fbpx

E-shop kategorijų optimizavimas.

2022.02.05 / Aut. Donatas Viliamas

Svarbiausios idėjos (KEY POINTS)

  • Pasikartojantis turinys – viena didžiausių problemų, įtakojančių el. prekybos kategorijų puslapių reitingus paieškoje.
  • Tinkamai optimizuokite kategorijų URL, metaduomenis, pavadinimus ir H1.
  • Sustiprinkite kategorijų puslapius susijusiais tinklaraščio įrašais, kurie sprendžia kliento problemas.
  • Sukurkite išorinių nuorodų strategiją, stiprinančią Jūsų svarbiausių kategorijų puslapius.

Kodėl kategorijų optimizacija el.prekyboje labai svarbi?

Siekiant į el.parduotuvę pritraukti kuo daugiau tikslinių lankytojų, SEO praktikoje rekomenduojama naudoti kuo daugiau ilgųjų raktinių žodžių (angl. long tail keywords), kurie yra sudaryti iš daugiau nei 3 raktažodžių. Pvz. “vyriski nike bateliai begimui”. Paprastai tokie raktažodžiai sulaukia daug mažiau paieškų nei itin konkurencingi, kurie būna sudaryti iš 1 ar 2 raktažodžių. Tačiau kaip taisyklė ilgieji raktažodžiai ženkliai geriau konvertuoja, nes klientas jau turi labai aiškią savo paieškos intenciją.

Štai kodėl elektroninės parduotuvės kategorijų puslapiai dažniausiai yra visos e-prekybos prioritetas, o jų aprašymuose naudojami SEO raktažodžiai ieškomi dažniausiai. Naudodami ilguosius raktinius žodžius elektroninės parduotuvės kategorijų aprašymuose, jūs visuomet gausite ilgalaikę ir laipsniškai augančią SEO naudą. Lygiagrečiai nepamirškite aprašymuose naudoti ir konkurencingiausius, platesnės aprėpties raktinius žodžius, kurie ateityje suteiks dar daugiau srauto galimybių.

Tuo tikslu svarbu tinkamai optimizuoti elektroninės parduotuvės kategorijų aprašus ir sutvarkyti jų SEO nustatymus. Tai gali skambėti lengviau, nei yra iš tiesų…

Praktikoje neretai matome, kad net ir pačios populiariausios elektroninės prekybos svetainės savo kategorijose neišvengia šių SEO klaidų:

  • Kategorijų puslapiuose visai nėra aprašų (tekstų aprašančių kategoriją);
  • Kategorijų aprašymuose neoptimizuoti tiksliniai raktiniai žodžiai;
  • Kategorijų aprašymuose optimizuoti netinkami raktiniai žodžiai arba jų pavartota gerokai per daug;
  • Trūksta „backlinks“ (tiesioginių išorinių atgalinių nuorodų);
  • Kategorijų aprašymai visiškai neatitinka pirkėjų logikos ar mąstysenos.

Jūsų elektroninėje parduotuvėje gali būti panašių klaidų?

Skaitykite toliau ir sužinosite, kaip geriausia optimizuoti kategorijų aprašus, kad jų puslapiai būtų randami Google paieškos sistemos rezultatų puslapių – (SERP) viršuje ir generuotų vis didesnį organinį srautą.

Kad būtų aiškiau, kaip pavyzdį paimkime elektroninę parduotuvę prekiaujančia santechnika. Šios svetainės tinklaraštyje galimai jau talpinami straipsniai apie tai, kaip įsirengti vonios kambarį ir tokie tekstai žinoma gali padidinti tikslinį lankytojų srautą į el.parduotuvę. Tuo tarpu tokie žodžiai, kaip „vonios praustuvas“, „maišytuvas“ įtraukti į kategorijų puslapių aprašymus, teisingai optimizavus atves dar daugiau organinio srauto, nes bus ieškomi keliasdešimt kartų daugiau nei edukaciniai. Štai kodėl SEO tikslams išnaudoti elektroninės prekybos svetainės kategorijų puslapius yra tiesiog būtina.

Apgalvota el.parduotuvės architektūra

Jau išsiaiškinome, kad tinkamai parinkti ir optimizuoti SEO raktažodžiai kategorijų aprašuose yra labai svarbi būsimos SEO sėkmės dedamoji dalis. Tačiau gerus rezultatus lemia ne vien tik tinkami raktažodžiai. Ne ką mažesnį vaidmenį šiame procese vaidina teisinga pačios elektroninės parduotuvės architektūra. Be geros svetainės architektūros, elektroninės parduotuvės SEO optimizacija tiesiog neįmanoma.

Svarbu suprasti, kad kuo struktūra yra paprastesnė ir gerai apgalvota, tuo lengviau ji leidžia paieškos sistemoms nustatyti, kurie jūsų puslapiai yra patys svarbiausi ir atitinkamai rodyti juos aukščiau kitų. Be to lengvai suprantama ir intuityvi elektroninės parduotuvės struktūra yra visuomet artimesnė vartotojų įpročiams bei mąstysenai, nei sudėtinga ar perkrauta. Būtent todėl sėkminga el.parduotuvės architektūra, visuomet prasideda nuo tinkamo kategorijų pasirinkimo. Deja čia neretai slypi nemažai įvairių iššūkių ir klaidų.

Žemiau apžvelgsime tipines klaidas, kurios pasitaiko dažniausiai..

Klaida #1. Nesusijusių kategorijų derinimas

Didieji elektroninės prekybos prekių ženklai neretai sujungia kelias kategorijas į vieną, siekdami supaprastinti ilgą kategorijų sąrašą bei vartotojo kelią. Deja toks kategorijų sujungimas kartais gali gerokai pakenkti paieškos optimizavimui, vartotojų patirčiai ir konversijų rodikliams.

Dažniausia klaida – iš esmės panašių kategorijų, tokių kaip patalynė (miegamojo prekė) ir rankšluosčiai (vonios prekė) sujungimas į vieną. Vartotojas, kuris ieško tik vienos kategorijos prekės, turės žymiai ilgesnę paiešką ir blogesnę patirtį.  Tai žinoma atsilieps ir rezultatams organinėje paieškoje.

Klaida #2. Kategorijos su panašiu ar pasikartojančiu turiniu

Didelėse elektroninės prekybos svetainėse neretai pasitaikanti klaida – noras keliose savo svetainės vietose parodyti našiausias kategorijas. Per didelė, netikslinga pasiūla taip pat gali apkartinti vartotojų patirtį, todėl nukenčia ir kategorijos puslapio reitingai paieškoje.

Kaip pavyzdį galime paimti jau minėtus patalynę ir vonią. Jei svetainės architektūroje surasime tokias atskiras kategorijas kaip „vonia“ ir „vonios kambarys“, vartotojui belieka tik spėlioti, tai kuriame puslapyje yra tai, ko jis ieško. Lygiai taip pat paieškos sistemoms taps nebeaišku, tai kurį jūsų puslapį rodyti naudotojams pagal jų užklausas.

Tačiau blogiausia, kai įvairiose kategorijose sutinkamas pasikartojantis turinys, kuris yra identiškas, arba labai panašus. Įprastai jis aptinkamas tik su specialiais SEO įrankiais ir daugiau nei viename svetainės puslapyje. Priklausomai nuo turinio valdymos sistemos dažniausiai jis sugeneruojamas automatiškai, arba gimsta dėl perdėtos SEO optimizacijos. Paprastai tai būna pasikartojančios svetainės antraštės, meta aprašymai keliuose puslapiuose ir pan. Tai išties didelė SEO problema, kurią būtina spręsti.

Kaip išvengti blogos el.parduotuvės struktūros?

Nepaisant kokio dydžio yra jūsų elektroninė parduotuvė, ar kiek produktų galite pasiūlyti, svarbiausia, kad naršymas joje būtų maksimaliai primityvus, paprastas, įprastas vartotojui ir intuityvus. Suskirstykite prekes į labai aiškias kategorijas ir nedubliuokite jų. Unikalūs kategorijų puslapiai turi būti lengvai randami. Jei svetainė didesnė – po kategorijomis naudokite subkategorijas ir sukurkite primityvų svetainės „medį“, kurį tiek jūsų vartotojas, tiek paieškos sistemos lengvai perpras.

Geros elektroninės prekybos svetainės struktūros pavyzdys

Gera el.parduotuvė turėtų turėti aiškią, piramidės tipo struktūrą, kurios viršuje – pagrindinis puslapis, iš jo einančios kelios kategorijų šakos, o kiekviena kategorija tvarkingai skirstosi į subkategorijas. Puslapiai piramidės viršuje, tai „pradinis puslapis“ ir pagrindinės kategorijos, kurios generuoja daugiausiai lankytojų srauto. Toliau iš jų vartotojas nesunkiai gali naviguoti į subkategorijas ir rasti tai, ko ieško. Pvz. žemiau.

ideali elektronines parduotuves struktura

Vartotojui atėjus į el.parduotuvę ir jam esant piramidės viršuje, pagrindiniame puslapyje, mes dar negalime identifikuoti kokie yra konkrečiai vartotojo poreikiai ir lūkesčiai. Todėl jam keliaujant nuo piramidės viršaus kryptingai žemyn (gilyn), sąmoningai siauriname jo paieškos lauką ir taip jo lūkesčiai tampa konkretesni. Kol galiausiai galime parodyti potencialiam klientui savo konkrečius produktus ir su jais susijusį turinį.

Jei į el.parduotuvės piramidės architektūrą įtraukti vidiniai puslapiai neatitinka kitų panašių tos pačios pakopos kategorijų, tuomet jiems reikėtų surasti kitą tinkamą vietą ir galimai sukurti atskirą kategoriją.

Klaidos kurių reikia vengti kategorijų URL adresuose:

Klaida #1. Ilgi, raktažodžiams neoptimizuoti URL

Kiekvienos el.parduotuvės kategorijų puslapių URL idealiu atveju turi būti trumpi, atitikti tikslinės auditorijos vartojamus raktinius žodžius bei vartotojų paieškų intencijas. Nenaudokite per ilgų, iš raidžių ir skaičių sukurtų URL, kurie nebus įsimenami ir patogūs vartotojui.

Klaida #2. URL neatsispindintys vartotojo kelio iki produkto

Kai vartotojas keliauja jūsų svetainės struktūros piramide žemyn ir prieina iki subkategorijų puslapių, o vėliau iki produktų, gera svetainės URL struktūra turėtų rodyti lankytojui, kur jis yra šiuo metu svetainėje. Tai reiškia, kad kiekvienas žingsnis turėtų būti užfiksuotas nuorodoje. Toks sprendimas padeda ir paieškos sistemoms suprasti, kaip jūsų produktai ir kategorijos yra susiję tarpusavyje.

Norėdami sutvarkyti URL adresus taip, kad jie padėtų tiek „Google“ paieškai, tiek teigiamai vartotojų patirčiai, visuomet pagalvokite apie svetainės URL kaip apie realios parduotuvės skyrių. Vartotojas turi labai aiškiai žinoti ir matyti, kur jį veda konkretus URL, todėl jo nuorodoje sudėkite visą vartotojo kelią nuo pagrindinio puslapio iki konkretaus produkto. URL struktūra turi būti tokia pati, kaip svetainės hierarchija meniu juostoje. Daugiau apie tai kas yra gera URL struktūra skaitykite straipsnyje: URL struktūra – geriausia praktika.

Kategorijų pavadinimų ir meta aprašymų optimizavimas paspaudimams

Elektroninės parduotuvės kategorijos, jų puslapių pavadinimai ir meta aprašymai turėtų būtų optimizuoti taip, kad generuotų paspaudimus. Nes būtent jie Google paieškoje rodomi kaip svetainės fragmentas, todėl turi veikti ne tik kaip raktažodžiai, bet tuo pačiu reiktų sudominti vartotoją tuo, ką jis gali rasti jūsų elektroninės prekybos puslapyje paspaudęs ant rezultato paieškoje.

Tuo tikslu naudokite antraštėse tikslinius raktinius žodžius kartu su papildomos vertės pasiūlymais. Sukurkite tikslų, o ne paviršutinišką meta aprašymą ir konkrečiai įvardinkite vartotojui, ką jis ras užsukęs į jūsų kategorijos puslapį. Taip pat nekurkite per ilgų meta aprašymų, kad svarbiausia jų dalis nebūtų sutrumpinta ir neliktų nematoma vartotojui paieškos rezultatuose.

Nors patyrę SEO specialistai žino, kad meta aprašymai neturi tiesioginės įtakos SEO rezultatams jie vistiek vaidina labai didelę reikšmę lankomumui iš organinės paieškos. Kitaip tariant jeigu Jūs atlikę SEO optimizaciją pagal konkretų raktažodį pakilsite į pirmąjį Google paieškos puslapį, bet nesudominsite vartotojo savo rezultato aprašymu, tokiu atveju iš Jūsų įdėto darbo daug naudos nebus. Nes galimai Jūsų konkurentų rezultato aprašymas potencialiam klientui atrodys patrauklesnis ar aiškesnis. Štai kodėl gerai sutvarkyti meta aprašymai, tvarkingi kategorijų puslapiai ir jų pavadinimai prilygsta gerai reklamai.

Jeigu šiam darbui ieškote profesionalių SEO paslaugų, tokiu atveju rekomenduojame rinktis tuos SEO ekspertus, kurie visų pirma stengiasi perprasti jūsų rinkodaros tikslus internete. 

Geriausia UX praktika – universalus kategorijų puslapio šablonas

Neretai verslai neatsispiria pagundai sukurti savitą kiekvieno kategorijos puslapio vizualų išdėstymą, ieškodami unikalių būdų parodyti kiekvienos kategorijos išskirtinumą. Tačiau tai tik sukuria vartotojo patirties svetainėje UX (angl. User experience) košmarą.

Geriausia praktika, kokią galite taikyti savo elektroninėje parduotuvėje – tai naudoti vizualiai vienodus kategorijų puslapius, kurie savo ruožtu kuria teigiamą vartotojo patirtį Jūsų svetainėje.

Universalus elektroninės parduotuvės kategorijos šablonas anaiptol visiškai nereiškia, kad konkrečioje kategorijoje nesukursite unikalumo. Jį sukursite naudodami prekių nuotraukas ir unikalius kategorijų aprašymus, kurie duos teigiamą SEO efektą. Tačiau dar svarbiau, kad tokiu būdu sukursite svetainės lankytojui labai aiškią ir intuityviai suprantamą navigaciją. Taip vartotojui siunčiamas netiesioginis signalas, kad jis randasi konkrečios kategorijos puslapyje ir tai prisideda prie jo teigiamos patirties Jūsų elektroninėje parduotuvėje.

Svetainės greitaveikos įtaka rezultatams

Bet kurios elektroninės parduotuvės ir jos kategorijų puslapių užkrovimo greitis neabejotinai vienas iš svarbių veiksnių, lemiančių lankytojų patirtį. Jeigu nežinote, ar jūsų elektroninė parduotuvė užkraunama tinkamu greičiu, vertėtų tai patikrinti.

Google PageSpeed Insights – vienas geriausių svetainės greitaveikos tikrinimo įrankių visoje rinkoje. Be to jis absoliučiai nemokamas. Šio įrankio pagalba Jūs labai greitai įvertinsite, ar Jūsų interneto svetainės greitaveika yra pakankama.

Atlikus svetainės greitaveikos testą, Jūsų įvestas resursas bus įvertintas nuo 0 iki 100 balų. Jeigu svetainė surinko nuo 0 iki 49 balų – tai prastas greitis, kurį teks optimizuoti. 50-89 balus surinkusios svetainės užkrovimo greitis laikomas vidutiniu, o 89-100 balų – labai geru greičiu, kuriančiu teigiamą vartotojų patirtį.

Dideli savo apimtimis kategorijų puslapiai neretai yra ta vieta, kur elektroninės parduotuvės greitaveika reikalauja papildomo dėmesio. Tokiu atveju atkreipkite dėmesį į produktų, kuriuos įkeliate į vieną kategorijos puslapį, skaičių. Įsitikinkite ar jų nėra per daug.

Taip pat atkreipkite dėmesį į produktų paveikslėlius. Jie turi būti kokybiški, tačiau ne per daug apsunkinantys svetainės užkrovimo greitį. Jeigu Jūsų naudojami produktų paveikslėliai yra labai didelės raiškos, visuomet verta juos optimizuoti su papildomais įrankiais, kaip pvz. https://tinypng.com/

Vidinės nuorodos – svarbus SEO faktorius

Tam, kad vartotojai džiaugtųsi gera naršymo patirtimi, elektroninės parduotuvės navigacija neturi būti sunki, o iš vieno puslapio į kitą vartotojai turėtų patekti labai paprastai – vos vienu paspaudimu. Tuo tikslu reikia tinkamai sudėti vidines nuorodas tarp svarbiausių kategorijų ir subkategorijų.

Vidinės nuorodos vaidina labai didelę SEO reikšmę, nes leidžia paskirstyti domeno SEO autoritetą tarp svarbiausių kategorijų puslapių taip suteikiant jiems daugiau vertės paieškos sistemų akyse. Tik čia svarbu atminti, kad tinkamiausias vartotojo kelias yra tas, kuriam nereikia daugiau, nei trijų paspaudimų.

Vartotojas visuomet turėtų labai paprastai patekti iš pagrindinio puslapio į svarbiausias kategorijas, iš kategorijų į subkategorijas, o jose rasti kitas nuorodas, kur jam verta apsilankyti toliau.

Vidines nuorodas taip pat labai rekomenduojama SEO tikslais naudoti edukaciniame turinyje (tinklaraščio įrašuose). Iš čia susidomėjusį lankytojų srautą toliau naudojant vidines nuorodas galima nesunkiai nukreipti tiesiai į reikalingas kategorijas.

Turinio strategija kategorijų puslapiuose

Didelė klaida manyti, kad el.parduotuvės kategorijų puslapių aprašymai nėra turinio strategijos dalis.

Dažna problema, su kuria susiduria daugelis el. prekybos svetainių, yra kategorijų puslapiai, kuriuose rodomi tik produktai. Nors produktai visuomet svarbiausias prioritetas, tačiau kategorijų puslapiai be turinio stipriai apriboja bet kokios elektroninės parduotuvės SEO optimizavimo galimybes. Todėl stenkitės naudoti kategorijų puslapių šablonus, leidžiančius pridėti turinį. Taip Jūs sustiprinsite konkretaus puslapio SEO pozicijas pagal pasirinktus raktinius žodžius.

Apie ką rašyti kategorijose?

Visų pirma bandykite išsiaiškinkite, kokios, su konkrečia kategorija susijusios informacijos, galimai ieško Jūsų potencialus klientas. Kai suprasite, kokio turinio klientui reikia, paruoškite maksimaliai naudingą edukacinį turinį, susijusį su konkrečia kategorija ir optimizuokite jį susijusiems raktiniams žodžiams.

Išorinės nuorodos į kategorijų puslapius

Išorinių nuorodų kūrimo strategija negali būti orientuota vien tik į titulinį svetainės puslapį. Kad to išvengtumėte, visuomet kurkite tematiškai susijusias nuorodas išoriniuose portaluose ir susiekite jas su svarbiausiais Jūsų el.parduotuvės kategorijų puslapiais.

Dažniausiai žmonės ieško arba konkrečios svetainės, arba konkrečios prekės. Taip aplenkiami kategorijų puslapiai, kurie dažniausiai parodo žymiai daugiau prekių. Kad vartotojai jų neaplenktų, teks padirbėti su atgalinėmis nuorodomis (angl. backlinks).

Talpinkite atgalines nuorodas tematiškai susijuosiuose straipsniuose iš kitų svetainių, nes tai svarbi SEO dedamoji. Tačiau čia būtina išmanyti ką darote ir turėti aiškią strategiją. Kitu atveju tiesiog rizikuojate peroptimizuoti savo svetainę ir sulaukti algoritminės Google nuobaudos.

Reziume

Jeigu Jūs norite sėkmingai konkuruoti Google paieškos rezultatuose su sau lygiais ir žymiai didesniais rinkos žaidėjais, prekiaujančiais tos pačios specifikos prekėmis, skirkite savo kategorijų puslapiams tinkamą dėmesį.

Tuo tikslu išanalizuokite svarbiausius kategorijų raktažodžius, sukurkite tinkamą turinį ir susiekite jį vidinėmis, bei išorinėmis nuorodomis nepamiršdami teigiamos vartotojo patirties jose.

Jeigu visa tai darysite nuosekliai ir turėdami SEO strategiją, anksčiau ar vėliau džiaugsitės augančiu lankomumu iš organinės paieškos, kuris idealiu atveju turėtų koreliuoti ir su augančiais pardavimais Jūsų elektroninėje parduotuvėje. Tam žinoma reikia skirti pakankamai laiko ir finansinių išteklių.

Jaučiate, kad visa tai ne Jūsų jėgoms ir reikia profesionalios SEO pagalbos? Susisiekite su mumis ir mes įvertinę Jūsų situaciją iš karto pasakysime, kiek ir kokios pridėtinės vertės galime Jums sukurti.

CEO at SEO generolai®
Donatas Viliamas - įmonės MB "SeoReklama" įkūrėjas ir direktorius. Prekės ženklo "SEO generolai" savininkas. Specializacija: SEO strategijų kūrimas, konkurencinės aplinkos analitika, SEO konsultacijos, auditai, gilus techninis SEO, strateginis planavimas, copywriting'as, verslo konsultacijos. Donatas strategiškai vadovauja SEO klientų projektuose. Rašo seogenerolai.lt tinklaraštį. Reguliariai atlieka SEO testus, kad suprastų „Google“ ir kitų paieškos sistemų algoritmų elgseną. SEO karjerą pradėjo 2009 m. kaip laisvai samdomas SEO specialistas. 2013 m. įkūrė SEO įmonę, kuri jau dirbo su daugiau nei 100 kompanijų vykdydama SEO projektus Lietuvos ir užsienio rinkose. Asmeninis blog'as https://www.viliamas.com/
Atgal
DOMINA PASLAUGOS?SUSISIEKITE
Vardas/Pavardė*
El. paštas*
Telefono numeris*
Svetainės adresas*
Pageidavimai, raktažodžiai*
Žinutė išsiųsta sėkmingai
Klaida. Pabandykite dar kartą
error: