fbpx

-47.18% SEO kritimas! Google nuobauda?!

2021.08.16

Ne paslaptis, kad absoliuti dauguma SEO specialistų ar SEO agentūrų, savo tikslinei auditorijai dažniausiai transliuoja tik gražų vaizdą – t.y SEO sėkmės istorijas, kuriomis galima tik žavėtis. Tame žinoma nieko blogo nėra. Deja tikroji SEO profesionalų realybė nėra tokia idiliška, nes neretai nutinka sudėtingos situacijos, kurios sukrečia ir verčia griebtis už galvos. 

Štai kaip atrodė vaizdas vieną gražų rytą, kai pastebėjome SEO pozicijų kritimą klientui svarbioje raktinių žodžių kategorijoje.

kritusios SEO pozicijos DE rinka

Jis pasiekė net -47.18% ir absoliuti dauguma raktinių žodžių tiesiog dingo iš Google indekso.

seo matomumo kritimas -47

Tai nutiko “SEO generolams” su klientu Vokietijos rinkoje kurio el.parduotuvė Google vertinimu priklauso YMYL (Your Money or Your Life) tipo kategorijai.

Šiuo įrašu norime atkreipti dėmesį (edukuoti), kad SEO pozicijų ir matomumo svyravimai apskritai neišvengiami visos SEO optimizacijos metu. Iš vienos pusės todėl, kad SEO specialistams pastoviai reikia dirbti su optimizuojamais raktažodžiais. Iš kitos pusės Google nuolat išleidžia savo paieškos sistemos atnaujinimus, kurių 2021 m. birželį – liepą buvo kaip niekad apstu.

Taip jau sutapo, kad šių metų liepą “Google” išleido net 2 esminius savo algoritmo atnaujinimus. Šiek tiek plačiau apie juos.

2021 “CORE update”

“CORE update” atnaujinimas visuomet turi milžinišką įtaką visiems paieškų rezultatams, o ypač YMYL (Your Money or Your Life) tipo svetainėms, kurių kategorijai priklauso vieno kliento prekės ženklas su kuriuo Vokietijos rinkoje dirba “SEO generolai”. Žemiau cituojame, kaip šis algoritmo atnaujinimas įtakojo YMYL svetainių kategoriją, kuri Google požiūriu yra itin jautri ir negailestingai nuolat valoma.

Websites that are losing rankings despite having strong content

Losers from the Core Update rolled out June 2021 were often sites with thin content or those that focus on what Google calls YMYL (Your Money or Your Life), i.e., websites offering advice on sensitive topics relating to finance, law, purchase recommendations and reviews, education, and health. Both YMYL websites and those with thin content have been typically negatively affected by this Core Update.

2021 LINK SPAM atnaujinimas

“LINK SPAM” atnaujinimas, tai sekantis Google algoritomo atnaujinimas, išleistas 2021 m. liepą. Jis be gailesčio deindeksavo daugybę svetainių, kurių nuorodų profilis pagal “Google” standartus, atrodė blogai ar įtartinai.

Ar “prasileidome smūgį” iš Google?

Į šį klausimą bandėme ieškoti atsakymų komandoje analizuodami aukščiau minėtų Google algoritmo atnaujinimų informaciją. Tačiau gilinantis paaiškėjo, kad šis kritimas nėra susiję su Google esminiais atnaujinimais, nes SEO pozicijų kritimas buvo labai specifinis, susijęs tik su konkrečių raktinių žodžių grupe Vokietijos rinkoje. 

Kokią įtaką SEO pozicijoms turi puslapio atjungimas 1-2 savaitėms?

Analizuojant situaciją toliau, pamatėme, kad konkretus raktinis žodis, kurį optimizavome Vokietijos rinkoje, per trumpą laiko tarpą 1-2 savaitęs ėmė kristi, kol netrukus visai pradingo iš Google.de indekso. Iliustracija žemiau.

kritusios SEO pozicijos DE rinka

Kalbantis su klientu paaiškėjo, kad būtent 2021.07.17 d. jis atjungė konkrečią prekių kategoriją iš svetainės tikslu atlikti bandymus ir laikė ją išjungtą beveik 2 savaites, kol tai identifikavome su savo SEO įrankiais.

Tokia situacija žinoma yra labai apmaudi, nes sugrįžti į TOP3 kur buvome ilgą laiką jau nebūna taip paprasta. Žinoma apie tai mes nuolat edukuojame savo klientus, kad su svetaine neatliktų jokių svarbių darbų nepasitarę su “SEO generolų” komanda, tačiau praktikoje nutinka visko.

Šioje situacijoje svarbiausia buvo vėl kuo greičiau įjungti prekių kategoriją ir stebėti kaip ši situacija rutuliosis toliau.

Kuo viskas baigėsi?

Praėjus vos 5 dienoms po prekių kategorijos įjungimo, SEO pozicijos grįžo į aukštą TOP3 poziciją, į TOP1 praleisdamos tik tokį prekės ženklą kaip “Amazon” su kuriuo konkuruoti bet kam būtų sunku.

SEO pozicijos sugrizo per 5 dienas

Ką galima išsinešti iš šios situacijos?

  1. blogų dienų pasitaiko visiems.
  2. savaitė yra labai ILGAS LAIKO TARPAS, per kurį galima reikšmingai prarasti turėtas pozicijas. Jeigu svetainėje atsiranda techninių problemų, ar dėl žmogiško faktoriaus Google neberanda atitinkamų prekių kategorijų URL, tuomet per savaitę ar dvi galima prarasti visą turėtą SEO įdirbį.
  3. Gera komunikacija su klientu – lemiamas veiksnys leidžiantis greitai išspręsti kylančias SEO problemas.
  4. Labai svarbi SEO specialistų patirtis ir holistinis SEO požiūris. Tai leidžia ne tik suprasti kokie pokyčiai lemia didelius neigiamus SEO pozicijų svyravimus, bet ir neutralizuoti neigiamus faktorius per trumpiausią laiko tarpą.
CEO at SEO generolai®
Donatas Viliamas - įmonės MB "SeoReklama" įkūrėjas ir direktorius. Prekės ženklo "SEO generolai" savininkas. Specializacija: SEO strategijų kūrimas, konkurencinės aplinkos analitika, SEO konsultacijos, auditai, gilus techninis SEO, strateginis planavimas, copywriting'as, verslo konsultacijos. Donatas strategiškai vadovauja SEO klientų projektuose. Rašo seogenerolai.lt tinklaraštį. Reguliariai atlieka SEO testus, kad suprastų „Google“ ir kitų paieškos sistemų algoritmų elgseną. SEO karjerą pradėjo 2009 m. kaip laisvai samdomas SEO specialistas. 2013 m. įkūrė SEO įmonę, kuri jau dirbo su daugiau nei 100 kompanijų vykdydama SEO projektus Lietuvos ir užsienio rinkose. Asmeninis blog'as https://www.viliamas.com/
Atgal
DOMINA PASLAUGOS?SUSISIEKITE
Vardas/Pavardė*
El. paštas*
Telefono numeris*
Svetainės adresas*
Pageidavimai, raktažodžiai*
Žinutė išsiųsta sėkmingai
Klaida. Pabandykite dar kartą
error:
error: