fbpx

Kuriate SEO tekstus? Liaukitės švaistyti pinigus!

2023.01.29 / Aut. Donatas Viliamas

“Reikalingi SEO tekstai. Ieškau kas galėtų parašyti SEO tekstus skirtingo tipo svetainėms. Planuoju užsakyti reguliariai, todėl SEO tekstų kaina yra svarbiausias kriterijus. Biudžetas: iki ~100 eur.”

Nors panašios užklausos vis dar SEO rinkos realybė, deja klientai, užsakantys šią paslaugą, visiškai nesupranta fakto, kad SEO tekstai NEBEVEIKIA nuo tada, kai Google paieškos algoritmą pradėjo valdyti dirbtinis intelektas.

Paieškos sistema kategoriškai atsisako reitinguoti menkavertį turinį, kuriame praktiškai nėra jokios vertės potencialiam klientui, tik sudėti tiksliniai SEO raktažodžiai. Tai dar gali suveikti nebent rinkose be konkurencijos, kur į SEO apskritai dar niekas nėra investavęs. Bet jei nėra konkurencijos, tuomet ko gero ten nėra ir rinkos. Nes jei yra bent vidutinė, ar aukštesnė konkurencija, tiesiog pamirškite tai.

Tokiais atvejais SEO tekstai tebus tik bevertis Jūsų laiko ir pinigų švaistymas. Iš to pelnosi nebent SEO tekstų kūrėjai, kurie menkavertį turinį gali “štampuoti” labai greitai. O ir klientas paprastai nekelia didelių reikalavimų dėl žemiausios kainos kriterijaus.

  • Vis dar užsakinėjate SEO tekstus ir tikitės, kad jie padės Jums iškilti organinėje paieškoje aukščiau rimtų konkurentų?
  • Galvojate, kad “Google” per paskutinius 10 metų nei kiek netobulėjo?
  • Manote, kad investavę ~100 eur. į SEO tekstus, nesunkiai pagerinsite savo SEO pozicijas bet kokioje rinkoje?

Šis turinys tikrai pakeis Jūsų supratimą apie tai. Bet apie viską iš eilės..

kodel seo tekstai nebeveikia

Kas yra SEO tekstai?

SEO tekstai – tai rašytinis, dažniausiai 300 – 500 žodžių ilgio turinys, optimizuotas paieškos sistemoms pagal iš anksto atrinktus raktinius žodžius ir “pasižymintis” paviršutinišku prekių, arba paslaugų aprašymu.

Tokio tipo tekstinis turinys kuriamas tik vienu tikslu – užimti kuo aukštesnę vietą organinių paieškos rezultatų puslapiuose (SERP) ir taip pritraukti į svetainę tikslinį organinį srautą. Deja 90% atvejų toks turinys neturi jokios vertės potencialiam klientui.

Nieko nesate girdėję apie SEO? Sužinokite viską apie tai kas yra SEO?

Kuo SEO tekstai skiriasi nuo aukštos kokybės turinio?

SEO tekstuose:

  • informacija tam tikra tema pateikiama tik labai bendra;
  • dažniausiai tokia informacija ir taip visiems žinoma;
  • produktas, paslauga apžvelgiami tik paviršutiniškai;
  • daug “vandens pilstymo” siekiant pasiekti reikalingą ~300 – 500 žodžių ilgį.
  • neretai tokie tekstai skaitosi labai sunkiai ir jaučiasi, kad yra parašyti paieškos sistemoms, o ne žmonėms, nes neretai perkrauti SEO raktiniais žodžiais, arba pastarieji naudojami labai dirbtinai, bandant “pritempti” juos prie temos.
  • tokį turinį kuria “SEO tekstų rašytojas”, arba pagalbinės programos, naudojančios dirbtinį intelektą.
  • turinys kuriamas max. iki 1 val. (dažniausiai iki 30 min.)
  • kainuoja nuo 5 iki 20 eur.

Aukštos kokybės turinyje:

  • gilinamasi į temą ir stengiamasi ją atskleisti maksimaliai išsamiai;
  • informacija pateikiama pagal poreikį cituojant šaltinius ir statistinius duomenis;
  • neribojamas turinio ilgis, nes tikslas konkretus žodžių kiekis turinyje, o vertė galutiniam skaitytojui (klientui);
  • paprastai turinys yra kuriamas tikslinei auditorijai, todėl rašantis tekstą turi gerai išmanyti konkrečią rinką ir auditoriją, ir būti tos srities specialistu (ekspertu), arba samdomas būtent toks žmogus;
  • turinys skaitosi labai įtraukiančiai, turi daug vertės potencialiam klientui, juo neretai yra dalinamasi plačiau per socialinius tinklus;
  • tekstas neperkrautas tiksliniais SEO raktažodžiais, jie tiesiog panaudoti turinyje natūraliai ir to pilnai pakanka, kad toks turinys užimtų pačias aukščiausias pozicijas, lyginant su kitu, mažesnės vertės turiniu;
  • teksto autorius neretai būna patyręs tam tikros ekspertas, kuris jau turi uždirbtą pasitikėjimą ir yra žinomas visuomenėje.
  • turinys kuriamas, dienomis, savaitėmis, ar mėnesiais.
  • toks turinys reikalauja atitinkamos patirties, atitinkamų faktinių duomenų, ar jų analizės ir pan.
  • kainuoja nuo 100 iki kelių tūkstančių eurų, priklausomai nuo rinkos ir turinio specifik0s.

Nuo kada SEO tekstai nebeveikia?

Dar iki 2022 metų pradžios SEO tekstai buvo ganėtinai veiksmingas būdas pagerinti bet kurios interneto svetainės matomumą ir reitingą paieškos sistemų rezultatuose. Tačiau viską pakeitė “Google” paieškos sistemoje įdiegtas dirbtinis intelektas, kodiniu pavadinimu “MUM“.

Kas yra “MUM”?

MUM – tai multimodalinė paieška, skirta analizuoti ir generuoti turinį, kaip tai daro žmogus. Iš esmės tai yra “Google” BERT algoritmo evoliucija, tik 1000 kartų galingesnė!

“Multitask Unified Model” (MUM) mašininio mokymosi modelis, gali vienu metu atlikti kelias natūralios kalbos apdorojimo užduotis, pavyzdžiui, vertimą, apibendrinimą, atsakymą į klausimus ir teksto klasifikavimą.

Kaip “MUM” sugeba “perprasti” žmonių kalbą?

Kadangi MUM yra apmokytas naudojant didelius įvairių tekstinių duomenų kiekius, todėl jis geba suprasti sąsajas tarp skirtingų užduočių ir bendrų struktūrų, kuriomis jos grindžiamos. Visa tai leidžia “Google” paieškos sistemai kaip niekad gerai perprasti ko vartotojas iš tikro ieško ir pateikti jam ženkliai geresnius atsakymų rezultatus nei tai sugebėdavo padaryti modeliai, kurie veikė iki šiol.

Kodėl SEO tekstai tapo beverčiais?

Viena iš pagrindinių priežasčių – dirbtinio intelekto tobulėjimas. Paieškos sistema tapo itin išmani, nes pradėjo efektyviai “pati mokytis” iš savo sukauptų ir analizuojamų duomenų. Šiuos savaiminio mokymosi algoritmus paieškos sistemos naudoja svetainių turinio aktualumui ir kokybei nustatyti. Bet svarbiausia yra žinoma tai, kad dirbtinio intelekto algoritmai geba savarankiškai mokytis ir lanksčiai prisitaikyti prie nuolat besikeičiančios naudotojų elgsenos ir jų paieškos modelių.

Paieškos sistemos dabar jau sugeba visiškai savarankiškai analizuoti ne tik svetainės turinį, bet ir visą su juo susijusį kontekstą (nuorodas, struktūrą, vaizdus, autorius ir pan.)  ir remdamasi surinkta informacija, priimti atitinkamus sprendimus.

Nuo šiol turinys, kuris paieškos sistemų rezultatuose užima aukštas pozicijas, nebėra nustatomas tik pagal SEO raktinius žodžius ir kitus tradicinius SEO metodus, kaip pvz. nuorodas. Taip buvo anksčiau. Dabar viską lemia kontekstas ir paieškos sistemos jį supranta vis geriau visomis pasaulio kalbomis, įskaitant lietuvių. 

Todėl, jeigu jūs iš tikro norite pasiekti aukštas organines pozicijas “Google” paieškoje, Jums reikalingi ne SEO tekstai, bet išties aukštos vertės turinys, gera SEO strategija ir holistinės SEO paslaugos, orientuotos į pardavimus.

Dar viena SEO tekstų veiksmingumo mažėjimo priežastis – vis dažniau naudojama paieška balsu.

Kadangi vis daugiau žmonių naudoja balso asistentus, tokius kaip “Siri” ir “Alexa”, internetinei paieškai, keičiasi žmonių informacijos paieškos būdas. Vietoje raktažodžių ir frazių žmonės paieškos savo užklausose naudoja natūralią kalbą ir sudėtinius ilguosius raktažodžius (angl. “long tail”). Tai reiškia, kad turinys, užimantis aukštas pozicijas paieškos sistemų rezultatuose, turi būti vis labiau iš šnekamosios kalbos ir patogus naudotojui, o ne paremtas tiesiog SEO raktiniais žodžiais.

Apibendrinant galima teigti, kad dirbtinio intelekto amžiuje SEO tekstai nebėra veiksmingi kaip anksčiau, nes kokybiškai pasikeitė būdas, kaip paieškos sistemos nustato svetainės turinio tinkamumą ir kokybę.

Kas yra SEO straipsniai?

Neretai klientai dar ieško tokios paslaugos, kaip SEO straipsniai. Kas tai yra?

SEO straipsniai – toks pats rašytinis turinys kaip ir SEO tekstai, tik jie yra skirti ne prekių ar paslaugų aprašymui, o publikavimui įvairiuose tinklaraščiuose, bei svetainėse, tikslu juose paskelbti tekstinį turinį su nuoroda turinyje, kuri dažniausiai veda į SEO straipsnio autoriaus svetainę (el.parduotuvę) taip siekiant sustiprinti domeno autoritetą (angl. “domain authority).

Visa tai yra daroma tik tam, kad gauti kuo daugiau išorinių nuorodų iš skirtingų svetainių ir tai yra susiję su išoriniu SEO.

Kelios mintys apie teksto ergonomiką

Kad ir koks tekstas bus jūsų svetainėje ar el.parduotuvėje, dar yra labai svarbu laikytis teksto ergonomikos reikalavimų.

Kaip turi atrodyti ergonomiškas tekstas?

  • Sakinys iki 12-15 žodžių.
  • Vienoje pastraipoje 3-5 sakiniai.
  • Kas 2-3 poskyrius tekstas atskiriamas antraštėmis.
  • Šriftas lengvai skaitomas.
  • Sakiniai – šnekamąja kalba.
  • Kuo mažiau specifinių žodžių.
  • Specifiniai žodžiai turi turėti definicijas (apibrėžimus).
  • Sunkios vietos palengvinamos piešiniais ar paveiksliukais.
  • Pabaigoje – išvados.

Daugiau apie tai, kaip kurti ergonomiškus tekstus, galite paskaityti straipsnyje: https://www.viliamas.com/kodel-zmones-ne-skaito-tekstu-internete/

Išvados

  • SEO tekstai nebeveikia nuo tada, kai Google paieškos algoritmą pradėjo valdyti dirbtinis intelektas;
  • Paieškos sistemos kategoriškai atsisako reitinguoti menkavertį turinį, kuriame praktiškai nėra jokios vertės potencialiam klientui;
  • SEO tekstai – tai rašytinis, dažniausiai 300 – 500 žodžių ilgio turinys, optimizuotas paieškos sistemoms pagal iš anksto atrinktus raktinius žodžius ir “pasižymintis” paviršutinišku prekių, arba paslaugų aprašymu.
  • SEO tekstai – laiko ir pinigų švaistymas;
  • Vienas SEO tekstas kainuoja nuo 5 iki 20 eur.;
  • turinys kuriamas max. iki 1 val. (dažniausiai iki 30 min.);
  • SEO straipsniai – toks pats rašytinis turinys kaip ir SEO tekstai, tik jie yra skirti ne prekių ar paslaugų aprašymui, o publikavimui įvairiuose tinklaraščiuose, bei svetainėse, tikslu juose paskelbti tekstinį turinį su nuoroda turinyje;
  • Bet koks tekstas, talpinamas svetainėje turi atitikti bent minimalius ergonomikos reikalavimus, kad nebūtų atgrąsus jį skaitančiam žmogui.
CEO at SEO generolai®
Donatas Viliamas - įmonės MB "SeoReklama" įkūrėjas ir direktorius. Prekės ženklo "SEO generolai" savininkas. Specializacija: SEO strategijų kūrimas, konkurencinės aplinkos analitika, SEO konsultacijos, auditai, gilus techninis SEO, strateginis planavimas, copywriting'as, verslo konsultacijos. Donatas strategiškai vadovauja SEO klientų projektuose. Rašo seogenerolai.lt tinklaraštį. Reguliariai atlieka SEO testus, kad suprastų „Google“ ir kitų paieškos sistemų algoritmų elgseną. SEO karjerą pradėjo 2009 m. kaip laisvai samdomas SEO specialistas. 2013 m. įkūrė SEO įmonę, kuri jau dirbo su daugiau nei 100 kompanijų vykdydama SEO projektus Lietuvos ir užsienio rinkose. Asmeninis blog'as https://www.viliamas.com/
Atgal
DOMINA PASLAUGOS?SUSISIEKITE
Vardas/Pavardė*
El. paštas*
Telefono numeris*
Svetainės adresas*
Pageidavimai, raktažodžiai*
Žinutė išsiųsta sėkmingai
Klaida. Pabandykite dar kartą
error: