SEO specialistai.. Kaip “neužsirauti”?

2019.07.08 / Aut. Donatas Viliamas

Šį įrašą neveltui pradedame laišku, kuris kalba pats už save.. Nors tai tik pretendento laiškas į SEO specialisto pareigas, kurį gavo mūsų įmonė, tačiau manome, kad Jūs turite žinoti tikrą vaizdą, apie tai kokios kvalifikacijos SEO SPECELISTAI šiuo metu yra rinkoje ir mielai Jums padėtų optimizuoti Jūsų el.parduotuvę ar interneto svetainę už 50-100 eur.!

SEO specialistas

Kokybė visuomet turi savo kainą

Šiandien atrasti tikrai gerą ir padorų SEO specialistą tarp gausybės pseudo “ekspertų” užduotis ne iš lengvųjų. Deja blogiausia, kad labai dažnai jo tenka ieškoti seo specialisto mėgėjo klaidų ir Jūsų “vėjais paleistų” pinigų sąskaita. O Jums to reikia?

Perskaitę šį įrašą Jūs sužinosite:

  • Kas yra SEO specialistas?
  • Ką jis gali ir ko negali?
  • Kaip atskirti SEO profesionalą nuo “apsišaukėlio”?
  • Kur ir kaip ieškoti SEO specialistų?
  • Kokiais atvejais rinktis SEO specialistą, o kada samdyti SEO agentūrą?
  • Kokius klausimus užduoti vykdant SEO specialistų atranką?

Taigi kas yra SEO specialistas?

Ar tai pavienis žmogus, neblogai išmanantis SEO, ar šias paslaugas teikianti įmonė?

Čia reiktų kiek stabtelti, nes šiuo klausimu Lietuvos SEO rinka švelniai tariant “iškreipta”. Toliau bus mūsų subjektyvia patirtimi paremta nuomonė, bet ji tikrai nebus šališka, nes mūsų misijos dalis – auginti pasitikėjimą Lietuvos interneto rinkodaros įmonėmis. Tai štai jau daug metų mes stebime tendenciją, kad dauguma Lietuvos verslų ieško pavienio žmogaus, manydami, kad jo paslaugos dažniausia yra pigesnės. Galbūt ir taip. Tokių paslaugų teikėjų galima apsčiai rasti įvairių paslaugų portale Paslaugos.lt, kuris anksčiau vadinosi “Versliukai.lt” Beje savo nuomonę apie šio portalo kaip reklamos kanalo kokybę jau esame išsakę atskirame straipsnyje “Paslaugos.lt tapo mokamas. Kas pasikeitė per 4 metus?” Bet grįžkime prie to, o kokio gi rezultato turėtų ir galėtų siekti tas pavienis SEO specialistas?

Vaizdžiai tariant SEO galima prilyginti automobiliui. Nes SEO visumą, kaip ir automobilį sudaro 3 pagrindinės dalys (vidinė, išorinė ir techninė).

Tikriausiai sutiksite, kad joks automobilis nebus patrauklus jį perkančiam klientui, jeigu jo techninė dalis bus netvarkinga.. Pvz. neveikia stabdžiai, neužsiveda variklis ir t.t. Tas pats su automobilio vidumi.. Jeigu Jūsų automobilis atsiprašant “prišnerkštas”, tai tikrai nei vienas klientas nenorės sėsti į tokį. Todėl visų pirma jį reikės iškuopti iš vidaus (išvalyti apmušalus, išsiurbti šiukšles, iškratyti pilnas pelenines ir t.t). Na ir galiausiai automobilio išorė taip pat labai svarbi. Joks automobilis netrauks kliento akies, jeigu jis bus surūdyjęs, purvinas, sulamdytas, prastai atrodančiais ratlankiais ar subraižytas.

Visa tai tėra tik metafora, bet kalbant apie SEO ji puikiai tinka. Nes profesionalios SEO paslaugos, tai kompleksas konkrečių veiksmų, kuriuos būtina atlikti, “norint įtikti klientui” – “Google” paieškos sistemai.

Apie ką turi ypač gerai išmanyti SEO specialistas profesionalas?

Bet kurio SEO specialisto rutina visuomet bus sudaryta iš paminėtų trijų SEO dalių:

  • Techninė SEO dalis
  • Vidinė SEO optimizacija
  • Išorinė SEO optimizacija

Techninė SEO dalis paremta:

  • svetainės programinio kodo klaidų šalinimu;
  • svetainės užsikrovimo greitaveikos optimizavimu;
  • SSL protokolo diegimu saugiam duomenų perdavimui tarp kliento naršyklės ir svetainės;
  • Robots.txt ir sitemap.xml failų kūrimu ir optimizavimu;
  • patogiu naršymu iš mobilių įrenginių;
  • svetainės indeksavimo klaidų ir nerastų puslapių šalinimu;
  • 301 peradresavimais iš senų neveikiančių nuorodų į naujas ir t.t.

Kaip sužinoti ar SEO specialisto kvalifikacija ir patirtis yra pakankama?

Vienintelis būdas tai sužinoti, užduoti kelis labai konkrečius klausimus bet kuriai SEO paslaugų įmonei ar pavieniam SEO specialistui. Svarbiausia, kad tie klausimai atskleistų Jums kuo daugiau informacijos apie SEO specialisto ar SEO įmonės patirtį.

seo specialistai

O konkretūs klausimai galėtų būti tokie:

  • Kokius konkrečius SEO projektus esate optimizavę ir kokie jų rezultatai? Jeigu SEO specialisto atliktų darbų portfolio nėra jokių gerai žinomų Lietuvoje svetainių, su iškeltais konkurencingais raktiniais žodžiais, tuomet tokiu atveju Jūs kažin ar galite tikėtis SEO sėkmės. Ypač reikėtų atkreipti dėmesį jeigu tokie įmonės ar asmenys slepia šią informaciją prisidengdami “konfidencialumo sutartimis” ir neva negali įvardinti nei projektų, nei SEO raktažodžių kuriuos yra optimizavę. Visa tai yra tiesiog įžūlus melas, nes Jūs galite labai nesunkiai ir patys savarankiškai patikrinti kiekvieno svetainės raktinių žodžių pozicijas mūsų nemokamu SEO pozicijų tikrinimo įrankiu jau dabar.
  • Pasitikrinę raktinių žodžių pozicijas nepatingėkite Google paieškoje pasidomėti atsiliepimais ir skundais apie konkretų SEO specialistą pagal jo vardą ir pavardę, ar SEO agentūros rekvizitus. Neretai pamatysite, kad viskas yra kiek kitaip, nei Jums gražiai suokia..
  • Kaip žada pakeisti tinklalapio kodą, kad atitiktų visus Google reikalavimus? Vidinis SEO reikalauja kiek daugiau, nei administratoriaus teisių iš WordPress TVS sukurto tinklalapio. Reikalingiausios žinios yra kaip naudoti Schema.org kodus, ar moka optimizuoti javascript kodus (jie dažniausiai lėtina puslapį, dėl ko rūstinasi Google dieną ir naktį…), ar dirba su serverio optimizavimu (ten reikia keisti .htaccess failą ir atlikti kitus veiksmus). Be programavimo patirties čia neapsieis nė vienas SEO specialistas. Sako, kad nereikia? Netikėkite!! Tikrai reikia išmanyti šiuos dalykus, ypač, jei puslapis yra seniai gamintas ir nebeatitinka Google reikalavimų.

Ko geri SEO specialistai NEGALI, arba niekad NEDARYS?

SEO specialistai nėra visagaliai ir stebukladariai. Dėl to stebėkite, kaip jie pristato save ir ką žada. Tiesiog kritiškai vertinkite į akis pučiamą miglą. Štai keli dalykai kurie Jums turėtų kelti įtarimų:

#1. Niekas negali garantuoti 1 vietos Google paieškos sistemoje!

O gal jie dirba Google, jei gali kažką garantuoti? Pakeis Google eilinį kartą savo algoritmus ir visas jų darbas “šuniui ant uodegos”… Labai kritiškai vertinkite tuos, kurie garantuoja pirmas pozicijas, o ypač visam laikui. Pirma pozicija tokiems laikosi tol, kol apmokate sąskaitą už darbus, o tada krenta, krenta, krenta…

#2 “slapta SEO strategija”

Jei SEO specialistai sako, kad jie žino „slaptą strategiją“ arba „slaptus būdus“ iškeltiems tikslams pasiekti (pamenate namų darbų 3 punktą?), žinokite, kad nėra nieko slapto. Visi metodai yra viešai aptarinėjami ir jokie jie slapti. Jums tiesiog “kabina makaronus”. Aišku, “SEO specialistas” išsigins, kad turėjo omenyje visuomenei nežinomus, o ne slaptus būdus. Bet čia jau žodžių žaismas.

Nėra slaptų, specialių, unikalių būdų greičiau pasiekti norimus SEO tikslus – tik kruopštus ir nuoseklus darbas.

Atgal
Domina paslaugos?SUSISIEKITE
Vardas/Pavardė*
El. paštas*
Telefono numeris*
Svetainės adresas* (pvz. seoreklama.lt)
Pageidavimai, raktažodžiai*
Žinutė išsiųsta sėkmingai
Klaida. Pabandykite dar kartą
Klientai