fbpx

Google crawl rate. Kodėl jis svarbus?

2021.12.18 / Aut. Donatas Viliamas

Kas yra svetainės nuskaitymo greitis (Google crawl rate)?

Svetainės nuskaitymo greitis (angl. Google crawl rate) – tai dažnis, kuriuo Google paieškos robotas lankosi jūsų svetainėje. Jis visuomet yra individualus atsižvelgiant į svetainės tipą ir joje skelbiamą turinį.

Ne paslaptis, kad Google ypač mėgsta daug ir naujo unikalaus turinio generuojančias svetaines. Lietuvoje tai didžiausi žiniasklaidos portalai, kaip pvz. DELFI. Google paieškos robotas tokiuose portaluose lankosi ypač dažnai (kas 3-5 min.). Dėl to visas naujai skelbiamas turinys yra indeksuojamas iš karto po roboto apsilankymo ir tampa čia pat matomas pagal atitinkamus raktinius žodžius Google paieškoje.

Visa tai stipriai prisideda prie stabilaus organinio lankomumo iš Google paieškos. Kuo greičiau svetainės turinys indeksuojamas Google, tuo greičiau potencialus tikslinis lankytojas iš organinės paieškos savarankiškai jį suranda. Ir atvirkščiai. Kuo rečiau Google apsilankys Jūsų svetainėje, tuo vėliau indeksuos joje esantį turinį. Tai savo ruožtu stipriai įtakos laiką, kada Jūsų turinys pagaliau taps matomas potencialiems klientams Google paieškoje.

Norite, kad Jūsų naujausias turinys būtų kuo greičiau indeksuotas ir randamas Google paieškoje?

Skaitykite toliau ir sužinosite, kokios yra geriausios SEO praktikos, leidžiančios realiai padidinti Google nuskaitymo greitį (crawl rate) t.y apsilankymo Jūsų svetainėje dažnį ir dėl to padaryti svetainę greičiau matomą Google paieškoje.

SVARBU! Jeigu Google robotas negali tinkamai patikrinti (nuskaityti) jūsų svetainės, tuomet svetainės puslapiai, įrašai ar produktai apskritai niekada nebus indeksuoti.

Jeigu nežinote, kaip tai patikrinti savarankiškai, tokiu atveju Jums reikalingas patyręs SEO ekspertas.

Kaip priversti Google “pamilti” Jūsų svetainę?

Sakoma, kad meilės neišmatuosi.. Bet tik ne Google “meilės Jūsų svetainei”. Maža to, galime Google tiesiog “priversti pamilti” Jūsų svetainę. Žinoma meilė čia tėra tik graži metafora, bet ji leidžia labai aiškiai suprasti, kas Jūsų svetainėje labiausiai patinka Google paieškos robotui ir tuo tiesiog pasinaudoti absoliučiai legaliai, nes tam yra skirtos profesionalios SEO paslaugos.

Jūs pasiruošę? Tuomet važiuojame..

google robotas

Reguliariai kelkite naują (unikalų) turinį į svetainę

Pats svarbiausias kriterijus paieškos sistemoms visuomet buvo ir išliks turinys. Būtent dėl turinio žmonės kasdien lankosi Google paieškoje ir ten ieško jiems taip reikalingų atsakymų. Jau minėjome, kad interneto svetainės, kurios reguliariai atnaujina savo skelbiamą turinį, turi patį didžiausią potencialą būti dažniausiai tikrinamos, o dėl to ir mėgiamos Google. Jei norite padidinti Google nuskaitymo greitį, rekomenduojama turinį skelbti bent tris kartus per savaitę.

Rašyti tinklaraštį potencialiems lankytojams svarbiomis temomis, tai vienas iš paprasčiausių ir ekonomiškiausių būdų reguliariai generuoti unikalų ir vertingą turinį. Norėdami padidinti turinio įvairovę, taip pat galite pridėti naujų vaizdo ir garso įrašų.

Gerinkite svetainės įkėlimo (greitaveikos) laiką

Dėmesio, tai ypač svarbu didelėms svetainėms (portalams ar el.parduotuvėms). Pasirodo, kad svetainėse, kuriose yra mažiau nei 10.000 puslapių, svetainės įkėlimo laikas turi gana ribotą poveikį Google nuskaitymui. Tačiau didesnėse svetainėse įkėlimo laiko įtaka nuskaitymui tampa labai didelė.

Bendrai svetainės greitaveika didžiausią įtaka turi:

  • Nuskaitymui (angl. crawl). Lėtose interneto svetainėse Google robotas visuomet patikrins mažiau puslapių, nei greitose, todėl mažiau ir indeksuos.
  • Reitingavimui. Lėti interneto puslapiai neretai turi prastesnius SEO reitingus paieškoje, nei spartesnės konkurentų svetainės.
    Vartotojo patirčiai. Dėl lėtai kraunamų interneto puslapių svetainėje gali padidėti atmetimo rodikliai (angl. bounce rate) ir dėl to sumažėti konversijų. Kas gi nori laukti, kol svetainė galų gale užsikraus..?

Naudokite struktūrinius schema.org duomenis

Schema.org struktūriniai duomenys padeda paieškos sistemoms geriau suprasti Jūsų svetainės turinį ir pateikti pačius geriausius šiuo metu įmanomus paieškos rezultatus. Pridėjus schemos žymėjimą prie HTML, pagerėja puslapio pateikimas SERP, nes patobulinti (turtingi) fragmentai, būna rodomi iš karto po puslapio antrašte ir didina paspaudimo rodiklį – CTR (angl. Clickthrough rate).

Sumažinkite serverio atsako laiką iki 200 ms.

Google teigimu serverio atsako laiką būtina sumažinti, bent iki 200 ms. Jei Google kenčia nuo ilgesnio įkėlimo laiko, didelė tikimybė, kad jūsų lankytojai kentės dėl to lygiai taip pat. Todėl jeigu jūsų serverio atsako laikas yra lėtas, jūsų puslapiai bus įkeliami lėtai ir apie tai Google praneš Jūsų „Google Search Console“ paskyroje, su rekomendacijomis tai sutvarkyti.

Venkite pasikartojančio (dubliuoto) turinio

Nukopijuotas (dubliuotas) turinys visuomet mažina Google nuskaitymo greitį (angl. crawl rate). Šiuolaikinės paieškos sistemos labai lengvai nustato pasikartojantį (dubliuotą) turinį. Toks turinys yra labai aiškus įrodymas, kad jums trūksta originalumo.

Maža to, jeigu jūsų puslapiuose yra pasikartojančio (dubliuoto) turinio, viršijančio tam tikrą lygį, paieškos sistema gali uždrausti jūsų svetainę apskritai indeksuoti arba stipriai pažeminti Jūsų SEO reitingus. Tai visais atvejais yra tiesiogiai susiję su lankomumo iš organinės paieškos kritimu.

Blokuokite nepageidaujamus puslapius naudodami Robots.txt (Atsargiai!)

Jei turite didelę svetainę, galite turėti įvairaus turinio, kurio nenorite, kad paieškos sistemos indeksuotų. Robots.txt failas serveryje padeda uždrausti Google robotui tikrinti nepageidaujamus puslapius. Pats Robots.txt failas yra labai paprastas. Tačiau jį naudoti turite labai atsakingai ir suprasdami, ką darote. Nes jei padarysite klaidą, jūsų svetainė arba konkretūs jos vidiniai puslapiai gali būti labai greitai išmesti iš Google paieškos indekso.

Optimizuokite vaizdus ir vaizdo įrašus

Jei vaizdai bus tinkamai optimizuoti, jie bus kur kas geriau surandami Google paieškos rezultatuose. Paieškos robotai stipriai tobulėja ir jau sugeba atskirti kas yra nuotraukose, paveikslėliuose ar vaizdo įrašuose. Tačiau jie vis dar negali perskaityti vaizdų tiesiogiai kaip žmonės. Todėl kai naudojate vaizdus, ​​būtinai naudokite “alt” žymas ir pateikite vaizdų tekstinius aprašymus, kad paieškos varikliai geriau suprastų kontekstą ir galėtų jį tinkamai indeksuoti.

Nuorodomis susiekite vidinius puslapius

Jei nuorodomis protingai susiesite savo vidinius puslapius ar tinklaraščio įrašus, Google sugebės itin giliai nuskaityti Jūsų svetainę. Todėl susiekite nuorodomis senus įrašus su naujais ir atvirkščiai. Visa tai tiesiogiai gerina Google nuskaitymo greitį ir didina svetainės matomumą. Nuorodoms naudokite labai aiškius “nuorodos tekstus”. Plačiau apie tai skaitykite: https://seogenerolai.lt/izvalgos/anchor-text-ir-jo-seo-itaka/

Kurkite kokybiškų atgalinių nuorodų tinklą

Aukštos kokybės atgalinės nuorodos tikrai pagerins Google nuskaitymo greitį ir jūsų svetainės indeksavimo greitį. Bendrai atgalinės nuorodos yra vienas efektyviausių būdų pagerinti svetainės SEO reitingą ir pritraukti dar daugiau srauto. Žinoma su sąlyga jei suprantate ką darote. Primygtinai rekomenduojame susilaikyti nuo masinio nuorodų pirkimo ir kitų “black hat” SEO taktikų šioje srityje.

Reziume

Apibendrinant aukščiau paminėtus Google svetainės nuskaitymo greičio optimizavimo metodus būtina paminėti, kad Google bot’o nuskaitymo dažnis (crawl rate) NĖRA TIESIOGINIS reitingavimo veiksnys. Tačiau jeigu Jūsų svetainė turės tinkamą Google nuskaitymo greitį, ji tikrai daug greičiau atsidurs SERP rezultatuose ir bus atitinkamai reitinguota.

Google nuskaitymo greitį galima padidinti, bet tai neįvyks per naktį, todėl turite išlikti kantrūs. Taikykite aukščiau pateiktas rekomendacijas visai savo svetainei ir laikui bėgant meilė bus abipusė. Taip pat tikrai sulauksite daugiau organinio srauto į savo atskirus puslapius.

Sėkmės!

CEO at SEO generolai®
Donatas Viliamas - įmonės MB "SeoReklama" įkūrėjas ir direktorius. Prekės ženklo "SEO generolai" savininkas. Specializacija: SEO strategijų kūrimas, konkurencinės aplinkos analitika, SEO konsultacijos, auditai, gilus techninis SEO, strateginis planavimas, copywriting'as, verslo konsultacijos. Donatas strategiškai vadovauja SEO klientų projektuose. Rašo seogenerolai.lt tinklaraštį. Reguliariai atlieka SEO testus, kad suprastų „Google“ ir kitų paieškos sistemų algoritmų elgseną. SEO karjerą pradėjo 2009 m. kaip laisvai samdomas SEO specialistas. 2013 m. įkūrė SEO įmonę, kuri jau dirbo su daugiau nei 100 kompanijų vykdydama SEO projektus Lietuvos ir užsienio rinkose. Asmeninis blog'as https://www.viliamas.com/
Atgal
DOMINA PASLAUGOS?SUSISIEKITE
Vardas/Pavardė*
El. paštas*
Telefono numeris*
Svetainės adresas*
Pageidavimai, raktažodžiai*
Žinutė išsiųsta sėkmingai
Klaida. Pabandykite dar kartą
error:
error: