Kas yra raktiniai žodžiai?
Kas yra raktiniai žodžiai?
Raktiniai žodžiai (taip pat žinomi kaip „SEO raktažodžiai“, „raktinės frazės“ arba „paieškos užklausos“) yra žodžiai ir frazės, kuriuos naudotojai įveda paieškos sistemose, norėdami rasti informacijos tam tikra tema. Žemiau pateiktas pavyzdys kaip atrodo tokie įvedami raktiniai žodžiai.
Kokia raktažodžių reikšmė SEO?
Paieškos sistemų optimizavimo (SEO) srityje raktiniai žodžiai yra naudojami tinklalapio turinyje kaip legalus būdas reitinguoti to paties raktinio žodžio Google rezultatų viršuje (SERP).
Raktiniai žodžiai yra jungtis tarp to, ko žmonės ieško, ir turinio, kurį pateikiate jiems, kad patenkintumėte jų poreikį. Kuo aukštesnis konkretaus raktinio žodžio reitingas Google paieškoje, tuo daugiau galite pritraukti kokybiško ir tikslinio lankytojų srauto, bei padidinti pardavimus.
Būtent dėl to dažnai ieškomi ir tiksliniai raktiniai žodžiai yra optimizuojami paieškos sistemoms ir yra neatsiejama SEO proceso dalis. Galima teigti, kad raktinių žodžių optimizavimas yra viso SEO optimizacijos proceso pagrindas.
Svarbi pastaba: bet koks paieškos variklyje naudojamas terminas, nesvarbu, ar tai vienas žodis, ar ilga frazė, yra laikomas vienu raktiniu žodžiu.
Pavyzdžiui, žodis „dykuma“ yra raktinis žodis. Tačiau lygiai taip raktiniu žodžiu yra laikoma kelių žodžių frazė „kokie augalai auga dykumoje?“. Atitinkamai į paieškos sistemą įvedę vieną arba kitą paminėtą raktinį žodį, išvysite visiškai skirtingą rezultatą.
Nuo kokių raktinių žodžių pradėti geriausia?
Raktiniai žodžiai gali tiek pagerinti, tiek sužlugtyi SEO strategiją, priklausomai nuo jūsų pasirinkimo. Jei atlikdami SEO optimizaciją pasirinksite pernelyg konkurencingus raktinius žodžius, jums bus sunku, o kartais tiesiog neįmanoma pasiekti aukštus reitingus Google paieškoje. O jei optimizuosite svetainę pagal raktinius žodžius, kurių klientai itin retai ieško, galite tiesiog nesulaukti pakankamai srauto ir jums tai neatsipirks.
Todėl jeigu jūsų svetainė yra palyginus nauja arba ką tik sukurta, protingiausia būtų sutelkti SEO pastangas į ilguosius raktinius žodžius (angl. “long tail keywords”).
Kas yra “long tail keywords”?
Ilgieji raktiniai žodžiai (angl. “long tail keywords”) tai paieškos užklausos, kurių paieškų apimtys per mėnesį palyginus mažos. Tačiau jie dažniausiai būna labai konkretūs ir itin tiksliniai. Kitaip tariant jei neatveda itin daug srauto iš karto, bet jie gali būti labai tiksliniai ir jau pirmi lankytojai gali tapti jūsų klientais.
Žemiau pateikėme kreivę kiek yra ieškoma trumpų populiariausių raktinių žodžių, o kiek taip vadinamų “long tail”, arba sudarytų iš kelių žodžių ir dėl to turinčių aiškią paieškos intenciją.
Kodėl “long tail” raktiniams reiktų skirti prioritetą?
Žmonės, naudojantys ilguosius raktinius žodžius, ieško kažko labai konkretaus. Tai reiškia, kad pirkėjo kelyje jie gali būti daug arčiau prekės ar paslaugos įsigijimo nei kiti, nes yra labiau linkę atlikti konversiją.
Pateiksime pavyzdį. Pvz. raktinio žodžio paieška “sportiniai bateliai” dar visiškai nieko nesako apie konkrečią vartotojo paieškos intenciją. Ar jis ieško konkrečių sportinių batelių ir nori juos nusipirkti, ar tik domisi kas apskritai rinkoje, kokios kainos ir pan.
Tuo tarpu užklausa “moteriški nike bateliai begimui vilniuje” jau rodo, kad asmuo galimai yra linkęs į konversiją ir ieško įsigyti savo mieste konkrečių sportinių batelių.
Ir nors trumpesnis raktinis žodis “sportiniai bateliai” natūraliai ieškomas ženkliai dažniau (pvz. 300 kartų per mėnesį), tačiau “long tail” užklausa “moteriški nike bateliai begimui vilniuje” (ieškoma 20 kartų per mėnesį) yra kur kas tikslingesnė. Ji aiškiai signalizuoja, kad žmogus jau aiškiau žino ko nori ir tiesiog ieško sau tinkamos prekės įsigyti. Štai kodėl SEO strategijoje “long tail” raktažodžiai turi ypatingą svarbą.
Kada verta dirbti su konkurencingiausiais raktiniais žodžiais?
Labai dažnai SEO klientams atrodo, kad dažniausiai ieškomi raktiniai žodžiai yra pagrindinis jų verslo tikslas, nes jie dažnai turi viliojančiai didelę paieškos apimtį. Tačiau dažniausiai jie taip pat turi itin stiprią konkurenciją. Tai pirmas realus pavojus kuris neįvertinamas, ypač neturint pakankamų SEO biudžetų. Kiekviena elektroninė drabužių parduotuvė norėtų būtų randama aukštai Google paieškoje pagal raktinių žodį „drabužiai“, tačiau visuomet bus sunku reitinguotis aukščiau už tokius prekės ženklus kaip “About You”, “Zalando”, “Modivo” ir pan.
Be itin stiprios konkurencijos, pavieniai raktiniai žodžiai dažnai yra ir labai neaiškūs savo paieškos intencija. Pvz. jei kas nors ieško raktinio žodžio „šuo“, jūs dar nežinote, ar jiems reikia šunų veislių sąrašo, informacijos apie šunų maistą, vietos, kur galima įsigyti šuns antkaklius, ar tiesiog svetainės su mielomis šunų nuotraukomis.
Tuo tarpu ilgieji raktiniai žodžiai (angl. “long tail”) paprastai turi aiškiau apibrėžtą paieškos tikslą. Pavyzdžiui, „geriausias ekologiškas maistas šuniukui“ arba „nebrangūs šunų dresavimo kursai“. Taip pat netruksite pastebėti, kad ilgieji raktiniai žodžiai visuomet yra mažiau konkurencingi ir tai žinoma didelis pliusas.
Vistik jeigu tik leidžia konkurencinė aplinka ir SEO biudžetas tikrai nereikia pamiršti ir pačių konkurencingiausių raktinių žodžių. Tiesiog reikia realiai vertinti visas aplinkybes ir žiūrėti ar investicijos ir įdėtos pastangos atsipirks ir kada.
Kokios yra 3 svarbiausios raktažodžių metrikos?
Atliekant raktinių žodžių tyrimą ir konkrečiai sprendžiant, kuriuos raktinius žodžius naudoti SEO strategijoje, reikėtų pasigilinti į pagrindines metrikas ir suprasti ką jos reiškia.
Pagrindinės raktinių žodžių savybės SEO (metrikos) yra:
- Paieškos apimtis
- Konkurencingumas
- Paieškos intencija
Kas yra raktinio žodžio paieškos apimtis?
Raktinio žodžio paieškos apimtis – tai skaičius, kiek kartų per mėnesį Google paieškoje ieškoma konkretaus raktinio žodžio. Skirtingi įrankiai labai skirtingai atspindi šią statistiką. Bet reikia pažymėti, kad bene visi šiuo metu rinkoje esantys mokami ir nemokami raktažodžių paieškos ir analizės įrankiai šią metriką pateikia per vidutines mėnesio paieškas konkrečioje šalyje.
Pvz. Ahrefs.com įrankis rodo, kad raktinis žodis “draudimas” Lietuvoje sulaukia per mėnesį apie 17.000 paieškų. Tai tikrai daug!
Tuo tarpu Semrush.com įrankis rodo, kad to paties raktinio žodžio Lietuvoje ieškoma 18.100 kartų per mėnesį. Skirtumas nuo Ahrefs virš 1100 paieškų.
Vienas populiariausių nemokamų raktinių žodžių įrankių “Google keyword planner” rodo, kad to paties raktinio žodžio Lietuvoje ieškoma 22.200 kartų per mėnesį liepos duomenis, o vidutiniškai 18.1000 kartų kas mėnesį.
Kaip matote skirtingi įrankiai rodo skirtingą statistiką. Kuria vadovausitės renkatės Jūs.
Kuo svarbi raktinio žodžio paieškos apimtis? Ji padeda apytiksliai įvertinti, kiek potencialaus srauto galėtumėte sulaukti optimizavę vieną ar kitą raktinį žodį Google paieškai.
SVARBU! Nei vienas rinkoje esantis raktinių žodžių analizės ir paieškos įrankis “keyword tool” niekuomet neparodys visiškai teisingų ir objektyvių skaičių. To negali padaryti net ir pats Google, nes viskas dinamiškai kinta ir vertinimus atlieka tiesiog algoritmai. Niekas paieškų tiesiog paprastai neskaičiuoja, nes tai neįmanoma.
Taip pat niekuomet nereikėtų lyginti dviejų skirtingų įrankių paieškų apimčių metrikų, nes jos visuomet bus skirtingos. Čia reikia vadovautis kita taisykle. Tiesiog vertinti ar raktinis žodis yra dažniau, ar rečiau ieškomas ir kiek yra tikslinis verslui. Priklausomai nuo to jį galima toliau naudoti SEO strategijoje, arba ne.
Maža to net ir pasirinkus bet kurio įrankio statistiką realybėje skaičiai bus kur kas mažesni. Mūsų duomenimis kartais mažesni net iki 30-50%. Nors būna išimčių ir kartais jie būna didesni. Bet tai liečia tik rečiau ieškomus raktinius žodžius.
Kas yra raktinio žodžio konkurencingumas?
Nesvarbu, kiek paieškų sulaukia raktinis žodis, svarbu atkreipti dėmesį ir į konkretaus raktinio žodžio konkurenciją. Kuo labiau raktinis žodis ieškomas, tuo didesnė tikimybė, kad jau bus daugybė svetainių, kurios kovoja dėl aukščiausios vietos natūraliuose (organiniuose paieškos rezultatuose).
Dauguma raktinių žodžių įrankių turi savo raktinių žodžių konkurencijos matavimo būdą. Patys populiariausi SEO bendruomenėje įrankiai „Semrush“ ir “Ahrefs” įrankiai atitinkamai naudoja “Keyword difficulty” metriką.
“Keyword difficulty” tai metrika, kuri parodo, kiek pastangų prireiks dirbant vien su išorine SEO dalimi norint patekti tarp 10 geriausių natūralių Google rezultatų pagal pasirinktą raktinį žodį. Tai pagrįsta svetainių, kurios šiuo metu reitinguojamos pirmajame Google puslapyje, autoritetu matuojant jį pagal atgalines nuorodas (angl. backlinks). Pateikiame šios metrikos pvz. žemiau.
Kaip matosi pagal raktinį žodį “draudimas” norint iškilti į Google TOP10 Ahrefs įrankio duomenimis reiktų bent 118 nuorodų iš kitų autoritetingų domenų. Kai tuo tarpu Semrush įrankis sako, kad reiktų apie 62 nuorodų. Nors skirtumas kone dvigubas ir vienu, ir kitu atveju tai reikšmingi skaičiai Lietuvos rinkoje ir todėl tektų rimtai investuoti į išorinę SEO optimizaciją. Neturint pakankamo biudžeto, tikėtis aukštų pozicijų Google paieškoje būtų tiesiog pernelyg lengvabūdiška ir tiesiog nerealu.
Pavyzdys su “Keyword Difficulty” metrika padeda geriau suprasti kaip derėtų valdyti SEO kampanijas nustatant strateginius SEO prioritetus jose, bei vertinti SEO potencialo galimybes konkrečioje situacijoje ar rinkoje.
Kas yra raktinio žodžio paieškos intencija (tikslas)?
Raktinių žodžių paieškos intencija arba kitaip tariant paieškos tikslas, nurodo, kur konkrečiai paieškos naudotojas yra savo kelionėje iki galutinio siekiamo rezultato. Vartotojo paieškos tikslą galime nesunkiai identifikuoti užduodami sau kelis klausimus analizuodami konkretų raktinį žodį:
- Ar ar vartotojas ieško konkretaus raktinio žodžio ketindamas ką nors nusipirkti?
- Ar jis tiesiog ieško jo norėdamas suprasti kas tai yra?
- Ar jis ieško sau papildomos informacijos, kad įsivertintų savo galimybes, bet dar nenori pirkti?
- Ar jie nori surasti konkrečią svetainę ar adresą, kurį jau žino?
Remiantis šiais keturiais klausimais, paieškos tikslas paprastai skirstomas į keturias pagrindines kategorijas:
Pagrindinės paieškų tikslų kategorijos
- Sandorio (pirkėjo) tikslas
- Komercinis tikslas
- Navigacinis tikslas
- Informacinis tikslas
Aptarkime kiekvieną iš jų plačiau.
Sandorio (pirkėjo) tikslas. Tokios užklausos dažnai reiškia gana tvirtą vartotojo ketinimą atlikti transakciją svetainėje.
Tipiniai tokių užklausų pavyzdžiai:
- Vasarinė suknelė iki 100 eur.
- Pigiausias automobilio draudimas
- kelionės iki 500 eur.
- ir pan.
Tokiose užklausose papildomai gali būti tokių žodžių kaip „pirkti“, „kaina“, „kiek kainuoja“. Paprastai šie raktiniai žodžiai taip pat yra ir konkretesni. Jie netgi gali tiksliai apibūdinti jūsų produktą ar paslaugą, pvz., „nike vyriški bateliai bėgimui kaina“, arba “automobilio nuoma vilniuje kaina”.
Komercinis tikslas paprastai reiškia, kad naudotojai prieš apsipirkdami dar tik tiria produktus, paslaugas ar prekės ženklus. Jie dar nėra pasiruošę pirkti. Tačiau greičiausiai jie greitai nusipirks.
Tipiniai užklausų pavyzdžiai:
- Geriausi bėgimo bateliai
- vaikų futbolo treniruotės
- Kokie yra patikimiausi automobiliai
Ir nors pagal tokias užklausas naudotojai dar neplanuoja ką nors nusipirkti iš karto, tai yra gera galimybė ir laikas juos sudominti savo produkcija ar paslauga. Jeigu Jums pavyks tai padaryti savo edukaciniu turiniu, tuomet kai jie bus pasirengę pirkti, jie greičiausiai pasirinks jus.
Informacinio tikslo užklausomis ieškoma nuorodų, faktų ar žinių be aiškaus ketinimo atlikti su paieška susijusią operaciją.
Tipiniai pavyzdžiai:
- Kas yra SEO?
- Kas yra investavimas?
- Kaip numesti svorio?
- Ir pan.
Informacinės užklausos paprastai reiškia, kad vartotojas nori išspręsti savo konkrečią problemą. Ir nors tokie raktiniai žodžiai greičiausiai nesuteiks geros investicinės SEO grąžos iš karto, bet vistiek gali būti prasminga turėti tokius raktinius žodžius savo SEO strategijoje vien tam, kad pristatytumėte savo prekės ženklą jūsų sritimi dar tik besidomintiems žmonėms. Be to tokie raktiniai žodžiai įprastai generuoja gana daug srauto, taigi tuo pačiu augina jūsų prekės ženklo žinomumą.
Navigacinės užklausos. Jos rodo konkretų ketinimą pereiti į konkrečią svetainę arba surasti reikalingą objektą.
Tipiniai pavyzdžiai:
- gmail prisijungti
- stiklių restoranas
- seogenerolai kontaktai
Šios paieškos puikiai tinka reitinguoti, jei esate prekės ženklas, kurio kažkas ieško. Kitu atveju iš SEO perspektyvos dažniausiai nėra jokios prasmės papildomai dirbti su tokiais raktiniais žodžiais.
Patarimas. Toks SEO įrankis kaip „Semrush“ leidžia lengvai nustatyti bet kurio raktinio žodžio paieškos tikslą (intenciją). Tiesiog ieškokite tam skirto stulpelio bet kurioje raktinių žodžių ataskaitoje.
Kaip tinkamai naudoti raktinius žodžius optimizavimui?
Pateiksime kelis geriausios SEO praktikos pavyzdžius, kuriuos verta atsiminti, optimizuojant svetainės turinį internete pagal konkrečius raktinius žodžius:
- Venkite raktinių žodžių perteklinio kartojimo (angl. “keyword spamming”)
Jeigu rašote natūraliai, tikriausiai net nereikės jaudintis dėl perteklinio raktinių žodžių panaudojimo. Tikslinį raktinį žodį ir susijusius raktinius žodžius įtrauksite natūraliai. Tiesiog visiškai nebereikia naudoti tikslinio raktinio žodžio per daug kartų savo turinyje. Tai sena ir žąlinga SEO praktika. Google puikiai supranta kontekstą ir yra protinga paieškos sistema. Pakaks jei tinkamai panaudosite raktinį žodį svetainės pavadinimo žymoje (angl. TITLE), URL ir dar keliose vietose puslapyje natūraliai. Tokiu atveju Google lengvai išsiaiškins apie ką yra jūsų puslapis ir atitinkamai jį pozicionuos paieškos rezultatuose.
- Naudokite konkrečius raktinius žodžius tinkamose svetainės vietose
Tinkamas raktinių žodžių naudojimas turinyje (taip pat žinoma kaip vidinė SEO optimizacija) yra pagrindinė rankinio darbo dalis norint svetainę pradėti reitinguoti Google. Taip yra daroma tam, kad Google galėtų tinkamai identifikuoti, apie ką jūsų puslapis. Todėl Jūsų turinys bus geriau randamas Google organinėje paieškoje jeigu įtrauksite raktinius žodžius į šias svarbiausias savo svetainės vietas:
- Puslapių pavadinimus
- Pavadinimų žymas
- Meta aprašymus
- Iliustracijas turinyje
- Iliustracijų Alt žymas
- Antraštes tekste
- Ir žinoma į patį turinį padarydami tai natūraliai.
Kokie raktiniai žodžiai yra idealūs SEO?
- Informaciniai raktiniai žodžiai („kaip padaryti X“, „kas yra X“)
- Raktažodžiai, turintys mažą konkurenciją SERP
- „Žemai kabantys vaisiai“ arba raktiniai žodžiai su akivaizdžiu pirkėjo ketinimu įsigyti prekę ar paslaugą, bet su maža konkurencija
- Raktiniai žodžiai, pagal kuriuos jūs galite suteikti unikalios vertės potencialiam klientui per tinklaraščio įrašą kaip šis.
Reziume
Šiame įraše yra daugiau nei 2100 žodžių. Sveikiname perskaičius iki galo! Tikimės, kad jūs ne tik sužinojote, kas yra raktiniai žodžiai, bet ir gavote praktinių žinių, kaip juos reikėtų naudoti savo SEO strategijoje.
Neturite tam laiko? Nežinote kaip tai padaryti teisingai? Norite užtikrintų rezultatų?
Tokiu atveju pasidomėkite, galbūt jums tiks mūsų teikiamos profesionalios SEO paslaugos el.parduotuvėms.
- SEO yra paprasta? Nutekinta 14.000 Google paieškos atributų. - 2024-08-22
- Google “Core update” – 2024.03.05. Prisisekite diržus! - 2024-03-05
- 10 priežasčių, kodėl nėra SEO progreso? - 2024-01-24