Reklama internete. Kas geriausiai atsiperka?

2021.08.29 / Aut. Donatas Viliamas

Kas yra reklama internete?

Reklama internete – tai rinkodaros strategija, apimanti interneto kaip terpės naudojimą, siekiant 3 pagrindinių tikslų:

  1. pritraukti tikslinių lankytojų srautą;
  2. parodyti (ištransliuoti) šiam srautui rinkodaros pranešimus;
  3. konvertuoti pritrauktą srautą į realius klientus (pirkėjus).

Internetinės reklamos augimas prasidėjo šio amžiaus dešimtąjame dešimtmetyje ir kasmet sparčiai didėja. Šiuo metu reklama internete jau tapo mažų ir didelių organizacijų reklamos standartu. Dar reklama internete yra žinoma kaip internetinė reklama arba skaitmeninė reklama.

Kokiais atvejais rekomenduojama internetinė reklama?

  1. Įkūrėte naują verslą, tačiau apie jį dar niekas nežino?
  2. Turite verslą, tačiau jam trūksta pastovių klientų srautų?
  3. Turite tradicinį “offline” verslą, pavyzdžiui grožio saloną ir norite jį plačiau išreklamuoti?
  4. Išaugo Jūsų verslo srities konkurencija, arba krito pardavimų pajamos?
  5. Naudojatės tradiciniais reklamos kanalais kaip pvz. radijas, televizija, spauda, tačiau jie neatsiperka, arba yra nepakankami?

Visais šiais atvejais yra rekomenduojama skaitmeninė rinkodara turinti savų pliusų ir minusų. Pažiūrėkime kokie jie ir palyginkime su tradicine reklama, kurią vis dar atstovauja spauda, televizija, radijas, reklaminiai stendai, viešieji ryšiai.

Tradicinė reklama

Tradicine rinkodara - privalumai ir trukumai

Tradicinės reklamos privalumai

  • labai dažnai turi didelę įtaką plačiai auditorijai
  • turi ilgalaikį poveikį prekės ženklui ir pardavimams
  • įsimintina

Tradicinės reklamos trūkumai

  • sunkiai išmatuojama
  • brangiai kainuoja
  • nėra tiesioginės sąveikos su potencialiu klientu

Skaitmeninė reklama

Skaitmenine rinkodara - privalumai ir trukumai

Skaitmeninės reklamos privalumai

  • Reklama internete kuriama, pateikiama, o prireikus keičiama žymiai sparčiau nei tradicinė.
  • Ji turi žymiai didesnes galimybes pasiekti plačią auditoriją.
  • Leidžia tiksliai sužinoti, ką pasiekė reklama ir kiek vartotojų ją pamatė.
  • Reklamos internete investicijų graža gana lengvai pamatuojama.
  • Dažnai yra pigesnė nei tradicinė reklama.
  • Padeda auginti klientų lojalumą prekės ženklui.
  • Padeda užtikrinti tikslinius ir nuolatinius lankytojų srautus.
  • Leidžia greičiau suformuoti ar pakeisti verslo įvaizdį.
  • Papildoma rinkodaros priemonė, efektyviai didinanti konkurencinį pranašumą.

Skaitmeninės reklamos trūkumai

  • Labai dažnai yra erzinanti ir monotoniška, todėl ilgainiui praranda veiksmingumą.
  • Efektinga tik tuomet, kol transliuojama. Kai reklama sustabdoma, efektas dingsta praktiškai iš karto ir beveik visas.
  • Nuolat vystosi ir tobulėja, todėl reikalauja daug pastangų prisitaikant prie naujų sąlygų. Nes tai kas veikė anksčiau, rytoj gali nebeveikti. Visa tai reikalauja laiko ir finansinių investicijų.

Kokie reklamos internetu kanalai yra populiariausi?

Žemiau įvardinome šiuo metu pačius populiariausius reklamos kanalus internetu. Dar egzistuoja smulkesni, tačiau jie apima tik nežymią reklamos rinkos dalį, todėl čia sąmoningai neįtraukti.

  • SEO optimizavimas – interneto svetainių optimizavimas paieškos sistemoms.
  • Google Ads reklama – mokate už paspaudimus ant Jūsų skelbimo Google paieškoje.
  • Turinio rinkodara. Tai edukacinio ir naudingo klientams turinio kūrimas ir reklama.
  • Naujienlaiškių rinkodara – kuomet prenumeratoriams siunčiami el.laiškai.
  • Remarketingas – pakartoninė rinkodara.
  • Reklama socialiniuose tinkluose. Pvz. “Facebook”, “Instagram”, “LinkedIn” ir kt.
  • Nuomonės formuotojai – (angl. influencers).
  • Youtube reklama – video reklama.
  • Vaizdinė reklama – reklaminiai skydeliai (angl. banners)

Kokia reklama internete geriausiai atsiperka?

Dažnai girdime klausimą – kokia reklama internetu yra efektyviausia ir kuri geriausiai atsiperka?

Vienareikšmiško atsakymo čia nėra ir negali būti. Kodėl? Nes skaitmeninės reklamos efektyvumą įtakoja daugybė tarpusavyje susijusių veiksnių kaip pvz.:

  • verslo modelis (B2B ar B2C) t.y ar Jūsų klientas įmonės, ar fiziniai asmenys
  • tikslinė auditorija (jos amžius, demografija, geografija, socialinis statusas, pajamos, vietos kuriose ji lankosi ir pan.)
  • tikslinės rinkos gylis (t.y kokio dydžio rinka apskritai yra)
  • reklamuotojo patirtis, darbo kokybė, turimi resursai ir pan.

Todėl svarbiausia suprasti, kad nėra blogų reklamos kanalų. Tiesiog Jūsų reklama internete atsiperka, arba ne.

Praktikoje ne kartą turėjome atvejų, kai vieniems verslams geriausiai atsiperka reklama socialiniuose tinkluose. Kitiems puikiai veikia el.pašto rinkodara – naujienlaiškių reklama. Dar kitiems geriausiai atsiperka optimizavimas paieškos sistemoms arba Google Ads reklama.

Todėl svarbiausia neklausyti vienašališkų nuomonių, o kiekvieną reklamos internetu kanalą ištestuoti atskirai, išmatuojant jo efektyvumą bei investicijų gražą (ROI). Tik taip Jūs suprasite ar Jūsų verslo reklama veikia ir atsiperka, ar ne.

Be to kiekvienam verslui svarbu ne tik surasti, kurie reklamos kanalai yra efektyvūs ir atsiperka, bet taip pat ir nuolat didinti pardavimų apimtis iš kuo įvairesnių reklamos kanalų. Nes tai leidžia vienu metu ir auginti verslą ir stabilizuoti pardavimus.

Investicijų graža (angl. ROI – return on investment) iš bet kokio reklamos kanalo turėtų būti svarbiausias OBJEKTYVUS indikatorius bet kuriam verslui, parodantis jo reklamos kampanijų efektyvumą. Nes kai tik reklama ima atsipirkti, jau galima pradėti galvoti kaip didinti jos apimtis.

Formulė reklamos efektyvumui apskaičiuoti

Siekiant apskaičiuoti investicijų gražą iš reklamos internete paprastai naudojama (ROI) formulė žemiau.

ROI-formule

 

Kad būtų dar aiškiau, paimkime konkretų pavyzdį. Darome prielaidą, kad per mėnesį jūsų SEO kampanija uždirbo 5000 eur. grynojo pelno. Su SEO darbais susijusios išlaidos buvo 1000 eur. Įrašykite šiuos skaičius į pateiktą formulę ir gausime:

(5000 eur. – 1000 eur.) / 1000 eur. = 4 x 100 = 400% ROI

Tai reiškia, kad už kiekvieną savo SEO reklamos kampanijai išleistą 1 eurą pagal šį scenarijų Jūs gavote 4 eur. investicijų grąžą (IG). Kad gautumėte IG procentą 4 reikia dauginti iš 100. Kitaip tariant, Jūsų IG šiuo atveju yra įspūdingi 400%.

Ir tai yra viskas. Šią formulę Jūs galite savarankiškai naudoti norėdami apskaičiuoti savo ne tik SEO kampanijos, bet ir visų kitų reklamos internetu kampanijų investicijų gražą bet kuriuo pasirinktu laikotarpiu, jei žinote savo išlaidas ir investicijų grąžą.

Domina efektyvi reklama Google paieškoje?

Tai “SEO generolų” mūšio laukas. Susipažinkime ir aptarkime Jūsų potencialią investicijų gražą iš reklamos Google paieškoje jau dabar.

Atgal
DOMINA PASLAUGOS?SUSISIEKITE
Vardas/Pavardė*
El. paštas*
Telefono numeris*
Svetainės adresas*
Pageidavimai, raktažodžiai*
Žinutė išsiųsta sėkmingai
Klaida. Pabandykite dar kartą
Klientai