fbpx

Kodėl verslas nesiryžta investicijoms į SEO?

2022.06.01 / Aut. Donatas Viliamas

Kodėl vieni verslai investuoja į SEO, kiti ne?

Yra dvi verslų rūšys: verslai, kurie investuoja į SEO ir verslai, kurie neskiria SEO nė cento. Kad ir kaip būtų smagu ar apmaudu SEO specialistams, abiejų rūšių verslai gali būti pakankamai sėkmingi. Netgi tie, kurie į SEO neinvestuoja. Bet kodėl?

Kai kas dar tiesiog nežino kas yra SEO? Kiti jau žino, kad SEO viena iš efektyviausių reklamos internete rūšių. Tačiau jei verslas SEO nesinaudoja, reiškia jis neieško klientų arba tiesiog naudojasi kitais rinkodaros internete būdais.

Dalis verslų naudoja patį efektyviausią būdą – rekomendacijas. Kitas efektyvus būdas plėsti verslą ir didinti pardavimus yra tekstinė reklama – Google Ads. Yra verslų, kurie dirba per partnerystės programas (affiliate) ir jiems SEO nelabai įdomus. To nepasakysi apie partnerius, kurie neriasi iš kailio, kad populiarintų prekės ženklą ir padarytų kuo efektyvesnę reklamą savoms partnerystės programos nuorodoms.

investicijos i SEO

Kodėl nesiryžtama investicijoms į SEO?

Mūsų atlikta nedidelė verslo savininkų apklausa parodė, kad priežastys, dėl ko verslas vis dar neinvestavo į SEO yra kelios:

  • Vadovas apie SEO nieko neišmano, nežino, todėl ir neinvestuoja.
  • Neaišku, kaip skaičiuoti ROI iš SEO, kai nežinai, ką duoda SEO procesas. Neaiškus atsiperkamumas, nėra ir investicijų. Kartais prisideda ir vienas pažįstamas, kuris sakė, jog SEO neapsimoka…
  • Sako, kad brangu. Ar tikrai brangu? Į šį klausimą Jums atsakys mūsų įrašas SEO kaina Lietuvoje.
  • Labai ilgai tenka laukti rezultatų, o Google Ads pinigus neša greitai: investavai 100 eurų, Ads sugeneravo 200 eurų pelno, tada investavai 200… SEO rezultatų gali tekti laukti mėnesiu, metus, o kartais ir ilgiau.
  • Baimė užrūstinti Google. Darant SEO kažkas gali nepavykti, tai tada visai užblokuos ir teks keisti puslapio adresą.
  • Nežinia, kas gerai daro tą SEO, o kas nelabai stengiasi, tik pinigus paima. SEO specialistų reputacija keičiasi su kiekvienu klientu. Vieni sako, kad gerai dirba, kiti – kad visišką š… sumalė…

Taip pasakojo verslininkai, kurie nesiryžo investuoti į SEO ir rinkosi tradiciškesnius rinkodaros kanalus.

Mums iš tokių pasisakymų akivaizdu tik viena – trūksta patikimos informacijos apie SEO. Taip pat sklando galybė mitų, kurie kiša pagalį į ratus kiekvieną dieną. SEO specialistai puikiai žino, kad “reikia pasistengti“, kad gautum Google nuobaudą. Ypač nedidelėje Lietuvos rinkoje kur net nemokamų straipsnių katalogų nėra daugiau, nei 20.

Dar viena svarbi priežastis – neskaidrios SEO paslaugos. Dažnai klientai net nenutuokia, kokie konkrečiai veiksmai yra daromi su jų puslapiu. Gaunamos tik sąskaitos kas mėnesį už SEO darbus. Kokie tie SEO darbai – specialistai nesivargina paaiškinti motyvuodami tai, kad tai itin sudėtingas technologinis procesas, kurį suprasti gali tik ekspertai. Neskaidriai teikiamos paslaugos needukuoja klientų, todėl jie vengia SEO. Tokį uždarą ratą gali pralaužti tik kokybiška informacija, konsultacijos su specialistais. Štai kodėl SEO generolų misija yra naikinti mitus apie SEO ir didinti verslo pasitikėjimą juo.

SEO nauda būtų kur kas akivaizdesnė, jei daugiau žmonių žinotų, kas yra SEO ir kaip konkrečiai jis didina pardavimus. Aišku, labai padeda ir SEO konsultacijos, tačiau jos apima tik nedidelius ir gana konkrečius atvejus, kurių ne visada galima atskleisti konfidencialumo sumetimais.

Kokia nauda verslui iš SEO?

SEO yra ilgalaikis projektas. Tai ne dvi savaitės aktyvios reklamos ir pardavimų kreivė kyla į viršų. Tai mėnesiai pasiruošimo, tada mėnesiai aktyvios analizės ir neretai ilgi mėnesiai aktyvaus ir atsakingo darbo pagal strateginį SEO planą. Kokia gi iš tiesų yra SEO nauda?

  1. Organiškas lankytojų srautas. Šiuolaikinis žmogus darosi atsparus reklamai internete. Jis mato, kurie rezultatai paieškoje yra užsakyti, o kurie – organiški ir stengiasi spausti organiškus. „Juk jie – nenupirkti…“
  2. Verslo reputacija internete. Verslas ilgai dirba su reputacijos valdymu. Ar klientai mano, kad jūsų verslas yra patikimas ir atitinka jų vertybes? Organiniai rezultatai paieškoje yra dar vienas įmonės patikimumo ir rimtumo įrodymas. Juk Google nedės į pirmas vietas kažkokio šlamšto. Ten 99% atvejų rodomos tik patikimos ir aukštą autoritetą turinčios įmonės.
  3. SEO – tai verslo atsparumas krizėms, kainų šuoliams ir kitiems „sujudimams“. Kai įmonei kažkas nutinka, pirmiausia yra kertama per reklaminius biudžetus, kad būtų galima sutaupyti, išlaikyti darbuotojus, rasti naujas rinkas. Gyvename neramiame pasaulyje. Vieną dieną Lietuva susikivirčijo su Kinija, kitą dieną – užsiveria Rusijos rinka, kuri tiekia žaliavas. Reikia skubiai ieškoti alternatyvų ir mesti investicijas kitur. Kai SEO yra sutvarkyta, galima būti ramiems, kad ir toliau klientų srautas bus panašios apimties. SEO yra veiklos tęstinumo garantas ištikus krizei.
  4. Galimybė formuoti tam tikrą nuomonę ar poziciją. Taip, verslas gali būti nuomonės formuotojas. Tai jau ne kartą įrodė verslo žiniasklaida. Kai verslas yra autoritetingas ir žinomas rinkoje, jo nuomonės klausiama ir paisoma. Be to visada galima inicijuoti tam tikras turinio rinkodaros kampanijas, kurių tikslas – atkreipti dėmesį į tam tikrus verslo plėtros mementus.
  5. Vertingi darbuotojai. SEO padeda susirasti geresnių darbuotojų. Apie tai labai mažai kalbama, tačiau šiuolaikiniai darbuotojai ieško darbo internete, domisi įmonėmis, kuriose norėtų dirbti ir savo kandidatūras siūlo visada, ne tik tada, kai paskelbiamas darbo pasiūlymas. Reikia tik tinkamai išnaudoti įmonės SEO įdirbį ir gauti geriausių specialistų CV. Esant poreikiui ir atėjus laikui juos galima sumedžioti iš kitų įmonių.

Kas nutinka, kai nustojama investuoti į SEO

SEO yra ilgalaikis ir, galima sakyti, nuolatinis procesas. Ko čia stebėtis, juk interneto puslapis irgi veikia 24 valandas per parą, o ne nuo 8 iki 19 valandos, kai įmonės biuras uždaromas ir visi darbuotojai išeina namo…

Kas dažniausiai nutinka, kai investicijos į SEO nutraukiamos visiškai ir pasirenkami „alternatyvūs“ rinkodaros kanalai?

  • Krenta pozicijos. Google paieškos algoritmas kiekvienais metais yra atnaujinamas daugiau nei 500 kartų. Tai reiškia, kad kiekvienas puslapis gali skirtingai reaguoti į KIEKVIENĄ atnaujinimą, apie kuriuos SEO specialistai nežino. Kai puslapis neprižiūrimas, pozicijos krenta nevaldomai. Tiesa, kartais jos gali ir pakilti, tačiau toks šokinėjimas – laikinas. Kelių mėnesių kreivė visada eina žemyn.
  • Sumažėja lankytojų srautas. Puslapį tiesiog aplanko mažiau žmonių.
  • Mažiau potencialių klientų (šaltųjų kontaktų – leads). Kai puslapis praranda pozicijas ir srautą, vis mažiau ir mažiau į jį ateina žmonių su perkamąja galia ir noru kažką įsigyti ar užsisakyti.
  • Aktyvėja konkurentų veiksmai. Konkurentai niekada nesnaudžia. Jie pasinaudoja progomis, kurių verslas atsisako nutraukęs SEO kampanijas.
  • Prastėja prekės ženklo matomumas. Jei intensyviai buvo dirbama su prekės ženklu, tai dingimas iš paieškos tikrai sukelia neigiamas pasekmes, nes vartotojas nenustoja naudotis internetu.

Niekas nesako, kad nustojus investuoti į SEO iš karto sumažėja ir pardavimai. Bet jei taip nutinka, priežasties reiktų pradėti ieškoti būtent nuo šios vietos.

Reziume

Priežasčių, kodėl verslas nustoja investuoti į SEO arba vis dar neinvestuoja gali būti ne viena. Tai ir informacijos apie SEO stoka, nepasitenkinimas rezultatais, ar SEO specialistų darbu, per ilgas rezultato laukimas, reikalingi struktūriniai pokyčiai įmonės viduje (ypač, kai nuo tradicinės prekybos pereinama prie internetinės), įsitikinimas, kad ir toliau SEO automatiškai duos norimus rezultatus nieko nedarant. Bet tie kas pradeda investuoti į SEO ir dirba su patikimais specialistais savo verslui pasiekia pačius tvariausius ir geriausius rezultatus. Tai byloja ir mūsų laimėti SEO mūšiai.

Turite klausimų? Vis dar abejojate dėl SEO?

Susisiekite su SEO generolais jau dabar. Mes be jokių užuolankų ir nemokamai įvertinsime Jūsų situaciją ir atvirai pasakysime ar SEO optimizavimas Jums atsipirks, ar ne.

Taigi Jūs absoliučiai niekuo nerizikuojate!

CEO įmonėje SEO generolai®
Donatas Viliamas - įmonės MB "SeoReklama" įkūrėjas ir direktorius, prekės ženklo "SEO generolai" savininkas. Specializacija: SEO strategijų kūrimas, konkurencinės aplinkos analitika, SEO konsultacijos ir auditai, gilus techninis SEO, strateginis planavimas, copywriting'as, verslo konsultacijos, pardavimai internetu. Donatas strategiškai vadovauja agentūros "SEO generolai" klientų projektams. Rašo seogenerolai.lt tinklaraštį. Reguliariai atlieka SEO testus, kad suprastų „Google“ ir kitų paieškos sistemų algoritmų elgseną. Savo SEO karjerą pradėjo 2009 m. kaip laisvai samdomas SEO specialistas. 2013 m. įkūrė SEO įmonę, kuri jau dirbo su daugiau nei 50 kompanijų vykdydama SEO projektus Lietuvos ir užsienio rinkose. Asmeninis blog'as apie pardavimus internetu: https://www.viliamas.com/
Paskutiniai straipsniai kuriuos parašė Donatas Viliamas (Peržiūrėti įrašus)
    Atgal
    DOMINA PASLAUGOS?SUSISIEKITE
    Vardas/Pavardė*
    El. paštas*
    Telefono numeris*
    Svetainės adresas*
    Pageidavimai, raktažodžiai*
    Žinutė išsiųsta sėkmingai
    Klaida. Pabandykite dar kartą
    Klientai
    edrauda_logo
    Pegasas logo
    Eoltas logo
    Ravak logo
    Raben logo
    RawPowders logo
    AtejoLaikas logo
    Velonova logo
    Ryterna logo
    PassCamp logo
    audita logo
    Verticia logo
    VersliLietuva logo
    aquajazz logo
    TiketaTour logo
    AverrGlow logo
    BalckFlorence logo
    Slider logo
    Priaugink logo
    Dentastra logo
    BalduSale logo
    investavimas logo
    andoy logo
    landero logo
    Tavosapnas logo
    Sportcup logo
    novus langai logo
    Teamhood logo