fbpx

Kas yra SEO? Kaip jis veikia?

2022.09.27 / Aut. Donatas Viliamas

Kas yra SEO?

SEO – tai angliškos frazės (Search Engine Optimization) santrumpa. Išvertus į lietuvių kalbą SEO – tai „optimizavimas paieškos sistemoms“. Kartais dar naudojamas terminas PVO (paieškos variklių optimizavimas). Tai reiškia tą patį.

seo

Kaip veikia SEO?

Norint suprasti, kaip SEO veikia, naudinga žinoti, kas vyksta užkulisiuose. Kai kas nors į paieškos sistemą įveda konkrečią užklausą, paieškos sistema turi apdoroti šią informaciją, nustatyti užklausos pobūdį ir pagal ją pateikti tiksliausių įmanomų rezultatų sąrašą. Kad tai padarytų, paieškos sistemos variklis visų pirma turi suprasti, apie ką yra užklausa. Tam jis naudoja vadinamąjį “voratinklinio naršymo” metodą, kurio pagalba nuskaito svetainių puslapius (angl. crawl) ir ieško juose raktažodžių, turinio, konteksto ir kt. informacijos.

Algoritmas taip pat atsižvelgia į kitus svarbius SEO faktorius pavyzdžiui: puslapio struktūrą, vidines ir išorines nuorodas, produktus, antraštes, turinį, autorius, techninę informaciją, meta aprašymus ir dar daugybę kitų svarbių dalykų.

Apdorojęs visą šią informaciją, paieškos variklis pagal algoritmą nustato, kurios svetainės bus rodomos rezultatų sąrašo viršuje, o kurios bus rikiuojamos žemiau. Visa tai procesas, kuris vyksta kasdien, bei yra nuolat tobulinamas paieškos sistemų inžinierių ir dirbtinio intelekto.

Kokie SEO tikslai?

Galutiniai SEO proceso tikslai standartiškai yra šie:

  • Aukštos organinės pozicijos. Siekiama iškelti optimizuojamus SEO raktažodžius į paieškos sistemų aukščiausias pozicijas (1-ąjį Google paieškos rezultatų puslapį dar vadinamą TOP10)
  • Didėjantis (stabilus) organinis lankomumas. Siekiama padidinti arba stabilizuoti organinio lankomumo srautą iš paieškos sistemų į konkrečią interneto svetainę (el.parduotuvę).
  • Augantys (stabilūs) pardavimai. Pritraukus tikslinį lankytojų srautą siekiama parodyti potencialiems klientams norimą informaciją, prekes, ar paslaugas, tikslu vėliau iš to gauti pajamų, ar žinomumo.

Kokia SEO nauda?

  • Tikslinis organinis lankytojų srautas. Jeigu jūsų interneto svetainė, ar el.parduotuvė yra gerai optimizuota paieškos sistemoms, ji visuomet sulauks tikslinio lankytojų srauto, kuris pats ieško jūsų prekių ar paslaugų.
  • Didesnis prekės ženklo žinomumas. Kuo dažniau jūsų verslas bus randamas organinėje paieškoje, tuo labiau augs jūsų prekės ženklo žinomumas.
  • Augantys pardavimai. Kai didėja organinis lankomumas ir prekės ženklo žinomumas, dažniausiai tai koreliuoja su augančiais pardavimais.
  • Patikimesnis verslas. Aukštesnė vieta “Google” paieškoje suteikia verslui patikimumo. Jei jumis pasitiki “Google”, jumis pasitiki ir žmonės.
  • Didesnė investicijų grąža (ROI). Nesvarbu, ar norite didesnio prekės ženklo žinomumo, matomumo internete, potencialių pirkėjų, pardavimų ar lojalių klientų, SEO dažnai yra gerai atsiperkantis pasirinkimas lyginant su kitais skaitmeninės rinkodaros kanalais.

Kodėl SEO yra procesas?

Optimizavimas paieškos sistemoms (SEO) – visuomet yra procesas, kurio metu atliekami konkretūs svetainės (el.parduotuvės) optimizavimo paieškos sistemoms veiksmai naudojant raktinius žodžius ir frazes. Tai atliekama tam, kad Google, ar kitos paieškos sistemos galėtų lengvai rasti svetainę, kai interneto naudotojai ieško juos dominančių atsakymų pagal konkrečias užklausas.

Tokiu būdu tikslingai siekiama, kad žmonėms, ieškantiems tam tikrų, su konkrečius verslu susijusių raktinių frazių, optimizuojama svetainė būtų kuo dažniau rodoma paieškos sistemų rezultatų puslapių (SERP) viršuje.

Visą SEO procesą galima suskirstyti į 3 pagrindines kategorijas:

  • Vidinis SEO
  • Išorinis SEO
  • Techninis SEO

Norint įtikti paieškos sistemoms ir siekiant užkariauti aukščiausias SEO pozicijas, reikia gerai išmanyti visas aukščiau paminėtas SEO dalis. Jos visos turi reikšmingos įtakos galutiniam rezultatui.

Kaip verslui gauti naudos iš SEO?

Čia egzistuoja tik 2 būdai.

  1. pradėti domėtis SEO optimizacija ir viską pasidaryti patiems;
  2. užsakyti profesionalias SEO paslaugas.

4 faktai apie SEO

  • “Google” šiuo metu užima 86,86 % paieškos sistemų rinkos (Statista)
  • Nr.1 “Google” paieškos rezultatas sulaukia iki 27.6% visų paspaudimų (Backlinko)
  • Tik 0,63% “Google” vartotojų spustelėja nuorodą 2-ąjame paieškos rezultatų puslapyje. (Backlinko)
  • 77% naudotojų “Google” paieškoje kažko ieško ~3 kartus per dieną. (NewvisionTheatres)

seo ctr rodikliai priklausomai nuo pozicijos

Kodėl verta investuoti į SEO?

Konkurencingumas: Dauguma jūsų konkurentų jau naudoja SEO. Jei to nedarote, tiesiog švaistote savo galimybes pasiekti tikslinius klientus, kurie patys aktyviai ieško jūsų prekių ar paslaugų.

Pelningumas: SEO tai investicija, kuri gali atnešti didelę investicijų grąžą (ROI). Padidėjęs matomumas paieškos sistemose gali padidinti svetainės lankytojų skaičių, o tai gali lemti didesnius pardavimus.

Patikimumas: Aukštas pozicionavimas paieškos sistemose gali padidinti verslo patikimumą tarp vartotojų ir šie geriau atpažins prekės ženklą tarp visų kitų.

Tvarumas: Optimizavimo rezultatai neatsiranda per naktį, tačiau kai jie pasiekiami, jie tampa ilgalaikiai ir tvarūs, skirtingai nuo kitų rinkodaros strategijų. Tai užtikrina verslo stabilumą ir pardavimus ilguoju laikotarpiu.

Kodėl SEO ne išlaida, o investicija?

Skirtingai, nuo kitų skaitmeninės reklamos kanalų SEO biudžetas investuojamas į konkrečius svetainės optimizavimo darbus paieškos sistemose. Pastarieji neatsiejami nuo turinio ir išorinio nuorodų kūrimo, techninių svetainės problemų sprendimo, struktūros ir bendro patogumo klientui tobulinimo. Tokie darbai visuomet turi išliekamąją vertę ir didina projekto investicijų gražą (ROI) iš kitų reklamos kanalų. 

Kodėl SEO naudojasi verslai visame pasaulyje?

  1. Daugiau kaip 90 % interneto vartotojų produktų ir paslaugų paiešką pradeda tokiose paieškos sistemose kaip Google, Bing, Yandex, Baidu ar kt., todėl geras organinis (natūralus) matomumas šiose paieškos sistemose tampa ypač svarbus norint pritraukti tikslinių lankytojų į svetainę.
  2. Potencialūs klientai kurie nori įsigyti tam tikrą produktą ar paslaugą, dažniausiai savo kelionę pradeda nuo užklausos įvedimo būtent į paieškos sistemą. O, kadangi vartotojai patys ieško jiems reikalingos prekės, paslaugos, ar informacijos, todėl jie gerai konvertuojasi į klientus. Štai kodėl optimizuodami savo svetainę tikslinėms užklausoms, ženkliai padidinsite galimybes sulaukti daugiau lankytojų ir potencialių klientų.
  3. Kuo aukštesnę vietą užimsite paieškos sistemos rezultatuose, tuo daugiau organinio srauto sulauksite.

Kada ir kokių SEO rezultatų tikėtis?

Atlikus reikalingus optimizavimo veiksmus pagal teisingą SEO strategiją svetainės lankomumas gali augti dešimtimis, šimtais ar tūkstančiais procentų. Viskas priklauso nuo situacijos. Svarbu pažymėti, kad  rezultatai nepasireikš per vieną naktį. Gali prireikti mėnesių, kad pastebėtumėte reikšmingą jūsų svetainės lankytojų skaičiaus padidėjimą.

Galutiniam rezultatui ypač svarbi SEO specialistų patirtis ir žinoma SEO strategija, kuri buvo pasirinkta įgyvendinti. Neturint patikimos SEO strategijos, aukštos konkurencijos rinkose rezultatų pasiekti praktiškai neįmanoma.

Svarbiausios išvados (Key Takeaways)

  • SEO – tai svetainių (el.parduotuvių) optimizavimo paieškos sistemoms procesas.
  • Proceso tikslas – aukštos organinės pozicijos paieškos sistemose, augantis organinis lankomumas, koreliuojantis su pardavimais.
  • SEO skirstomas į 3 pagrindines kategorijas: vidinį, išorinį ir techninį SEO optimizavimą.
  • Reitinguodama raktažodžių pozicijas, paieškos sistema nuolat vertina duomenų visumą ir atsižvelgia į svetainės struktūrą, vidines ir išorines nuorodas, produktus, antraštes, turinį, autorius, techninę informaciją, meta aprašymus ir dar daugybę kitų svarbių SEO faktorių.
  • SEO gerai konvertuoja, nes 90% interneto vartotojų kasdien patys ieško jiems reikalingų prekių, paslaugų, ar informacijos įvairiose paieškos sistemose. Pati populiariausia pasaulyje yra “Google” paieška.
  • SEO padeda auginti verslą: gerina matomumą paieškos sistemose, augina organinį lankomumą ir pardavimus.
  • Galutiniam SEO rezultatui ypač svarbi SEO specialistų patirtis ir SEO strategija. Kitu atveju tai gali būti tik veltui sugaištas laikas ir neatsiperkanti investicija.
CEO at SEO generolai®
Donatas Viliamas - įmonės MB "SeoReklama" įkūrėjas ir direktorius. Prekės ženklo "SEO generolai" savininkas. Specializacija: SEO strategijų kūrimas, konkurencinės aplinkos analitika, SEO konsultacijos, auditai, gilus techninis SEO, strateginis planavimas, copywriting'as, verslo konsultacijos. Donatas strategiškai vadovauja SEO klientų projektuose. Rašo seogenerolai.lt tinklaraštį. Reguliariai atlieka SEO testus, kad suprastų „Google“ ir kitų paieškos sistemų algoritmų elgseną. SEO karjerą pradėjo 2009 m. kaip laisvai samdomas SEO specialistas. 2013 m. įkūrė SEO įmonę, kuri jau dirbo su daugiau nei 100 kompanijų vykdydama SEO projektus Lietuvos ir užsienio rinkose. Asmeninis blog'as https://www.viliamas.com/
Donatas Viliamas
Atgal
DOMINA PASLAUGOS?SUSISIEKITE
Vardas/Pavardė*
El. paštas*
Telefono numeris*
Svetainės adresas*
Pageidavimai, raktažodžiai*
Žinutė išsiųsta sėkmingai
Klaida. Pabandykite dar kartą