fbpx

Kas yra negatyvus SEO? Kaip apsisaugoti?

2021.08.08 / Aut. Donatas Viliamas

Kas yra negatyvus SEO?

Negatyvus SEO – tai nelegali ir vengtina veikla, kuria nesąžiningi konkurentai ir kiti virtualūs piktadariai atakuoja svetimas svetaines, siekiant pridaryti žalos. Negatyvaus SEO atakos gali atsiskleisti netikėtomis formomis – nuo lengvai atpažįstamų iki užslėptų, pastebimų, kai žala jau akivaizdi.

Negatyvaus SEO priešingybė – Google reikalavimus atitinkantis SEO optimizavimas.

negatyvaus seo pavojus

Kokia yra negatyvaus SEO daroma žala?

Juodųjų SEO technologijų taikymas – “Black Hat” SEO iš nukentėjusios pusės neretai pareikalauja rimtų investicijų siekiant atitaisyti žalą. Dėl jų poveikio galima ilgam, arba visam laikui (jeigu to nepastebėsite) prarasti tikslinį lankytojų srautą iš organinės paieškos. Taip pat tokiu būdu siekiama pakenkti Jūsų svetainės domeno reputacijai paieškos sistemų akyse ilguoju periodu. Sulaukus „Google Penguin“ nuobaudos, svetainė gali būti išmesta iš paieškos sistemos reitingų ir indekso. Tokiu atveju visi ar dalis optimizuotų raktažodžių netenka savo įtakos, krenta organinis lankomumas, o svetainė gali būti randama tik suvedus konkretų domeno adresą, bet ne “Google” paieškos indekse apskritai.

Tam, kad netektų sukti galvos kaip atgauti prarastas SEO pozicijas ir atstatinėti svetainės autoritetą paieškos sistemos akyse, žemiau pateikėme dažniausiai pasitaikančių negatyvaus SEO atakų sąrašą ir sprendimus visa tai pastebėjus.

Kokios yra dažniausios negatyvaus SEO atakos?

Populiariausios negatyvaus SEO atakų formos yra trys:

  1. Kenkėjiškos atgalinės nuorodos;
  2. Įsilaužimai į svetainę (angl. “hacking”);
  3. Neteisėtas turinio kopijavimas ir platinimas.

Apžvelgsime šias formas detaliau.

Kas yra kenkėjiškos atgalinės nuorodos?

Kenkėjiškų atgalinių nuorodų (angl. “spammy backlinks”) talpinimas prastos reputacijos puslapiuose kartu su šlamštiniu turiniu – populiariausia negatyvaus SEO atakos forma. Taip yra todėl, kad ji gana lengvai realizuojama, sunku aptikti kaltininkus, taip pat tai pigus būdas pakenkti.

Talpinant kenkėjiškas atgalines nuorodas  sąmoningai siekiama pakenkti svetainės reitingams paieškos sistemose.

Kaip atpažinti kenkėjiškas nurodas?

Šią ataką geriausiai atskleidžia ypatingai didelis nuorodų kiekis atsiradęs per trumpą periodą (per kelias dienas ar savaites).  Greitas nuorodų kiekio augimas iš tematiškai nesusijusių resursų, paieškos sistemos gali būti traktuojama kaip prastai vykdoma SEO optimizacija, todėl svetainės SEO pozicijos ima kristi.

Sprendimas – atgalinių nuorodų stebėjimas

Norint užkirsti kelią kenkėjiškai atgalinių nuorodų kampanijai jai neįsibėgėjus, svarbiausia atpažinti atakos požymius kuo anksčiau. Kuo ilgiau tai tęsis, tuo daugiau žalos padarys.

Tam reikia aktyviai stebėti svetainės nuorodų profilį. Šiam tikslui rekomenduojami SEO įrankiai https://ahrefs.com/ arba https://www.semrush.com/.

Jei pastebėjote įtartiną nuorodų augimo aktyvumą, pasinaudokite „Google“ nuorodų atsisakymo įrankiu – “Disavow tool”. Jis leidžia ignoruoti visas iš prastos reputacijos domenų nukreiptas nuorodas, tad jos nebegalės paveikti jūsų reitingo paieškos sistemose.

Kas yra įsilaužimai į svetainę (angl. “hacking”)?

Jei įsibrovėliams pavyko įsilaužti į jūsų svetainę, pastebėti šį faktą gana dažnai būna labai sunku. Jie gali nusitaikyti į retai lankomus, sunkiau pasiekiamus puslapius (pavyzdžiui senus tinklaraščių tekstus) ar atlikti nežymius, subtilius, tačiau žalingus jūsų svetainei pakeitimus naujausiuose jūsų puslapiuose.

Kaip ši ataka pasireiškia?

  • Pridedamas menkavertis, trikdantis, šlamštinis turinys į jūsų puslapius;
  • Jūsų turinys pakeičiamas iš kitų svetainių kopijuotu turiniu, siekiant, kad jums būtų skirta nuobauda už plagijavimą;
  • Pridedamos ar pakeičiamos nuorodos į vidinius puslapius ar nukreipiamos į neetiškas svetaines;
  • Pašalinamos jūsų puslapio nuorodos ar iliustracijos;
  • Atliekami paslėpti turinio pakeitimai HTML kode, kuriuos aptikti gali tik svetainės administratoriai, patikrinę svetainės kodą.

Pakliūti į piktavalių akiratį ir tapti jų taikiniu galima, net jei turite veikiantį puslapį, kurį reguliariai atnaujinate. Tačiau dažniausiai pavojus kyla tiems, kurie ilgą laiką nebuvo prisijungę prie savo puslapio ir jo programinis kodas nebuvo ilgai atnaujinamas. Būtent tokie puslapiai įsibrovėliams tampa lengvu grobiu.

Sprendimas – reguliarūs svetainės auditai

Reguliarus puslapio veikimo stebėjimas ir SEO auditas leidžia greičiau pastebėti įtartinus pokyčius. Palengvinti darbą ir atlikti kokybišką patikrą gali padėti specialūs SEO audito įrankiai arba galite kreiptis pagalbos tiesiogiai į SEO profesionalus, kurie teikia SEO paslaugas.

Kad galėtumėte efektyviai kovoti su kai kuriomis piktavališkai naudojamomis strategijomis prieš jus, neprivalote būti juodųjų SEO technologijų ekspertu. Tačiau reikia atidumo, norint pastebėti kai kuriuos įtarimą keliančius ženklus, pavyzdžiui:

  • Srautų pasikeitimus į keletą puslapių ar visą svetainę, kurie paskutinius kelis metus būdavo stabilūs.
  • Staigų atgalinių nuorodų antplūdį iš prieš tai neveikusių puslapių, arba iš puslapių, iš kurių įprastai nesulauktumėte atgalinių nuorodų.
  • Netinkamų, nemalonių raktažodžių reitingo augimą, kuris yra nenatūralus, neorganiškas.

Dar vienas iš patikimesnių būdų sužinoti kaip Jūsų svetainė atrodo “Google” indekse – įvesti užklausą paieškos sistemoje: site:domenopavadinimas.lt

Tai užklausa kuri parodys visus Jūsų svetainės indeksuotus puslapius paieškos sistemoje. Ir jeigu jų tarpe rasite neaiškius, arba modifikuotus (kurių Jūs galbūt nekūrėte) tai gana aiškus signalas, kad į Jūsų svetainę galimai buvo įsilaužta.

Jeigu Jūs naudojatės turinio valdymo sistema “Wordpress” tuomet dar vienas geras būdas apsisaugoti nuo potencialių įsilaužimų – naudoti saugumo įskiepį https://www.wordfence.com/

Iš ko galite sulaukti tokios atakos?

Įsilaužimo atakų galite sulaukti ne tik iš nesąžiningų konkurentų. Šią negatyvią SEO metodiką gali taikyti ir nepatenkintas, kerštingas darbuotojas ar veiklos partneris. Todėl visuomet atsisveikindami su komandos nariais ar pagalbininkais iš šalies, turinčiais prisijungimus, įsitikinkite, kad jie nebeturėtų galimybės veikti bent jau iš vidaus.

Kas yra neteisėtas turinio kopijavimas ir platinimas?

Taikant šią negatyvaus SEO strategiją, yra siekiama, kad svetainė gautų turinio kokybę vertinančio „Google“ paieškos sistemos algoritmo „Panda“ nuobaudą. Piktavaliai gali nukopijuoti Jūsų svetainės turinį ir paskelbti jį lyg savo. O jei „Google“ perpublikuotą iš Jūsų informaciją supras kaip originalą, kyla grėsmė, kad būsite nubausti už svetimo turinio naudojimą.

Dar viena galima plagijavimo priežastis – naudojant jūsų turinį pakelti savo puslapio reitingus.

Toks elgesys, žinoma, neetiškas, tačiau dažniausiai vienkartinis ir mažiau kenksmingas nei kopijavimas ir perpublikavimas specialiai siekiant pakenkti Jūsų svetainei. Paieškos variklių algoritmams darbą apsunkina tai, kad kenkėjai stengiasi paskleisti kopijuotą turinį kuo plačiau, tad atrinkti, kuris šaltinis yra pirminis tampa sudėtinga.

Sprendimas – informuokite „Google“ apie teisių pažeidimus

Pastebėjus plagijuotą turinį kitose interneto svetainėse, pirmiausia rekomenduojame kreiptis į tų puslapių valdytojus ar administratorius. Nemaža tikimybė, kad jie nė neįtaria apie iš Jūsų vogtą turinį, ypač, jeigu dirba su skirtingais autoriais ir redaktoriais.

Surasti LT domeno savininką galite su įrankiu https://www.domreg.lt/paslaugos/whois/

Jei reikia nustatyti COM, NET, ORG arba kito domeno savininką, naudokitės įrankiu Domain Dossier.

O jeigu esate įsitikinę, kad Jūsų turinys buvo pavogtas piktavališkai ir puslapio administratoriai atsisako pripažinti Jūsų turinį kaip originalą, informuokite „Google“ apie pažeidimus.

Reziume

  • Būkite budrūs ir stebėkite savo svetainės išorinių nuorodų profilį;
  • Naudokite papildomas svetainių apsaugos priemones ir nuolat atnaujinkite svetainės programinį kodą;
  • Užsisakykite “Google Analytics” ir “Google Alerts” pranešimus, kurie automatiškai jus informuos apie reikšmingus ir staigius pokyčius susijusius su Jūsų svetaine. Pvz. Jūsų svetainės adreso paminėjimus kituose interneto resursuose stebėkite su “Google Alerts”. O staigius srauto kritimus nuo -30% lyginant su praėjusiu periodu su “Google Analytics” įrankiu.

Nukentėjote nuo negatyvaus SEO?

Susisiekite su mumis.

CEO at SEO generolai®
Donatas Viliamas - įmonės MB "SeoReklama" įkūrėjas ir direktorius. Prekės ženklo "SEO generolai" savininkas. Specializacija: SEO strategijų kūrimas, konkurencinės aplinkos analitika, SEO konsultacijos, auditai, gilus techninis SEO, strateginis planavimas, copywriting'as, verslo konsultacijos. Donatas strategiškai vadovauja SEO klientų projektuose. Rašo seogenerolai.lt tinklaraštį. Reguliariai atlieka SEO testus, kad suprastų „Google“ ir kitų paieškos sistemų algoritmų elgseną. SEO karjerą pradėjo 2009 m. kaip laisvai samdomas SEO specialistas. 2013 m. įkūrė SEO įmonę, kuri jau dirbo su daugiau nei 100 kompanijų vykdydama SEO projektus Lietuvos ir užsienio rinkose. Asmeninis blog'as https://www.viliamas.com/
Atgal
DOMINA PASLAUGOS?SUSISIEKITE
Vardas/Pavardė*
El. paštas*
Telefono numeris*
Svetainės adresas*
Pageidavimai, raktažodžiai*
Žinutė išsiųsta sėkmingai
Klaida. Pabandykite dar kartą
error:
error: