10 priežasčių, kodėl nėra SEO progreso?
Vyrauja nuomonė, kad SEO yra gerai atsiperkantis skaitmeninės rinkodaros kanalas. Tačiau kartais būna situacijų, kai nėra SEO progreso, arba jis netenkina. Taip nutinka dėl vienos, ar kelių priežasčių kurios susideda į visumą. Pradedant neadekvačiais lūkesčiais, baigiant sunkumais, susijusiais su finansiniais ištekliais, patirtimi, ar pačia SEO strategija. Maža to, SEO nuolat ir dinamiškai keičiasi, todėl norint demonstruoti stabilius rezultatus tam reikia skirti tikrai daug laiko ir įgyti daug praktinės patirties.
Įvadas
Kaip žmogus, kuris daugiau nei 15 metų praleido dirbdamas SEO galiu pasakyti, kad karjeros pradžioje man buvo skaudu girdėti tokias frazes kaip “SEO mums neveikia” arba “mes netikime SEO“.
Tačiau šiandien aš tvirtinu, kad tikrai yra situacijų, kai SEO neveiks, arba tiesiog NEATSIPIRKS. Sakau tai atvirai, nes noriu apsaugoti jaunus, ar dar tik besikuriančius verslus bei jų savininkus nuo neracionalių išlaidų.
Taigi šiame straipsnyje kartu pažvelkime kodėl kartais nėra SEO progreso?
Priežastis #1 – nerealūs lūkesčiai
Jei manote, kad SEO paskutinė priemonė išgelbėti jūsų merdintį verslą, arba, kad SEO yra stebuklingas pajamų šaltinis, tuomet šis lūkestis tiesiog nerealus. Nors savo praktikoje esu matęs, kaip SEO generuoja įspūdingą investicijų gražą ir prikelia net merdinčius verslus, tačiau tokie scenarijai itin reti ir visuomet susiję su pernelyg dideliu spaudimu.
Deja neretai mažiau patyrę verslininkai mano, kad pakanka susikurti svetainę/el.parduotuvę, sukelti į ją prekes ar paslaugų aprašymus, pasidaryti vidinį SEO ir verslas ims augti kaip ant mielių.
Tokiais atvejais paprastai yra aklai tikima, kad:
- SEO gali užtikrinti gana greitus rezultatus;
- Konkurencingi raktažodžiai per trumpą laiką (1-2 mėn.) užims aukščiausias pozicijas;
- Viena SEO optimizavimo taktika (pvz. išorinės nuorodos) atneš sėkmę;
- Geros SEO pozicijos ir organinis srautas automatiškai padidins verslo pardavimus ir pajamas.
Visa tai klaidingos prielaidos, nes SEO yra procesas, kuriam reikia nemažai laiko, investicijų, nuoseklių pastangų ir patikimos strategijos.
Vienas populiariausių klausimų, kuriuos išgirstame mes SEO specialistai yra – kaip greitai ateis SEO rezultatas? Puikiai suprantame šį poreikį. Tačiau SEO tikrai neišspręs visų Jūsų verslo pardavimų problemų per vieną mėnesį ar du. Todėl negalite tikėtis rezultatų spausdami, nes tikrai patirsite nesėkmę. SEO skirtas ilgalaikiam efektui pasiekti, todėl jis turi tiesiog papildyti kitas jūsų rinkodaros pastangas, o ne būti vienintelė priemonė, kurią naudojate srautui didinti.
Priežastis #2 – per anksti pasiduodama
“Per anksti” reiškia, kad pasiduodama iki galo neišsprendus indeksavimo, techninių, turinio, išorinių nuorodų ir kt. SEO optimizavimo problemų. Čia yra pamirštama, kad kuo konkurencingesnė aplinka, tuo daugiau reikia laiko konkurentams įveikti.
Priežastis #3 – neskiriama pakankamai laiko
Šiais laikais žmonės priprato gauti matomus rezultatus akimirksniu. Deja, SEO veikia priešingai. Svetainių pozicionavimo paieškos sistemose darbai yra nuobodūs ir reikalaujantys daug laiko ir pastangų. Būtent šis faktorius dažnai pakiša koją ir norimam rezultatui pasiekti, nes tiesiog dėl kitų prioritetų neskiriama pakankamai laiko darbui su turiniu, nuorodomis, ar techninėmis SEO problemomis. Be to reikia suprasti, kad paieškos sistemos visus pakeitimus ne taip greitai indeksuoja. Jei svetainė buvo ilgą laiką apleista ir netvarkoma, neatnaujinamas jos turinys, tai ir Google požiūris nepasikeis per vieną mėnesį. Tokiais atvejais kantrybė ir nuoseklus darbas pagal strategiją yra vienintelis teisingas kelias.
Priežastis #4 – nėra SEO strategijos
SEO strategija – tai išsamus veiksmų planas, kaip pagerinti konkrečios svetainės organines pozicijas paieškos sistemose rezultatuose ir padidinti organinį lankytojų srautą. Kalbant paprastai – SEO strategija labai aiškiai pasako kuo bus konkuruojama siekiant galutinio rezultato. Štai kodėl pavieniai taktiniai SEO darbai kaip pvz. įvairūs raktažodžių sąrašai, rekomendacijos vidinei svetainės SEO optimizacijai, ar bet koks techninis SEO auditas, visa tai nėra SEO strategija. Kodėl? Nes visa tai neatsako į klausimą kuo bus konkuruojama dėl aukščiausių pozicijų. Strategija tai visų pirma karo menas, parodantis kaip konkrečiai bus siekiama laimėti konkretų karą.
Todėl rimta SEO strategija visuomet turi turėti aiškius ir skaičiais išmatuojamus tikslus, numatyti konkrečias darbų apimtis, remtis konkurencinės aplinkos analize ir dar daug kitų svarbių dalykų. Daugiau apie visa tai skaitykite adresu: https://seogenerolai.lt/izvalgos/seo-strategija/
Priežastis #5 – taktinis, o ne strateginis mąstymas
Daugelis praeityje efektyvių SEO taktikų neatlaikė laiko išbandymo ir šiandien nėra svarbios, nors joms SEO specialistai vis dar teikia pernelyg daug reikšmės. Pvz. Jei optimizuojamoje svetainė parašysite naujas žymas arba jas optimizuosite, vargu ar pamatysite didelį pakilimą. Lygiai taip pat jei gausite vieną kitą naują nuorodą, greičiausiai nepastebėsite jokio skirtumo.
Strateginis mąstymas čia yra labai svarbus. Juk SEO dažniausiai ir neveikia dėl to, kad bandoma dirbti pagal standartinį taktinių SEO užduočių sąrašą arba taktikų rinkinį be jokios strateginės krypties.
SEO strategija visuomet reiškia, kad atlikdami konkretaus projekto optimizavimą visų pirma atliekame reikiamus SEO tyrimus, nustatome tikslus, planuojame metodiką, matuojame poveikį ir turime įdiegtus mechanizmus, kurie leidžia veikti lanksčiai. Visa tai visuomet susiję su SEO specialistų patirtimi.
Priežastis #6 – pasenusios SEO taktikos
- Neteisingas raktinių žodžių naudojimas;
- Turinio rašymas paieškos sistemoms, o ne žmonėms;
- Nuorodų Anchor teksto peroptimizavimas;
- Kelių raktažodžių ir jų variantų optimizavimas vienu metu;
- investicijos į prastos kokybės nuorodas;
- ir pan.
Visa tai yra pasenusios SEO taktikos kurios yra žalingos dėl pasikeitusių paieškos sistemų algoritmų. Todėl gali būti, kad nesąmoningai švaistote savo laiką ir pinigus netinkamoms SEO taktikoms. Pvz. beatodairiškai kuriate savo svetainėms turinį su “ChatGPT” naudodami generatyvinį dirbtinį intelektą, tačiau visiškai nevertinate to turinio kokybės, gylio ir vertės savo tiksliniam klientui. Tokiu atveju tik laiko klausimas kada sulauksite neigiamos “Google” reakcijos už manipuliavimą turiniu.
Priežastis #7 – nėra rinkos paklausos
Jeigu jūsų prekės ar paslaugos rinkoje niekas neieško, arba ieško itin retai, tai rodo, kad rinkoje nėra paklausos. SEO visuomet tik tenkina paklausą, bet nekuria jos. Štai kodėl šis kanalas tokiais atvejais būtų tiesiog laiko ir lėšų švaistymas veltui. Ir atvirkščiai, jeigu konkrečioje rinkoje yra labai dažnai ieškoma tikslinių raktinių žodžių ir jų variacijų, tai rodo didelį rinkos gylį ir tuo pačiu SEO potencialą. Savaime aišku klausimas kuo bus konkuruojama su stipriausiais SEO žaidėjais išlieka visuomet aktualus.
Priežastis #8 – nepalankios SERP funkcijos
Jeigu organiniai rezultatai yra nustumiami toli į SERP apačią po reklamomis, paveikslėliais, lokalios vietos įrašais ir kitu turiniu, organinio srauto potencialas visuomet mažės. Žinant tai, kad “Google” nuolat eksperimentuoja ir atnaujina savo paieškos algoritmą, nereikėtų nustebti jei vieną dieną vietoje jūsų blogo įrašo pirmoje “Google” vietoje atsiras taip vadinama SERP iškarpa (angl. SERP snippet) kuri aukščiau virš visų paieškos rezultatų tiesiog lakoniškai atsakys į vartotojo užklausą tiesiogiai paieškos sistemoje. Žemiau pateikiame pvz. kaip atrodo tokios SERP iškarpos. Kartais tai dar SEO profesionalų yra vadinama “Zero click search results”
Priežastis #9 – bloga vartotojo patirtis ir IT problemos
Bloga vartotojo patirtis svetainėje dažnai gali sugriauti bet kokios SEO kampanijos sėkmę. Dažniausiai tai nutinka interneto projektuose, kurie neturi tinkamos IT infrastruktūros ar SEO palaikymo. Pvz. jei svetainėje negalima tvarkyti esminių techninių problemų (pvz. atnaujinti svetainės dizainą, programinį kodą ar išspręsti indeksavimo, svetainės greitaveikos ar kitas technines problemas) dėl to kentės visa SEO kampanija ir aukštų SEO rezultatų vargu ar galima bus tikėtis.
Priežastis #10 – investicijų trūkumas
Šiandien vis dar pasigirsta nuomonių, kad SEO srautas yra nemokamas. Deja tai ko gero pats didžiausias SEO mitas atėjęs iš tų laikų, kai SEO optimizacija dar nereikalavo daug patirties ir gilaus “Google” algoritmų išmanymo. Šiuo metu, kai “Google” paieškos sistemą valdo dirbtinis intelektas, tiek SEO specialistų pastangos, tiek investicijos į SEO rezultatus jau yra susijusios su reikšmingai išaugusia SEO kaina.
Kodėl? Nes esant tokiai sparčiai “Google” paieškos sistemos evoliucijai pasiekti SEO rezultatą sugeba tik vienetai. Ir tokie specialistai ypač daug laiko investuoja į savo žinias, įrankius ir strategijas. Natūraliai tokių žmonių sukuriama vertė projektuose irgi auga ir darbo rinka godžiai ieško specialistų kurie sugeba sukurti realius rezultatus, o ne “tiesiog daro SEO” kuris neduoda jokio rezultato. Įtakos SEO darbų kainai turi daug faktorių. Pvz. konkurencinė aplinka, turinio kokybė, SEO specialistų (agentūros) patirtis ir kompetencijos, niša, išorinių nuorodų kokybė, SEO įrankiai, investicijos į asmeninį tobulėjimą ir t.t Visa tai seniai sunaikino mitą, kad SEO yra pigus, ar nemokamas tikslinio srauto kanalas. Tačiau svarbiausia yra ko gero net ne kaina, o vertė kurią planuojama sukurti su SEO. Jeigu planuojama vertė yra didesnė nei SEO kaina, tuomet SEO taps puikia investicija auginančia verslą.
Išvada
Kaip matote egzistuoja daug konkrečių veiksnių kurie gali sutrukdyti pasiekti norimus SEO rezultatus. Todėl visų pirma itin svarbu suprasti esmines SEO nesėkmių priežastis ir atsižvelgiant į jas atitinkamai planuoti savo SEO kampanijas siekiant reikšmingų rezultatų ateityje.
- SEO yra paprasta? Nutekinta 14.000 Google paieškos atributų. - 2024-08-22
- Google “Core update” – 2024.03.05. Prisisekite diržus! - 2024-03-05
- 10 priežasčių, kodėl nėra SEO progreso? - 2024-01-24