fbpx

Vietinis (lokalus) SEO. Išsamus gidas [2022]

2022.11.13 / Aut. Donatas Viliamas

Jei turite lokalų fizinį verslą (kirpyklą, grožio saloną, parduotuvę, dviračių taisyklą ar pan.), turite būti įsitikinę, kad padarėte viską, kad pasiektumėte maksimalų savo tikslinės auditorijos dėmesį. Jei dar nesate susipažinę su vietiniu (lokaliu) SEO, dabar sužinosite kas tai yra ir kaip jis gali padėti jūsų verslui. Net jei neturite fizinio verslo, vietinis SEO vis tiek gali reikšmingai padidinti jūsų potencialių klientų srautus, verslo žinomumą ir pardavimus.

Šiame įraše jūs sužinosite kas tai yra, kaip tai veikia, taip pat įvardinsime keletą labai konkrečių ir pažangių strategijų, kurias galėsite naudoti iš karto perskaitę šį turinį ir norėdami aplenkti savo konkurentus internete. Taigi pradėkime nieko nelaukdami!

Kas yra vietinis (lokalus) SEO?

Vietinis (lokalus) SEO – tai turinio optimizavimo procesas vietinės paieškos rezultatams internete (“Google” paieškoje). Taip pat tai yra viena iš SEO (optimizavimo paieškos sistemoms) formų, padedanti įmonėms dar geriau reklamuoti savo produktus ir paslaugas vietiniams klientams būtent tuo metu, kai jie jų ieško.

Tinkamai atliktas vietinis SEO gali būti labai veiksmingas. Jis gali padėti jums užimti aukštesnę vietą paieškos rezultatų puslapiuose (SERP), tai savo ruožtu verslui gali atvesti daugiau susidomėjusių lankytojų ir galiausiai padidinti pardavimus.

lokalus vietinis seo - gidas 2022

Kokia vietinio SEO reikšmė?

Didina interneto svetainės (parduotuvės) lankomumą

Pasirinkę konkrečius raktinius žodžius ir frazes, susijusias su jūsų verslu, galite nesunkiai pasiekti daugiau potencialių klientų, kurie ieško prekių ar paslaugų įmonių jūsų vietovėje.

Didina prekės ženklo žinomumą

Optimizuodami savo verslo svetainę vietinei paieškai, galite orientuotis į potencialius klientus, kurie jau šiuo metu yra jūsų mieste (rajone) ir ieško tokių įmonių kaip jūsų. Todėl užuot sutelkę dėmesį tik į tai, ką siūlo jūsų prekės ženklas, savo vietinio (lokalaus) SEO strategijoje turėtumėte sutelkti dėmesį į tai, kur įsikūrusi jūsų įmonė ir kokias vietoves ji aptarnauja. Kai tai teisingai atliksite, jūsų įmonė vis dažniau bus rodoma konkrečios vietovės paieškos rezultatuose.

Gerina investicijų grąžą

Kad ir kokiu verslu užsiimate, kaip ir visi norite, kad jūsų SEO investicijos atsipirktų. Ir nors yra daugybė būdų, kaip tai pasiekti, vienas veiksmingiausių – vietinis (lokalus) SEO. Jis yra praktiškai nemokamas ir jį pasidaryti gali bet kas. Štai kodėl investicijų grąža iš vietinės SEO optimizacijos yra bene didžiausia.

Beveik nekainuoja

Šiais laikais reklamuoti verslą galimybių apstu. Galite pirkti skelbimus spaudoje, rodyti reklamas televizijoje, transliuoti per radiją, reklamuoti naujienlaiškiais, socialinėje žiniasklaidoje, ar naudotis nuomonių formuotojų paslaugomis (angl. influencers) Nors visi šie būdai gana veiksmingi, jie taip pat gali būti brangūs. Jei ieškote pigesnio verslo reklamos būdo, būtinai apsvarstykite vietinę SEO optimizaciją. Ją galima daryti savarankiškai ir visiškai nemokamai, arba pasitelkiant įrankius, kurie kainuoja ganėtinai nedaug. Apie juos kalbėsime žemiau.

Kaip veikia vietinis SEO?

Vietinis SEO veikia optimizuojant svetainę vietinės paieškos rezultatams. Tai reiškia, kad jūsų svetainė turi atitikti raktinius žodžius, kurių žmonės ieško jūsų vietovėje.

Tuo tikslu Jūs turite atlikti:

  • Vidinę (On-Page) SEO optimizaciją
  • Išorinę (Off-Page) SEO optimizaciją

Vidinis (On-Page) SEO optimizavimas – tai jūsų svetainės turinio ir kodo optimizavimas vietinei paieškai. Jis apima svetainės antraščių, meta aprašymų ir paveikslėlių optimizavimą.

Koks galėtų būti vidinio SEO optimizavimo pavyzdys lokalioje paieškoje?

Pvz. Jūs turite kavinę Vytauto gatvėje (Palangoje). Tokiu atveju turite optimizuoti konkretų svetainės puslapį, kad jo antraštėje būtų įrašyta pvz.: – Kavinė “Pasaka”, Vytauto g., Palanga. Toliau atitinkamai turi būti sutvarkytas vidinis puslapio tekstas, nurodytas konkretus kavinės adresas, optimizuoti paveiksliukai, meta aprašymai, vidinės nuorodos.

Be to, į svetainės kodą būtinai reikia įtraukti lokalios vietos schemą žymą.  Vietinės schemos žymėjimas – tai kodas, padedantis paieškos sistemoms suprasti jūsų svetainės turinį. Tai struktūrizuotų duomenų tipas, kurį galite pridėti prie savo svetainės, kad paieškos sistemos galėtų lengviau rodyti jūsų turinį lokaliuose paieškos rezultatuose.

Vietos schemos žymėjimo įtraukimas į svetainę yra techninė užduotis, todėl gali tekti samdyti programuotoją, kad jis tai padarytų už jus. Jei naudojate “Wordpress” turinio valdymo sistemą, šį darbą atlieka įvairūs nemokami įskiepiai, turintys schema.org aprašytą funkcionalumą.

Tuo tarpu išorinis (Off-Page) SEO optimizavimas – tai jūsų interneto svetainės optimizavimas lokaliuose pvz. lietuviškuose interneto kataloguose. Taip pat jūsų verslo kontaktų, bei įmonės pavadinimo citavimas.

Vietinis katalogas – tai internetinis katalogas, kuriame nurodomos konkrečios geografinės vietovės įmonės. Citavimo svetainės – tai svetainės, kuriose pateikiami įmonių pavadinimai, adresai ir telefono numeriai (NAP). Lietuvoje tokios svetainės yra:

  • https://rekvizitai.vz.lt/
  • https://www.info.lt/
  • https://www.spec.lt/
  • https://www.imones.lt/
  • ir pan.

Jei optimizuojate svetainę užsienio rinkoje, pvz. Jungtinėje Karalystėje, tuomet reikėtų savo verslą registruoti vietiniuose kataloguose internete.

Norėdami optimizuoti savo svetainę vietiniams katalogams ir citavimo svetainėms, turite įsitikinti, kad jūsų NAP (angl. akronimas Name, Address, Phone number) yra nuoseklus visose šiose svetainėse. Tai reiškia, kad jūsų įmonės pavadinimas, adresas ir telefono numeris visose šiose svetainėse turi būti tokie patys. Jei jūsų NAP nėra nuoseklus, tai klaidins paieškos sistemas ir pakenks jūsų vietiniam SEO.

Kaip rasti nemokamų interneto katalogų ir citavimo svetainių?

Norėdami rasti daugiau vietinių katalogų ir citavimo svetainių, “Google” paieškoje ieškokite raktinių žodžių “local directories” arba “citation sites” anglų kalba. Jei ieškote Lietuvoje, tuomet ieškokite tokių raktinių kaip “įmonių katalogai” ir pan.

Radę keletą vietinių katalogų ir citavimo svetainių, šiose svetainėse turite sukurti įrašus apie savo įmonę (užsiregistruoti juose). Įprastai norint sukurti įrašą apie įmonę, reikia užpildyti formą, kurioje pateikiama informacija apie jūsų įmonę. Pateikus šią formą, bus sukurtas jūsų norimas įrašas su nuoroda į įmonės profilį.

Užregistravę arba sukūrę tokius įrašus tam, kad jūsų skelbimas išsiskirtų iš kitų, dar būtų gerai juos optimizuoti. Tam reikia pridėti paveikslėlių, antraščių ir kitų detalių. Taip pat į tokius įmonės profilius turėtumėte įtraukti aktualius raktinius žodžius, kuriuos žmonės tikėtina naudos norėdami rasti jūsų verslą. Pavyzdžiui, jei turite piceriją, galite įtraukti tokius raktažodžius kaip “pica” ir “picų pristatymas”.

Kaip pagerinti svetainės vietinės paieškos rezultatus?

Pasirinkite savo verslui tinkamus raktažodžius

Optimizuodami savo verslą vietiniam SEO, turite įsitikinti, kad naudojate tinkamus raktažodžius. Jei pasirinksite netinkamus, galite ne padėti, o pakenkti savo pozicijoms.

Pirmiausia pagalvokite, ką jūsų klientai, norėdami rasti jūsų įmonę, greičiausiai įves į paieškos sistemą? Būkite konkretūs ir, jei įmanoma, naudokite vietinį žargoną. Taip pat galite naudoti raktažodžių tyrimo įrankius, pavyzdžiui, “Google AdWords Keyword Planner” ar net “Google Trends”, kad galėtumėte rasti populiarių raktažodžių, susijusių su jūsų verslu. Kad ir kokį metodą pasirinktumėte, skirkite laiko kruopščiai atrinkti raktažodžius, kurie duos efektyviausių rezultatų.

Įsitikinkite, kad teisingai nurodyta verslo vietos informacija

Vienas svarbiausių dalykų, kurį galite padaryti, yra užtikrinti, kad jūsų svetainėje būtų teisingai nurodyta verslo vietos informacija. Tai reiškia, kad turite savo miestą ir adresą pagal galimybes įtraukti į savo svetainės antraštės žymą, meta aprašymą ir į kiekvieną svetainės puslapį, kur tai reikalinga.

Tiksli informacija apie verslo vietą padeda paieškos sistemoms nustatyti, kiek jūsų svetainė yra svarbi netoliese esantiems ieškotojams, o tai gali lemti aukštesnes pozicijas ir didesnį lankytojų srautą. Ypatingai, kai jie naršo naudodami mobilius įrenginius su įjungta GPS funkcija.

Naudokite vietinius verslo katalogus

Sukurdami savo įmonės profilį tokiuose kataloguose, galite pateikti vertingos informacijos apie savo įmonę potencialiems klientams savo vietovėje. Be to, daugelyje šių katalogų galite pridėti nuorodą į savo svetainę, o tai gali padėti pagerinti svetainės reitingą paieškos rezultatų puslapiuose. Tačiau atminkite, kad ne visos nuorodos yra vienodai vertingos.

Optimizuokite svetainę mobiliesiems įrenginiams

Vis daugiau žmonių naudojasi mobiliaisiais įrenginiais, kad galėtų naršyti internete įvairiais tikslais, įskaitant vietų, kur galima nusipirkti reikiamų prekių, paiešką. Tai reiškia, kad dabar kaip niekad svarbu įsitikinti, ar jūsų svetainė optimizuota mobiliesiems įrenginiams.

Todėl pirma, įsitikinkite, kad jūsų svetainė prisitaiko prie bet kokio dydžio išmanaus įrenginio ekrano. Antra, naudokite patogų svetainės dizainą ar jo šabloną, su lengvai pasiekiamais mygtukais, ar vidinėmis nuorodomis. Trečia, venkite naudoti “flash” ar kitų daugialypės terpės elementų, kurių nepalaiko mobilieji įrenginiai. Galiausiai išbandykite svetainę įvairiose mobiliosiose platformose, kad užtikrintumėte jos suderinamumą.

Turinyje naudokite raktinius žodžius, susijusius su vieta

Apsvarstykite galimybę į turinį ir internetinę reklamą įtraukti su vieta susijusius raktinius žodžius, kad pagerintumėte svetainės optimizavimą paieškos sistemoms. Šių raktažodžių įtraukimas gali padėti jūsų svetainei užimti aukštesnes pozicijas vietinės paieškos rezultatuose, todėl potencialūs klientai jūsų vietovėje galės lengviau jus rasti.

Stebėkite atsiliepimus apie įmonę internete ir reaguokite į juos

Jei internete nestebite atsiliepimų apie savo verslą ir į juos greitai nereaguojate, galite praleisti neįkainojamą galimybę pagerinti savo vietinį SEO.

Spontaniškai ir teigiamai reaguodami į atsiliepimus galite padidinti savo reitingą paieškos rezultatų puslapiuose (SERP), o tai gali paskatinti daugiau svetainės lankytojų ir potencialių klientų. Nepamirškite, kad į neigiamus atsiliepimus taip pat reikia tinkamai reaguoti. Tiesioginis problemos sprendimas gali parodyti, kad jums rūpi klientai ir jų patirtis jūsų įmonėje.

Kokios yra pažangios vietinio SEO optimizavimo strategijos?

  • “Google My Business” paskyros optimizavimas
  • NAP duomenų nuoseklumas
  • Klientų atsiliepimai
  • Nuorodų ir citatų kūrimas lokaliuose kataloguose
  • Socialinės žiniasklaidos rinkodara
  • Turinio rinkodara
  • “Pay-Per-Click” reklama
  • Konkurentų analizė

Aptarsime kiekvieną iš jų detaliau.

“Google My Business” optimizavimas

“Google My Business” – tai nemokama galimybė kiekvienam verslui susikurti savo įmonės profilį “Google” paieškoje. Šis profilis (verslo vitrina) atitinkamai leidžia įmonėms kontroliuoti, kaip jos rodomos “Google” paieškos rezultatuose. Tai labai patogu ir naudinga kiekvienam verslui.

Norėdami geriau optimizuoti savo “Google My Business” profilį, turite pridėti į jį nuotraukų, aprašymų ir kitos informacijos, kuri padės jūsų profiliui išsiskirti iš kitų. Čia taip pat turėtumėte įtraukti reikalingus raktinius žodžius.

NAP nuoseklumas

NAP nuoseklumas – tai procesas, kurio metu užtikrinama, kad jūsų įmonės pavadinimas, adresas ir telefono numeris būtų vienodi visuose vietos kataloguose ir citavimo svetainėse.

Jei jūsų NAP nėra nuoseklus, jis klaidina paieškos sistemas ir kenkia jūsų vietiniam SEO. Jeigu pasikeitė įmonės adresas, pagrindinis kontaktinis telefonas, ar pavadinimas, turite visa tai atitinkamai sutvarkyti pagal galimybes visuose interneto kataloguose kuriuose registravote verslo profilį. Todėl pagal galimybes visur naudokite vienodus prisijungimo duomenis, kad esant reikalui juos prisimintumėte ir galėtumėte pasinaudoti.

Klientų atsiliepimai

Klientų atsiliepimai yra vienas svarbiausių vietos SEO reitingavimo veiksnių. “Google” atsiliepimus naudoja verslo kokybei ir patikimumui nustatyti. Kuo daugiau atsiliepimų, tuo geriau. Tačiau svarbu ne tik atsiliepimų kiekis, bet ir kokybė.

Norėdami gauti daugiau atsiliepimų, galite paprašyti savo klientų palikti savo atsiliepimus Jūsų “Google My Business” paskyroje. Taip pat galite paprašyti jų palikti atsiliepimą savo svetainėje arba trečiosios šalies svetainėje, pavyzdžiui, “Yelp” ar kitose kur tik galima dėti atsiliepimus. Taip gausite dar daugiau naudos.

Vietinių nuorodų kūrimas

Vietinių nuorodų kūrimas – tai nuorodų iš kitų platformų į jūsų svetainę kūrimo procesas. Šios nuorodos padeda pagerinti jūsų svetainės reitingą paieškos sistemoje ir paspaudimų skaičių.

Socialinės žiniasklaidos rinkodara

Socialinės žiniasklaidos rinkodara – tai verslo populiarinimo procesas socialinės žiniasklaidos platformose, pavyzdžiui, “Facebook”, “Twitter”, “Instagram”, “LinkedIn”.

Norint vykdyti socialinės žiniasklaidos rinkodarą, reikia kurti įdomų turinį, kuris sudomintų tikslinę auditoriją. Būtinai reguliariai bendraukite su savo sekėjais.

Turinio rinkodara

Turinio rinkodara – tai turinio, kuriuo reklamuojamas jūsų verslas, kūrimo ir dalijimosi juo procesas. Šis turinys gali būti tinklaraščio įrašai, infografika, vaizdo įrašai, e. knygos ir pan.

Norėdami vykdyti turinio rinkodarą, turite kurti aukštos kokybės turinį, kuris sudomintų jūsų tikslinę auditoriją. Be to, turinį reikia reklamuoti socialinės žiniasklaidos kanaluose.

“Pay-Per-Click” reklama

“Pay-Per-Click” (PPC) reklama – tai internetinės reklamos forma, kai įmonės gali mokėti už tai, kad jų skelbimai būtų rodomi paieškos sistemose ir kitose svetainėse.

PPC gali būti puikus būdas generuoti potencialius klientus ir pardavimus iš jūsų svetainės. Tačiau tai taip pat gali būti brangu, todėl turite atidžiai valdyti PPC kampanijas.

Konkurentų analizė

Konkurentų analizė – tai jūsų konkurentų tyrimas, kurio metu siekiama suprasti jų stipriąsias ir silpnąsias puses. Ši informacija gali padėti sukurti geresnę jūsų verslo rinkodaros strategiją.

Norėdami atlikti konkurentų analizę, turite ištirti savo konkurentų svetaines, socialinės žiniasklaidos paskyras ir rinkodaros medžiagą. Taip pat turėtumėte peržiūrėti jų klientų atsiliepimus, kad sužinotumėte, ką apie juos sako žmonės.

Kokie įrankiai geriausi vietinei SEO optimizacijai?

Yra daugybė puikių įrankių, kurie padės jums atlikti vietos SEO optimizavimo veiksmus.

Žemiau pateikėme keletą, bene populiariausių pasaulyje:

1. “Moz Local”. Šis įrankis padeda stebėti vietinio SEO pažangą ir sužinoti, kaip galite pagerinti savo pozicijas. Be to, jis leidžia kurti ir tvarkyti savo verslo sąrašus pagrindiniuose kataloguose.

2. “WhiteSpark”. Įrankis, kuris padeda kurti jūsų verslo citatas. Citatos – tai jūsų įmonės įrašai kataloguose, svetainėse ir kitose interneto platformose. Jos atlieka svarbų vaidmenį vietos SEO ir gali padėti pagerinti jūsų matomumą paieškos rezultatuose.

3. “Yext”. Leidžia jums valdyti savo verslo sąrašus daugiau nei 100 katalogų ir platformų. Taip pat įrankis siūlo tokias funkcijas kaip veiklos vertinimas ir sąrašų sinchronizavimas.

4. “SEOprofiler”. Įrankio siūlomas funkcijų rinkinys, padeda įgyvendinti vietinio SEO optimizavimo uždavinius. Jame yra raktinių žodžių tyrimo, svetainės optimizavimo, nuorodų kūrimo ir kitų priemonių.

5. “BrightLocal”. Kitas puikus įrankis, skirtas vietinių įmonių sąrašams tvarkyti. Ji taip pat siūlo tokias funkcijas kaip atsiliepimų valdymas ir citatų kūrimas.

6. “LocalVox”. Padeda reklamuoti jūsų verslą internete ir už jo ribų. Ji siūlo tokias funkcijas kaip SEO, socialinės žiniasklaidos rinkodara ir el. pašto rinkodara.

7. “BuzzStream”. Įrankis, kuris padeda užmegzti ryšius su įtakingais asmenimis ir gauti informacijos apie savo verslą. Jame siūlomos tokios funkcijos kaip kontaktų valdymas, informavimo įrankiai ir ataskaitų teikimas.

8. “Ahrefs”. Siūlo SEO funkcijų rinkinį, įskaitant raktinių žodžių tyrimus, nuorodų kūrimą ir svetainių auditą. Jame taip pat yra vietinio SEO įrankis, leidžiantis stebėti savo pažangą ir gauti įžvalgų, kaip galite pagerinti savo pozicijas.

9. “Hootsuite”. Padeda valdyti socialinės žiniasklaidos paskyras. Ji taip pat siūlo tokias funkcijas kaip ataskaitų teikimas ir analizė, planavimas ir komandinis bendradarbiavimas.

10. “Google My Business”. Tai “Google” įrankis, padedantis nemokamai sukurti ir tvarkyti savo verslo katalogą šioje paieškos sistemoje. Jis taip pat suteikia vertingos informacijos apie tai, kaip klientai randa jūsų įmonę ir kaip su ja bendrauja.

Tai tik keli iš daugelio puikių įrankių, kuriais galite naudotis, kad pagerintumėte savo vietinio SEO optimizavimo rezultatus. Jei tik norite pradėti vietinę SEO optimizaciją arba pakelti savo pastangas į aukštesnį lygį, būtinai išbandykite šiuos įrankius.

Reziume

Visiškai nesvarbu, ar esate maža, ar didelė įmonė. Jei norite išlikti konkurencingi ir aplenkti savo konkurentus vietinėje paieškoje, turite naudoti pačias pažangiausias lokalaus SEO strategijas bei taktikas. Nes tik gerai suprasdami, kaip geriausiai galite optimizuoti savo svetainę vietinei paieškai, galėsite užtikrinti, kad jūsų verslas būtų matomas potencialiems klientams jūsų vietovėje.

Vietinis (lokalus) SEO svarbi bet kurios įmonės rinkodaros strategijos dalis, todėl tam reikia skirti deramą dėmesį. Jei nenaudojate vietinio SEO savo verslo rinkodarai internete, tiesiog prarandate vertingą galimybę pasiekti potencialius klientus – komunikuoti su jais.

Todėl neleiskite savo konkurentams aplenkti jūsų. Pradėkite optimizuoti savo interneto svetainę ar el.parduotuvę vietinei paieškai jau šiandien.

Domina “SEO generolų” komandos teikiamos profesionalios SEO paslaugos ar konsultacijos? Užpildykite užklausos formą šio puslapio apačioje ir mes susisieksime su jumis pačiu artimiausiu metu.

Informacijos šaltinis: https://www.holisticseo.digital/on-page-seo/local-seo

CEO įmonėje SEO generolai®
Donatas Viliamas - įmonės MB "SeoReklama" įkūrėjas ir direktorius, prekės ženklo "SEO generolai" savininkas. Specializacija: SEO strategijų kūrimas, konkurencinės aplinkos analitika, SEO konsultacijos ir auditai, gilus techninis SEO, strateginis planavimas, copywriting'as, verslo konsultacijos, pardavimai internetu. Donatas strategiškai vadovauja agentūros "SEO generolai" klientų projektams. Rašo seogenerolai.lt tinklaraštį. Reguliariai atlieka SEO testus, kad suprastų „Google“ ir kitų paieškos sistemų algoritmų elgseną. Savo SEO karjerą pradėjo 2009 m. kaip laisvai samdomas SEO specialistas. 2013 m. įkūrė SEO įmonę, kuri jau dirbo su daugiau nei 50 kompanijų vykdydama SEO projektus Lietuvos ir užsienio rinkose. Asmeninis blog'as apie pardavimus internetu: https://www.viliamas.com/
Paskutiniai straipsniai kuriuos parašė Donatas Viliamas (Peržiūrėti įrašus)
    Atgal
    DOMINA PASLAUGOS?SUSISIEKITE
    Vardas/Pavardė*
    El. paštas*
    Telefono numeris*
    Svetainės adresas*
    Pageidavimai, raktažodžiai*
    Žinutė išsiųsta sėkmingai
    Klaida. Pabandykite dar kartą
    Klientai
    edrauda_logo
    Pegasas logo
    Eoltas logo
    Ravak logo
    Raben logo
    RawPowders logo
    AtejoLaikas logo
    Velonova logo
    Ryterna logo
    PassCamp logo
    audita logo
    Verticia logo
    VersliLietuva logo
    aquajazz logo
    TiketaTour logo
    AverrGlow logo
    BalckFlorence logo
    Slider logo
    Priaugink logo
    Dentastra logo
    BalduSale logo
    investavimas logo
    andoy logo
    landero logo
    Tavosapnas logo
    Sportcup logo
    novus langai logo
    Teamhood logo