Reklama internete. Ką rinktis?
Kas yra reklama internete?
Reklama internete – tai rinkodaros strategija, apimanti interneto kaip terpės naudojimą, siekiant 3 pagrindinių tikslų:
- pritraukti tikslinių lankytojų srautą;
- parodyti (ištransliuoti) šiam srautui rinkodaros pranešimus;
- konvertuoti pritrauktą srautą į realius klientus (pirkėjus).
Internetinės reklamos augimas prasidėjo šio amžiaus dešimtąjame dešimtmetyje ir kasmet sparčiai didėja. Šiuo metu reklama internete jau tapo mažų ir didelių organizacijų reklamos standartu. Dar reklama internete yra žinoma kaip internetinė reklama arba skaitmeninė reklama.
Kokiais atvejais rekomenduojama internetinė reklama?
- Įkūrėte naują verslą, tačiau apie jį dar niekas nežino?
- Turite verslą, tačiau jam trūksta pastovių klientų srautų?
- Turite tradicinį “offline” verslą, pavyzdžiui grožio saloną ir norite jį plačiau išreklamuoti?
- Išaugo Jūsų verslo srities konkurencija, arba krito pardavimų pajamos?
- Naudojatės tradiciniais reklamos kanalais kaip pvz. radijas, televizija, spauda, tačiau jie neatsiperka, arba yra nepakankami?
Visais šiais atvejais yra rekomenduojama skaitmeninė rinkodara turinti savų pliusų ir minusų. Pažiūrėkime kokie jie ir palyginkime su tradicine reklama, kurią vis dar atstovauja spauda, televizija, radijas, reklaminiai stendai, viešieji ryšiai.
Tradicinė reklama
Tradicinės reklamos privalumai
- labai dažnai turi didelę įtaką plačiai auditorijai
- turi ilgalaikį poveikį prekės ženklui ir pardavimams
- įsimintina
Tradicinės reklamos trūkumai
- sunkiai išmatuojama
- brangiai kainuoja
- nėra tiesioginės sąveikos su potencialiu klientu
Skaitmeninė reklama
Skaitmeninės reklamos privalumai
- Reklama internete kuriama, pateikiama, o prireikus keičiama žymiai sparčiau nei tradicinė.
- Ji turi žymiai didesnes galimybes pasiekti plačią auditoriją.
- Leidžia tiksliai sužinoti, ką pasiekė reklama ir kiek vartotojų ją pamatė.
- Reklamos internete investicijų graža gana lengvai pamatuojama.
- Dažnai yra pigesnė nei tradicinė reklama.
- Padeda auginti klientų lojalumą prekės ženklui.
- Padeda užtikrinti tikslinius ir nuolatinius lankytojų srautus.
- Leidžia greičiau suformuoti ar pakeisti verslo įvaizdį.
- Papildoma rinkodaros priemonė, efektyviai didinanti konkurencinį pranašumą.
Skaitmeninės reklamos trūkumai
- Labai dažnai yra erzinanti ir monotoniška, todėl ilgainiui praranda veiksmingumą.
- Efektinga tik tuomet, kol transliuojama. Kai reklama sustabdoma, efektas dingsta praktiškai iš karto ir beveik visas.
- Nuolat vystosi ir tobulėja, todėl reikalauja daug pastangų prisitaikant prie naujų sąlygų. Nes tai kas veikė anksčiau, rytoj gali nebeveikti. Visa tai reikalauja laiko ir finansinių investicijų.
Kokie reklamos internetu kanalai yra populiariausi?
Žemiau įvardinome šiuo metu pačius populiariausius reklamos kanalus internetu. Dar egzistuoja smulkesni, tačiau jie apima tik nežymią reklamos rinkos dalį, todėl čia sąmoningai neįtraukti.
- SEO paslaugos – interneto svetainių optimizavimas paieškos sistemoms. Sužinokite, kokia yra SEO optimizavimo kaina Lietuvoje.
- Google Ads reklama – mokate už paspaudimus ant Jūsų skelbimo Google paieškoje.
- Turinio rinkodara. Tai edukacinio ir naudingo klientams turinio kūrimas ir reklama.
- Naujienlaiškių rinkodara – kuomet prenumeratoriams siunčiami el.laiškai.
- Remarketingas – pakartoninė rinkodara.
- Reklama socialiniuose tinkluose. Pvz. “Facebook”, “Instagram”, “LinkedIn” ir kt.
- Nuomonės formuotojai – (angl. influencers).
- Youtube reklama – video reklama.
- Vaizdinė reklama – reklaminiai skydeliai (angl. banners)
- Ar Jums tikrai reikia TIK “SEO higienos”? - 2023-05-26
- Kodėl tik vienetai “deliverina” stabilius SEO rezultatus? - 2023-04-04
- Ar investuoti į SEO? Atsakymas iš karto! - 2023-03-21