Pasikartojantis turinys. Kaip jo išvengti?
Kas yra pasikartojantis (dubliuotas) turinys?
Pasikartojantis (dubliuotas) ir kopijuotas turinys, tai identiškas arba labai panašus turinys daugiau nei viename interneto puslapyje. Ir tai yra ne tik specialiai nukopijuoti tekstai, bet ir identiški arba beveik identiški atskiri puslapiai, kurie yra pastebimai panašūs.
SEO praktikoje toks turinys gali būti svetainės viduje ir išorėje. Vidinis reiškia, kad šis turinys yra viename domene lokaliai, pavyzdžiui, seogenerolai.lt. Išorinis reiškia, kad šis turinys yra aptinkamas keliuose atskiruose domenuose, t.y daugiau nei viename resurse internete.
Kuo pasikartojantis turinys skiriasi nuo kopijuoto (plagijuoto)?
Šiame tekste dažnai naudosime dvi sąvokas: pasikartojantis (dubliuotas) turinys ir kopijuotas (plagijuotas) turinys. Skamba labai panašiai. Bet tai nėra tapatūs dalykai kaip ir dvynukai nuotraukoje žemiau, nors ir glaudžiai susiję.
Dvynukų metafora iliustracijai
Esminis skirtumas tarp pasikartojančio (dubliuoto) ir kopijuoto (plagijuoto) turinio yra tas, kad pasikartojantis turinys, skirtingai nei kopijuotas nebuvo kuriamas specialiai.
Dažniausiai priklausomai nuo turinio valdymos sistemos, svetainėse pasikartojantis turinys susigeneruoja automatiškai. Paprastai tai gali būti pagrindinė svetainės antraštė visuose puslapiuose, įmonės logotipas, šūkiai ir pan. Toks turinio pasikartojimas vadinamas pasikartojančiu, o ne plagiatu.
SVARBU ŽINOTI: pasikartojantis turinys nesukelia kopijuoto turinio problemų, jeigu jis nebuvo kurtas (plagijuotas) specialiai. Kitaip tariant svetainė nerizikuoja užsitraukti tokios paieškos sistemos algoritminės nuobaudos, kokia yra taikoma dėl turinio plagijavimo – specialaus kopijavimo, siekiant manipuliuoti paieškos sistemos reitingu. Tačiau ji gali turėti neigiamos įtakos raktinių žodžių kanibalizavimui ir tai gali neigiamai atsiliepti svetainės reitingams jau pagal konkretų raktinį žodį. (Žr. žemiau pav. Nr. 1).
Daugiau informacijos apie tai, ką „Google“ sako apie kopijuotą turinį galite rasti “Google” žiniatinklio valdytojo kokybės gairėse.
Kada ir kodėl KOPIJUOTAS turinys yra blogai?
Kai kuriais atvejais turinys yra sąmoningai kopijuojamas (plagijuojamas) įvairiuose interneto puslapiuose, bandant manipuliuoti paieškos sistemų reitingais ir laimėti daugiau srauto. Tokia apgaulinga praktika sukelia prastą vartotojo patirtį paieškoje. Tuo tarpu visos paieškos sistemos prieš pateikdamos paieškos rezultatus visų pirma vadovaujasi unikaliu turiniu ir teigiama vartotojo patirtimi. „Google“ ne išimtis. Ji stengiasi indeksuoti, bei rodyti vartotojui tik puslapius su aiškia ir teisingai pateikta informacija. Būtent todėl kai paieškos sistema atpažįsta puslapio turinį kaip sąmoningai kopijuotą ir identifikuoja tai kaip bandymą ją apgauti, konkretus puslapis bus nuvertintas paieškos reitinguose arba tiesiog pašalintas iš indekso.
Kokiais atvejais PASIKARTOJANTIS turinys tampa problema?
Minėjome, kad „Google“ ir kitos paieškos sistemos nori savo rezultatuose pateikti tik vieną puslapį pagal konkrečią užklausą, kad galėtų rodyti vartotojui tik unikalų turinį. Todėl jeigu interneto svetainėje yra keli labai panašaus turinio vidiniai puslapiai, tai neišvengiamai sukels raktinių žodžių kanibalizavimo problemą. Tai gerai iliustruoja paveikslėlis esantis žemiau.
Kaip matote net dvi svetainės paieškoje pagal raktažodį “žibintai” siūlo vartotojui du skirtingus puslapius. Būtent dėl šios priežasties abi šios svetainės “Google” paieškoje pagal šį raktažodį neturi aukštų pozicijų ir tai vadinama raktinių žodžių kanibalizavimu. El.komercijoje šis reiškinys yra itin dažnas ir sukelia rimtą SEO problemą – žemus reitingus paieškos sistemoje.
Esant tokiai situacijai „Google“ nuolat bandys pati pasirinkti pagrindinę puslapio versiją kurią rodys, jeigu ji nebuvo svetainėje specialiai nustatyta. Tai žinoma yra papildomos tikrinimo išlaidos, nes “Google” bandys kaskart apskaičiuoti, kuris svetainės puslapis vistik tinkamesnis konkrečiai tikslinei užklausai ar panašių užklausų grupei. Atitinkamai tai neigiamai veikia konkrečios svetainės reitingą pagal konkretų raktažodį.
Bendrai tais atvejais, kai konkrečioje svetainėje pasikartojančio (dubliuoto) turinio yra daugiau nei unikalaus, tai jau galima vadinti turinio dubliavimo problema. Prie to neretai prisideda neteisingas kanoninės žymos rel=”canonical” naudojimas – jos nebuvimas, arba neteisingas priskyrimas.
Svarbiausia yra suprasti, kodėl pasikartojantis (dubliuotas) turinys yra didelė „Google“ problema? Visų pirma paieškos sistemai sunku algoritmiškai įvertinti kuris turinys yra tinkamiausias konkrečiai vartotojo paieškos užklausai (žr.pav. Nr.1). Antra – „Google“ nori taupyti paieškos rezultatų analizei skiriamus išteklius (programinius ir techninius resursus) ir netikrinti 100 ar daugiau to paties puslapio versijų. Nes pagal „Google“ standartus susidaro tikrai didelės pinigų sumos, išleidžiamos techninės įrangos našumui užtikrinti.
Kokie yra tipiniai pasikartojančio turinio pavyzdžiai?
Dažniausiai pasitaikantys scenarijai, kai svetainėse aptinkamas pasikartojantis (dubliuotas) turinys:
- svetainė pasiekiama ne vienu pagrindiniu, o keliais adresais pvz.:
- http://seogenerolai.lt
- https://seogenerolai.lt
- http://www.seogenerolai.lt
- https://www.seogenerolai.lt
- didžiosios ir mažosios raidės svetainės URL pvz.: seogenerolai.lt/pavyzdys arba seogenerolai.lt/Pavyzdys
- numeruoti produktų filtrų puslapiai nurodantys produkto spalvą, dydį, formą ir pan.
- puslapiai su URL parametrais kaip pvz. id=2858
- /index.htm /index.php ir panašus puslapiai, kuriuos sugeneruoja automatiškai kai kurios turinio valdymo sistemos.
- automatiškai generuojami žymų puslapiai
- automatiškai generuojami puslapiavimo puslapiai /page7, /psl=45 ir pan.
Šis sąrašas nėra baigtinis ir gali būti plečiamas.
Kaip galite rasti pasikartojantį turinį?
Lengviausias būdas rasti pasikartojantį turinį savo svetainėje – įvesti į “Google” paiešką teksto bloką kabutėse. Pvz.
Kitas patikimas būdas rasti pasikartojantį turinį savo svetainėje naudotis paieškos operatoriumi site:domenas.lt + raktinis žodis. Pvz.
Dar vienas puikus variantas pasinaudoti “Google Search Console” įrankio COVERAGE ataskaita. Joje reikia pasirinkti skiltį “EXCLUDED”. Pav.
Ten galite pamatyti kai kuriuos puslapius, kur „Google“ savo nuožiūra klasifikavo konkretų svetainės puslapį kaip kito svetainės URL kopiją. Pav.
Spustelėjus atitinkamą URL, atidaromas sekantis meniu, kuriame galite pereiti tiesiai į URL tikrinimo įrankį. Čia netgi galite pamatyti, kuris yra URL konkrečiai yra dubliuojamas.
Kad rastumėte savo svetainėje pasikartojantį turinį taip pat galite naudoti tokius SEO analizės įrankius kaip: “DeepCrawl”, “Screaming Frog SEO Spider”, „Oncrawl“, „Ahrefs“, „SemRush“ ir kitus.
Kaip išvengti turinio pasikartojimo?
Pats elementariausias sprendimas – visų pirma neleiskite pasikartojančiam turiniui atsirasti ir patys jo sąmoningai nekurkite. Tačiau jeigu toks turinys visgi atsirado ir jį identifikavote, idealiu atveju turėtumėte peradresuoti jį į norimą pagrindinį URL naudodami 301 peradresavimo taisyklę. Na o visiems likusiems pagrindiniams svetainės puslapiams reiktų suteikti rel=”canonical” žymą. Tokiu atveju paieškos sistema visuomet aiškiai supras kurį turinį laikyti pagrindiniu, o kurį dubliuotu.
Galiausiai jeigu Jums visa tai atrodo pakankamai sudėtinga, komplikuota ar imlu laikui, metas rimtai pagalvoti apie profesionalias SEO paslaugas.
Sėkmės!
- SEO yra paprasta? Nutekinta 14.000 Google paieškos atributų. - 2024-08-22
- Google “Core update” – 2024.03.05. Prisisekite diržus! - 2024-03-05
- 10 priežasčių, kodėl nėra SEO progreso? - 2024-01-24