SEO už ~200 eur.! Ko jis vertas?
Kiek kainuoja pigus SEO Lietuvoje?
Įvedus į Google paiešką raktinį žodį “seo kaina”, ar panašią užklausą, galima išvysti tokius kainų pasiūlymus, kuomet už SEO optimizavimo darbus prašoma iki 200 eur. Bet ir tai ne riba. Kai kurių siūlomos profesionalios SEO paslaugos vertos vos 80 ar 99 eur.
Žemiau pateikėme tokių pasiūlymų vizualizaciją Google paieškoje. Informacija fiksuota 2022.08.03 d.
Kainos atrodo išties viliojančiai. Todėl kartu pažiūrėkime, kas gi “iš tikro slypi” po tokiais kainų pasiūlymais ir ką mainais už tai jūs gausite geriausiu atveju?
Lietuvos SEO rinkoje radome pasiūlymų ir už mažiau nei 100 eur., tačiau tai nėra žemos kainos vidurkis. Todėl kaip konstantą ėmėme vidutinę ~200 eur. kainą už SEO darbus per mėnesį ir pabandėme profesionalų akimis įvertinti ko vertas toks pigaus SEO pasiūlymas?
Svarbi pastaba!
Šis turinys sukurtas grynai edukaciniais tikslais ir nėra skirtas konkrečių SEO specialistų, ar SEO agentūrų kvalifikacijai, gebėjimams, ar praeities pasiekimams sumenkinti ar paryškinti. Todėl gerbiami SEO kolegos, jei skaitote šį turinį: “Nothing personal. Just business” . Mes tiesiog keliame Lietuvos SEO verslo etikos standartus ir siekiame išsklaidyti populiariausius SEO mitus. Vienas iš jų, edukuoti visuomenę kad SEO nėra nemokamas srautas. Deja didesnio mito už šį ko gero būtų sunku surasti, bet tai jau atskiro įrašo tema.. Tad grįžkime prie pagrindinės temos.
SEO už ~200 eur.! Ko realiai verti tokie pasiūlymai?
Norint suprasti ką mainais gaunate už ~200 eur. per mėnesį, verta pažvelgti kas patenka į tokius SEO pasiūlymus? Tuo tikslu žemiau pateikėme Jums keleto, šiuo metu realiai veikiančių SEO paslaugų teikėjų pavyzdžių apžvalgą su savo komentarais.
SEO pasiūlymas (Pavyzdys Nr.1)
Trumpas komentaras. Pasiūlyme matosi, kad už 260 eur. šis paslaugos teikėjas optimizuos Jums vos 1 raktinį žodį žemos konkurencinėje aplinkoje. Raktažodis skirtas reprezentacinėms svetainėms. Kaina preliminari, be PVM.
Jeigu Jūs norite optimizuoti savo el.parduotuvę, tuomet šis paslaugos teikėjas optimizuos Jums už 330 eur. vos 1 raktinį žodį žemos konkurencinėje aplinkoje. Kaina vėlgi preliminari ir be PVM.
Kokie konkretūs veiksmai būtų atliekami optimizuojant Jūsų svetainę, šis paslaugos teikėjas neįvardina. Mini tik bendrus dalykus – bus daroma vidinė ir išorinė SEO optimizacija, bus atliekama konkurentų analizė ir pan. Taip pat šis paslaugų teikėjas mini, kad viena pagrindinių vidinės optimizacijos taisyklių yra ta, jog turi būti pateikiamas unikalus svetainės turinys, galintis sudominti vartotoją. Tačiau plačiau nedetalizuoja, kas tą turinį turės sukurti ir kas už jį sumokės.
Pabaigoje šis teikėjas akcentuoja – susisiekite su mumis ir mes sudarysime bei pritaikysime Jums labiausiai tinkančią SEO paslaugų strategiją. Tačiau apie tai į ką bus nukreipta SEO strategija taip pat neužsimena.
Taigi kas konkrečiai bus daroma už tuos 260 ar 330 eur. turėsite jau išsiaiškinti su šiuo paslaugos teikėju savarankiškai, kaip ir apsispręsti ar Jums verta dirbti tik su 1 raktažodžiu. Maža to, kad pigiausias planas siūlo optimizaciją žemos konkurencijos rinkoje. Mūsų subjektyviu vertinimu, optimizuoti svetainę tik 1-am raktažodžiui žemos konkurencijos rinkoje nuo pat pradžių būtų prastas sprendimas ieškant aukšto ROI iš SEO. Šiuo atveju pigiausias SEO pasiūlymas aukšto ROI iš SEO ko gero neatneštų.
SEO pasiūlymas (Pavyzdys Nr.2)
Šiame pavyzdyje įvertinome “pigiausią” SEO pasiūlymą rinkoje, kuris paieškos rezultatuose (SERP) nurodomas kaip 80 eur. Tačiau vos tik atsidarius puslapį matosi, kad už 80 eur. Jūs gausite SEO auditą, kas nėra SEO optimizavimo paslauga kaip tokia. Kitaip tariant remiantis SEO auditu Jūs galite viską pasidaryti patys toliau, arba teks pirkti kitas paslaugas. Jos šiuo atveju suskirstytos atskirai. Vidinė SEO optimizacija kainuoja nuo 250 eur. Išorinis SEO optimizavimas nuo 300 eur. Tuo tarpu jei norite minimalaus pilno SEO paketo, tuomet jis kainuos Jums nuo 630 eur. Sutikite, kad skirtumas nuo 80 eur. iki 63o eur. už pilną SEO optimizavimo paslaugą yra esminis.
Panašu, kad šis paslaugos teikėjas sąmoningai pasirinko “link bait” taktiką ir savo rezultatuose nurodė žemiausią kainą, siekdamas gauti kuo daugiau paspaudimų į savo svetainę. Deja už įvardintą 80 eur. kainą jis nežada Jums konkrečių SEO rezultatų ir jokių konkrečių SEO optimizavimo veiksmų. Mūsų akimis tai nuo pat pradžių neatrodo sąžiningai. Nes norint gauti rezultatą, o ne sausą SEO auditą, turėsite imti pilną “SEO paketą” kuris jau turi kitą kainą. Deja, kokie konkrečiai veiksmai bus atliekami net ir už nurodytą pilną SEO darbų kainą, šis paslaugos teikėjas nesivargino detalizuoti. Taigi turėsite tai išsiaiškinti asmeniškai, kaip ir pirmu atveju. Ar verta tai daryti, žinoma sprendžiate Jūs.
SEO pasiūlymas (Pavyzdys Nr.3)
Toliau nagrinėsime SEO paslaugos teikėjo pasiūlymą, kuris nurodo 200 eur. kainą už SEO.
Apsilankius šio SEO paslaugų teikėjo svetainėje niekur neradome įvardintos 200 eur. kainos, kuri yra pozicionuojama šios svetainės antraštėje organinės paieškos rezultatuose. Tai atrodo kaip klientų klaidinimas, kaip ir pavyzdyje Nr.2.
Nes gaunasi, kad renkantis planą “Maxi” šiuo atveju reikės sumokėti 30 eur./1val. kainą už 40 val. Kas sudaro 1200 eur. per mėnesį. Arba 35 eur./1val. kainą už 20 val. Kas sudaro 700 eur. per mėnesį.
Nebent klientas turi pats pasidaryti prielaidą, kad jo projektas šio paslaugos teikėjo akimis bus “mažos apimties” ir tokiu atveju mokant 40 eur./1val. kainą per mėnesį ir skaičiuojant, kad projekto darbams pakaks iki 5 val. galimai turite tikėtis gauti SEO paslaugą už minėtą 200 eur. kainą. Tokiu atveju tai jau nebūtų klientų klaidinimas. Bet tuomet tai ir reikėtų įvardinti atvirai kaip minimalų planą.
Kokie konkretūs SEO veiksmai būtų atliekami? Šis paslaugos teikėjas teigia:
Savo klientams siūlome kompleksines svetainių optimizacijos paslaugas, todėl galime pasirūpinti visais SEO darbais. Visų pirma, visais atvejais atliekame išsamų svetainės auditą ir nustatome pagrindines problemas. Paskui atliekame konkurentų analizę, identifikuojame pagrindinius konkurentus, nustatome jų stipriąsias ir silpnąsias puses. Atliekame išsamią raktažodžių analizę, nustatydami tikslinius raktažodžius. Įgyvendiname visus techninio ir vidinio SEO darbus, vykdome išorinę optimizaciją ir reguliariai teikiame atliktų darbų bei pasiektų rezultatų ataskaitas.
Paslaugos atrodo būtų teikiamos kompleksiškai. Deja čia neradome nei vieno žodžio apie turinį, kas jį kurtų ir ar tai įeitų į valandos kainą kuri šiaip jau nėra maža? Juk svetainės turinys yra bet kokios SEO strategijos pagrindas ir tai reiktų labai aiškiai apibrėžti ir žinoti prieš pradedant darbus. Galbūt tai būtų galima surasti šio paslaugos teikėjo svetainėje kažkur giliau, bet mes to deja neradome.
SEO pasiūlymas (Pavyzdys Nr.4)
Toliau analizuojame paslaugos teikėjo pasiūlymą, kuris pozicionuoja Google paieškoje savo teikiamas SEO optimizavimo paslaugas nuo 149 eur.
Pažvelgus giliau matome, kad šis paslaugos teikėjas kaip ir Nr.1 pavyzdyje siūlo paslaugą už tokią kainą tik vienam raktiniam žodžiui. Taip pat šis teikėjas kiek detaliau detalizavo darbus kurie bus atliekami svetainėje ir iš to kas yra pateikta galima susidaryti vaizdą, kad paslauga būtų teikiama pilna apimtimi. Be to lyginant su pirmu pavyzdžiu šis paslaugos teikėjas bent jau viešai neskirsto raktinių į “aukštos” ir “žemos konkurencijos”. Bet būtų labai įdomu pamatyti, kaip su tokiu biudžetu per mėnesį šis paslaugos teikėjas sugebėtų iškelti ypač konkurencingus raktinius žodžius, kaip pvz. “draudimas internetu”, “greitieji kreditai” ir pan. Mūsų vertinimu to padaryti tikrai niekaip nepavyktų, nes vien investicijos į nuorodas tokiais atvejais turi būti skaičiuojamos tūkstančiais per mėnesį. Bet čia paslaugos teikėjas pasiliko sau “erdvės” su žodeliu “NUO” ir tai ko gero reiškia, kad tokiu atveju kaina būtų visiškai kita. Taip pat visiškai nėra išskirtas biudžetas turiniui ir nuorodoms. Taigi visiškai neaišku kokio lygio nuorodos ir turinys būtų kuriami už tokį biudžetą ir kokia SEO strategija būtų taikoma.
Reziume. Nors pats pasiūlymas atrodo gana racionaliai, mūsų akimis tai tikrai nereiškia, kad su tokiu biudžetu visose rinkose ir visomis sąlygomis bus pasiektas rezultatas. Be to priminsime, kad dirbama būtų vos su vienu raktiniu žodžiu. Taigi toks pasirinkimas būtų ko gero labiausiai priimtinas paslaugų verslui, bet tikrai ne el.parduotuvėms, kur reikia dirbti paprastai su dešimtimis ar šimtais raktinių žodžių vienu metu.
Svarbiausios išvados (Key Takeaways)
- Pigiausi SEO pasiūlymai rinkoje yra orientuoti tik į 1 raktinio žodžio optimizavimą paieškai. Deja tai gali tikti galbūt specifiniam paslaugų verslui, kuriam svarbus vos vienas raktažodis, bet tikrai netinka el.komercijai.
- Jeigu Jūs norite optimizuoti el.komercijos projektą, tokiu atveju nei vienas minimalus SEO planas Jums netiks dėl didesnių raktinių žodžių apimčių ir atitikamai darbų kiekio.
- Rinkoje yra nemažai “link bait” pasiūlymų kurie siekia pritraukti kuo daugiau srauto, bet neturi nieko bendro su tikrąja SEO paslaugų kainodara. Tokių verta saugotis.
- Minimalūs SEO planai detalizuojami skurdžiai. Todėl kiekvienu atveju turite komunikuoti tiesiogiai su paslaugos teikėju, kad sužinotumėte kas tiksliai būtų daroma Jūsų projekte ir kokią būtų SEO strategija Jūsų projekte.
- Jei yra žinoma tik vienos valandos SEO darbų kaina projekte, turite labai aiškiai suprasti ko konkrečiai galite tikėtis per vieną valandą. Nes tai ką vienas SEO specialistas padaro per 1 valandą, kitas padarys tik per penkias ar dar daugiau, nes labai skiriasi patirtys. Taigi valandinius pasiūlymus geriausia vertinti per konkretų veiksmų planą (angl. “SEO deliverables”) Jūsų projekte. Jeigu tokio plano nuo pat pradžių nėra, visa tai panašu į “katę maiše”.
- SEO kaina stipriai įtakojama raktinių žodžių kiekio ir konkurencinės aplinkos. Kuo aukštesnė konkurencija, tuo bus didesnė kaina. Todėl tikrai niekuomet nesitikėkite SEO paslaugų už mažiausią kainą, nebent veikiate rinkoje kurioje praktiškai nėra konkurencijos.
- Nei vienas paslaugos teikėjas nedetalizuoja kiek konkrečiai biudžeto bus skiriama turinio ar nuorodų kūrimui. Todėl visiškai nėra aišku kiek bus sukurta nuorodų už mažiausią kainą, kokia bus jų kokybė ir svarbiausia kas ir kiek turinio projekte sukurs? O juk būtent aukštos kokybės turinys ir nuorodos yra svarbiausia SEO svarbiausia dalis norint kilti aukščiau konkurentų. Kitu atveju tiesiog yra rizikuojama sugaišti savo laiką ir pinigus veltui.
- Mažiausia kaina, visuomet yra padidintos rizikos veiksnys. Nesąžiningi, arba mažai patirties turintys SEO paslaugų teikėjai visuomet nurodys žemiausią kainą. Taigi prieš priimdami SEO pasiūlymą, būtinai detaliau pasidomėkite konkretaus SEO paslaugų teikėjo patirtimi, pasiektais rezultatais, atsiliepimais el.erdvėje ir socialiniuose tinkluose. Net jeigu nerandate nieko gero ir nieko blogo, tai irgi tam tikra informacija, kurią turite įvertinti prieš priimdami savo sprendimus.
- SEO yra paprasta? Nutekinta 14.000 Google paieškos atributų. - 2024-08-22
- Google “Core update” – 2024.03.05. Prisisekite diržus! - 2024-03-05
- 10 priežasčių, kodėl nėra SEO progreso? - 2024-01-24