Kodėl verslas nesiryžta investicijoms į SEO?
Kodėl nesiryžtama investicijoms į SEO?
Mūsų atlikta nedidelė verslo savininkų apklausa parodė, kad priežastys, dėl ko verslas vis dar neinvestavo į SEO yra kelios:
- Vadovas apie SEO nieko neišmano, nežino, todėl ir neinvestuoja.
- Neaišku, kaip skaičiuoti ROI iš SEO, kai nežinai, ką duoda SEO procesas. Neaiškus atsiperkamumas, nėra ir investicijų. Kartais prisideda ir vienas pažįstamas, kuris sakė, jog SEO neapsimoka…
- Sako, kad brangu.
- Labai ilgai tenka laukti rezultatų, o Google Ads pinigus neša greitai: investavai 100 eurų, Ads sugeneravo 200 eurų pelno, tada investavai 200… SEO rezultatų gali tekti laukti mėnesiu, metus, o kartais ir ilgiau.
- Baimė užrūstinti Google. Darant SEO kažkas gali nepavykti, tai tada visai užblokuos ir teks keisti puslapio adresą.
- Nežinia, kas gerai daro tą SEO, o kas nelabai stengiasi, tik pinigus paima. SEO specialistų reputacija keičiasi su kiekvienu klientu. Vieni sako, kad gerai dirba, kiti – kad visišką š… sumalė…
Taip pasakojo verslininkai, kurie nesiryžo investuoti į SEO ir rinkosi tradiciškesnius rinkodaros kanalus.
Mums iš tokių pasisakymų akivaizdu tik viena – trūksta patikimos informacijos apie SEO. Taip pat sklando galybė mitų, kurie kiša pagalį į ratus kiekvieną dieną.
Dar viena svarbi priežastis – neskaidrios SEO paslaugos. Dažnai klientai net nenutuokia, kokie konkrečiai veiksmai yra daromi su jų puslapiu. Gaunamos tik sąskaitos kas mėnesį už SEO darbus. Kokie tie SEO darbai – specialistai nesivargina paaiškinti motyvuodami tai, kad tai itin sudėtingas technologinis procesas, kurį suprasti gali tik ekspertai. Neskaidriai teikiamos paslaugos needukuoja klientų, todėl jie vengia SEO. Tokį uždarą ratą gali pralaužti tik kokybiška informacija, konsultacijos su specialistais.
Štai kodėl SEO generolų misija yra naikinti mitus apie SEO ir didinti verslo pasitikėjimą juo.
SEO nauda būtų kur kas akivaizdesnė, jei daugiau žmonių žinotų, kas yra SEO ir kaip konkrečiai jis didina pardavimus. Čia labai padeda nemokamos SEO konsultacijos.
Kokia nauda verslui iš SEO?
SEO yra ilgalaikis projektas. Tai ne dvi savaitės aktyvios reklamos ir pardavimų kreivė kyla į viršų. Tai mėnesiai pasiruošimo, tada mėnesiai aktyvios analizės ir neretai ilgi mėnesiai aktyvaus ir atsakingo darbo pagal strateginį SEO planą. Kokia gi iš tiesų yra SEO nauda?
- Organiškas lankytojų srautas. Šiuolaikinis žmogus darosi atsparus reklamai internete. Jis mato, kurie rezultatai paieškoje yra užsakyti, o kurie – organiški ir stengiasi spausti organiškus. „Juk jie – nenupirkti…“
- Verslo reputacija internete. Ar klientai mano, kad jūsų verslas yra patikimas ir atitinka jų vertybes? Organiniai rezultatai paieškoje yra dar vienas įmonės patikimumo ir rimtumo įrodymas. Juk Google nedės į pirmas vietas kažkokio šlamšto. Ten 99% atvejų rodomos tik patikimos ir aukštą autoritetą turinčios įmonės.
- SEO – tai verslo atsparumas krizėms. Gyvename neramiame pasaulyje. Vieną dieną Lietuva susikivirčijo su Kinija, kitą dieną – užsiveria Rusijos rinka, kuri tiekia žaliavas. Reikia skubiai ieškoti alternatyvų ir mesti investicijas kitur. Kai SEO dalis sutvarkyta, galima būti ramiems, kad klientų srautas išliks stabilesnis. SEO yra veiklos tęstinumo garantas ištikus krizei.
- Galimybė formuoti tam tikrą nuomonę ar poziciją. Verslas gali būti nuomonės formuotojas. Tai ne kartą įrodė verslo žiniasklaida. Kai verslas autoritetingas ir žinomas rinkoje, jo nuomonės klausiama ir paisoma. Be to visada galima inicijuoti tam tikras turinio rinkodaros kampanijas, kurių tikslas – atkreipti dėmesį į tam tikrus verslo plėtros mementus.
- Vertingi darbuotojai. SEO padeda susirasti geresnių darbuotojų. Apie tai labai mažai kalbama, tačiau šiuolaikiniai darbuotojai ieško darbo internete, domisi įmonėmis, kuriose norėtų dirbti ir savo kandidatūras siūlo visada, ne tik tada, kai paskelbiamas darbo pasiūlymas. Reikia tik tinkamai išnaudoti įmonės SEO įdirbį ir gauti geriausių specialistų CV. Esant poreikiui ir atėjus laikui juos galima sumedžioti iš kitų įmonių.
Kas nutinka, kai nustojama investuoti į SEO?
Kai investicijos į SEO visiškai nutraukiamos ir pasirenkami „alternatyvūs“ rinkodaros kanalai:
- Krenta pozicijos. Google paieškos algoritmas kasmet atnaujinamas daugiau nei 500 kartų. Tai reiškia, kad kiekvienas puslapis gali skirtingai reaguoti į KIEKVIENĄ atnaujinimą, apie kuriuos SEO specialistai nežino. Kai puslapis neprižiūrimas, pozicijos krenta nevaldomai. Tiesa, kartais jos gali ir pakilti, tačiau toks šokinėjimas – laikinas. Kelių mėnesių kreivė dažniausiai eina žemyn.
- Sumažėja lankytojų srautas. Puslapį ilgainiui aplanko mažiau žmonių.
- Mažiau potencialių klientų (šaltųjų kontaktų – leads). Kai puslapis praranda pozicijas ir srautą, vis mažiau į jį ateina žmonių su perkamąja galia ir noru kažką įsigyti ar užsisakyti.
- Aktyvėja konkurentų veiksmai. Konkurentai niekada nesnaudžia. Jie pasinaudoja progomis, kurių atsisako verslas, nutraukęs SEO kampanijas.
- Prastėja prekės ženklo matomumas. Jei intensyviai buvo dirbama su prekės ženklu, tai dingimas iš paieškos tikrai sukelia neigiamas pasekmes, nes vartotojas nenustoja naudotis internetu.
- Nustojus investuoti į SEO sumažėja pardavimai.
Reziume
Priežasčių, kodėl verslas neinvestuoja į SEO paslaugas gali būti ne viena.
Tai:
- informacijos apie SEO stoka;
- nepasitenkinimas rezultatais, ar SEO specialistų darbu;
- per ilgas rezultato laukimas;
- reikalingi struktūriniai pokyčiai įmonės viduje.
- įsitikinimas, kad SEO duos norimus rezultatus nieko nedarant.
Vis dar abejojate dėl SEO?
Nemokamai įvertinsime jūsų situaciją ir atvirai pasakysime ar SEO jūsų verslui atsipirks. Susisiekite jau dabar.
- SEO yra paprasta? Nutekinta 14.000 Google paieškos atributų. - 2024-08-22
- Google “Core update” – 2024.03.05. Prisisekite diržus! - 2024-03-05
- 10 priežasčių, kodėl nėra SEO progreso? - 2024-01-24