SEO kaina Lietuvoje. Apžvalga [2023]
Įvadas
Kiek kainuoja SEO? Tai tipinis klausimas, kurį SEO specialistai nuolat išgirsta iš potencialių klientų, kurie kreipiasi dėl savo svetainių ar elektroninių parduotuvių optimizavimo paieškos sistemose.
Šiuo įrašu tikimės padėti verslo įmonėms, ar asmenims ieškantiems SEO tiekėjų geriau suprasti:
- Kokia yra orientacinė SEO kaina Lietuvoje?
- Nuo ko priklauso SEO kaina?
- Kokie yra SEO kainų modeliai ir rėžiai?
- Ko galima tikėtis už tam tikrus biudžetus?
Informacijos atnaujinimo data
Duomenys surinkti ir atnaujinti 2023.01.19 d., tiesiogiai iš paslaugų tiekėjų interneto svetainių viešai prieinamų duomenų.
Atsakomybės atribojimas
Šis SEO kainų sąrašas sudarytas išskirtinai edukaciniais tikslais ir nėra skirtas nei savireklamai, nei kitų SEO tiekėjų kainos reklamai, ar antireklamai.
Visą informaciją, kurią apie savo SEO kainas pateikia konkretus SEO tiekėjas visuomet vertinkite kritiškai. Nes galutinę atsakomybę už pasiektus, ar nepasiektus SEO rezultatus turi prisiimti konkretus SEO tiekėjas.
SVARBI PASTABA. Radote netikslumų? Praneškite mums ir mes pakoreguosime informaciją, kad ji būtų maksimaliai objektyvi.
Kokiais kriterijais remiantis sudarytas šis SEO kainų sąrašas?
- SEO tiekėjas turi turėti SEO planą, kuris apima bent 10 ar daugiau raktinių žodžių optimizavimą, kad galima būtų vertinti kainodarą, vienijančią maksimaliai panašias apimtis.
- Įmonė, arba asmuo, atliekantis SEO turi būti realus ir veikti Lietuvos Respublikos teritorijoje;
- Tiekėjas turi būti save optimizavęs Google organinėje paieškoje ir randamas bent iki TOP20 pagal tokius raktinius žodžius (seo, seo optimizavimas, seo kaina ir pan.)
- Lyginamasis kainų sąrašas pateiktas abėcėlės tvarka, pagal SEO tiekėjo pavadinimą.
Standartinė SEO kaina Lietuvoje – 2023 m.
Kodėl ne visi SEO tiekėjai yra šiame sąraše?
Sulaukėme klausimų, kodėl į šį sąrašą neįtraukti visi įmanomi SEO tiekėjai Lietuvoje?
- Pirma priežastis – jie neatitiko šio sąrašo kriterijų, paminėtų aukščiau.
- Antra priežastis – tiekėjus, konkuruojančius pačia žemiausia SEO kaina apžvelgėme kategorijoje – pigus SEO už ~200 eur. Ko tikėtis mainais?
- Trečia priežastis – keli tiekėjai (fiziniai asmenys) iš šio sąrašo, buvo pašalinti jų pačių prašymu, nes dirba valandiniais įkainiais ir negali būti objektyviai palyginti su kitais.
Kodėl ne visi tiekėjai viešina SEO kainas?
Išanalizavę Lietuvos rinkoje aktyviai SEO optimizavimą atliekančias įmones ir asmenis, nustatėme, kad savo SEO kainas paviešino 15 iš 25 tiekėjų. 10 tiekėjų savo kainų neviešino.
Kodėl ne visi SEO tiekėjai paviešino savo kainas?
SEO darbų galutinė kaina kiekviename projekte yra stipriai įtakojama daugybės kintamų faktorių. Būtent todėl kiekvienas SEO tiekėjas sprendžia kiek realu su viena ar keliomis standartinėmis kainomis pataikyti į konkretaus projekto poreikius.
Kodėl šiame sąraše nėra “SEO generolų” kainos?
Į palyginamąją SEO kainų analizę savo kainos neįtraukėme vien dėl to, kadangi specializuojamės išskirtinai el.komercijos (e-shop) optimizacijoje. Čia visuomet yra daug papildomų faktorių, įtakojančių SEO kainą, kitaip nei standartiniuose SEO projektuose dirbant su paslaugų verslu. Pvz. prekių ar kategorijų kiekis, kurį reikės optimizuoti konkrečioje el.parduotuvėje.
Dėl tos pačios priežasties, praktiškai nekonkuruojame su 99% Lietuvos SEO tiekėjų, nes visiškai nedirbame su paslaugų verslais.
Vistik, kad būtų didesnis aiškumas, apžvelgsime esminius faktorius, įtakojančius galutinę SEO darbų kainą.
Kokie faktoriai įtakoja galutinę SEO kainą?
Svarbiausi faktoriai, įtakojantys galutinę SEO darbų kainą yra:
- SEO darbų apimtys projekte (valandų kiekis)
- Išsikelti SEO tikslai (pvz. TOP3 JAV rinkoje)
- Rinkos konkurencingumas (aukšta ar vidutinė konkurencija)
- Raktinių žodžių kiekis (nuo to tiesiogiai priklauso darbų apimtys)
- SEO darbų sudėtingumas (ar reikalingi kodavimo, ar kiti darbai)
- Turinio poreikis (turinio kiekis ir kokybė stipriai įtakoja kainą)
- Nuorodų poreikis (kiekis ir kokybė stipriai įtakoja)
- Ar projektas yra paprastas, ar el.komercija.
- El.komercijos atveju kainą stipriai įtakoja bendras optimizuojamų prekių ir kategorijų kiekis.
Kaip vertinamos SEO darbų apimtys?
- ar projektas yra Lietuvoje ar užsienio rinkose?
- ar projekte nusimato daug techninio darbo (pvz. pasenusi turinio valdymo sistema, nepritaikyta SEO standartams ir reikalingi papildomi kodavimo darbai)
- kiek reikės skirti laiko darbui su turinio kūrimu ir jo optimizavimu projekte?
- kiek reikės skirti laiko su išorine SEO optimizacija;
- kiek reikės laiko skirti komunikacijai su klientu. T.y ar klientas yra maža įmonė? Ar tai didesnė bendrovė, kurioje į SEO sprendimų priėmimus įtraukta grupė žmonių ir dėl to sprendimų priėmimas ir derinimas užtrunka. Šis faktorius itin stipriai įtakoja laiko resursus.
Kaip SEO kainą įtakoja tikslai?
Tikriausiai sutiksite, kad patekti į pirmąjį Google organinių rezultatų dešimtuką yra kur kas paprasčiau, nei užimti TOP1 arba TOP3 poziciją pagal tam tikrą raktažodį. O jei prie SEO tikslų prisideda dar ir trumpesnis laikotarpis, tai kaina irgi keičiasi, nes per trumpesnį laiko tarpą būtinos didesnės investicijos į SEO.
Kaip vertinamas rinkos konkurencingumas?
Rinkos konkurencija – neabejotinai dar viena svarbi SEO kainos dedamoji dalis. Konkurencingose rinkose darbo visuomet reikės daugiau, nei mažesnės konkurencijos.
Itin aukštos SEO konkurencijos rinkos Lietuvoje yra:
- kreditai
- automobilių nuoma
- saulės elektrinės
- NT pardavimas
- odontologija
- maisto papildai
- buhalterinė apskaita
- draudimas
- plastikiniai langai
- rūbai
Aukštos konkurencijos faktorius čia paremtas tuo, kad vienoje rinkoje yra susitelkusi ypač didelė įmonių koncentracija.
Rinkos, kuriose konkurencijos beveik nėra tai gana specifiniai verslai. Tai įvairios B2B paslaugos, el. prekyba, žemės ūkis, maisto pramonė ir t.t.
Visos kitos yra vidutinės konkurencijos rinkos, kurioje kaip taisyklė būna mažiau “žaidėjų”, bet neretai tarp jų būna stiprių konkurentų SEO vertinimu, kuriuos kaip taisyklė ganėtinai sunku “išmušti iš aukščiausių TOP5 pozicijų”, bet galima įsiterpti į TOP10.
Kaip SEO kainą veikia raktinių žodžių kiekis?
Raktinių žodžių kiekis yra vienas dažniausiai SEO specialistų linksniuojamų faktorių, nuo kurio priklauso galutinė SEO kaina. Ir tai normalu, nes priklausomai nuo to planuojama kiek reikės atlikti darbų svetainės viduje, išorėje ir su turiniu.
Kokie populiariausi SEO kainų modeliai?
Analizuodami Lietuvos SEO rinką pastebėjome, kad SEO kainos dažniausiai skelbiamos trimis būdais:
- Mėnesinis mokestis. Tai pats populiariausias būdas nustatyti SEO projekto kainą. Kai numatomi tikslai, pateikiamas kainos pasiūlymas ir nustatomas priemonių intensyvumas. Tada kaina dalinama keliems mėnesiams ir gaunamas mėnesinis mokestis.
- Valandinis mokestis. Kai kurios SEO agentūros tiesiog skaičiuoja savo SEO komandos darbo valandas pagal einamojo mėnesio darbus. Tokiu būdu vieną mėnesį mokestis gali būti gana didelis, o kitą – mažas, priklausomai nuo atliktų darbų kiekio.
- Mokestis etapais. Retas atvejis, bet pasitaiko ir tokia situacija, kai darbai skirstomi į tam tikrus etapus, pavyzdžiui, SEO auditas, vidinis SEO, išorinis SEO, turinio strategija, palaikymas. Etapai atliekami palaipsniui, jie turi tam tikrą trukmę. Už kai kuriuos etapus imamas fiksuotas mokestis, kiti vertinami pagal skirtą laiką.
Kad ir koks tipas pasirenkamas, visada įmanoma jį derinti su valandiniu įkainiu, priklausomai nuo pasikeitusių tikslų ar atsiradusių techninių užduočių.
Kokie SEO kainų rėžiai Lietuvoje?
Minimalus SEO planas
300-500 eurų be PVM, tai dažniausiai nedidelei interneto svetainei skirtas SEO optimizavimo planas. Tokios atveju dirbama su 1-5 raktiniais žodžiais. Raktiniai žodžiai yra dažniausiai nedidelės konkurencijos. Paslauga trunka 1-3 mėnesius.
Vidutinis SEO planas
500-800 eurų be PVM SEO optimizavimas kainuoja nedidelėms el. parduotuvėms arba didesniems reprezentaciniams puslapiams. Paslauga apima 5-30, rečiau iki 50 raktažodžių. Jei raktažodžiai yra nekonkurencingi, jų apimama daugiau. Jei konkurencingi – tik keletas. Paslauga trunka mažiausiai 3-5 mėnesius.
Optimalus SEO planas
800-1000 eurų SEO kainuoja didesniems puslapiams ir el. parduotuvėms. Tokios paslaugos apima 50 ir daugiau raktinių žodžių, trunka 6 ir daugiau mėnesių. Dažnai tokie planai vadinami „pro“, „max“ ar tiesiog pilna SEO optimizacija. Tai reiškia, kad jie yra dideli ir apima daugelį SEO aspektų.
Maksimalus planas
Nuo 1.000 eurų per mėnesį ir daugiau kainuoja didesni, sudėtingesni ir konkurencingi projektai, dažnai orientuoti į tarptautines rinkas arba stambius verslus su dideliais el.projektais.
“Corporate” planas – (siekiantiems dominuoti)
Šis planas Lietuvoje prasideda nuo 2.000 – 3.000 eur. ir patenka į taip vadinamą “corporate SEO” kainodarą. Tokį planą dažniausiai renkasi stabiliai ir tvariai dirbantys verslai, ar didesnės įmonės, siekiančios maksimalios investicijų grąžos savo verslui, ir dominuojančių SEO pozicijų Lietuvos rinkoje ilguoju periodu. Taip sukuriamas didelis SEO pranašumas lyginant su konkurencine aplinka, kurį įveikti mažiau investuojantiems verslams neretai būna tikrai sunku.
Kas yra įtraukiama į vidutinį SEO planą?
Sakykime, esate nedidelis puslapis, kuriam reikia pagerinti SEO pozicijas su 10 raktinių žodžių. Pagal kainų rėžius akivaizdu, kad jums geriausiai tinkamas vidutinis SEO planas, kuris kainuoja 500-800 eurų.
Kokios paslaugos į šį paketą yra įtrauktos?
- Raktažodžių tyrimas – naudojant specialius įrankius parenkami raktiniai žodžiai ir jų variantai. Tada galima lengviau nuspręsti, su kuriais raktažodžiais verta dirbti pirmiausiai.
- Svetainės SEO auditas – tai senesniems puslapiams reikalinga paslauga, kurios metu išanalizuojama reali situacija puslapyje, rezultatai paieškoje. Turint šiuos duomenis yra lengviau nuspręsti, kuria linkme reikia dirbti papildomai ir ką sutvarkyti pirmiausiai.
- Konkurentų analizė – (teikia ne visi) tai paslauga, kuri yra reikalinga ne visiems. Sekti, ką daro konkurentai – ne taip jau ir paprasta, todėl čia reikia specialių įrankių ir įžvalgų. Kokia nauda? Galima pasirinkti panašias SEO strategijas ir jas įgyvendinti sėkmingiau, nei konkurentai.
- Vidinis optimizavimas – tai turinio sutvarkymas, specialių statistikos įskiepių diegimas (Google Analytics, Search Console, My Business ir t.t.) tvarkymas, taip pat ir puslapio grafinių vaizdų optimizavimas, įvairių tech. klaidų šalinimas.
- Išorinis SEO – atgalinių nuorodų tinklo plėtimas. Kai kurie SEO tiekėjai pamini net konkrečius skaičius, kiek atgalinių nuorodų bus pateikta per mėnesį straipsnių ar statinių nuorodų pavidalu. DĖMESIO! Kai kurie tiekėjai šios paslaugos apskritai neteikia, nes neturi kompetencijų, supratimo, arba vengia su tuo susijusių realių rizikų.
- Ataskaitos teikimas – kas mėnesį pateikiama išsami ataskaita, kas atlikta, kas pasiekta, kaip bus dirbama toliau.
- SEO priežiūra/palaikymas – tai papildomas mokestis už pasiektų rezultatų palaikymą. Dažniausiai palaikymo darbai apsiriboja turinio kūrimu, jo optimizavimu, išorinių nuorodų rinkimu, pozicijų analize, kartais konkurentų analize siekiant išsiaiškinti, kodėl jų pozicijos geresnės. Dažnai SEO palaikymas yra tiesiog būtinas. Ypač jei veikiama rinkoje, kurioje SEO konkurencija yra itin didelė ir nuolatinė.
- Turinio rinkodara. Čia tiesiog pagal susitarimą yra kuriamas reikalingas turinys svetainės išorėje ar viduje ir atitinkamai optimizuojamas.
Kokie kainų skirtumai tarp SEO agentūrų ir laisvai samdomų specialistų?
Paplitusi nuomonė, kad SEO agentūros dirba brangiai, o pavieniai SEO specialistai – daug pigiau. Pabandėme patikrinti šį, pasirodo, populiarų mitą.
Kaip taisyklė SEO specialistai savo paslaugas dažniausiai reklamuoja vienoje iš populiariausių ir didžiausių laisvadarbių platformų Paslaugos.lt. Čia jiems yra skirta visa kategorija. Esmė ta, kad čia pateikiami valandiniai įkainiai, kurie nelabai skiriasi nuo agentūros. Jei agentūros dirba 30-50 eurų už valandą įkainiu, tai pavieniai specialistai, akivaizdžiai daugiau pasitikintis savo kompetencija, priklausomai nuo jų gyvenamosios vietos, ima 25-40 eurų už valandą.
Taip pat geriau įsižiūrėję pastebėjome, kad tikrai pavienių SEO specialistų ten mažuma. Visi turi savo nedideles įmones, kurios dirba agentūros principu – samdo reikalingus specialistus. Taigi, didelio skirtumo tarp agentūros ir SEO specialisto panašu nėra, nes SEO specialistas taip pat buria savo komandą ir dirba tikrai ne vienas. Jei ne vienas, reiškia ir įkainiai jo taip pat panašūs. O jei dirba vienas, būtinai reikėtų pasidomėkite konkretaus SEO specialisto pajėgumais, nes kartais net ir su vienu – dviem dideliais projektais užtenka darbo visam mėnesiui be atvangos. O tai reiškia, kad darbais perkrautas SEO specialistas gali skirti nepakankamai dėmesio Jūsų projektui.
Kelios mintys pabaigai..
Neretai klientai galvoja, kad jei atvirai nesakys savo planuojamo SEO biudžeto, tuomet galbūt išgirs iš SEO tiekėjo pasiūlymą, mažesnį nei jų turimas, ar įsivaizduojamas biudžetas. Mažesnio nei aukščiau įvardintas SEO kainos standartas Jūs tikrai neišgirsite..
Tuo tarpu ieškant pigiausio SEO ir kalbantis su pradedančiais SEO specialistais dažnai patenkama į žemos kokybės spąstus. Tokie žmonės tiesiog norėdami gauti SEO kontraktą, bando visų pirma ir dažniausiai konkuruoti kaina, o ne pridėtine verte, kuri turėtų būti sukurta. Kitaip tariant pradedantieji SEO specialistai visuomet nurodys kuo mažesnę SEO kainą, bet kalbės apie labai abstrakčius darbus. Ir taip yra todėl, kad jiems reikia patirties Jūsų sąskaita. Jeigu Jums tai tinka, tuomet viskas gerai.
Tuo tarpu patyrę ekspertai visuomet aiškiai detalizuos savo teikiamų SEO kainą, apimtis, potencialią pridėtinę vertę kuri bus sukurta darbų eigoje.
Iš tokio pasiūlymo Jūs jau galite pakankamai aiškiai suprasti kas konkrečiai bus atliekama su Jūsų interneto svetaine ir kokie SEO darbai vyraus planuose.
Nes kartais tai gali būti tik vidinė SEO optimizacija. Arba tik SEO tekstai. O gal tik techninis, ar išorinis SEO optimizavimas (angl. “linkbuilding“).
Jeigu ieškote maksimalaus efekto, geriausiai pasiteisina SEO paslaugos pilna apimtimi su prisiimama atsakomybe už galutinius rezultatus.
Domina “SEO generolų” SEO kaina Jūsų projekte?
Rezervuokite nemokamą konsultaciją. Jos metu mes įvertinsime jūsų projekto SEO darbų apimtis ir skaidriai įvardinsime kainas, bei pridėtinę vertę, kurią galime sukurti jūsų projekte.
SVARBI PASTABA! SEO darome išskirtinai el.komercijos projektams (E-Shop). Todėl jeigu jūs dirbate paslaugų sektoriuje jums padėti deja negalėsime, nes tai ne mūsų specializacija.
- Nuorodos nebėra TOP3 reitingavimo signalas! - 2023-09-25
- BERT kalbos modelis. Kas tai yra? - 2023-08-28
- Kas yra generatyvinis dirbtinis intelektas? - 2023-08-14