fbpx

SEO auditas. Kada reikia? Ko tikėtis?

2022.12.22 / Aut. Donatas Viliamas

Kas yra SEO auditas?

SEO auditas – tai procesas, kurio metu SEO specialistas išanalizuoja, kaip konkreti interneto svetainė (el.parduotuvė) atitinka geriausią SEO praktiką, ir tai yra pirmas žingsnis įgyvendinant SEO strategiją, kuri galėtų duoti išmatuojamų SEO rezultatų.

seo auditas

Koks yra SEO audito tikslas?

SEO audito tikslas – nustatyti esmines SEO problemas, turinčias įtakos svetainės našumui organinėje paieškoje ir jas prioritetiškai pašalinti.

Kiek trunka SEO auditas?

Priklausomai nuo svetainės dydžio, SEO auditas gali užtrukti nuo kelių dienų iki kelių savaičių. Viskas priklauso nuo konkretaus atvejo ir susijusių veiksnių.

Kada reikalingas SEO auditas?

SEO auditas iš esmės yra konkrečios svetainės SEO “sveikatos patikrinimas”, siekiant nustatyti esmines SEO našumo problemas ir jas įtakoti. Todėl SEO auditas turėtų būti atliekamas idealiu atveju reguliariai (bent 1 kartą metuose), arba pagal poreikį, kuomet susiklosto žemiau išvardintos situacijos:

  • Krito SEO pozicijos (reitingai) organinėje paieškoje;
  • Drastiškai arba netikėtai sumažėjo organinis srautas (ne dėl sezoniškumo);
  • Migravus svetainę į naują jos versiją, arba migravus į naują serverį;
  • Pasikeitus svetainės savininkui (administratoriui);
  • Gavus “Google” nuobaudą;
  • Krentant pardavimams iš organinės paieškos;
  • Siekiant didesnių pardavimų (ROI) ir SEO pozicijų organinėje paieškoje;
  • Ruošiant naują svetainę optimizuoti užsienio rinkoms (SEO eksportas).
  • Atlikus esminius pakeitimus svetainės programiniame kode, ar jos struktūroje.
  • Patyrus negatyvaus SEO ataką ar žalingo programinio kodo poveikį.
  • Pastebėjus agresyviai ir nenatūraliai išaugusį išorinių nuorodų kiekį iš neaiškių svetainių.

Ką atskleidžia profesionaliai atliktas SEO auditas?

  • Technines SEO problemas
  • Svetainės vidinės struktūros (el.parduotuvės kategorijų) problemas
  • Vidines SEO problemas
  • Išorines SEO problemas
  • Naudotojo patirties problemas
  • Turinio spragas ir galimybes
  • Konkurencinės aplinkos situaciją
  • Suteikia įžvalgas kaip reikėtų formuoti SEO strategiją

Koks turėtų būti SEO auditas?

SEO auditas turi būti išsamus ir apimti visus techninius, struktūrinius, bei turinio komponentus, turinčius įtakos bendram svetainės SEO matomumui. Taip pat jame turėtų atsispindėti labai aiškus “bendras vaizdas” apie tai, kas šiuo metu yra taisytina iš SEO perspektyvos. Atitinkamai visos SEO audito rekomendacijos turėtų būti aiškiai susietos su svarbiausiais konkretaus verslo tikslais.

Tačiau svarbiausia yra tai, kad SEO audito rekomendacijos būtų pilnai ir teisingai įgyvendintos. Tam turi būti numatytas labai aiškus įgyvendinimo planas. Todėl SEO auditas dažniausiai yra neatsiejama SEO konsultacijos dalis. Tai leidžia SEO audito rezultatus sudėti į labai aiškų ir įgyvendinamą SEO veiksmų planą, prioritetiškai išdėstant darbus pagal iš anksto numatomą SEO poveikį ir reikalingas pastangas. Kitu atveju tiesiog yra didelė rizika, kad SEO auditas neduos laukiamo rezultato, arba SEO audito rekomendacijos nebus įgyvendintos iki galo tiksliai ir teisingai.

Koks neturėtų būti SEO auditas?

SEO auditas jokiu būdu neturėtų būti perkrautas “sausais SEO duomenimis”. Atvirkščiai, jis turėtų būti labai lengvai suprantamas verslo savininkui, kad šis gebėtų suprasti kaip konkrečios SEO problemos sprendimas paveiks jo interneto svetainės prioritetinius tikslus ir pajamas.

Taip pat SEO audito nereikėtų daryti paskubomis ar paviršutiniškai. Kartais tiesiog reikia nemažai laiko, tam kad būtų atskleistos esminės SEO problemos, turinčios daugiausiai įtakos interneto svetainės SEO būklei.

Galiausiai SEO auditas neturėtų būti “standartinis, kuris tinka visiems”. Nors tam tikri techniniai SEO elementai yra panašūs ir būtini visoms interneto svetainėms, tačiau vien techninis SEO auditas niekuomet neduoda norimo efekto. Todėl čia reikalingas holistinis SEO požiūris ir išsami SEO analizė, kad būtų išryškintos būtent tos sritys, į kurias reikia sutelkti patį didžiausią dėmesį. O tai gali būti ir turinio problemos, ir E-A-T faktorius, ir išorinės nuorodos, ir kiti SEO faktoriai.

Kas yra analizuojama atliekant SEO auditą?

Nors įvairūs SEO auditai priklausomai nuo situacijos gali skirtis savo apimtimi, kiekviename iš jų turėtų būti analizuojami pagrindiniai techniniai SEO reikalavimai, tokie kaip svetainės robots.txt ir sitemap failai, serverio klaidos ir metaduomenys. Aukšto lygio SEO auditas turėtų apimti interneto svetainės prieinamumo, indeksavimo ir kitus SEO optimizavimo klausimus.

Atlikdami SEO auditą, “SEO generolų” komanda analizuoja šiuos SEO elementus atskirose kategorijose:

Techninis SEO:

  • Indeksavimo būklės analizė
  • Būklės (status) kodai
  • Peradresavimai
  • Puslapio greitaveika
  • URL struktūra
  • Robots.txt
  • XML Sitemap
  • Kanoninės žymos
  • Crawl biudžetų, apribojimų ir būklės analizė
  • Serverio žurnalo auditas

Išorinis SEO:

  • išorinių nuorodų profilio analizė
  • nuorodų toksiškumo vertinimas
  • Google nuobaudų auditas
  • Anchor text analizė
  • palyginimas su konkurentais
  • Nukreipiančių domenų analizė
  • “Black hat” SEO analizė

Vidinis SEO:

  • Svetainės prekių (paslaugų) kategorijų struktūra
  • Raktinių žodžių tyrimas ir naudojimas turinyje
  • Svetainės turinio analizė (turinio stoka, turinio dubliavimas, silpnas turinys)
  • Meta duomenų analizė (puslapių pavadinimai, meta aprašymai, antraštės)
  • Schema duomenys
  • Vartotojo patirtis (UX)
  • Vaizdų ir vaizdo įrašų optimizavimo analizė
  • Vidinių nuorodų analizė

Analitika:

  • Google Analytics auditas
  • Google Search Console auditas
  • KPI’s analizė ir išgryninimas

Konkurencinė SEO aplinka:

  • palyginimas su SEO konkurentais
  • SEO galimybių identifikavimas
  • SEO rinkos dalies nustatymas
  • SEO potencialo įvertinimas
  • SEO eksporto potencialas (pagal poreikį)

Ko tikėtis SEO audito metu ir po jo?

Kaip jau minėta, SEO auditas gali trukti nuo kelių dienų iki kelių savaičių. Per šį laiką SEO specialistas analizuoja ir atskleidžia jūsų svetainės svarbiausias SEO galimybes. Jei auditas numatomas ilgesnis nei 3-5 dienų, “SEO generolai” visuomet informuoja savo klientus apie SEO audito progresą, kad šie galėtų sužinoti apie pažangą ir numatomą darbų pabaigą.

Kai kurios svarbios SEO audito įžvalgos gali būti atskleistos klientui nedelsiant. Taip suteikiame savo klientams galimybę atkurti prarastą SEO matomumą kuo greičiau, kol bus atliekama likusi SEO audito dalis.

Užbaigus SEO auditą, kliento atstovai yra kviečiami į pristatymą, kuriame “SEO generolai” pristato savo SEO audito įžvalgas ir pateikia rekomendacijas su veiksmų įgyvendinimo planu. Taip pat klientai gauna išsamią savo svetainės SEO būklės analizę, kuri yra adaptuota konkrečiai jų verslo situacijai. Taip pat jei yra poreikis, kad viskas būtų daroma mūsų komandos jėgomis, tuomet pasidomėkite kaip atrodo mūsų teikiamos SEO paslaugos.

Domina SEO auditas? Užpildykite kontaktinę formą šio puslapio apačioje ir mes jau pirmo telefoninio pokalbio metu pateiksime jums daugiau detalių kaip viskas vyktų jūsų projekte.

CEO at SEO generolai®
Donatas Viliamas - įmonės MB "SeoReklama" įkūrėjas ir direktorius. Prekės ženklo "SEO generolai" savininkas. Specializacija: SEO strategijų kūrimas, konkurencinės aplinkos analitika, SEO konsultacijos, auditai, gilus techninis SEO, strateginis planavimas, copywriting'as, verslo konsultacijos. Donatas strategiškai vadovauja SEO klientų projektuose. Rašo seogenerolai.lt tinklaraštį. Reguliariai atlieka SEO testus, kad suprastų „Google“ ir kitų paieškos sistemų algoritmų elgseną. SEO karjerą pradėjo 2009 m. kaip laisvai samdomas SEO specialistas. 2013 m. įkūrė SEO įmonę, kuri jau dirbo su daugiau nei 100 kompanijų vykdydama SEO projektus Lietuvos ir užsienio rinkose. Asmeninis blog'as https://www.viliamas.com/
Atgal
DOMINA PASLAUGOS?SUSISIEKITE
Vardas/Pavardė*
El. paštas*
Telefono numeris*
Svetainės adresas*
Pageidavimai, raktažodžiai*
Žinutė išsiųsta sėkmingai
Klaida. Pabandykite dar kartą
error: