Google MUM – “old school” SEO eros pabaiga!

2021.11.20 / Aut. Donatas Viliamas

Kas yra MUM?

MUM (Multitask Unified Model) – tai Google dirbtinis intelektas (multimodalinė paieška), skirta analizuoti ir generuoti turinį, kaip tai daro žmogus. Iš esmės tai yra Google BERT algoritmo evoliucija, tik 1000 kartų galingesnė!

MUM, tai pati naujausia Google technologija, kuri padės atsakyti vartotojui į sudėtingas paieškos užklausas. Jos startas numatytas jau 2022 m. pradžioje. Ir jeigu MUM veiks taip, kaip numatyta dabar, tuomet ji iš esmės pakeis Google paieškos rezultatų išvaizdą ir bendrą paieškos naudojimo būdą. O dar svarbesnis klausimas kaip tai paveiks SEO? Pasigirdo kalbos, kad Google dabar tikrai SEO “nužudys”.

Šiame straipsnyje pateikiame viską, ką žinome apie MUM, ir tuo pačiu apžvelgsime kokią įtaką tai turės SEO rezultatams.

Google MUM algoritmo belaukiant

Koks yra MUM tikslas?

Pagrindinis MUM tikslas – spręsti sudėtingas paieškos užklausas. Šiuo metu sudėtingoms užklausoms išspręsti Google reikia apdoroti papildomai vidutiniškai aštuonias paieškas. Su MUM algoritmu Google siekia nuspėti kokios yra įmanomos visos papildomos paieškos pagal sudėtingas užklausas ir stengsis pateikti kuo daugiau atsakymų į jas viename SERP (lietuviška SERP reikšmė – “paieškos sistemos rezultatų puslapis”).

Tačiau tai nėra vienintelė MUM paskirtis. Google vis plačiau diegia dirbtinį intelektą savo padaliniuose, tikėdamasi, kad MUM galės išspręsti ir kitus paieškos iššūkius. Šiuo metu nėra jokių prognozių, kokie gali būti šie iššūkiai, bet galite tikėtis, kad nuo šiol MUM pasirodys Google atnaujinimuose.

Kaip pasikeis Google paieška atėjus MUM?

MUM padės pirkėjui surasti sprendimą ir atsakyti į jo svarbiausius klausimus susijusius su konkrečia paieška viename SERP. Šiuo metu iš Google viešai paskelbtų, su MUM susijusių funkcijų, dauguma jų atrodo kaip pažangi rekomendacijų sistema. Žemiau pateiktos kelios esminės funkcijos, apie kurias jau yra daugiau žinoma.

Naujos Google „Lens“ paieškos parinktys

Netrukus galėsite naudoti Google Lens, kad padarytumėte nuotrauką ir paklaustumėte, kas joje yra. Google pateikia pavyzdį, kur galite nufotografuoti marškinius ir rasti tokio paties rašto kojines.

google lens funkcija - daikto atpazinimas

Arba galite nuimti dviračio dalį ir paklausti Google, kaip ją sutaisyti. Arba iš kur nusipirkti atsarginę dalį. Tai iš tikrųjų skamba fantastiškai naudingai galutiniam vartotojui. Patestavome ir reikia pripažinti, kad ši funkcija veikia išties super gerai.

Paieškoje didesni vaizdai

Tam tikro tipo užklausos, pvz., įkvėpimo, idėjų ir drabužių paieška, paieškos rezultatuose suaktyvins universalius vaizdo blokus. Tai neatrodo kaip kažkas, kam įgyvendinti reikia dirbtinio intelekto, tačiau MUM nuspręs, kada suaktyvinti vaizdinius SERP ir kokius vaizdus ištraukti iš reitinguojamų puslapių. O tai jau darys dirbtinis Google intelektas.

Išplėstinė vaizdo analizė

MUM pagalba Google galės giliau analizuoti vaizdo įrašus ir nustatyti temas, susijusias su skirtingomis vaizdo įrašo dalimis. Savo ruožtu tai leis Google naudoti savo rekomendacijų sistemą, kad pateiktų dar geresnių pasiūlymų, ką žiūrėti/skaityti/vartoti toliau po vaizdo įrašo peržiūros.

Naujos rekomendacijos funkcijos

Google prideda naują SERP funkciją, vadinamą „žinomi dalykai“. Tai iš esmės yra pažangi rekomendacijų sistema. Jos funkcija panaši į funkciją “Žmonės taip pat klausia” – kai reikia patikslinti paiešką ir nuvesti jus toliau pirkėjo/vartotojo kelionėje iki galutinio tikslo.

Pagrindinis skirtumas yra tas, kad dabartinė funkcija „Žmonės taip pat klausia“ paprastai nukelia jus vienu ar dviem žingsniais toliau ieškant. Tuo tarpu funkcija „Dalykai, kuriuos reikia žinoti“ siekia parodyti jau pilną kelią iki galimo atsakymo.

Google MUM funkcija Google rekomendacijose

Tai nėra visiškai nauja funkcija, greičiau esamos funkcijos evoliucija. Tačiau dabar Google pasiūlymai yra dar patikimesni. Be to, Google prideda naujų funkcijų, leidžiančių išplėsti/patikslinti paiešką:

Ši funkcija taip pat panaši į jau esamą, vadinamą Susijusiomis paieškomis. Išskyrus atvejus, kai pasiūlymai turėtų būti tikslesni ir reikėtų pasiūlyti daugiau informacijos susijusiais klausimais.

Daugiau jokių SEO reitingų ir SERP pozicijų?

Kai tiek daug specialių funkcijų užima vis didesnę viršutinę SERP dalį paieškoje, argi taip svarbu, kad maždaug po dešimties „ne organinių“ paieškos rezultatų Jūs užimsite pirmą vietą organiškai?

Todėl ilgą laiką gyvavusi SEO raktinių reitingavimo reikšmė tam tikroje SERP variacijoje iš esmės nebeteks prasmės.

Tuo pačiu MUM vis daugiau turėtų skirti dėmesio užklausos kontekstui. Tai reiškia, kad du skirtingi žmonės, naudojantys tą pačią užklausą, tikriausiai gaus du skirtingus SERP! Skirtumas priklausys nuo tokių dalykų kaip paieškos istorija, vieta, pirkėjo kelionės etapas ir bendros turinio nuostatos. Tai jau dabar nėra absoliučiai nauja, bet taps dar ryškesniu pokyčiu atėjus MUM.

Galiausiai Google atsisako rodyti dešimties panašių puslapių SERP ir pereina prie absoliučiai įvairaus turinio rodymo vienu metu!

MUM eroje bus vis mažiau užklausų kai svarbu kurioje SEO pozicijoje (pirmoje, antroje ar trečioje) Jūs esate. Tiesiog nuo šiol arba Jūs pataikysite į vartotojo poreikį, arba ne. Ir viskas!

Kaip pritaikyti SEO strategiją MUM?

MUM reikalaus iš SEO specialistų radikalių korekcijų SEO strategijose. Tai reiškia, kad MUM suteiks vis daugiau svorio kai kuriems naujiems SEO elementams, pvz., subjektams ir išplėstiniam turinio žymėjimui. Tai bus SEO strategijos, kurios bus ypač svarbios Google įdiegus MUM.

Vienas iš sudėtingesnių dalykų paieškos algoritmams yra tas, kad jiems reikia daug resursų informacijai apdoroti. Google sugeba vis detaliau analizuoti puslapius, tačiau ji vis tiek negali išanalizuoti kiekvieno žiniatinklio puslapio iki galo teisingai.

Todėl Google greičiausiai ir toliau dar naudos paprastesnį algoritmą, kad iš anksto pasirinktų puslapius pagal tinkamumą, kokybę ir autoritetą. Tačiau parinkusi juos, toliau naudos MUM, kad iš šių puslapių ištrauktų dar konkretesnes reikalingo turinio dalis.

Optimizavimui jau rinkitės objektus, o ne raktinius žodžius

Anksčiau Google puslapio tinkamumą galėdavo įvertinti pagal tai, kiek tam tikras raktinis žodis pakartojamas turinyje. Kuo dažniau buvo kartojamas raktinis žodis, tuo puslapis buvo laikomas aktualesniu pagal konkretų raktinį. Šiandien tai jau ATGYVENA.

Dabar svarbiau yra tai, kaip puslapis apskritai įsilieja į platesnį temos kontekstą. Ar jis yra iš svetainės, kuri specializuojasi konkrečia tema? Ar turinį parašė autorius, kuris yra ekspertas konkrečioje temoje? Ar jame minimi kiti susiję subjektai? Ar jame pateikiamos nuorodos į atitinkamus šaltinius? Ar su turiniu susietos kitos susijusios svetainės?

Subjektų optimizavimas jau neapsiriboja tik SEO raktiniais žodžiais. Tai tinkamų raktinių žodžių (saikingai), nuorodų (ne tik atgalinių) kūrimo ir tinkamo žymėjimo derinys.

Sutelkite dėmesį į kliento kelionės galutinį tikslą

Pabandykite mėgdžioti Google požiūrį savo turinio strategijoje. Jei kuriate produkto turinį, jūsų tikslas apimti kiekvieną kliento kelionės etapą.

Tarkime, jūs parduodate dviračių dalis internetu ir kuriate turinį, kuris padeda tai padaryti. Tokiu atveju pagalvokite apie kiekvieno tipo klausimus ir informaciją, kuri padės klientui jo kelionėje iki dviračio dalies įsigijimo jūsų el.parduotuvėje.

Naudokite bet kokį galimą žymėjimą

Google vis dažniau naudoja mažas turinio dalis, kad atsakytų į paieškos užklausas. Tai prasidėjo nuo siūlomų fragmentų, kur Google cituoja tinkamiausią puslapio pastraipą. Jie vadinasi SERP “snippets” (liet. iškarpos). O paskutiniu metu tai jau išplito ir į vaizdo įrašus, kur Google išryškina aktualiausią video segmentą.

Jei norite dalyvauti tokio tipo SERP žaidime, turite padėti Google surasti šią svarbią informaciją jūsų puslapiuose. Akivaizdžiausias būdas tai padaryti – naudoti tinkamą žymėjimą savo turinyje.

„YouTube“ metaduomenys padeda Google analizuoti jūsų vaizdo įrašus ir padalyti juos į mažesnes dalis. Galite pridėti subtitrus, kad Google turėtų jūsų vaizdo įrašo aprašą. Taip pat galite padalyti savo vaizdo įrašus į kelis svarbiausius skyrius (dalis) pridėdami laiko žymes.

Schemos žymėjimas padeda gauti ryškiausių SERP fragmentų ir pabrėžia svarbias jūsų puslapių turinio dalis. Tai galite naudoti norėdami pagerinti produktų puslapius, klausimų ir atsakymų skyrius, apžvalgas, verslo informaciją ir tinklaraščio straipsnius.

HTML žymos turėtų būti naudojamos svarbioms puslapio teksto dalims paryškinti ir vaizdams apibūdinti. Pavadinimai, meta aprašai, antraštės, nuotraukų ir grafinių vaizdų alternatyvieji tekstai yra pagrindinės HTML SEO žymos, padedančios patekti į siūlomus fragmentus ir vaizdų paiešką.

Kurkite kuo įvairesnį turinį

Anksčiau Google į kai kurias užklausas mieliau atsakydavo tekstu, o kai kurias – vaizdo įrašu. Šiandien į daugumą užklausų Google jau pateikia tekstinius ir vaizdo atsakymus jau viename SERP.

Padalinkite turinį į “iškarpomas dalis”

“Švari turinio struktūra” padės Google iš jūsų turinio ištraukti reikalingiausias teksto pastraipas arba vaizdo įrašo segmentus. Norėdami sukurti švarią turinio struktūrą, vadovaukitės šiais pagrindiniais principais:

  • Jūsų turinys turėtų būti padalintas į skyrius ir poskyrius;
  • Skyrių pavadinimai idealiu atveju turėtų skambėti kaip paieškos užklausos;
  • Skyriams paryškinti reikia naudoti tinkamą žymėjimą;
  • Skyriai turėtų prasidėti glaustomis pastraipomis, visiškai atsakančiomis į užklausą.

Daugiau naudingos informacijos apie tai, kaip turi atrodyti ergonomiškas turinys ir tekstai rasite adresu: https://www.viliamas.com/kodel-zmones-ne-skaito-tekstu-internete/

Tradicinė SEO paradigma miršta (“old school” SEO era baigėsi)

Nuo pat kompanijos įkūrimo Google visuomet stengėsi, kad jos paieškos sistema atrodytų kuo natūralesnė ir patogesnė žmogui. Todėl 2019 m. Google algoritmas kodiniu pavadinimu BERT buvo pirmasis svarbus žingsnis pokyčių kelyje. Juo kompanija siekė pakeisti paieškos variklį nuo elementaraus raktinių žodžių atitikimo vartotojo užklausai iki žodžių konteksto aiškinimo sakinyje.

BERT jau rimtai pakeitė SEO žaidimo taisykles, nes sumažino raktinių žodžių įtaką tinklalapių reitingams. Dabar sistemai labiausiai rūpi, ar tinklalapis apskritai gerai atsako į vartotojo užklausą, net jei jam trūksta kelių tikslių raktinių žodžių.

Panašu, kad MUM keičia paieškos sistemą taip, kad senoji SEO paradigma tiesiog nebeveiks. Tai su laiku žinoma stipriai pakeis organinio lankomumo balansą svetainėse. Žmonės nebeieškos puslapių tiesiogiai Google paieškoje. Jie tiesiog paprašys Google užklausos raštu ar balsu, o MUM atliks savo darbą taip, tarsi būtų asmeninis asistentas. Raktiniai žodžiai bus dar mažiau svarbūs, nes dominuos tik rimtas kontekstas. Tad kodėl SEO specialistai vis dar turėtų ir toliau įnirtingai optimizuoti įvairias užklausas raktinių žodžių pagalba, kai MUM jau galės suprasti ir interpretuoti natūralią žmonių kalbą pagal jų poreikius?

Tai žinoma nereiškia, kad raktiniai žodžiai nebebus apskritai svarbūs užklausose. Jie tikrai išliks, tačiau vien jie jau nebepadės tinklalapiui pasiekti geresnių pozicijų, jei nebus gero turinio, konteksto ir kitų svarbių susijusių dalykų. Todėl idėjos optimizuoti įvairiems SEO raktiniams žodžiams turinį MUM eroje teks atsisakyti.

Tiesioginio būdo “manipuliuoti” paieškos sistemos rezultatais su raktiniais žodžiais pagaliau nebeliks. Tai žinoma nužudys “tradicinį SEO” ir paliks be darbo krūvą SEO specialistų dirbančių pasenusiais metodais. Bet tai labai gera žinia mums kaip vartotojams. Pagaliau žmonės nustos rašyti optimizuotus straipsnius paieškos algoritmui ir rašys juos tiesiog žmonėms. Kuo geresnis bus turinys, tuo aukščiau jis kils ir bus vertinamas paieškos rezultatuose.

Reziume

Pagrindinis MUM tikslas – migruoti nuo dabartinio lyderių sąrašo tipo SERP prie wiki tipo SERP. Todėl ateityje sudėtingas užklausas Google pateikinės SERP jau su specialiomis funkcijomis, kad įprasti fragmentai būtų nustumti taip toli į puslapio apačią, kad taps tiesiog nereikšmingi.

Todėl pagal sudėtingas užklausas greičiausiai jau teks atsisakyti idėjos reitinguoti juos tam tikroje SERP pozicijoje. Verčiau sutelkti dėmesį į tai, kad užklausa būtų rodoma kaip viena iš specialių funkcijų puslapio viršuje, nei organinis rezultatas žemiau. Todėl norėdami “neiškristi iš žaidimo”, turėsite padaryti savo puslapius tinkamus MUM.

Klasikiniai SEO reitingavimo signalai, pvz., kontekstas, puslapio autoritetas ir turinio kokybė be abejo išliks. Tačiau visi kiti techniniai SEO dalykai kurie anksčiau būdavo tiesiog rekomenduojami, dabar taps privalomi, o tradicinis SEO optimizavimas tiksliniams raktažodžiams tiesiog ilgainiui nebeveiks.

DĖMESIO! Jei samdote SEO specialistus, jau dabar pasidomėkite ar jie supranta ateities “SEO žaidimo taisykles” ir ar sugebės visus šiuos pokyčius Jums realizuoti. Nes visa tai kas neišvengiamai įvyks, turės reikšmingą poveikį Jūsų organiniam lankomumui iš Google paieškos ilguoju periodu ir “old school” SEO tiesiog nebeliks.

Ateities SEO yra holistinis. Jis reikalaus vis gilesnio bendro konteksto suvokimo, dar daugiau techninių žinių, bus imlesnis laikui, todėl solidžius SEO rezultatus sugebančių pasiekti SEO specialistų ratas tik dar labiau siaurės. Dėl to SEO paslaugų kaina tik augs ir taps prieinama dar mažesnei daliai verslų kurie galės sau leisti investuoti į tai.

Atgal
DOMINA PASLAUGOS?SUSISIEKITE
Vardas/Pavardė*
El. paštas*
Telefono numeris*
Svetainės adresas*
Pageidavimai, raktažodžiai*
Žinutė išsiųsta sėkmingai
Klaida. Pabandykite dar kartą
Klientai