujo turinio.

Tam galima panaudoti tokius įrankius MS Excel ar Google Spreadsheets. Kai perstumdysite turinį ir suteiksite jam hierarchiją, viskas atrodys maždaug taip..

ideali svetaines SEO struktura

Paveikslėlyje matote gerai sutvarkytą puslapio architektūrą, ji gerai suplanuota. Yra pagrindinis puslapis apie pagrindinę temą (raktažodį) ir papildomi puslapiai papildomomis temomis (raktažodžiais).

Tokia struktūra padeda Google pasirinkti geriausiai paiešką atitinkantį puslapį, o vartotojams daug paprasčiau vaikščioti po puslapius, ieškant jiems reikalingos informacijos.

Reziume

Nesvarbu, kokios būklės yra jūsų puslapis, būtinai skirkite šiek tiek laiko, kad ištaisytumėte SEO kanibalizmo problemas savo svetainėje ar el.parduotuvėje. Ypač jeigu Jūsų interneto svetainėje tik keli puslapiai kanibalizuoja dėl populiarių SEO raktažodžių tarpusavyje. Tai tikrai duos teigiamą postūmį jūsų SEO strategijai ir paieškos rezultatams.

Po tokių pakeitimų paieškos sistemos kur kas geriau supras, kur Jūs norite nukreipti savo lankytojų srautą. Taip pat išplėsite galimybes tolimesnei puslapio optimizacijai ir galėsite optimizuoti turimus puslapius kitiems raktažodžiams. Tai automatiškai reiškia, kad gausite daugiau lankytojų, ateinančių su įvairesnėmis užklausomis.

Deja neretai tenka susidurti su itin rimtais tinklalapio struktūros ir turinio pakeitimais. Ypač el.komercijos srityje, kur SEO kanibalizavimas kaip taisyklė būna itin didelis. Tokių probleminių interneto svetainių optimizavimas turėtų būti patikėtas tik patyrusiems SEO specialistams. Nes tik jie gali padėti išspręsti šią situaciją be didelės žalos lankomumui ir svetainės reitingams paieškos sistemose. Kitu atveju tiesiog rizikuojama visa tai prarasti.

CEO at SEO generolai®
Donatas Viliamas - įmonės MB "SeoReklama" įkūrėjas ir direktorius, prekės ženklo "SEO generolai" savininkas. Specializacija: SEO strategijų kūrimas, konkurencinės aplinkos analitika, SEO konsultacijos ir auditai, gilus techninis SEO, strateginis planavimas, copywriting'as, verslo konsultacijos, pardavimai internetu. Donatas strategiškai vadovauja agentūros "SEO generolai" klientų projektams. Rašo seogenerolai.lt tinklaraštį. Reguliariai atlieka SEO testus, kad suprastų „Google“ ir kitų paieškos sistemų algoritmų elgseną. Savo SEO karjerą pradėjo 2009 m. kaip laisvai samdomas SEO specialistas. 2013 m. įkūrė SEO įmonę, kuri jau dirbo su daugiau nei 50 kompanijų vykdydama SEO projektus Lietuvos ir užsienio rinkose. Asmeninis blog'as apie pardavimus internetu: https://www.viliamas.com/
Atgal
DOMINA PASLAUGOS?SUSISIEKITE
Vardas/Pavardė*
El. paštas*
Telefono numeris*
Svetainės adresas*
Pageidavimai, raktažodžiai*
Žinutė išsiųsta sėkmingai
Klaida. Pabandykite dar kartą