fbpx

Rinkodaros ir seo terminų žodynas

2021.02.07 / Aut. Donatas Viliamas

Įvadas

Iš karto įspėjame, kad susipažinę su šiuo rinkodaros ir SEO terminų žodynu reklamos guru tikrai netapsite. Tačiau SEO ar rinkodaros agentų projektų vadovai už nosies jūsų daugiau taip pat nevedžios pristatydami savo paslaugas įmantriais ir Jums nežinomais terminais.

Pasistengėme trumpai, bet aiškiai paaiškinti kiekvieną iš šių dažniau ar rečiau rinkodaros srityje vartojamų terminų. Dauguma jų yra nelietuviški arba sutrumpinimai. Vartojame terminus maksimaliai originaliai, nes siekiame kuo mažiau painiavos.

SEO generolai pasisako už skaidrumą ir atvirumą. Esame įsitikinę, kad tikri savo srities profesionalai neturi slėptis už įmantrių žodžių, o viską paaiškinti savo klientams paprastai, aiškiai ir nuoširdžiai.

Skaitykit, naudokitės į sveikatą ir nepamirškite pasidalinti su savo draugais ir pažįstamais – jie tikrai Jums padėkos. Ypač jeigu tokio žodynėlio prireiks staiga.

Žodynas sudarytas kaip ir priklauso abėcėline tvarka, kad būtų galima greičiau surasti reikiamą, Jus dominantį terminą.

Praleidome svarbų terminą? Yra netikslumų? Parašykite mums. Su malonumu šį žodynėlį papildysime.

Paskutinis atnaujinimas: 2022.02.07 d.


A/B testavimas

A/B testavimas yra rinkodaros procesas, kai sukuriami du skirtingi pardavimų puslapiai (A ir B) ir paleidžiami tuo pačiu metu (slapukais nustatoma, kiek ir kam rodomi puslapiai).

Puslapiai parduoda tą patį, tik turi skirtingą informacijos išdėstymą, iliustracijas, kvietimo veikti mygtukus. Net tekstas gali būti skirtingas. Po kurio laiko sulaukus tam tikro lankytojų skaičiaus, analizuojami pardavimų rezultatai. Tada paaiškėja, kuri puslapio versija dirbo efektyviau ir atvedė daugiau klientų ar potencialių klientų. Efektyvesnė versija yra paliekama visam laikui.

Nors A/B testavimas yra užuomina į 2 variantų bandymus, iš esmės galima bandyti kiek tik norite versijų, kad ir penkias, ir taip rinktis geriausią variantą.

Banerinė reklama (baneris)

Baneris – gana senas rinkodaros terminas, apibūdinantis reklaminį skydelį. Tai nedidelė iliustracija arba animacija, parodanti jūsų verslo reklamą. Tai vis dar efektyvi ir dažnai naudojama reklamos priemonė internete.

Blogas/tinklaraštis

Blog – angliškas tinklaraščio pavadinimas. Tai asmeninis arba verslo leidinys internete, kurio tikslas – pasidalinti asmenine ar autoriaus nuomone vienais ar kitais klausimais ir/arba įtraukti skaitytojus į diskusiją.

Įmonės tinklaraštis daugiau apima įmonės veiklą, jos rinkos naujienas, įmonės naujienas, pranešimus spaudai ir kitokią komercinę informaciją.

Asmeninis blogas gali būti asmeninės nuomonės skelbimo platforma. Tinklaraštis yra rašomas. Alternatyvus formatas – vlogas arba video blogas – kai visa informacija pateikiama vaizdo klipo formatu. Dažniausiai tam naudojama Youtube platforma.

Bounce rate

Bounce rate – („atšokimo“ „atmetimo“) rodiklis procentais, kuris nusako, kiek lankytojų išėjo iš puslapio vos tik jį atsidarę. Kuo bounce rate mažesnis, tuo geriau – reiškia atėję lankytojai dažniau liko puslapyje ir apsilankė kituose puslapiuose ieškodami informacijos. Google požiūriu tai yra vartotojams naudingo puslapio bruožas.

B2B

B2B yra Business-to-Business sutrumpinimas. Tai reiškia, kad prekės arba paslaugos yra teikiamos įmonės ir dirbama su kitomis įmonėmis. Lietuviškai šis terminas dar kartais išverčiamas kaip „verslas verslui“.

B2C

B2C yra Business-to-Customer sutrumpinimas. Jis reiškia, kad verslas savo paslaugas ar prekes parduoda privačiam vartotojui, pavieniams asmenims.

Call to action

Call to Action terminas lietuviškai žinomas, kaip kvietimas veikti kažką padaryti interneto puslapyje: paspausti tam tikrą nuorodą, užpildyti specialią formą arba parašyti el. paštu, prenumeruoti atnaujinimus socialiniuose tinkluose. Kvietimas veikti gali būti stilizuotas arba tiesiog sakinys tekste, nurodantis, ką lankytojas toliau turėtų daryti.

C2C ir C2B

Retesni rinkodaros terminai C2C (Customer-to-Customer) ir (Customer-to-Business) apibūdina paslaugas, kurias privatus asmuo teikia kitiems privatiems asmenims ar verslui. C2C verslo pavyzdys – asmeniniais skelbimai, kur daiktus internete parduoda privatūs asmenys privatiems asmenimis. C2B apibūdina paslaugas, kurias teikia laisvai samdomi specialistai verslui dirbdami pagal individualią veiklą.

Copywriting

Lietuviškai copywriting yra reklaminių tekstų kūrimas. Reklaminius tekstus kuria reklaminių tekstų kūrėjai – copywriteriai. Ši tekstų rūšis skiriasi nuo literatūrinių ir žurnalistinių bei akademinių tekstų, nes yra orientuota į komerciją ir pardavimus, o ne informavimą ir švietimą ar pramogą.

CPC/Paspaudimo kaina

CPC yra populiarus rinkodaros sutrumpinimas iš Cost Per Click. Lietuviškai tai vadinama paspaudimo kaina. Tai tokia reklamos forma, kai reklamos užsakovas moka ne už parodymus, o už paspaudimus. Google Ads reklama veikia būtent tokiu principu.

CTR/PR

CTR yra sutrumpinimas iš Click Through Rate arba paspaudimų rodiklis lietuviškai, kuris savo ruožtu trumpinamas PR. CTR išreiškiamas procentais ir nusako, kiek procentų iš pamačiusių reklamą, ją paspaudė. Jei reklama buvo parodyta 1000 kartų, o paspaudė tik vienas žmogus, CTR yra 0,1 proc. Kuo CTR procentas didesnis, tuo reklama efektyvesnė, nes ją spaudžia daugiau žmonių.

GDN

GDN yra Google Display Network – interneto puslapių ir programėlių tinklas, naudojantis Google reklamą. Tai milijonai puslapių visame pasaulyje. Naudojantis GDN galima nustatyti, kokioms šalims ar kokių pomėgių lankytojams bus rodoma reklama. Tai efektyvios reklamos planavimo priemonė.

Populiariausia pasaulyje CPC reklamos sistema yra Google Ads. Reklama rodoma milijonuose tinklalapių. Būtent ši reklama paverčia Google kompanija viena turtingiausių ir didžiausių kompanijų pasaulyje. Bet kas, turintis Gmail pašto paskyrą gali prisijungti ir pradėti reklamuoti savo puslapį.

Reklamos kanalas

Norite reklamuoti savo verslą? Jums visų pirma reikia nusistatyti savo reklamos tikslą ir reklamos kanalus – vietas, kuriose reklamuosite savo verslą.

Reklamos kanalas gali būti lauko reklamos stendas, televizija, radijas, spausdinti laikraščiai ir žurnalai, internetas. Dar smulkiau internetas gali būti skirstomas į reklamą socialiniuose tinkluose, interneto žiniasklaidą, CPC reklamos kanalus, CPM reklamą (kai mokama už parodymus), CPA reklamą (kai mokama už pirkimą per partnerystės programą) ir t.t. Tinkamo reklamos kanalo ar kelių pasirinkimas garantuoja sėkmingą reklaminę kampaniją.

Retargetingas

Tai iš puslapio išėjusių lankytojų priviliojimas atgal ir jų pavertimas pirkėjais. Paprastai tai daroma puslapyje įdiegus tam tikrus slapukus, kurie dar kurį laiką seka „pabėgusio“ lankytojo veiklą ir kituose puslapiuose rodo reklamą, susijusią su veikla e. parduotuvėje ar puslapyje, iš kurio išėjo nieko nepirkęs.

Ar pastebėjote, kad socialiniuose tinkluose ar kitur yra rodoma reklama iš tos parduotuvės, kurioje buvote apsilankę? Tai retargetingo kampanijos dalis. Jie nori, kad ten grįžtumėte ir įsigytumėte tas prekes…

Tikslinis srautas

Jūsų puslapį internete lanko dviejų rūšių lankytojai: tie, kuriems tik įdomu, kaip atrodo jūsų puslapis ir tie, kurie nori kažką iš jūsų pirkti. Nusiteikęs pirkti ar pasinaudoti jūsų teikiamomis paslaugomis yra tikslinis srautas.

Tikslinis srautas paprastai ateina iš organinės paieškos, PPC reklamos, kitų reklaminių kanalų, nes domisi galimybe su jumis bendradarbiauti ar kažką įsigyti.

Netikslinis srautas – įvairūs smalsuoliai, moksleiviai ir studentai, ieškantys naudingos informacijos savo referatams ar moksliniams darbams, konkurentai, stebintys, kaip pristatote savo verslą, jus aptarnaujantys SEO specialistai ar reklamos agentūrų darbuotojai ir atsitiktiniai lankytojai. Jie nieko iš jūsų neketina pirkti. Tai srautas, kurį labai sunku konvertuoti į pirkėjus.

Internetinis marketingas

Internetinis marketingas – tai rinkodaros šaka, apibūdinanti visas rinkodaros priemones, taikomas interneto erdvėje.

Interneto rinkodara

Interneto rinkodara yra tas pats internetinis marketingas. Tai lietuviškas pavadinimas ir reiškia lygiai tą patį – rinkodaros priemones interneto erdvėje.

Išorinė SEO optimizacija

Išorinė SEO optimizacija yra atgalinių nuorodų (angl. backlinks) kūrimas iš tematiškai susijusių resursų. Šis svarbus darbas yra sudėtinė SEO paslaugų dalis.

Konversija (konversijos rodiklis)

Kai interneto puslapio lankytojas pamato kažkur jūsų reklamą ir ant jos paspaudžia, sakome jis konvertavosi. Konversija yra svetainės lankytojo virtimo į klientą procesas. Konversijos rodiklis yra procentinė išraiška, nusakanti, kiek lankytojų tapo šaltaisiais kontaktais arba klientais pamatę jūsų reklamą. Jei reklama buvo parodyta 100 žmonių, iš kurių 2 paspaudė reklamą, reiškia konversijos rodiklis yra 2 proc. Kuo konversijos rodiklis aukštesnis, tuo reklama – efektyvesnė.

Lead’as

Lietuviškai lead – šaltasis kontaktas. Paprastai šaltieji kontaktai apie jus sužino iš rekomendacijų, paieškos internete, tačiau kol kas su jumis dar nėra susisiekę dėl galimo pirkimo ar bendradarbiavimo.

Lead to Customer rate

Tai procentais išreikštas realių klientų, kurie jais tapo iš šaltųjų kontaktų kiekis. Jei turėjote 100 šaltųjų kontaktų ir tam tikros reklaminės ar pardavimų kampanijos metu sugebėjote iš jų gauti 5 realius klientus, kurie kažką iš jūsų pirko, pasirašė bendradarbiavimo sutartį, ar atliko kitą su pardavimais susijusį veiksmą, reiškia jūsų Lead-to-customer santykis yra 5 proc. Kuo šis procentas didesnis, tuo kampanija efektyvesnė. Šio termino nereikėtų maišyti su CTL – Cost per lead, kuris nusako, kiek išleidote reklamai ir pardavimų kampanijai pinigų, kad gautumėte šaltuosius kontaktus.

Naujienlaiškių rinkodara

Naujienlaiškis, kartais dar naudojamas ir angliškas terminas newsletter, yra siunčiamas klientams el. paštu siekiant populiarinti prekės ženklą ir paskatinti tam tikrų prekių ar paslaugų pardavimus. Naujienlaiškiai gali būti patys įvairiausi savo forma ir turiniu. Viskas priklauso nuo jų tikslo ir turimos klientų el. pašto adresų duomenų bazės.

Organinė paieška, optimizavimas paieškos sistemoms

Dažniausiai naudojamas terminas SEO – Search engine optimization. Tai jūsų tinklalapio ar elektroninės parduotuvės pritaikymas paieškos sistemoms, kad jie būtų randami kuo aukštesnėse pozicijose, įvedus tam tikrus raktinius žodžius į paiešką.

Lietuvoje, kaip ir didžiojoje Europos dalyje daugiausiai dirbama su Google paieškos sistema. Vienas iš SEO reikalavimų yra tinkamai optimizuota vidinė svetainės dalis. Kitas reikalavimas – geras tekstas su raktiniais žodžiais. Dar vienas Google reikalavimas – atgalinės nuorodos į jūsų puslapį. Visų šių veiksmų visuma siekiama vieno tikslo – geresnių rezultatų organinėje paieškoje (rezultatai rodomi Google paieškoje po reklaminiais plotais). Organinės paieškos rezultatais labiau pasitikima, todėl tikslas yra patekti būtent ten.

Google paieškoje yra skiltys, kur rodoma mokama reklama – rezultatai, už kuriuos yra sumokėti pinigai. Dabar Google turi 7 pozicijas mokamai reklamai – 4 virš organinės paieškos rezultatų ir 3 po pirmaisiais 10 organinės paieškos rezultatų. Seniau buvo dar daugiau pozicijų, tačiau po pakeitimų 2018 metais liko tik šios. Mokama reklama taip pat rodoma kituose puslapiuose, naudojančiuose Google AdSense platformą. Yra ir alternatyvių reklamos platformų, tačiau jos nekopijuoja organinės paieškos rezultatų stilistikos, todėl iš karto atskiriamos, kaip mokama reklama.

PPC

PPC yra Pay Per Click sutrumpinimas. Tai reklamos sistema, kai užsakovas moka tik už kiekvieną fiksuojamą reklamos paspaudimą. Tokiu principu veikia Google Ads – mokėti reikia tik už paspaudimus, bet ne už reklamos parodymus.

ROI

ROI – Return of Investment – investicijos atsipirkimas procentais. Pavyzdžiui, reklaminė kampanija kainavo 100 eurų. Iš šios reklaminės kampanijos uždirbote 180 eurų. Pelną (80 eur.) daliname iš kampanijos kainos (100 eur) ir dauginame iš 100 proc. 80/100×100=80 proc. Kuo ROI didesnis, tuo efektyvesnė jūsų reklaminė kampanija. Daugiau informacijos apie ROI.

SEM

SEM yra sutrumpintas iš Search Engine Marketing. Šis terminas dabar apibūdina mokamos tekstinės reklamos kampanijas.

Atgalinės nuorodos arba taip vadinami backlink’ai yra nuorodos į jūsų puslapį iš kitų puslapių. Idealiausia, kai atgalinės nuorodos yra gaunamos iš susijusio turinio kitame domene, kuris jau turi gerą reputaciją Google paieškos akyse. Reputaciją vertina specialūs SEO įrankiai, kaip pvz. Ahrefs.

SEO straipsniai (SEO tekstai)

SEO straipsniai yra talpinami įvairiuose interneto puslapiuose. Jų tikslas pareklamuoti ne tiek patį prekės ženklą, o tam tikrą raktinį žodį su konkrečia nuoroda į užsakovo puslapį.

SEO tekstai – neilgi tekstai, kurių tikslas optimizuoti tam tikrus raktinius žodžius. Jie dažniausiai yra naudojami el. parduotuvėse, o taip pat ir MetaTitle bei Metadescription skiltyse.

TVS (CMS)

Turinio valdymo sistema – TVS yra speciali internetinė programa, kuri naudojama valdyti jūsų interneto svetainei, keisti turinį, sukurti naujus puslapius, meniu punktus ir t.t. Populiariausia pasaulyje TVS yra nemokama. Tai WordPress. Ja sukurta daugiau nei trečdalis visų pasaulio tinklalapių. Kitos populiarios TVS yra Drupal ir Joomla, el. komercijos platformos turi savo TVS – Magento, Prestashop, Opencart ir t.t. CMS yra angliškas sutrumpinimas iš Content Management System.

Turinio strategija

Turinio panaudojimas rinkodaros tikslais yra turinio strategija. Tai taisyklių rinkinys, kuriame nurodyta, koks įmonės turinys turi būti kuriamas, kur publikuojamas, kaip apipavidalinamas ir kokių tikslų juo siekiama. Turinio strategija apima visų rūšių turinį – tekstinį, vaizdinį, socialinių tinklų žinutes ir t.t. Tai bet koks viešai prieinamas turinys, kurio tikslas – populiarinti prekės ženklą ir skatinti pardavimus tiesiogiai arba netiesiogiai.

Vidinė SEO optimizacija

Vidinė optimizacija paieškos sistemoms apima tam tikrus darbus, kurie yra atliekami siekiant pagerinti pozicijas, tinklalapio viduje. Tai dažniausiai yra vidinių nuorodų tvarkymas, tekstų, antraščių ir meta aprašymų redagavimas.

UX

UX yra sutrumpinimas kilko iš angliškos frazės User eXperience – vartotojų patirtis. Turima omenyje, kokia yra vartotojų patirtis naršant interneto puslapiuose. UX specialistai stengiasi sukurti puslapį patogesnį naudoti visiems vartotojams, kuriame lengva rasti reikalingą informaciją. Paprastuose reprezentaciniuose puslapiuose tai padaryti gana nesudėtinga, bet didesniuose ir daug turinio turinčiuose tinklalapiuose be UX specialistų išsiversti sunkoka.

Atgal
DOMINA PASLAUGOS?SUSISIEKITE
Vardas/Pavardė*
El. paštas*
Telefono numeris*
Svetainės adresas*
Pageidavimai, raktažodžiai*
Žinutė išsiųsta sėkmingai
Klaida. Pabandykite dar kartą
Klientai
edrauda_logo
Pegasas logo
Eoltas logo
Ravak logo
Raben logo
RawPowders logo
AtejoLaikas logo
Velonova logo
Ryterna logo
PassCamp logo
audita logo
Verticia logo
VersliLietuva logo
aquajazz logo
TiketaTour logo
AverrGlow logo
BalckFlorence logo
Slider logo
Priaugink logo
Dentastra logo
BalduSale logo
investavimas logo
andoy logo
landero logo
Tavosapnas logo
Sportcup logo
novus langai logo
Teamhood logo