fbpx

Kas yra “Keyword Difficulty”?

2022.10.30 / Aut. Donatas Viliamas

Kas yra raktinių žodžių sudėtingumas (“Keyword Difficulty”)?

Raktažodžio sudėtingumas (dar vadinamas “SEO sudėtingumu” arba “raktinių žodžių konkurencija”) – tai rodiklis, kuris anksčiau leisdavo teoriškai įvertinti galimybę, kaip yra sunku užimti aukštą vietą “Google” organinės paieškos rezultatuose pagal tam tikrą paieškos terminą.

raktazodziu sudetingumas - seo faktorius

Tai sąvoka, kurią anksčiau itin dažnai naudodavo SEO specialistai. Tačiau ji yra atsiradusi dar iki 2000-ųjų, kuomet “Google” paiešką valdė “PageRank” algoritmas. Šiuolaikiški SEO specialistai turėtų pakeisti savo supratimą apie tai, atsižvelgdami į dabartinės paieškos sistemos elgsenos logiką ir duomenų vertinimo ypatumus.

Nepaisant to, raktažodžio sudėtingumas specialių SEO įrankių pagalba vis dar yra nustatomas atsižvelgiant į keletą skirtingų veiksnių, įskaitant domeno autoritetą, puslapio autoritetą ir turinio kokybę.

Kada raktinių žodžių sudėtingumas dar gali būti svarbus?

Raktažodžių sudėtingumas, kaip SEO metrika buvo svarbi tik tuomet, kol paieškos sistemos daugiausia dėmesio skyrė tik informacijos paieškai ir „PageRank“. Tačiau šiuolaikinei paieškos sistemai, naudojančiai dirbtinį intelektą, raktinių žodžių sudėtingumas yra pasenusi SEO metrika. Ji neleidžia SEO specialistams savo projektuose sutelkti dėmesio į svarbiausias užklausas, sąvokas ir informaciją, kuri būtų naudinga interneto paieškos sistemos naudotojams. O juk paieškos sistemos tikslas – teikti naudą paieškos sistemos naudotojams, suteikiant jiems kritiškai svarbiausią ir tiksliausią informaciją.

Šiuolaikinis SEO reitingavimo sudėtingumas kyla iš bendro tinklalapių informacijos išsamumo, o ne iš atskirų frazių (raktinių žodžių).

Nepaisant to, svarbu suprasti, kodėl raktinių žodžių SEO sudėtingumas, vis dar gali būti svarbi raktažodžių tyrimo proceso dalis. Kartu su raktažodžių paieškų apimtimi ir kitais veiksniais, raktinių žodžių sudėtingumas iš dalies vis dar padeda SEO specialistams pasirinkti geriausius raktinius žodžius SEO optimizacijai. Deja viena esminė problema yra ta, kad kiekvienas SEO įrankis raktinių žodžių sudėtingumą matuoja skirtingai.

Neseniai atlikę populiarių raktažodžių įrankių analizę, nustatėme, kad jų pateikiami raktinių žodžių sudėtingumo balai buvo labai skirtingi… net ir tam pačiam raktažodžiui.

Trumpai tariant raktinių žodžių sudėtingumas vis dar yra svarbus norint suprasti tam tikrų SEO įrankių metrikas ir atrenkant tikslinius raktinius žodžius, tačiau praktiškai nebėra svarbus SEO optimizavimui.

Kokie įrankiai naudojami raktinių žodžių sudėtingumui patikrinti?

Pagrindiniai tam skirti įrankiai yra:

  • SEMrush
  • Ahrefs
  • Moz

Raktinių žodžių sudėtingumo reikšmėms nustatyti taip pat naudojami “KeywordTool.io”, “LongtailPro”, “MozPro”, “Sistrix”, “SECockpit” ir “SERanking” įrankiai. Tačiau pagrindinės, raktažodžių sudėtingumo tikrinimo priemonės yra minėti SEMrush, Ahrefs ir Moz įrankiai.

Ar “Google” naudoja raktinių žodžių sudėtingumo koncepciją?

“Google” nenaudoja tokių SEO įrankių sąvokų kaip “Domain Authority” (domeno autoritetas), “URL Rating” (URL reitingas) ar “Keyword Difficulty” (raktinių žodžių sudėtingumas). Paieškos sistemos vietoj raktažodžio naudoja terminą “užklausa”. Taigi raktažodžio sudėtingumo koncepcija nėra paieškos sistemos sukurta koncepcija. Tai iš SEO technologijų kilusi sąvoka.

Ar raktinių žodžių sudėtingumas susijęs su domeno autoritetu?

Taip, raktinio žodžio sudėtingumas siejamas su domeno autoritetu, kad būtų galima išreikšti galimą raktinio žodžio reitingą pagal svetainės domeno autoritetą. Domeno autoritetas rodo santykinę svetainės išorinių nuorodų svarbą. Tačiau domeno autoritetas yra sąvoka, kurią naudoja MOZ, Ahrefs ir kiti SEO įrankiai. Domeno autoritetas nėra naudojamas “Google”.

Svarbiausios išvados (Key Takeaways)

  • “Keyword Difficulty” tai metrika, kuri anksčiau leisdavo teoriškai įvertinti galimybę, kaip yra sunku užimti aukštą vietą “Google” organinės paieškos rezultatuose pagal tam tikrą paieškos terminą. Dabar ji gali tik padėti atsirinkti tikslinius raktinius žodžius SEO optimizavimui.
  • Tai pasenusi SEO sąvoka, atsiradusi dar iki 2000-ųjų, kuomet “Google” paiešką valdė “PageRank” algoritmas.
  • Raktažodžio sudėtingumo koncepcija nėra paieškos sistemos sukurta koncepcija. Tai iš SEO technologijų kilusi sąvoka. “Google” nenaudoja tokių SEO įrankių sąvokų savo šiuolaikiniuose vertinimuose.

Domina “SEO generolų” komandos teikiamos profesionalios SEO paslaugos ar konsultacijos? Užpildykite užklausos formą šio puslapio apačioje ir mes susisieksime su jumis.

CEO at SEO generolai®
Donatas Viliamas - įmonės MB "SeoReklama" įkūrėjas ir direktorius. Prekės ženklo "SEO generolai" savininkas. Specializacija: SEO strategijų kūrimas, konkurencinės aplinkos analitika, SEO konsultacijos, auditai, gilus techninis SEO, strateginis planavimas, copywriting'as, verslo konsultacijos. Donatas strategiškai vadovauja SEO klientų projektuose. Rašo seogenerolai.lt tinklaraštį. Reguliariai atlieka SEO testus, kad suprastų „Google“ ir kitų paieškos sistemų algoritmų elgseną. SEO karjerą pradėjo 2009 m. kaip laisvai samdomas SEO specialistas. 2013 m. įkūrė SEO įmonę, kuri jau dirbo su daugiau nei 100 kompanijų vykdydama SEO projektus Lietuvos ir užsienio rinkose. Asmeninis blog'as https://www.viliamas.com/
Atgal
DOMINA PASLAUGOS?SUSISIEKITE
Vardas/Pavardė*
El. paštas*
Telefono numeris*
Svetainės adresas*
Pageidavimai, raktažodžiai*
Žinutė išsiųsta sėkmingai
Klaida. Pabandykite dar kartą
error:
error: